pa
door passie20 Sep 28, 2022 om 13:13
Huishouden & energie

Mijn vast contract loopt in mei af.ik betaal 187 euro.Wat wordt dat

Ik betaal 187 euro als alleenstaande 187 euro.Wat ga ik maximaal betalen als mijn  ast contact afloopt

1203 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 28, 2022 om 13:15
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Mijn kristallen bol is wat dit betreft echt knap mistig. Wel vrees ik dat het hoger wordt. Hangt af van het "energie plafond" en de prijzen van de energie wolven, ik verwacht dat u zeker rekening moet houden met factor 2 tot 5 x van nu.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 28, 2022 om 13:18
854 Antwoorden / 3 Vragen

Net wat @Mahadma zegt... helemaal afhankelijk van de prijzen op de markt en het energieplafond als dat er daadwerkelijk komt.

Je gaat geheid meer betalen, dus een tip zou zijn om nu al te gaan kijken of en wat je kunt besparen en dat ook daadwerkelijk doet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2022 om 13:18
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat daar op dit moment helemaal niets over te zeggen is. In ieder geval is het afwachten welke maatregelen er nu in detail door de overheid worden geïniteerd resp. uitgevoerd en zoals u neem ik aan ook weet is er volop discussie tot en met het weer terugbrengen naar nutsbedrijven en daarmee 'uitschakelen'va energiecowboys die er op dit moment veel geld aan verdienen, . Loskoppelen gas/electraprijs enz. enz en om het anders uit te drukken, er is nu nog even 'geen touw aan vast te knopen'. Helaas en het is gelukkig nog geen mei. Tot dan zit u nog goed tenzij uw leverancier failliet zou gaan.

Mabelle
door Mabelle - Sep 28, 2022 om 13:31
418 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mijn kristallen bol wordt dat 10,- euro per m3 en 10,- euro per kWh.

Sorry hoor, maar mei 2023 is toch veel te ver weg om daar een zinnig antwoord op te kunnen geven!

mahadma
door mahadma Sep 28, 2022 om 13:40
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Welk merk kristallen bol heb jij in gebruik? Zomaar, interesse.

Mabelle
door Mabelle Sep 28, 2022 om 13:49
418 Antwoorden / 1 Vragen

Een hele dure van de Bijenkorf, dus die voorspelling is vast betrouwbaar.;-))

Mabelle
door Mabelle - Sep 28, 2022 om 13:55
418 Antwoorden / 1 Vragen

Voor een alleenstaande met nog een vast contract betaal je wel erg veel voorschot. Tenzij je de energieleverancier als spaarbank gebruikt, lijkt het mij zeer verstandig eens kritisch naar je verbruik te kijken en bezuinigende maatregelen te nemen.

sira
door sira - Sep 28, 2022 om 14:26
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Reken er maar op dat u richting de € 400,- gaat. Energieplafond even niet meegenomen, want dat duurt nog wel even, onze regering kennende.

rj
door rjw - Sep 28, 2022 om 15:40
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Pak het verbruik van het afgelopen jaar en vergelijk de kWh en m3 tarieven die je nu hebt met de bedragen die in energieplafond discussie worden genoemd. Dan krijg je een indicatie van hoeveel het meer wordt.

ro
door ronny530 - Sep 28, 2022 om 17:31
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Als u nu al slapeloze nachten heeft voor iets dat in mei volgend jaar als uw contract afloopt gaat gebeuren heeft u geen leven. Niemand weet hoelang de oorlog nog doorgaat en wat de energieprijs op termijn gaat worden. Ik zie het niet zo somber in maar de energie zal nooit meer zo goedkoop worden als die ooit was.

ju
door juliomariner Sep 30, 2022 om 11:10
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Niemand wete ook of we volgend jaar nog bestaan.
Als Poetin nu eens gek doet een een atoomoorlog begint hebben we geen energiecontract meer nodig.

ne
door neodutchio - Sep 28, 2022 om 17:46
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een voorschot zegt helemaal niets. U kunt €1.000 als voorschot gaan betalen en flink geld terug krijgen of €10 en na een jaar fors bijbetalen.

Het gaat om uw daadwerkelijke verbruik keer het bedrag dat er dan voor staat per eenheid. Onzeker is nu wat de hoogte van het plafond gaat worden, of inderdaad de vermindering belasting weer omlaag gaat, de btw weer omhoog en wat de daadwerkelijke prijzen doen.

Het is nu koffiedik kijken. Gewoon afwachten tot een maand of 2 voor einde contract en dan informeren bij uw nutsbedrijf.