ri
door riakruijt May 16, 2008 om 16:57
Huishouden & energie

Matrassen concord

concord heeft het zo opgelost ,het matras kosten €679 nezorgen en verwijderen oude matras €60 dat moest aan de bezorger worden betaald werdt in de winkel zijnde korting van het totale bedrag afgetrokken over €619,dit krijg ik terug en concord het matras ,het duurt ongeveer 4 weken voordat het geld op mijn rekening staat ,Maandag moet een van ons naar de winkel om een bon te tekenen en op het zelfde moment komt hier de koerier het matras ophalen als er telefoon in de winkel komt dat de koerier het matras heeft krijg ik de tegoed bon .Wij moeten dus voor maandag een nieuw matras zien te vinden en het kost ons €60 .Over wat u heeft gezegd waar we recht op hebben valt niet te praten .Dit is beslist door de rayon beheerder R v. Grunsven uit Tiel 0641456092 .Het hoofdkantoor waar ik naar gevraagd heb zit volgens bellen naar verschillende concord zaken in Uden ,maar daar mogen ze geen adres van geven het is een Holding van Beter Bed is mij verteld .

1116 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 02:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Ria,

indien ik het goed begrijp, is het bedrag €679,- als volgt opgebouwd:

matras: €619,-
bezorgkosten: €40,-
verwijderen oude matras: €20,-

indien Concord niet kan voldoen aan haar (wettelijke) verplichtingen, dient de koopovereenkomst ongedaan te worden gedaan, dus de situatie dient weer terug gebracht te worden als voor de aankoop. Concord zou dan hooguit de kosten voor verwijdering van uw oude matras in rekening mogen brengen, zijnde €20,-. Dus het gaat nu eigenlijk om de terugbetaling van de bezorgkosten, zijnde die €40,-.
Indien de aankoop ongedaan wordt gemaakt, dient u het aankoopbedrag (minus die 20 euro) in contanten terug te krijgen (of op uw rekening gestort) en GEEN tegoedbon o.i.d.

Indien Concord een matras levert, die wel aan uw verwachtingen voldoet, mogen zij die €40,- uiteraard wel berekenen.

Maar is deze matras goedkoper dan de genoemde €619,-, dan dient u het verschil geheel terug te ontvangen (buiten de bezorgkosten om). Is die matras duurder, dient u uiteraard bij te betalen.

Indien u bij dat bedrijf er niet uitkomt, v.w.b. de keuze van de matras, mag u, m.i., nooit meer in rekening gebracht worden, dan de al eerder genoemde 20 euro. U kunt er niets aan doen, dat Concord niet aan haar wettelijke verplichtingen kan voldoen........ Die 40 euro bezorgkosten dient in dat geval voor rekening van Concord te zijn. Buiten dat heeft u dan helemaal geen matras meer, en bent u verplicht om vandaag (zaterdag) een matras te zoeken. Anders had u eventueel nog op uw oude matras kunnen slapen.

Concord is inderdaad een holding van Beter Bed uit Uden. Dit bedrijf is administratief gevestigd op het adres: Linie 27 (5405 AR Uden), telefoonnummer: 0413-338800 (zie: www.beterbed.nl/page.php?mid=7.

Ook Beddendump.nl valt hieronder.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - May 19, 2008 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - May 19, 2008 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijzonder onsympatiek om een telefoonnummer op het internet te plaatsen.

Tevens triest om te zien dat dit forum nog steeds geen beheerder heeft die de moeite neemt om dit soort zaken te corrigeren.

ve
door verwijderd - May 19, 2008 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan."

Ik plaats bedrijfsinformatie, wat, gezien de 'spelregels' niet verboden is.
Buiten dat: ".... om een telefoonnummer op het internet te plaatsen."
Zij plaatsen zelf dat telefoonnummer op internet............

Een zeer 'onsympathieke' opmerking, die nergens op slaat.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook zeer onvriendelijk men. Grunsven,maar zo was u ook al aan de telefoon.Zeker een gewoonte geworden .Verder heb ik  alles wat ik had opgestuurdt naar het hoofdkantoor,deze belden ons gisteren op en we krijgen ook onze  bezorgkosten terug gestort.Deze meneer die ons belde was uiters correct vroeg of we ons geld hadden terug gekregen contant ,bij het ophalen van het matras ,bij ons antwoordt €619 dus geen bezorgkosten werdt ons verzekerd dat dit terug gestord zou worden .Zo komt er toch nog een goed einde aan dit drama en u hartelijk bedankt voor alle informatie meneer Hutch