door wilhelmien willemsen Dec 26, 2015 om 10:49
Huishouden & energie

Muizenplaag

Hoe de muizen te verjagen.

15503 17 Rapporteer

wi
door wilhelmien willemsen - Dec 26, 2015 om 10:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

We hebben al 'n half jaar last van 'n veldmuisje. Hij wil maar niet weg.Wat moeten we doen.

diumenge
door diumenge - Dec 26, 2015 om 11:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Muizenval met pindakaas.

me
door mein33 - Dec 26, 2015 om 11:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@wilhelmien,

Het veldmuisje zal het heel erg gezellig bij u vinden en gaat daarom niet weg.
Van één veldmuisje kan je inderdaad behoorlijke overlast ondervinden.
Maar om bij één veldmuisje nou van een "muizenplaag" te spreken is ook lichterlijk overdreven lijkt mij zo.
We wonen zelf in een landelijk/bosrijk gebied waar veldmuisjes te over zijn en zo af en toe komt er eentje op bezoek.
Na verloop van enige tijd verdwijnt die weer van zelf.

Wilt u echter rigoureus te werk gaan om deze "muizenplaag" op te lossen en zeker weten dat u geen "overlast" meer van het veldmuisje zult hebben, dan is het neerzetten van "muizengif" echter de enige oplossing.

Een poes in huis nemen kan ook een oplossing bieden, maar de kans in dan weer groot dat die veel dode muisjes en ander gedood gedierte mee naar huis brengt.

Cookies
door Cookies - Dec 26, 2015 om 11:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Eén muisje en dan heb je het over een plaag? Zolang hij kruimels e.d. aan eten vindt, zal hij uit zichzelf niet vertrekken. Overigens had je antwoorden op deze vraag heel eenvoudig zelf even kunnen opzoeken door Google te gebruiken. Een account aanmaken op deze site kostte meer tijd dan Googelen.

edrick3
door edrick3 - Dec 26, 2015 om 12:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Muizenplaag? Eén veldmuisje?
Gezellig toch. ;-)

Maar kijk anders eens hier voor een val (maar wel zielig, hoor)
http://bin.snmmd.nl/m/m1fytsfwbwdw.jpg

gerbera
door gerbera - Dec 26, 2015 om 12:57
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Kan mij voorstellen dat hij of zij niet weg wil, zal genoeg te eten zijn. Maar in plaats van een val doet een stofzuiger soms ook wonderen. En weet u waar deze binnenkomt wil pepermuntolie helpen als u dat bij de ingang druppeld en natuurlijk de ingang afsluiten.

me
door mein33 Dec 26, 2015 om 14:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als de toegang die het muisje gebruikt wordt afgesloten zoekt het muisje een andere ingang.
Iedere woning kan je proberen te beschermen tegen inbrekers, maar een muisje houdt je echt niet buiten.

gerbera
door gerbera Dec 26, 2015 om 16:22
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als die muis dan verstandig is, en dat zijn veldmuisjes, komt die op een minder zichtbare omgeving binnen. Wordt die niet gezien dus ook geen muizenplaag meer.;-))

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 26, 2015 om 16:34
7187 Antwoorden / 3 Vragen
pi
door pieterwolters - Dec 27, 2015 om 11:09
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Een kat doet wonderen. Wij hadden altijd katten en nooit last van muizen. Kat gaat dood, binnen een paar dagen rennen de muizen door de woonkamer. Nieuwe kat, geen muis meer gezien.

gerbera
door gerbera - Dec 27, 2015 om 12:05
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ja een kat doet wonderen. Ik had er 2 en barste van de muizen die ze gezellig uit de tuin mee naar binnen namen. Liefst nog levend, dan konden ze er nog ff mee spelen.

re
door red1 - Dec 28, 2015 om 12:00
329 Antwoorden / 1 Vragen

Hard BOE roepen ??

jo
door joskaa - Dec 28, 2015 om 12:12
80 Antwoorden / 44 Vragen

Neem wel de muizenvallen van de Aldi die op een ronde klepper lijken, een soort van ronde knijper, die zijn handiger dan die houten gevallen, die roesten namelijk vast en werken dan niet meer. Bovendien vallen de  muizen er direct uit als je de knijper indrukt en met de houten exemplaren is het nogal eens een vies klusje.
Graag op de vogeltjes letten want die lusten ook pindakaas en je wilt niet dat je de volgende ochtend een koolmeesje of roodborstje uit de klem moet halen.
Ik zet altijd 2 a 3 klemmen onder een heel laag houten kistje tegen de gevel aan. Dat is ook vaak de looproute van muizen. Meestal bingo. Succes

me
door mein33 Dec 28, 2015 om 14:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het veldmuisje zit binnen en veroorzaakt daar in z'n uppie een muizenplaag.
Veldmuisjes die buiten blijven veroorzaken geen onoverkomelijke overlast en is het vangen daarvan onnodig.
Vogeltjes die binnen zijn zitten over het algemeen in een kooitje en Ts. zal de muizenval toch niet in een vogelkooitje zetten. ;-))

gerbera
door gerbera Dec 28, 2015 om 14:37
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@mein33, je weet maar nooit waar een mens toe in staat is bij het zien van een muis. Muisje kan ook in de vogelkooi kruipen want daar is eten volop;-))

jo
door joskaa Dec 28, 2015 om 14:54
80 Antwoorden / 44 Vragen

Ik ging er van uit dat ze rondom het huis last van een veldmuis hebben en ook die ben ik graag kwijt want voor je het weet zitten ze binnen.

me
door mein33 Dec 28, 2015 om 15:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@joskaa,

Mijn opmerking is als grapje bedoeld. ;-))

tenormin
door tenormin Dec 28, 2015 om 20:02
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ben bang dat je tevvel grapjes maakt, mein, ☺☺

re
door renkema - Dec 28, 2015 om 12:29
1 Antwoorden / 5 Vragen

Wat ik nog maar net weet, is dat muizen een hekel hebben aan pepermuntgeur.
Gebruikte pepermunttheezakjes schijnen het goed te doen, of pepermuntolie op watten(schijfje) daar neer leggen waar de muis komt of waar zijn holletje is.
Succes!

gerbera
door gerbera Dec 28, 2015 om 14:33
7364 Antwoorden / 14 Vragen

zeker niet mijn reactie gelezen van 26-12 , 12,17u want daar stond het al van de pepermuntolie.

re
door renkema Dec 28, 2015 om 14:38
1 Antwoorden / 5 Vragen

Nee, sorry, niet gezien.

me
door mein33 Dec 28, 2015 om 15:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ renkema,

Twee strafpunten voor u, moet u maar beter opletten wat er reeds geschreven is.
En nee, u kunt hiertegen niet in beroep gaan ;-))

gerbera
door gerbera Dec 28, 2015 om 16:40
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@ renkema, geeft niet hoor het zij u vergeven.;-)) @ mein33 op nu meteen 2 strafpunten te geven 1 was genoeg geweest;-))

re
door renkema Jan 2, 2016 om 09:29
1 Antwoorden / 5 Vragen

@ Gerbera pfff, wat een opluchting!  :)

kriekra
door kriekra - Dec 28, 2015 om 16:40
204 Antwoorden / 64 Vragen

Kijk anders eens hier, voor diervriendelijke tips.

corpe
door corpe - Dec 28, 2015 om 19:35
13 Antwoorden / 0 Vragen

Een veldmuisje geeft waarschijnlijk niet veel overlast. Als je wel een echte muizenplaag hebt, hang dan op de plaats waar de muizen voorkomen een foto van jezelf op. De muizen zullen er zo van schrikken en er meteen vandoor gaan en je zult ze nooit meer terug zien.

door 58ruud2 - Dec 28, 2015 om 19:50
3 Antwoorden / 6 Vragen

Er is niets beter om een kat aan te schaffen !!

wi
door wilhelmina59 - Dec 28, 2015 om 20:53
512 Antwoorden / 0 Vragen

Kat leasen of anders muizenkorrels en alle gaatjes in muren(ook de heeeeele kleine) dichtsmeren of afplakken.
Succes

gerbera
door gerbera - Dec 28, 2015 om 22:36
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Er is niets beter om een kat aan te schaffen !!

waarom, voor dat ene muisje ?? In een schoon huis voelt een muis zich niet thuis.

En wat doen we dan met de kat als de muis van huis is ???