varatje
door varatje Mar 12, 2012 om 12:34
Huishouden & energie

Naaktslakken

Hallo allemaal, wij hebben al geruime tijd last van slakken of een slak. We zien 's ochtend de slijmsporen in de keuken, bijna altijd bij de buitendeur. Je ziet de slakken haast nooit overdag. We hebben er ooit één gevonden in een kastje vandaar dat we weten dat het naaktslakken zijn. Dus slakkendood gekocht en neergelegd, volgens ons lopen ze er met een grote bocht omheen. Ook zout geprobeerd maar niets lijkt te werken elke ochtend weer een vers spoor. Wie heeft er nog een idee?

972 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2012 om 12:38
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Een schoteltje met wat bier schijnt te helpen. Het is zoet, en zodra ze erin kruipen overleven ze het niet. Heb je meteen een excuus om er zelf ook één te nemen.

tenormin
door tenormin - Mar 12, 2012 om 13:00
16828 Antwoorden / 108 Vragen

hallo varatje, ze zijn inderdaad dol op bier, dat is zeker. Vraag is: hebben jullie katten en/of honden of andere dieren in huis waarvan het voedsel in bakjes op de grond staan? Want daar zijn ze ook gek op. Is dat niet het geval, tja, dan maar een pilsje openen.

kriekra
door kriekra - Mar 12, 2012 om 13:09
204 Antwoorden / 64 Vragen
tenormin
door tenormin - Mar 12, 2012 om 13:13
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=kriekra schreef op maandag 12 mrt 2012, 13:09]Hier staan nog wat aanvullende tips: http://users.skynet.be/hofmeester/tuinartikels/slakken.htm

Site werkt niet, althans, niet bij mij.

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2012 om 13:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Klik maar even hier voor de site diekriekra bedoelt.

Met vr.gr.

varatje
door varatje - Mar 12, 2012 om 14:50
237 Antwoorden / 144 Vragen

Ik ga het maar eens met bier proberen want we hebben verder geen huisdieren.
Slakken korrels hebben we genoeg in de rondte liggen maar daar slalommen ze omheen. Bedankt allemaal.

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2012 om 15:13
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Proost!

akkefiet
door akkefiet - Mar 12, 2012 om 15:16
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Die naaktslakken komen van buiten.
Het is dus zaak om de opening op te zoeken waadoor ze binnen komen (in de vloer, deur of buitenmuur) en die afdoende af te sluiten.
Anders kan je bezig blijven bier aan te slepen...;-)

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2012 om 15:20
11539 Antwoorden / 51 Vragen

en moet je ook nog een tapvergunning aanvragen ...........

akkefiet
door akkefiet - Mar 12, 2012 om 15:23
1075 Antwoorden / 10 Vragen

P.S. als die opening een rooster is dan niet helemaal afsluiten ( ventilatie! ). Dan eventueel vervangen door een fijner rooster.

varatje
door varatje - Mar 12, 2012 om 15:56
237 Antwoorden / 144 Vragen

Ik ga naar gaten zoeken.