wa
door wally61 Aug 5, 2022 om 13:00
Huishouden & energie

Mijn gezin 3volwassenen energie verbruik is meer da 5 personen hoe kan dit?

het gebruik volgens ENECO slimme meter is een gebruik van meer dan 5 personen in een vrijstaande woning terwijl wij met 3 volwassenen zijn in een rijtjes woning ons apparaten zijn allemaal a++ douchen doen we 1 / 2  keer per week,{wij zijn niet vies)

Hoe kan de verbruik zo zijn??

13165 24 Rapporteer

sira
door sira - Aug 5, 2022 om 13:16
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Kijkt u naar de maandelijkse voorschotten of echt naar wat u verbruikt?

Voorschotten zijn indicatief en het werkelijke verbruik heeft natuurlijk met meerdere factoren te maken, namelijk hoe lang men doucht, hoe vaak u per week wast, droger gebruiken terwijl de was buiten kan hangen, apparaten die op stand-by blijven staan, onnodig lang de koelkast open laten staan, spaarlampen, etc. etc.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 5, 2022 om 13:16
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Enkele mogelijkheden zijn er in onderstaande link te lezen:

https://www.eneco.nl/klantenservice/meters-meterstanden/meer-verbruikt-hoe-kan-dat/

mahadma
door mahadma - Aug 5, 2022 om 13:18
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Inventariseer alles in uw huis met een stekker er aan vast.
Noteer daarbij hoeveel Watt er op staat EN hoelang dàt specifieke apparaat ook effectief aan staat.

Mooi voor excel. en bereken hoeveel watt dat opleverd.

Trek  ook alle stekkers uit de wanddoos die (zoals tel laders) alleen aan moeten als de tel geladen wordt.

U kunt ook gedurende een avond/nacht/weekend of een aantal uren de meterstande fotograferen, Plus de tijd!.
Dan de stroom , dus alles uitschakelen/stekker uit contact, en de zekeringen op UIT. na 2, 3, 4 uur zouden de meterstanden gelijk moeten zijn. Anders? Dan deugd de meter niet.

Franske1958
door Franske1958 - Aug 5, 2022 om 13:38
414 Antwoorden / 2 Vragen

Ik neem aan dat U een slimme meter heeft. Daar zit ook de mogelijkheid op om het momentele verbruik te zien.
Dat is afhankelijk of uw vriezer of koelkast wel of niet werken op dat moment, als die niet werken is hier het verbruik ongeveer
15 Watt, zijnde mijn router en mijn CV ketel .    Wat hier enorm veel stroomverbruik scheelde was dat ik vanaf het begin dat
ik hier woon mijn CV ketel op standje "ECO"  heb staan.   Dat is een stand waarbij de ingebouwde boiler is uitgeschakeld.
Duurt wel iets langer als ik nu warm water heb, maar iets meer water verbruiken is veel goedkoper dan een bepaalde hoeveelheid
water warm houden totdat ooit eens gebruikt gaat worden (ik woon alleen)    Dus mijn advies is dan ook:  Kijk eens wat vaker
op uw slimme meter wat uw momentele verbruik is.   Een tweede mogelijkheid is dat U in het bezit bent van een afhekeurde meter
Of dat  het geval is dat kunt u  HIER zelf opzoeken.

gerbera
door gerbera Aug 5, 2022 om 15:38
7348 Antwoorden / 14 Vragen

volgens ENECO slimme meter

ha
door harrybre Aug 10, 2022 om 13:37
240 Antwoorden / Vragen

En Eneco monteert afgebkeurde meters ? ? ? Niet iedereen is knots !

mi
door miennaamishaaz - Aug 5, 2022 om 14:01
725 Antwoorden / 1 Vragen

vaak rekenen ze het energieverbruik op het bare minimum.

Als daarbij ook een Inductie kookplaat, vaatwasser, Oven, wasmachine/droger. etc bij rekent kom je op een hoger verbruik uit dan het bare-minimum.

ha
door harrybre Aug 10, 2022 om 13:38
240 Antwoorden / Vragen

Een energiemeter meet het verbruik, nix bare minimum. Eeen VOORSCHOT = sparen voor.. bedrag.. dat is een heel ander verhaal.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 5, 2022 om 14:14
2008 Antwoorden / Vragen

U vraagt op een forum waarom uw energieverbruik zo hoog is? Is het een idee dat u dat zelf eens uit gaat zoeken?

