fr
door frank116 Jul 23, 2009 om 17:01
Huishouden & energie

Matras van Kwantum...

Beste mevrouw/mjinheer,


onlangs heb ik bij de Kwantum een matras gekocht. Echter bleek het matras niet voorradig en moesten wij het bedrag volledig voldoen voordat zij het konden leveren.
Het matras werdt geleverd maar bleek na ophalen 20 cm te klein. De verkeerde maat is geleverd (140x200 cm ipv 160x200 cm).
Ik wilde dit matras terug brengen en het juiste matras bestellen. Nu wilden zij dit matras niet terug nemen omdat dit speciaal besteld zou zijn.
Ze wilden alleen de helft van het matras vergoeden en verkopen het matras vroljik weer door.
Ik heb het matras geretourneerd, de helft van het geld terug gekregen en het juiste formaat (wat ook niet voorradig was) voldaan. Dat wordt een dezer dagen geleverd. Ik heb hier speciaal voor bijbetaald.


Ik heb een klacht gestuurd naar de afdeling klantenservice en zij mailen terug dat het een speciaal besteld artikel is en kunnen zij er niets meer aan doen. Naar mijn weten hebben wij niets speciaal besteld.


Ik wordt als consument meteen in het ongelijk gesteld en mag voor de helft van de kosten opdraaien.


Ik ben het er nog steeds niet mee eens en heb nogmaals een klacht geschreven naar de directie van de kwantum en hun verzocht om binnen 2 weken de andere helft van het bedrag aan mij terug te storten.


Wat kan ik verder nog doen, mochten zij hier niet (gewenst) op reageren?


Op hun website wordt trouwens wel gesproken dat je gordijnen en speciaal gemaakte artikelen niet kan retourneren.
Verder krijg je op alles zonder problemen je geld terug....althans zo schrijven ze het op hun website.


Alvast bedankt.


Met vriendelijke groet,

2027 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ienie
door ienie - Jul 28, 2009 om 22:47
10 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,

Je moet eerst de aankoop officieel ontbinden, doe dit per brief en of per mail met ontvangstbevestiging. U heeft alle recht op volledige teruggaaf van uw aankoopbedrag, het artikel is ongebruikt retour gedaan binnen gestelde termijn, met opmerking wat er mis was. Als hun niet aan de verkoopverplichting kunnen voldoen, is dat hun probleem, niet van U!!!U staat sterk in uw recht en zult dir zeer zeker aan kunnen kaarten bij een advocaat!



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

fe
feminem - Mar 28, 2024 om 17:46
Geldzaken & recht

Onaangekondige prijsverhoging sportschool

Goedendag,

vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer

Bo
Bonisimo - Mar 25, 2024 om 17:15
Voeding & gezondheid

Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.

Beste,

Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine. ... Lees meer