br
door breinblik Sep 29, 2017 om 21:04
Huishouden & energie

MKB collectieven

Wie heeft ervaring met deze partij?
Ik heb gemerkt dat ze zichzelf vaak andere namen hebben gegeven in de afgelopen jaren (vandaag was het bijvoorbeeld 'energie collectief'). De naam is altijd iets in de strekking van een 'collectief' die jou als ZZP'er wilt 'helpen' door fors te besparen op je energierekening. Ze heten iedere keer dus anders maar het is duidelijk voor mij dat ik iedere keer met dezelfde partij te maken heb.

Ik wordt al sinds 2012/2013 door ze gebeld en ze bellen ook nog eens gemiddeld 3 a 4 keer per jaar. Ze zijn erg opdringerig aan de telefoon. Ze bellen de laatste jaren met een anoniem nummer. Ik heb een keer of 5 zowel vriendelijk als boos gevraagd of mijn telefoonnummer van hun lijst verwijderd mag worden en dat ik niet meer gebeld wens te worden, met als toevoeging dat ik niet geintresseerd ben en als ik dat wel zou zijn ik het zelf wel regel.

Vandaag werd ik dus weer door ze gebeld en ook gewoon alsof er niks aan de hand is. Voor hun ben ik natuurlijk ook gewoon het zoveelste nummer op het scherm. Ik wil dat er actie tegen deze manier van acquisitie genomen wordt en dat deze partij aangepakt wordt!

2337 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2017 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar daar bent u toch zelf wel toe in staat? Nog nooit gehoord van het woordje NEE. .?

ne
door neodutchio - Sep 29, 2017 om 21:19
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Helaas voor u is dit een zakelijke vraag en u zit nu op een consumentenforum. Consumentenrecht is heel iets anders dan zakelijk recht. De consument is hierin beter beschermd. U kunt het beste uw probleem voorleggen op www.higherlevel.nl. Dat is het forum voor ondernemers.

costnix
door costnix - Sep 29, 2017 om 22:15
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een hele botte manier om ze af te schrikken, is het gebruiken van een scheidsrechtersfluitje.

jo
door jorisw Sep 29, 2017 om 23:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Welnee. Het enige wat je daarmee bereikt is dat degene die het werk ook alleen maar doet om brood op de plank te krijgen de verbinding verbreekt. De volgende keer wordt je gewoon weer gebeld door iemand die gewoon zn werk doet om geld te verdienen.

costnix
door costnix Sep 30, 2017 om 00:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mij werkte het de eerste keer (een heel hardnekkige energieboer)

janine
door janine - Jun 15, 2018 om 14:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, Ik kom graag in contact met je. Ik heb dezelfde ervaring gehad en hoewel ik er goed vanaf ben gekomen wil ik toch actie ondernemen tegen deze partij. Dit werkt natuurlijk beter als we collectief de handen ineen slaan.

U kunt mij een bericht sturen via janinekepel@hotmail.com.

ne
door neodutchio Jun 15, 2018 om 14:59
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Waartegen wilt u actie ondernemen? Iemand opbellen is niet strafbaar. Als consument kunt u zich inschrijven in het ‘bel mij niet’ register.
En er goed vanaf komen? Je krijgt een aanbieding waar je ja of nee tegen kunt zeggen. Simpeler kan het niet zijn.

aurora1
door aurora1 Jun 16, 2018 om 16:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een flauwekul @janine.
Heeft u de reacties niet gelezen?
Actie ondernemen om collectief "nee" te zeggen?

Thijs12
door Thijs12 Jun 16, 2018 om 16:18
522 Antwoorden / Vragen

Wil je collectief de verbinding verbreken  ?