Ja
door JannyBoe Aug 5, 2022 om 16:32
503 Antwoorden / Vragen

De vraagsteller vraagt om hulp.
Lijkt me meer dan duidelijk.
Doen wel meer mensen op deze site.
Alsof die er voor gemaakt is...

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 5, 2022 om 16:41
2008 Antwoorden / Vragen

Hulp om z'n energieverbruik te verklaren? Ben ik echt een boomer als ik me afvraag of je wellicht een vrouw bent?

sira
door sira Aug 5, 2022 om 17:00
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ben ik echt een boomer als ik me afvraag of je wellicht een vrouw bent?

Pas maar op, voor je het weet heb je een metoo aan de broek ;-))

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 5, 2022 om 17:40
2008 Antwoorden / Vragen

Geldt dat ook voor technisch inzicht of beter het gebrek daaraan?

gr
door gravin2 Aug 5, 2022 om 18:19
24 Antwoorden / Vragen

Henk, zelfs voor u is de toon niet normaal meer,

de hitte?

nieuwe medicatie?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 5, 2022 om 19:06
2008 Antwoorden / Vragen

@gravin dus u kunt gewoon een (helaas slecht) grapje maken met medicatie, zo ongeveer het grootste taboe op twee benen, maar als iemand wat zegt over het overbekende gebrek aan technisch inzicht van vrouwen dan heeft u daar kritiek op. Scheer u weg hypocriet wicht.

Thecla58
door Thecla58 Aug 5, 2022 om 19:16
841 Antwoorden / 3 Vragen

@Henkdezevende

hahahahaha, wat ben ik blij dat ik een spreekwoordelijke uitzondering op die regel, want ik heb wel technisch inzicht. Ze zijn er echt wel hoor die vrouwen die technisch inzicht hebben, zoals er ook legio mannen zijn die geen technisch inzicht hebben. ;-))

Ja je bent een boomer of aan after boomer zoals heel veel cis-vrouwen en -mannen hier.

@sira
hahahahahaha

@Gravin2
Beetje cru vind je ook niet??

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 5, 2022 om 19:25
2008 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk zijn die er, een stereotype is niet meer dan dat, een stereotype.

Ja
door JannyBoe Aug 6, 2022 om 09:34
503 Antwoorden / Vragen

Te rade gaan op een forum IS een manier om een kwestie zelf uit te zoeken.
Dat vinden talrijke schrijvers blijkbaar ook want die komen wél met tips en trucs.

sira
door sira Aug 6, 2022 om 13:41
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Een ander stereotype is blond.
Hadden sommige mensen maar meer zelfspot i.p.v. zich altijd direct beledigd te voelen.
https://www.youtube.com/watch?v=XkQR3fhOeFY

Me
door Meindo Aug 10, 2022 om 13:42
61 Antwoorden / Vragen

Henkdezevende. Je moet niet zo zeuren. Er wordt gewoon iets gevraagd, als je daar niet mee eens bent reageer dan gewoon niet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 10, 2022 om 15:40
2008 Antwoorden / Vragen

En ik geef toch ook gewoon antwoord? Dat moet je gaan uitzoeken. Realiseert u zich dat u nu zelf aan het zeuren bent of strekt het denkraam niet zover?

gr
door gravin2 Aug 10, 2022 om 18:55
24 Antwoorden / Vragen

"maar als iemand wat zegt over het overbekende gebrek aan technisch inzicht van vrouwen dan heeft u daar kritiek op. Scheer u weg hypocriet wicht."
huh? waar heb ik daar kritiek op?

ik blijf me verbazen over uw hoogst militante toon alhier.

rj
door rjw - Aug 5, 2022 om 15:40
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Als ieder mens exact hetzelfde was en exact hetzelfde deed was het een logische vraag. Maar niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen heeft dezelfde spullen in huis.

