ce
door celtjuh Aug 18, 2019 om 19:18
Huishouden & energie

Meternummers verwisseld, problemen met greenchoice, powerpeers en nuon

Hallo allemaal. Ik zit met een probleem, ik ben in 2015 van mijn oude woning naar een gloednieuwe woning gegaan. De woningbouw had mij verteld dat de huur wel hoger was, maar omdat het zo goed geisoleerd was zou ik veel minder betalen aan energie. Niet dus. Ik zat toen bij nuon, die ik ook had opgebeld omdat ik vermoedde dat er iets niet klopte. Vervolgens kreeg ik te horen dat dat niet aan de meter kon liggen, want het was een slimme meter. Woning bouw ook ingelicht en daar kreeg ik het zelfde te horen.Dus ik dacht, nou dan moet het wel goed zijn.

Ook niet dus. Ik ben in april vorig jaar over gestapt naar greenchoice. Toen mijn contract verliep zou ik overstappen naar powerpeers. Maar ik had wat nare dingen gelezen over greenchoice dus ik dacht ik ga maar even foto's maken van de meterstanden, dan heb ik bewijs als het fout zou gaan.
Vervolgens heb ik gekeken op mijn profiel, en wat schetst mijn verbazing. Er zat een megagroot verschil tussen de standen. Qua gas heb ik 1090 kuub teveel betaald, en qua stroom 1700kwh.
Ik natuurlijk meteen contact op genomen, en moest de meterstanden nogmaals fotograveren met een krant erbij. Zo gezegd zo gedaan, en wat bleek nou, de meterstanden correspondeerden niet met de meterstanden bij hun. Ze hebben mijn meternummers verwisseld met die van iemand anders.
Ik hoor dus een behoorlijk bedrag terug te krijgen.
Maar dat schiet dus absoluut niet op, ik ben al 5 en een halve maand bezig om mijn geld terug te halen.
Liander is geweest om de nummers en standen te corrigeren. Die zijn allemaal doorgegeven aan powerpeers, waar ik nu dus klant bij ben.
Nu moest greenchoice weer de standen bij powerpeers opvragen. Dat heeft weer 2 maanden geduurd voor dat weer eens gedaan word. Nu zouden ze weer met nuon contact opnemen, want die hadden ook teveel berekend. Volgens powerpeers is dat op 3 juli gebeurd, vervolgens bel ik vorige week nuon om die maar weer eens achter de broek te zitten, die vertelden mij dat er niks in hun systeem stond over contact met powerpeers. af gelopen vrijdag powerpeers maar weer eens gebeld, die zouden er meteen werk van maken en nuon bellen. En ze zouden mij later op de dag weer terugbellen. Wat ze niet gedaan hebben.
Afgelopen woensdag weer gebeld en ik zou in de loop van de dag weer terug gebeld worden. Dit gebeurde ook, maar de man was nog niks wijzer. Ik zou de volgende ochtend opgebeld worden, zo niet dan vrijdag, ik had wat afspraken staan, dus kon niet met zekerheid zeggen of ik thuis was, maar mochten ze me niet bereiken dan zou ik een mail toegestuurd krijgen. Niet dus. Niks nada noppes. Moedeloos word ik ervan.
Ik heb van powerpeers en chreenchoice ondertussen wel een mail gekregen waarin stond wat ik nog tegoed had volgens hun aan gas en stroom, maar de berekening komt niet overeen met de standen die ik gefotografeerd heb. Daar zit een verschil tussen van 3 kuub gas en 160kwh aan stroom ten nadele van mij. Als ik een mail stuur om te vragen hoe ze aan die berekeningen komen, dan word ik gewoon genegeerd.
Wat ik nu graag zou willen weten, is horen ze dit niet binnen een bepaalde tijd afgehandeld te hebben wettelijk gezien? Ik vind het belachelijk dat ik hier nu al 5 en een halve maand mee bezig ben. En heb ik ook recht op eventuele rente? Als iemand mij helpen kan dan heel graag. Groetjes Marcella

2755 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2019 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een bekend verhaal. Hebt u dat al eerder geplaatst?

Ik lees zo’n zelfde verhaal op het Radar forum.

https://radar.avrotros.nl/forum/overig-juridisch-financieel-f93/meter-verwisseling-door-netwerkbeheerder-liander-m-t189666.html

ce
door celtjuh Aug 18, 2019 om 20:33
5 Antwoorden / 4 Vragen

Ja klopt, daar staat ie ook.

tijger1
door tijger1 Aug 18, 2019 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ook een lang verhaal van iemand anders met dezelfde kwestie. De buurvrouw soms?:-))

Maar u hebt al advies gekregen.

tenormin
door tenormin - Aug 18, 2019 om 22:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Rente? Wat is dat. Maar dat je gefrustreerd bent begrijp ik wel. Hier zit er nog een, alleen niet met de genoemde energie leverancier en in mijn geval Stedin.

Magnum007
door Magnum007 - Aug 18, 2019 om 22:57
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Marcella,

Ik raad je aan om weer terug te gaan naar Nuon.
Toen je bij Nuon wegging ,is het fout gegaan.

Noteer 1 keer per maand je meterstand zodat je meteen kunt zien als er iets niet klopt.

Door dit gewissel van energieleverancier ben je het overzicht kwijtgeraakt en heb je geld verloren,dat je waarschijnlijk niet meer terugziet.

justmeagain
door justmeagain Aug 19, 2019 om 00:33
623 Antwoorden / 8 Vragen

@magnum, ik zie niet wat terug naar Nuon qua oplossing bied?
Dan wordt het verhaal nog gecompliceerder en mogelijk komen er afkoop boetes bij.

Magnum007
door Magnum007 Aug 19, 2019 om 12:19
594 Antwoorden / 2 Vragen

Iedereen is wel eens lastig gevallen door “energiecowboys” zoals bij Mediamarkt:zij beloven,dat het goedkoper is,maar dat zijn vaak leugens.

Nuon zou de fouten kunnen rechttrekken.

ce
door celtjuh Aug 19, 2019 om 14:29
5 Antwoorden / 4 Vragen

@magnum Nee hoor, de fout is gemaakt door een medewerker van Liander, die heeft de meter nummers verwisseld. niet de meterstanden Ik had bij nuon al aangegeven, na de eerste jaaropgaaf, dat er iets niet klopte omdat ik ineens veel meer moest betalen, maar dat kon niet omdat het een slimme meter was volgens de medewerkster. Dan zou er wel iets mis zijn geweest met mijn meter in mijn oude huis.
Dat geld heb ik niet verloren, dat krijg ik uiteindelijk gewoon terug, van nuon en van greenchoice, maar dit duurt nu al 5 en een halve maand en ben het wachten een beetje zat.

panter22
door panter22 - Aug 19, 2019 om 08:39
6599 Antwoorden / Vragen

De eindstand van de afrekening is weer de beginstand voor de nieuwe rekening. Kun je nu  3 m3 gas en 160 kwh stroom extra verbruiken voor niets. Waar maak je je druk over.

ma
door malty - Aug 19, 2019 om 09:04
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien moet u nog even geduld hebben, het is voor hun geen probleem wat je even oplost.
Netbeheerder en twee energieleveranciers moeten het samen oplossen en dat kost tijd.
U ziet toch al resultaat dat u nu een email hebt waarin aangegeven welk bedrag u teruggestort krijgt.
Als u nu weer gaat klagen over die 3 m3 en 160 kwh (zo’n €45) duurt het nog langer.
U kunt dat altijd nog aankaarten als ze het beloofde bedrag teruggestort hebben.