invalide
door invalide Jan 20, 2011 om 10:34
Huishouden & energie

NEM opzeggen? Ik zeg doen!

Ik zeg doen!
Ja, als je de Nederlandse Energie, of NEM vergelijkt,
Stroom is bij Essent en Eneco goedkoper.
Gas wel goedkoopste...

Maar vast recht Stroom & Gas duurste dus....

Verder geld dat als je minder als 3500 Kwh of 1850 M3 gas gebruikt je duurder uit bent.

De advertentie die in vele week bladen stond, onderaan ik de kleine letters dat het een 3 jaren contract was!
De korting over eerste 3 jaren totaal €600,- dus wat na deze 3 jaren?

Verder ook Automatische Incasso en....indien U tijdig betaald[/b
Dus 1x rood staan en dit jaar geen korting en als dit vaker gebeurde is zelfs de duurste Nuon goedkoper!

Verder kan ik melden dat een bedrijf wegens slordig en moeilijk leesbaar formulier ooit mijn Postbank gebruikte en ik stond dus daarom 2 weken rood!
Dus na terug halen nog claim ingediend wegens rood staan kosten en aanmaning kosten wegens niet kunnen afschrijven.
Dit is door dit bedrijf keurig vergoed, maar er zijn ook andere, en dus loop je wegens slordig schrijven al het risico tijdelijk onterecht rood te staan en je moet maar afwachten hoe snel ze deze schade vergoeden.

Dus wie zegt;
Nederland Energie Opzeggen..... Doen.

1417 7 Rapporteer

pepie 46
door pepie 46 - Jan 20, 2011 om 16:49
11 Antwoorden / 4 Vragen

Ik was ook gegrepen door de Welkomstpremie van de NEM, maar................
Ik ben al 2 weken bezig om alle onopvallende valkuilen van de NEM te zoeken.
Als je de ervaringen in b.v.b. “Gaslicht” leest dan begrijp je niet dat er mensen zijn die over gaan naar de NEM.
Heel veel zeer teleurstellende ervaringen.
Maar helaas zijn er wel meerdere aanbieders die een loopje nemen met de klant.
Volgens mij heeft Kassa nog nooit een programma over de Energieaanbieders gemaakt.
Dan wordt het hoogtijd dat deze jongens eens goed onder de loep genomen worden door Kassa, Radar, of Meldpunt enz.

gr.Peter

tdehond
door tdehond - Jan 20, 2011 om 16:56
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als u dit doet, zorg voor rechtsgeldig bewijs van opzeggen of annuleren. Doe het schriftelijk aangetekend met ontvangstbewijs. Kopie brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren tot uw annuleren/ opzeggen schriftelijk door dit bedrijf bevestigd is! Deze schriftelijke bevestiging bewaren.

Ik wil me eerst zorgvuldig informeren voordat ik inga op aanbiedingen van bedrijven. Eerst even googelen hoe een bedrijf met klachten omgaat.

invalide
door invalide - Jan 21, 2011 om 00:33
787 Antwoorden / 5 Vragen

Naast de vele klachten zijn ze meestal alleen voor grotere gebruikers SOMS voordeliger als je op tijd betaalde maar de korting die vervalt als je 1x te laat was vind ik een leuke regel die bij de grote waar ze zichzelf mee vergelijken niet te vinden was....

En na 3 jaren opzeggen, dan verlies je een eventueel voordeel weer omdat dit helaas aangetekend moet bij dit soort dubieuze bedrijven en dat bereken ze ook nooit in de advertentie die ze plaatsen..

jpm
door jpm - Feb 18, 2011 om 11:02
820 Antwoorden / 28 Vragen

Het mag duidelijk zijn dat de NEM zich bezig houdt met dubieuze praktijken. In de eerste plaats zijn ze zeer agressief ten opzichte van de concurrentie en gebruiken ze nationaal-socialistische methodes om concurrenten die in handen zijn van buitenlandse investeerders te beconcurreren. Juist de grote schaalwerking van buitenlandse eigenaren van onze energieleveranciers geven garantie op de laagste prijzen.
Heel sneaky geven ze wat voorbeelden, maar als je een beetje goed kijkt zie je dat ze suggereren dat het voordeel per jaar kan worden verdiend, terwijl het een bedrag betreft dat je in drie jaar terug zou verdienen. Stel dat dit waar is, dan is de korting hooguit zo'n 60 euro per jaar tot 20 per jaar (afhankelijk van met wie u wordt vergeleken). Kijk je dan naar de vastrechttarieven e.d. dan blijft er van zo'n vergelijkend voordeel al bijna helemaal niets te verwachten.
Niet voor niets is de NEM voortdurend in de kijker door negatieve uitingen. Bezint eer ge begint en projecteert u het werkwoord "doen" maar op alles wat u wilt, maar niet op het overstappen naar de NEM. Oplichters.

br
door broodkruimel - Feb 18, 2011 om 13:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan toch niet zo zijn dat een leverancier dubieus wordt genoemd als de afnemer niet op tijd haar rekening betaald?

valerius-2
door valerius-2 - Feb 18, 2011 om 16:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als je zoveel dure reclame op tv maakt en je de klanten niet goed behandelt dan kost dit dus een hoop geld dat moet dus betaalt worden door wie? Vooral om dat ze vol blijven houden dat ze de goedkoopste zijn.
Toch zijn er volgens mij nog genoeg mensen die in sprookjes geloven. Dus NEM gewoon niet doen

pino123
door pino123 - Feb 18, 2011 om 23:03
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Weer een warrig verhaal verhaal, wat wil je nu eigenlijk? Iedereen behoeden om lid te worden van de NEM. Of vertellen dat een of ander bedrijf (welke het is blijft weer eens gissen) je bankrekening heeft leeggehaald.

Drank maakt meer....