Franske1958
door Franske1958 - Aug 5, 2022 om 16:19
414 Antwoorden / 2 Vragen

"maar niet iedereen heeft dezelfde spullen in huis"   Dat klopt helemaal.  Mijn verbruik is 450 m3 gas en 900 Kwh stroom gemiddeld per jaar.
Rijtjeshuis tussenwoning  klasse A.   Geen wasdroger (droogrekje),  geen vaatwasser, geen oven, kook op gas. Radiatoren op slaapkamer
staan bijna dicht (helemaal mag helaas niet)  thermostaat in de winter op 18 graden, in de zomer op 12. CV ketel op "ECO"stand.

ju
door juliomariner Aug 5, 2022 om 18:51
1311 Antwoorden / 2 Vragen

en nog steeds plezier in het leven?

Thecla58
door Thecla58 Aug 5, 2022 om 19:19
841 Antwoorden / 3 Vragen

@juliomariner

kudos voor jou.

@Franske
ik heb al die spullen die jij noemt wel en ik zit ook rinid de 900 Kwh, gas heb ik maar rond de 30m3 per jaar. 18 Graden in de winter.... brrrr

panter22
door panter22 - Aug 5, 2022 om 18:42
6599 Antwoorden / Vragen

Hoeveel gas en stroom gebruikt een gezin met 3 kinderen en hoeveel gebruiken jullie met 3 volwassenen?Waar zit het verschil in?

ne
door neodutchio - Aug 5, 2022 om 19:01
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, ik kreeg juist elk jaar controle omdat bij met een 2 onder 1 kapper zo weinig verbruikte dat ze het niet geloofde.

U weet wat uw verbruik is. Deze getallen noemt u niet, dus in hoeverre er iets geks zou zijn kunnen wij niet bepalen. a+++ apparaten zegt ook niet zoveel, ook daar kunnen energieslurpers tussen zitten.
Er zijn stekkers verkrijgbaar die via een app inzicht geven in het verbruik van een apparaat. Probeer dat eens om te zien waar het stroom aan op gaat.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 5, 2022 om 19:11
2008 Antwoorden / Vragen

Dat is natuurlijk de kern van het probleem. Wat de een ziet als een uitdaging en een reden om er echt in te duiken, ziet de ander als een black box. Ik hoor zelf ook tot die laatste groep, echt geen zin om mijn tijd aan te verspillen, maar om dan op een forum te vragen waarom je verbruik zo hoog is...

ne
door neodutchio Aug 6, 2022 om 17:41
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als je geen problemen hebt met het verbruik heeft het er in duiken geen effect. Maar ja, wil je weten waar iets vandaan komt, dan zal je er echt zelf naar moeten zoeken. Een ander weet immers niet wat voor apparatuur je hebt.
Ik ben er bewust ingedoken om goed voorbereid te zijn op 2025. Ik probeer mijn inkoop van elektra zo laag mogelijk te houden aangezien daar het voorschot op gebaseerd gaat worden. En ik ben gewoon een zuinige Hollander. Waarom bijna 2 euro per m3 gas betalen als ik nu gratis (dankzij salderen) via de airco kan verwarmen. Mijn besparing voor aankomende winter komt op zo'n 700m3 gas.

Iv
door Ivo W - Aug 5, 2022 om 20:22
727 Antwoorden / Vragen

Dit verbruik kan zo hoog zijn doordat geen enkel gezin / huishouden precies gemiddeld is. Er zijn huishoudens die ver boven het 'gemiddelde' zitten voor hun woning/gezinssamenstelling en er zijn huishoudens die daar ver onder zitten.

Een rijtjeshuis hoeft natuurlijk niet energiezuinig te zijn. Als het huis slecht geïsoleerd is en er vaak iemand thuis is waardoor de verwarming vaak aan staat dan is het gasverbruik al snel hoger dan dat van een 'villa' met gemiddelde isolatie.

En u kunt wel A(+++) apparatuur hebben, maar wanneer u dat veel vaker dan gemiddeld gebruikt, dan levert dat alsnog een hoog verbruik op. 3 energiezuinige koelkasten/vriezers gebruiken bijvoorbeeld meer stroom dan één wat minder zuinige koel-vriescombinatie.
En we komen ook weer op het veel thuis zijn: als van die 3 volwassenen er één of meerdere de afgelopen twee jaar ivm Covid veel thuis gewerkt of gestudeerd hebben, dan tikt dat aardig aan wat betreft elektriciteit. 40 uur per week een extra computer aan+ bureaulamp, eventueel radio of tv op de achtergrond, of een printer in stand-by, vaker thuis koffie/thee zetten. Alles bij elkaar gebruikt één thuiswerker makkelijk voor twee of drie 'gemiddelde personen' aan elektriciteit.

Om er meer zinnigs over te kunnen zeggen zijn verbruikscijfers van belang, evenals de apparatuur in huis (en dan echt alle apparatuur, ook dingen zoals bijvoorbeeld een keukenboiler, elektrische vloerverwarming in de badkamer, aquarium, type lampen in de woon- en werkkamer, huishoudelijke apparatuur en hoe vaak u deze gebruikt.. )

gerbera
door gerbera - Aug 5, 2022 om 21:40
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe komt u aan die gegevens, is dit uit het maandelijks overzicht dan zou het best kunnen dat u in die periode een hoger verbruik heeft gehad dan voorgaande periode. In mijn maandelijks overzicht wordt een vergelijk gemaakt met het verbruik, in dezelfde periode, van vorig jaar en daar kan dan best wel een groot verschil in zitten. Uw werkelijk totaal verbruik kunt u pas zien op uw jaaroverzicht en dan vergelijken met voorgaande jaar(en).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 6, 2022 om 10:32
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, ik benut veel minder dan zou kunnen volgens de gemiddelde verbruiksindicaties die ik krijg. Hoe kan dat? Sopaarzaam zijn in die zin dat apparaten die niet constant aan behoeven te staan met schakelaar uitzet zoals o.a. ook router, Tv modem en alle apparaten die verbonden zijn met het electranet zoals radio's, dimbare lampen resp. alles waar in het apparaat een trafo aanwezig is met een aparte schakelaar, zuinig zijn met gasverbruik, kort douchen, verwarming in woning en dan vooral in de winter buiten de woon- en slaapkamer etc. etc. Laptop niet gehele dag aanlaten en ook uitschakelen via aparte externe schakelaar  zodra volledig opgeladen uitschakelen, idem inzake mobiele telefoons, oplaters accu's electrische fietsen etc. etc. Zelfs lampjes op o.a. wasmachine schakelaars benutten 'sluipstroom' indien de machine niet in gebruik is maar de schakelaar nog is ingeschakeld.

1paul
door 1paul - Aug 6, 2022 om 14:11
3101 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben vooral benieuwd naar uw werkelijke verbruikscijfers, zet het verbruik van afgelopen jaar hier eens neer in KWH en M3 gas!

Fa
door Familie van Kemenade - Aug 10, 2022 om 11:10
2 Antwoorden / Vragen

Waarom de kosten voor energie zo hoog op kunnen lopen heeft eigenlijk maar een reden: de isolatie van je woning. Gisteren nog met iemand gesproken die een nieuw voorschot van €600 per maand moet gaan betalen. Hoe kan dit nu ontstaan. Bij een vergelijk van onze huizen bleek dat ik in mijn vrijstaande volledig geisoleerde woning bouwjaar 1985 per jaar 1200 m3 gas verbruik. Mijn voorschot is per maand €150. De twee onder een kapper van deze kennis bouwjaar 1965 waar nauwelijks isolatie werd toegepast verbruikt 3600 m3 gas per jaar. Duidelijk waarom hij per maand €600 moet gaan betalen. Alle warmte vliegt weg door het dak. Een simpele oplossing is met behulp van de overheid (lees subsidie) de muren en het dak isoleren. Wanneer ik Google op subsidie voor isolatie van muren en dak blijkt dat je bijna binnen één jaar je kosten zou kunnen terugverdienen.

sira
door sira Aug 10, 2022 om 15:04
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ben het maar deels met u eens.

Mijn woning is een vrijstaande dijkwoning uit 1850 en ligt buitendijks op ca. 50 mtr van de rivier, dus koude wind wanneer deze vanuit het noordoosten over de rivier komt waaien.

