Na klacht over schade artikel niet retour krijgen
Ik heb een geschil met een stomerij over het weigeren van teruggeven van een artikel, nadat ik een klacht in heb gediend over het niet correct reinigen.
Ik heb een matrashoes laten reinigen, die echter na behandeling gekrompen bleek te zijn. Ik heb na telefonisch contact met de stomerij een schriftelijke klacht in gediend en het bedrijf aansprakelijk gesteld voor de schade. Vervolgens heb ik meegewerkt aan een analyse van de schade door het hoofdkantoor, door mijn matrashoes weer bij hun vestiging af te geven. De stomerij heeft mij in het gelijk gesteld en verklaard de schade te willen vergoeden: ik krijg het volledige bedrag van een nieuwe matrashoes. Vervolgens heb ik verzocht de matrashoes weer aan mij te retourneren. Ik heb geen afstand gedaan van het artikel, het is nog steeds mijn eigendom.
Dit weigert de firma, zij geven aan dat de hoes nodig is voor de verzekering. Daarbij is het bedrag van de schade, 460 euro, nog niet op mijn rekening gestort.
Ik heb schriftelijk verklaard het hier niet mee eens te zijn, en zij hebben aangegeven dat dit de "normale gang van zaken is", maar dat ze het nog wel eens na willen vragen bij de verzekering.
Mijn vraag is of ik in mijn recht sta. Kan ik mijn matrashoes terugeisen?
U kunt uiteraard verzoeken om teruggave van die matrashoes.
Echter indien u die matrashoes vergoed krijgt, heeft u op die hoes geen recht meer.
Het is of die matrashoes of die vergoeding.
U krijgt van de geleden schade 100% vergoed door de schadeverzekering van de stomerij. maar niet méér als uw geleden schade. Het wrak wordt dus door de verzekering ingehouden. Een schade verzekering dekt schade, maar diegene die de schade lijdt, wordt er niet beter van als de geleden schade. U kunt natuurlijk proberen "uw wrak" terug te krijgen, maar dan zal de schade uitkering dus (mogelijk) aanzienlijk minder zijn als wat u nu krijgt.
Hallo daan b,
.....Mijn vraag is of ik in mijn recht sta. Kan ik mijn matrashoes terugeisen?.....
Nee, je staat niet in je recht en je kunt de matrashoes niet terugeisen.
Ze vergoeden je het volledige aankoopbedrag en daarmee is de hoes in eigendom naar de stomerij/verzekering overgegaan.
Zo zijn de verzekeringsregels.
Wat moet je er trouwens nog mee? Is toch te klein geworden. (maar dit terzijde).
Met vr.gr.
Klopt, dure lens fototoestel tijdens de vakantie door passant met rugzak beschadigd; dader liep door. Lens bij reisverzekering geclaimd. Moest wel de niet meer te repareren lens (met originele aankoopnota) opsturen voordat de vergoeding werd uitbetaald en kreeg uiteraard de lens niet terug. Nieuwprijs lens was ruim 1000 euro, maar deze was 6 jaar oud en ik kreeg nog geen 300 euro. Je mag in de handen knijpen wanneer je zo'n groot bedrag voor je matrashoes krijgt, dus snel accepteren.
Nier meer dan logisch: volledige vergoeding van matrashoes, dus het niet bruikbare is nu 'eigendom' van de verzekering. Denk dat de TS er nog wel een andere bestemming voor zou hebben, anders begrijp ik niet dat hij het niet begrijpt dat artikel niet meer van hem is.
Met excuus maar een matrashoes die een waarde van 460 euro vertegenwoordigd kan ik zo snel niet vinden. Het lijkt me logisch dat de verzekeraar van de stomerij die matrashoes inneemt want u mag er niet beter van worden, u wordt schadeloos gesteld meer niet.
U geeft aan dat een product van uw beschadigd is door een bedrijf. U heeft recht om uw schade vergoed te krijgen. En u heeft recht om uw product terug te krijgen. In tegenstelling tot het geen hier boven is aangegeven, gaat eigendom niet op een ander over door het vergoeden van de schade.
@Alfatrion,
Maar een schade verzekering betaald niet meer als 100% van de schade. Dus OF 100% schade vergoed, OF een deel van de 100% schade vergoed + het behoud van het wrak. Waar haal je deze onzin vandaan? Kijk en lees de bovenstaande antwoorden van meerdere deskundigen. Je zet op deze manier de vraagsteller in een valse hoop.
[quote=alfatrion schreef op zaterdag 13 sep 2014, 17:51]U geeft aan dat een product van uw beschadigd is door een bedrijf. U heeft recht om uw schade vergoed te krijgen. En u heeft recht om uw product terug te krijgen. In tegenstelling tot het geen hier boven is aangegeven, gaat eigendom niet op een ander over door het vergoeden van de schade.
Nou, zoals gewoonlijk heeft u weer een afwijkende mening, wat mag overigens, maar zo gaat het niet. Mijn stofzuiger was door werklui gebruikt om cement (nat) mee te zuigen. Ding kaduuk. Kreeg geld voor nieuwe stofzuiger. De Miele moest wel degelijk ingeleverd worden. Nogmaals, in mijn optiek volkomen logisch.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer