ha
door harthuis Aug 13, 2006 om 16:35
Huishouden & energie

Matras ervaring

Hallo forum, Ik ben me aan het orienteren over een matras. Daar ik snel last van mijn heupen heb, wil ik een drukverlagend matras. In een beddenzaak ben ik op een Tempur matras gaan liggen en het lag heerlijk. Maar oh, wat is het duur! Daarom een vraag aan jullie: is er iemand die ervaring heeft met zo'n matras? Is het zijn geld waard? Op internet ben ik ook zgn. MediComfort matrassen tegengekomen. Het lijkt hetzelfde als Tempur. Heeft iemand hier ervaring mee? Deze matrassen zijn de helft goedkoper. Alvast bedankt voor jullie aandacht! Vriendelijke groeten,

Tine 't Hart

12472 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 13, 2006 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Hier kun je een forum  vinden met matras ervaringen, anders kun je zelf hier eventueel stellen.

En ik zou  informeren of je een probeer/bedenktijd hebt om een matras te  `proberen` bij de duurdere merken is er vaak de mogelijkheid om het matras om te ruilen voor een andere mocht het toch niet naar je zin slapen.

Veel succes,

forum

ve
door verwijderd - Aug 13, 2006 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn ook voordelig losse opleg dekken voor Boxspring te koop, die gebruik ik zelf graag tijdens vakantie. Deze Nasa schuim beschermd de orginele zodat deze langer mee gaat, en tijdens vakantie slaap je op je eigen oprolbare opdek matras, en niet in mijn zweet1

Zelf erg tevreden met waterbed, kun je ook eens proberen, maar ook de huisarts kan advies geven ter voorkoming van klachten, preventief dus.

Het hangt van jou lichaamsbouw af wat het beste is.

1 Zelf Waterbed.

2 Boxspring, liefts met opdek Nasa dekje, gaat de rest ook langer mee.

3 Jou matras, erg duur en ??? Alleen de bovenlaag is Tempur, de rest kan zowel Latex als Binnenvering of pocket veren zijn, er is zoveel verschil, maar de Boxspring is de orginele met tenminste 25 jaar levensduur, en met elke 15 jaar een opdekmatras zelfs levenslang, bij goede veren en geen Leen Bakker Boxje.

duurdere gaan langer mee als je de juiste koopt en is per jaar omgerekend vele malen goedkoper, eerst goed informeren in meerdere winkels, en dan pas kopen, retour kan zelden of onder niet zo leuke voorwaarden.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

tempur matras is een perfecte oplossing zolang de kamerthemp. maar niet onder de 10graden komt want dan is het als je in bed stapt als of je op een plank slapen moet dit is wel vrij snel zacht ik heb nu ongeveer deze matrasen +/- 5 jaar ingebruik en ik wil niet zonder want voor rugklachten is hij perfect (kijk ook is bij de diverse kruis verenigingen deze hebben nog weleens aanbiedingen)

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb eeb chronische hernia en Parkinson en lig nu 1 jaar op een tempur,het is fantastisch,heel even hard als je gaat liggen en dan.................heerlijk.Altijd doen,geen namaak maar de echte !!

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, een traagfoam matras is vooral byzonder prettig als je pijn hebt in je gewrichten, heb je geen pijn ook dan ligt het fantastisch, echter zorg er wel voor dat je de echte koopt want er is veel kaf onder het koren. Een echt NASA-matras kun je herkennen aan het logo. Vraag ook of je er op mag proef slapen: Er zijn zaken die dit doen. Het is immers een dure aangelegenheid. Echter 1 ding: Heb zelf een traagfoam matras gehad maar weer weggedaan........De reden: Veellllll te warm! Het neemt niet alleen de temperatuur van de omgeving aan, maar ook die van je lichaam. En aangezien ik in de overgang ben was dat nu niet bepaald prettig! Maar liggen doet het uitstekend. Ik heb dan ook een goed pocketveermatras gekocht hetgeen ik een goed alternatief vind, alsmede de tip van een ander forumlid die een oplegmatras aanraadde. Zijn half in prijs en je kunt het op vakantie meenemen. Zet alles eens goed op een rijtje alvorens je een besluit neemt en neem vooral de tijd voor proefliggen en niet op een moment als je al doodmoe bent van het winkelen. Succes!

