Meternummers verwisseld, problemen met greenchoice, powerpeers en nuon
Ook niet dus. Ik ben in april vorig jaar over gestapt naar greenchoice. Toen mijn contract verliep zou ik overstappen naar powerpeers. Maar ik had wat nare dingen gelezen over greenchoice dus ik dacht ik ga maar even foto's maken van de meterstanden, dan heb ik bewijs als het fout zou gaan.
Vervolgens heb ik gekeken op mijn profiel, en wat schetst mijn verbazing. Er zat een megagroot verschil tussen de standen. Qua gas heb ik 1090 kuub teveel betaald, en qua stroom 1700kwh.
Ik natuurlijk meteen contact op genomen, en moest de meterstanden nogmaals fotograveren met een krant erbij. Zo gezegd zo gedaan, en wat bleek nou, de meterstanden correspondeerden niet met de meterstanden bij hun. Ze hebben mijn meternummers verwisseld met die van iemand anders.
Ik hoor dus een behoorlijk bedrag terug te krijgen.
Maar dat schiet dus absoluut niet op, ik ben al 5 en een halve maand bezig om mijn geld terug te halen.
Liander is geweest om de nummers en standen te corrigeren. Die zijn allemaal doorgegeven aan powerpeers, waar ik nu dus klant bij ben.
Nu moest greenchoice weer de standen bij powerpeers opvragen. Dat heeft weer 2 maanden geduurd voor dat weer eens gedaan word. Nu zouden ze weer met nuon contact opnemen, want die hadden ook teveel berekend. Volgens powerpeers is dat op 3 juli gebeurd, vervolgens bel ik vorige week nuon om die maar weer eens achter de broek te zitten, die vertelden mij dat er niks in hun systeem stond over contact met powerpeers. af gelopen vrijdag powerpeers maar weer eens gebeld, die zouden er meteen werk van maken en nuon bellen. En ze zouden mij later op de dag weer terugbellen. Wat ze niet gedaan hebben.
Afgelopen woensdag weer gebeld en ik zou in de loop van de dag weer terug gebeld worden. Dit gebeurde ook, maar de man was nog niks wijzer. Ik zou de volgende ochtend opgebeld worden, zo niet dan vrijdag, ik had wat afspraken staan, dus kon niet met zekerheid zeggen of ik thuis was, maar mochten ze me niet bereiken dan zou ik een mail toegestuurd krijgen. Niet dus. Niks nada noppes. Moedeloos word ik ervan.
Ik heb van powerpeers en chreenchoice ondertussen wel een mail gekregen waarin stond wat ik nog tegoed had volgens hun aan gas en stroom, maar de berekening komt niet overeen met de standen die ik gefotografeerd heb. Daar zit een verschil tussen van 3 kuub gas en 160kwh aan stroom ten nadele van mij. Als ik een mail stuur om te vragen hoe ze aan die berekeningen komen, dan word ik gewoon genegeerd.
Wat ik nu graag zou willen weten, is horen ze dit niet binnen een bepaalde tijd afgehandeld te hebben wettelijk gezien? Ik vind het belachelijk dat ik hier nu al 5 en een halve maand mee bezig ben. En heb ik ook recht op eventuele rente? Als iemand mij helpen kan dan heel graag. Groetjes Marcella
Wat een bekend verhaal. Hebt u dat al eerder geplaatst?
Ik lees zo’n zelfde verhaal op het Radar forum.
https://radar.avrotros.nl/forum/overig-juridisch-financieel-f93/meter-verwisseling-door-netwerkbeheerder-liander-m-t189666.html
Ja klopt, daar staat ie ook.
Maar ook een lang verhaal van iemand anders met dezelfde kwestie. De buurvrouw soms?:-))
Maar u hebt al advies gekregen.
Is deze info aan u bekend https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier of deze https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/klacht-energieleverancier ? Mogelijk kunt u daar iets mee.
Rente? Wat is dat. Maar dat je gefrustreerd bent begrijp ik wel. Hier zit er nog een, alleen niet met de genoemde energie leverancier en in mijn geval Stedin.
Hallo Marcella,
Ik raad je aan om weer terug te gaan naar Nuon.
Toen je bij Nuon wegging ,is het fout gegaan.
Noteer 1 keer per maand je meterstand zodat je meteen kunt zien als er iets niet klopt.
Door dit gewissel van energieleverancier ben je het overzicht kwijtgeraakt en heb je geld verloren,dat je waarschijnlijk niet meer terugziet.
@magnum, ik zie niet wat terug naar Nuon qua oplossing bied?
Dan wordt het verhaal nog gecompliceerder en mogelijk komen er afkoop boetes bij.
Iedereen is wel eens lastig gevallen door “energiecowboys” zoals bij Mediamarkt:zij beloven,dat het goedkoper is,maar dat zijn vaak leugens.
Nuon zou de fouten kunnen rechttrekken.
@magnum Nee hoor, de fout is gemaakt door een medewerker van Liander, die heeft de meter nummers verwisseld. niet de meterstanden Ik had bij nuon al aangegeven, na de eerste jaaropgaaf, dat er iets niet klopte omdat ik ineens veel meer moest betalen, maar dat kon niet omdat het een slimme meter was volgens de medewerkster. Dan zou er wel iets mis zijn geweest met mijn meter in mijn oude huis.
Dat geld heb ik niet verloren, dat krijg ik uiteindelijk gewoon terug, van nuon en van greenchoice, maar dit duurt nu al 5 en een halve maand en ben het wachten een beetje zat.
De eindstand van de afrekening is weer de beginstand voor de nieuwe rekening. Kun je nu 3 m3 gas en 160 kwh stroom extra verbruiken voor niets. Waar maak je je druk over.
Misschien moet u nog even geduld hebben, het is voor hun geen probleem wat je even oplost.
Netbeheerder en twee energieleveranciers moeten het samen oplossen en dat kost tijd.
U ziet toch al resultaat dat u nu een email hebt waarin aangegeven welk bedrag u teruggestort krijgt.
Als u nu weer gaat klagen over die 3 m3 en 160 kwh (zo’n €45) duurt het nog langer.
U kunt dat altijd nog aankaarten als ze het beloofde bedrag teruggestort hebben.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer