fa
door fahmi May 27, 2020 om 00:00
Huishouden & energie

Mijn kachel gaat automatisch uit na het douchen . waar zou het aan liggen ?

Mijn kachel gaat automatisch uit na het douchen . waar zou het aan liggen ? de doch ligt op eerste verdieping en de kachel ligt in de kelder .

8243 19 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 27, 2020 om 00:03
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien automatisch ingesteld dat na het douchen de kachel uit moet? Zou zomaar kunnen vandaag de dag met al die moderne apparatuur.

fa
door fahmi May 27, 2020 om 00:09
Antwoorden / 1 Vragen

Het is best een oude kachel . ik dacht  zelf dat het  misschien ligt aan het water druk maar weet niet of dat het geval is !

Magnum007
door Magnum007 May 27, 2020 om 00:39
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Fahmi,

Het kan gevaarlijk zijn: denk aan koolmonoxide vergiftiging.

Schakel een erkende cv monteur in.

ko
door korenbloem2000 May 27, 2020 om 11:59
33 Antwoorden / Vragen

Volg de wijze raad op van Magnum007.

Magnum007
door Magnum007 - May 27, 2020 om 00:09
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Fahmi,

Ik zou niet gaan bezuinigen op onderhoud op je cv ketel.

Schakel een onderhoudsmonteur in.

Als je een huurwoning hebt, neem dan contact op met de huisbaas/woningbouwvereniging.

fa
door fahmi May 27, 2020 om 00:11
Antwoorden / 1 Vragen

heb ik al eerder een monteur laten komen  en helaas doet het weer opnieuw !

Magnum007
door Magnum007 May 27, 2020 om 00:35
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Fahmi,

Hou oud is de cv ketel?

Een cv-ketel moet om de 2 jaren worden schoongemaakt.

Ook de afvoerbuizen moeten worden gecontroleerd.

Het kan een beveiliging zijn waarom de cv ketel uitgaat.

Schakel een goede erkende onderhoudsmonteur in. Het kan een gevaarlijke situatie zijn : ik denk aan koolmonoxide vergiftiging.....

ge
door gewicht May 27, 2020 om 21:47
170 Antwoorden / 1 Vragen

Fahmi, je hebt een monteur laten komen, wat heeft hij geconstateerd? Blijkbaar heeft de monteur de storing verholpen maar welke storing? Het zou kunnen dat de waterdruk te laag was waardoor het verwarmingsdeel is uitgeschakeld en er alleen warm water wordt geleverd voor de douche, de monteur vult bij en klaar is "Kees". Nu je weer hetzelfde euvel hebt is er een grote kans dat er een lek zit in het verwarmingdeel waardoor de druk weer te laag is. Vul bij en controleer de leidingen daarna heel zorvuldig en houd de druk een tijdje goed in de gaten. Als er geen lek in de leidingen is zou ook het expansievat nog lek kunnen zijn, maar daar heb je echt een monteur voor nodig, om het te constateren en een nieuw vat te plaatsen.

Donuts
door Donuts - May 27, 2020 om 00:30
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Kachel? En dan ook nog een kachel die ligt in de kelder? U heeft het waarschijnlijk over een cv ketel die hangt in de kelder?

rebek
door rebek May 27, 2020 om 01:33
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ja inderdaad, zal de waakflam wel wezen

rebek
door rebek - May 27, 2020 om 01:34
228 Antwoorden / 97 Vragen

Waarvoor heb je nu een kachel nodig. Is het buiten niet warm genoeg?

panter22
door panter22 May 27, 2020 om 07:56
6599 Antwoorden / Vragen

Combiketel, cv en warm water.

rj
door rjw May 27, 2020 om 08:22
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Nog zo eentje met een rare gedachtenkronkel. Als jouw auto kapot is en je hebt hem deze week niet nodig, laat je m zeker ook niet repareren. Om dan als je m volgende week opeens nodig hebt te eisen dat de garage klaar staat voor je.

rebek
door rebek May 27, 2020 om 11:51
228 Antwoorden / 97 Vragen

Deze week is even een klein verschil met komende winter. Ik ga mijn radiator ook van de winter pas aanvullen met water indien nodig.

ko
door korenbloem2000 May 27, 2020 om 11:58
33 Antwoorden / Vragen

Hahaha, je hebt gelijk RJW ;-)

rebek
door rebek May 28, 2020 om 00:17
228 Antwoorden / 97 Vragen

Korenbloem,
leg mij dan eens uit wat de overeenkomst is tussen een kapotte auto voor komende week en een kachel voor over een half jaar als je het zo met RJW eens bent

gerbera
door gerbera - May 27, 2020 om 08:38
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Neem aan dat u het over een CV ketel heeft met waakvlam. Gaat de waakvlam uit dan wordt het tijd dat het thermokoppel wordt vervangen, gasblok gecontroleerd wordt, thermische beveiliging wordt gecontroleerd kortom de ketel toch echt aan een grote onderhoudsbeurt toe is. En dat kan alleen door een vakman (verwarmingsmonteur) gedaan worden. Denk ook wel dat deketel aan vervanging toe is.

ma
door malty - May 27, 2020 om 08:53
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Zou ook aan slechte rookgasafvoer kunnen liggen, wordt er geen storingscode aangegeven?

Als het een huurhuis is en de cv ketel is niet van uzelf, moet u de storing doorgeven aan de verhuurder, reparatiekosten zijn voor de verhuurder.

tijger1
door tijger1 - May 27, 2020 om 09:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat moet u dan doen om de cv weer aan te krijgen? Werkt hij met een waakvlam, of ontsteekt hij automatisch?

br
door brui0929 - May 27, 2020 om 10:19
629 Antwoorden / 10 Vragen

Start de cv ketel opnieuw op door op reset te drukken of de stekker uit te trekken en in het stopcontact te steken.
Probeer dit 2 keer.
Helpt dit niet bel dan het op de ketel vermelde telefoon nummer.

ko
door korenbloem2000 - May 27, 2020 om 11:57
33 Antwoorden / Vragen

Kachel? U bedoelt: de verwarmingsketel?

ep
door eppos - May 27, 2020 om 12:23
23 Antwoorden / 0 Vragen

een combiketel kan maar een ding tegelijk, of warm water of verwarming.
na het douchen is het vrij normaal dat de ketel uit gaat, je bent immers klaar en dan is er geen warm water meer nodig.

de ketel brand wel door na het douchen als hij een signaal krijgt van de thermostaat komt dat hij moet verwarmen, maar als dat signaal er niet is omdat het huis warm is gaat hij uit.

dat is heel normaal en hoort ook zo!

ed in den bosch
door ed in den bosch - May 27, 2020 om 12:45
5 Antwoorden / 1 Vragen

Reparatiekosten moeten expliciet in het huurcontract vermeld staan. Zo ja, dan worden ook de onderhoudskosten betaald (jaarlijkse controle).

ja
door jan24 - May 27, 2020 om 14:11
109 Antwoorden / 4 Vragen

Opvallend dat er schijnbaar niemand vraagt, of dit probleem zich plotsklaps voordoet, of dat het altijd al zo is geweest, maar topicstarter er nu naar informeert.
Ook niet of het om een oude dan wel nieuwe kachel/cv ketel gaat. En in het laatste geval het hem opvalt, dat de cv ketel na het douchen uitgaat.
Die info zou behulpzaam kunnen zijn bij het geven van een relevant antwoord. Nu wordt er m.i. het nodige veronderstelt.

tijger1
door tijger1 May 27, 2020 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts reageert helemaal niet op de vragen.

ma
door malty May 27, 2020 om 14:29
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De Ts heeft er al eerder na laten kijken maar storing is weer terug.
Kennelijk na reparatie in orde maar nu weer hetzelfde probleem.

gerbera
door gerbera May 27, 2020 om 16:08
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Opvallend dat u niet eerst de reacties leest had u kunnen lezen dat het om een oude CVketel gaat en dat er al eerder een monteur bij is geweest. ook blijkt uit reacties van de TS dat het geen normaal verschijnsel is.

ja
door jan24 May 30, 2020 om 14:03
109 Antwoorden / 4 Vragen

Malty en Gerbera, jullie hebben gelijk, TS heeft inderdaad een opmerking geplaatst. Gelukkig is dat door Tijger1 ook over het hoofd gezien.
Maar ja, als meerdere mensen hetzelfde antwoord (willen) geven wat al vermeld staat, dan wordt het forum er ook niet overzichtelijker op.

1paul
door 1paul - May 27, 2020 om 14:38
3103 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn cv ketels die compleet uitschakelen, de vlam dus, tot er warmte vraag is, de moderne ketels zeker....

rebek
door rebek May 28, 2020 om 00:22
228 Antwoorden / 97 Vragen

Mijn ketel is vrij nieuw maar blijft altijd standby. Al zie je geen vlammetje meer maar een lampje. Als hij helemaal uit zou gaan zou dat best veel energie kosten

1paul
door 1paul May 28, 2020 om 07:03
3103 Antwoorden / 0 Vragen

vlam gaat tegenwoordig uit, lampje niet inderdaad ten teken dat ie in bedrijf is....

mi
door miennaamishaaz - May 27, 2020 om 16:18
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dat de CV ketel automatisch uitgaat, of op een lager Pitje gaat Branden is als veiligheid.

Want een ketel die Constant zit te stoken verbruikt meer energie dan een ketel die op een laag pitje de ketel warm houd.

Afhankelijk van wat voor Ketel u hebt kunt u in de Handleiding kijken of dit normaal gedrag is.

ro
door ron503 - May 27, 2020 om 19:05
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als het een combiketel betreft is meestal de driewegklep defect. Bij een tapwater vraag wordt de toevoer naar radiatoren gesloten en zodra er geen tapwater meer gevraagd wordt gaat de toevoer naar de radiatoren weer open, een veelvuldig voorkomend defect en staat los van het ketel onderhoud. Het wordt anders als de radiator druk in de ketel te laag wordt want dan gaat de ketel in storing en als na bijvullen de druk binnen korte tijd weer daalt terwijl dat voor die tijd niet zo was dan is er in de combiketel een lekkage die moeilijk traceerbaar is want het lekwater verdampt zeer snel.

user123
door user123 - May 27, 2020 om 20:35
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Geef eens een tik op de driewegklep. Die schakelt tussen verwarming en warm water.

ja
door jan46 - Jun 3, 2020 om 14:04
6 Antwoorden / 1 Vragen

Bij een gecombinnerde werking van de cv-ketel voor verwarming en warm water krijgt de opwarming van warm water altijd voorrang (driewegkraan). Meestal is dat een indirect gestookte boiler. Als het warm water zijn temperatuur in de boiler bereikt heeft schakelt de driewegkraan weer over naar verwarming. Zo komt er dan weer warm water in het cv systeem, mits uiteraard om verwarming gevraagd wordt.

gerbera
door gerbera Jun 4, 2020 om 09:12
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft de vraag niet helemaal begrepen, de ketel schakeld geheel uit en dat heeft niets met de driewegklep te maken. Het betreft een oude ketel waarvan de waakvlam uit gaat en dat heeft meerdere oorzaken.