Heb er zelf

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een tempur matras en ben hier zeer tevreden over.Ik heb last van  een vorm van reuma en werd s'nachts wakker van de pijn en liep door het huis te ijsberen. Het slapen is niet verbeterd ,maar ik heb niet meer zoveel pijn en kan blijven liggen.Het nadeel is dat het s'zomers best wel zweterig is en s'winters zo hard als een plank(maar na enige minuten heeft het zich al aangepast aan de lichaamstemperatuur).Medicomfort matrassen ken ik niet dus kan hier ook niks over vertellen.De tempurmatrassenkregen we 30 dagen op proef.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2006 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mevr. Wij slapen al 10 jaar op een tempurmatras (normaal matras moet je na 10 jaar vervangen, tempur gaat 15 jaar mee) Deze zijn inderdaad schreeuwend duur maar er is een oplossing namelijk de Kwantum winkels. Verbaasd? Wij ook. Kijkt U in het jaarboek van de consumentenbond 2005 en hier staat dat de matras Voyager van nasaschuim beter is dan zelfs de Tempur en nu de prijs 150 euro voor een 1 persoons. Met opvliegers zijn deze matrassen best te doen, je moet nu niet overdrijven.

 Pocketvering ,onze zonen hebben die, zou ik afraden, blijven veel te hard, ligt je op je zij niet lekker op in vergelijk met Nasa.

De opdekm atrassen dan kunt U het beste naar een Kipcaravan dealer gaan die hebben een prima matras 6 cm dik voor een 1 1/2 persoonsbed (caravan-loei harde kussens) kosten 120 euro, je hebt ze ook dubbel zo duur. Hopelijk genoeg geinformeerd. Groet en succes Anna

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

uit je vraag kan ik niet opmaken wat voor last je hebt.
Zelf heb ik voor rugklachte een waterbed aangeschft, het grote voordeel hiervan is dat de temperatuur constant is en aan te passen aan je persoonlijke voorkeur, in de winter warm en inde zomer geen zweetbak, heeeerlijk en de klachen zijn veeeel minder

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je een matras koopt waarvan de helft tempur is, lig je net zo lekker en ben je veel goedkoper uit

ve
door verwijderd - Aug 20, 2006 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb fibromyalgie en daarom heb ik een tempur matras aangeschaft.Ik lig hier heerlijk op maar mijn klachten worden er niet minder door. Voorheen liep ik door het huis op te lopen s'nachts maar nu kan ik wel blijven liggen. Mijn man kreeg een paar maanden na aanschaf een bedrijfsongeluk en had een gebroken ruggewervel (na enkele weken pas geconstateerd in het ziekenhuis) maar kan hier ook op liggen zonder pijn in zijn rug.Daarom zal ik het iedereen aanraden (ondanks de wat duurdere aanschaf) om een tempur matras te overwegen.Het is wel je eigen lichaam waar het om gaat.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2006 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties! Ik heb er heel veel aan gehad. Ik heb besloten bij Kwantum het matras te kopen en heb er een paar nachten heerlijk op geslapen. Voor mij goed genoeg!

Heel fijn dat jullie meegedacht hebben.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2006 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het Kwantum matras is dan wel goed, maar de levensduur?

Maar zelfs als je iedere 5 jaar Kwantum bezoekt ben je toch nog voordelig uit. Zelfs goedkoper als mijn opleg matras van Nasa schuim.

De Kwantum heeft goede schuim, maar de tijk is veel minder, dus eerder versleten!

Een extra molton hoes onder het laken zou wel eens beter kunnen zijn voor de levensduur, en het bespaart veel gesjouw met oude matrassen als deze langer mee gaan.

Houd er wel rekening mee dat zowel de tijk die erom zit, als de Nasa schuimlaag erg dun is... dus eerder af zal zijn.