ag
door agnesmichael Nov 23, 2008 om 07:26
Huishouden & energie

Nem volgens mij heb ik een fout van ze gevonden...toch?

Hoi,

Ik bedacht me ineens dat nem mijn vriend heeft gesproken en hij staat op het bandje. Ookal hebben wij de brief op tijd terug gestuurd zij zeggen van niet. Maar het punt is het contract dat wij bij eneco hebben staat op mijn naam en niet op dat van mijn vriend.

En ik heb GEEN toestemming gegeven. Dus dan kunnen/mogen ze het contract toch niet over switchen.

214 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 23, 2008 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

als dit een aanvulling is op een eerdere vraag, dan is het beter dit te melden bij de eerdere vraag als een reactie op een verkregen antwoord. Als ik het goed begrijp is hier wel sptrake van een onrechtmatige daad. Heeft u de brief aangetekend teruggezonden?

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html onrechtmatige daad

ve
door verwijderd - Nov 23, 2008 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag agnes,

Dat klopt!!! Wel zou ik voor de zekerheid even telefonisch en schriftelijk kontakt opnemen met Eneco en aangeven dat je onder geen beding accoord gaat met een switch naar de NEM.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2008 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb eneco gebeld en het contract staat op mijn naam. Er was een contract op mijn vriends naam bij eneco van ons oude huis...

Ik bel nem en die zeggen dan ook ja maar er staat een contract op de naam van uw vriend bij eneco. Dus ik zei dat dat een oud contract is van ons oude huis het huidige contract staat op mijn naam en mijn toestemming hebben ze niet en zullen ze ook nooit krijgen.

Hij begreep niet waarom ik boos was.. raar he. Maar ik moest maar een brief sturen.

Nou succes nem met het overnemen van een contract wat dus niet bestaat.

Hopelijk weten ze dat op een of andere manier niet in onze schoenen te schuiven.... we wachten af.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2008 om 09:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze hebben dus "zo maar" een contract meegenomen naar een andere woning. Maar?? had u het contract met de vorige woning wel rechtsgeldig opgezegd. Hoe dan ook, twee contracten voor één woning kan niet. Ik vraag me dan ook af hoe het met nota's gaat omdat u er maar met één behoeft af te rekenen. Houd er rekening mee, dat als u belt, u een call-centermedwerker aan de telefoon krijgt en die vaak helaas (blijkt uit ervaring) van dit soort zaken niets begrijpt. Zend dus een brief aan de directie. In het andere geval is het contract op basis van het genoemde telefoongesprek omgezet EN als uw vriend op hetzelfde adres woont is dat helaas niet onrechtmatig als zijn JA op het bandje straat.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2008 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

geritaltena,

2 jaar geleden zijn we van een flat verhuisd naar een eensgezinswoning. Het contract van de flat stond toen op naam van mijn vriend. Die is opgezegd.

Het nieuwe contract wat we toen afgesloten hebben bij eneco voor de eensgezinswoning staat op mijn naam.

Het oude contract op naam van mijn vriend zal nog wel ergens te vinden zijn. Nem heeft niet goed gekeken.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2008 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hij woont bij mij op hetzelfde adres, Ookal heeft hij ja gezegt omdat hij niet wist dat het contract bij eneco op mijn naam staat.

Ze kunnen niet een switch maken zonder mijn toestemming mijn naam staat op het contract bij eneco.

Kijk dat zij hun werk niet goed doen.... is niet mijn probleem... en dat moesten ze maar eens wagen wel te maken.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2008 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja dat is dus het probleem met de hedendaagse telefonische verkoop mogelijkheid die energiebedrijven hebben. Uw vriend heeft JA gezegd en en is dus een contract aangegaan.

Hoe er toch vanaf te komen: Nu snel uw klacht naar

www.consuwijzer.nl met de vraag om de klacht door te geven naar DTE van het Min van Econ Zaken.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2008 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan denk je dat je ze te pakken hebt want het contract staat op mijn naam en niet op die van mijn vriend en die hebben ze gesproken.

Heb ik navraag gedaan. Gaat zo'n contract niet op naam maar op adres.. Hoe kunnen die energie bedrijven nou contracten aangaan op adres en niet op naam. Zo kan ik iedereen laten overstappen naar nem als ik maar een adres op geef.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2008 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, helaas kan dat allemaal in onze rechtsstaat. Maar een dubbele overeenkomst kan niet vandaar: klacht indieien. U heeft uw overeenkomst niet opgezegd bij Eneco en Eneco moet zich daaraan houden. NEM kan geen dubbele overeenkosmt afsluiten. (maar een gemiddelde call-center medewerker heeft daar geen benul van)

ve
door verwijderd - Nov 24, 2008 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag agnes,

Volgens mij ben je verkeerd voorgelicht. Een adres kan geen overeenkomst afsluiten. Een overeenkomst kan uitsluitend worden afgesloten door een persoon.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2008 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi read@ kennelijk is dit weer een niet onbekend verhaal van call-centermedwerkers die moeten scoren. kennelijk is men er klakkeloos vanuit gegaan dat degene die men aan de telefoon had ook de contracteigemnaar was hetgeen niet zo is. het zal een moeizame zaak zijn om dat ongedaan te krijgen vandaar dat ik voorstelde om in ieder geval consuwijzer te informeren. Strikt gesproken is hier m.i. zijdens NEM sprake van een onrechtmatige daad. De lering is echter ook weer, met name ook bedoeld voor de vriend in kwestie: zeg NOOIT ja bij telefonische aquisitie. Je hebt een bemnde ellende voordat je het in de gaten hebt.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2008 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb consuwijzer gebeld, en het contract word afgesloten op het adres en niet op de naam.

Ik probeer er wel op deze manier af te komen maar ik ben bang dat ik er moeilijk vanaf kom

ve
door verwijderd - Nov 24, 2008 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stel dan in in ieder geval in een brief aan Eneco dat u wenst dat zij zich houden aan de met u gesloten overeenkomst en wijs hen op de consequenties bij niet naleven.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html schade bij niet nakomen  Ik ben heel erg benieuwd wat het antwoord zal zijn.!!

ve
door verwijderd - Nov 24, 2008 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt, dat kan ik dan gebruiken.

Bij eneco was nu een switch nog niet aangevraagd. Maar die brief zal ik sturen.