Mijn woning is deels geïsoleerd, het dak wel, 9 ramen dubbelglas en 7 ramen enkelglas. Muren zijn niet geïsoleerd (wel dubbelsteens met smalle spouw). Aanbouw (met badkamer, bijkeuken, wc en halletje met achterdeur) is enkelsteens en bekleed met rabatdelen.
Thermostaat staat in de winter op 18°C (voor mij warm genoeg). Uitsluitend de radiatoren in woonkamer, woonkeuken, badkamer en wc staan aan, de rest staat uit, hooguit bij extreme vorst zet ik die aan. 's Nachts staat de thermostaat op 15°C. Slaapkamerraam staat 's nachts altijd open. In de winter sluit ik 's avonds altijd de tussendeuren en gordijnen en ook de voor- en achterdeur hebben gordijnen.

Over de periode 5 juli 2021 - 8 juni 2022 is mijn elektraverbruik 2211 m3 en gas 1321 m3. Maandelijkse voorschotten stonden op € 178,-.
Over deze periode heb ik een bedrag van € 813,21 terug ontvangen, omdat Vattenfall mijn verbruik hoger had ingeschat.
Mijn nieuwe voorschot is nu door Vattenfall op € 263,- gezet, hier kan ik dus nog geen zinnig woord over zeggen.
Verbruik heb je voor een deel zelf in de hand.

Nu vraagt u zich misschien af waarom ik de rest van de woning niet isoleer, 1) ik ben zoekende naar een woning in Spanje en dan gaat dit huis in de verkoop en 2) een huis uit 1850 is nagenoeg niet volledig te isoleren.

lp
door lphrtr - Aug 10, 2022 om 11:44
1 Antwoorden / Vragen

Koop een Wi-Fi P1 meter. die stop je in de USB poort op de slimme meter. In de bijbehoorende app zie je dan je verbruik, zowel per dag and "nu".
Ook zijn er Wi-Fi Energy sockets. Die laten life het gebruik zien. Ook via diezelfde app.

Je staat versteld wat er allemaal (een beetje) energie verbruikt. Vele kleine beetjes zijn samen een heleboel.

Fe
door Feuerhand - Aug 10, 2022 om 13:19
5 Antwoorden / Vragen

Heb sinds kort ook een HomeWizard systeem aangeschaft (www.homewizard.nl)
Kleine ronde dongel kost 29,95 euro en klik je in de P1 poort op je  slimme meter.
Wordt gelijk van spanning voorzien (knipperende blauwe ring wordt constant groen en is een teken dat de internetverbinding met het netwerk tot stand is gekomen. Bij oudere meter even een USB kabeltje leggen voor de 5,2 Volt

Wizard app downloaden en gratis verbruik in de woning bekijken ( eigen verbruik is paars in de grafiek, heb je zonnepanelen dan zie je de opbrengst in groen , handig om te  zien hoeveel je op dat moment teruglevert ( vaatwasser aan of niet, leveren de panelen genoeg gratis stroom want je doet immers afname voor de meter.. )

Voor (bij)betaling van 99 cent per maand bij abonnement nemen nog meer mogelijkheden in de app om sluipverbruik op te sporen bijvoorbeeld, slimme  stekkers aan of uit te zetten of zoals in mijn geval, de boiler alleen te laten opwarmen als de  panelen voldoende vermogen opleveren.

Deze slimme stekkers zijn los te koop, max. Vermogen 16 amp, zie de website.

In mijn systeem kan ik nu electriciteit, gasverbruik en waterverbruik monitoren ( daarvoor komt een sensor op de watermeter )
Bij opvallend hoog verbruik of afwijkende waarden stuurt het systeem mij een melding via mail.

Ben enthousiast over dit produkt en heeft mij inmiddels al veel inzicht gegeven.

Nog een tip !
Op You Tube zijn vele nuttige filmpjes over energiebesparing te vinden waarbij eindelijk dit onderwerp nu eens begrijpelijk en in Jip en Janneke taal wordt uitgelegd.
De auteur bedient zich van de naam ' Ketel Klets '
Even zoeken maar zeker een aanrader !

Met de groeten vanuit Drenthe,
Tjerk Polee

panter22
door panter22 - Aug 10, 2022 om 13:24
6599 Antwoorden / Vragen

Als je kijkt op de site van Eneco, dan zie je dat het verbruik per persoon alleen maar geldt voor elektriciteit.
En gas per woning.
Als je geen bv elektrisch kookt ipv op gas, dan zul je gemiddeld meer elektriciteit verbruiken per persoon.
En douchen voor douchen geldt  hetzelfde.
Dus als je ipv gas nu elektriciteit gebruikt, kun je best met 3 personen evenveel gebruiken als een gezin met 3 kinderen.
https://www.eneco.nl/klantenservice/meters-meterstanden/normaal-verbruik/

borg queen
door borg queen - Aug 10, 2022 om 13:31
127 Antwoorden / 2 Vragen

Wij kunnen via de app van onze energieleverancier het dagelijkse verbruik zien van stroom en gas. Ga eens na of uw energieleverancier ook zo'n app heeft en kijk dan iedere dag wat het stroom en/of gas verbruik is. Zo is er achter te komen wanneer en wat een verhoogd verbruik geeft. Ik kan bv. heel goed zien wanneer ik een was gedraaid heb.

Wi
door Wijdeveld - Aug 10, 2022 om 13:43
7 Antwoorden / Vragen

Als energiecoacxh zie ik vaak dat het gebruik samenhangt met het energie gedrag.
Dit kan in de praktijk erg veel uitmaken.
Samen eens goed overleggen doet wonderen

sira
door sira Aug 10, 2022 om 15:06
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Juist. Verbruik heb je deels zedlf in de hand.

Mvessen
door Mvessen - Aug 10, 2022 om 13:45
1 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik de P1 meter van HomeWizard, zo heb je altijd en direct inzicht in wat je verbruikt.

https://www.homewizard.com/nl/p1-meter/?gclid=Cj0KCQjwrs2XBhDjARIsAHVymmSs925x6GrRdRMttAU86zCYvIhP8wy-Xj4EfvQD_OZ4DWqxGNrfKroaAo1uEALw_wcB

ha
door harrybre - Aug 10, 2022 om 14:02
240 Antwoorden / Vragen

En daarom schrijgf ik als sinds 2004 iedere maand mijn stroom- en stadswarmte verbruik op.
Deze lente viel het op, dat mijn dagelijks verbruik voro alleen douchen van ca 0,01GJ/dg was opgelopen naar 0,03 GJ/dag. Over 365 dagen wel 7,2 GJ en bij € 45/GJ wel € 328 per jaar.
Bleek, dat er iets bleef hangen in een ventieltje.Doorgeblazen en.. weer terug op ca 0,01 GJ/dg.

sira
door sira Aug 10, 2022 om 15:11
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ik doe het nog extremer ;-)). Ik neem de meterstanden iedere zaterdag op. Dit doe ik niet zo zeer uit bezuiniging, maar meer ter controle, zodat ik snel kan constateren wanneer er iets niet klopt of mis is met bijv. eem apparaat (of met mijzelf).

fr
door fransrosink - Aug 10, 2022 om 18:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt eraan de grootverbruikers, koelkasten ,wasmachine,verlichting en computers b.v.

Stroomverbruik meten met energiemeter, zijn te koop bij de Gamma €12,- of zoiets
Verder kun u gebruik maken van een Home Wizard ,€30,-  te koop op internet, deze kun u inpluggen in de slimme
meter en kunt direct en zien op de uw telefoon hoeveel stroom u gebruikt.
Maak u gebruik van zonnepanelen geeft ie ook direct aan hoeveel kwh ie teruglevert aan uw energieleverancier
Succes en mochten er vragen zijn?
https://www.homewizard.com/nl/mijn-account/

as
door asterix100 - Aug 10, 2022 om 18:39
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een homewizard aangesloten op de slimme meter. Je ziet dan realtime wat je verbruik is. Doe je een lamp aan, dan zie je het al op je smartphone.
Heb je zonnepanelen, dan zie je realtime hoeveel je daadwerkelijk terug levert na aftrek van je verbruik op dat moment
Lees hier voor meer info: https://fwd.nl/smarthome/review-homewizard-wi-fi-p1-meter-inzicht-in-stroom-en-gasverbruik/