pe
door peterjonkers Feb 16, 2014 om 02:45
Huishouden & energie

Nieuw plafond over oude

Ik heb nog een schrootjes plafond.
daar kan een bepaald plafond systeem over gemonteerd worden, maar dat is een bedrijf, dus zal wel kostbaar zijn.www.npsplafonds.nl o.a
Zijn er in de bouwmarkten geen alternatieven zoals platen en met montagekit vast kitten??

22113 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 16, 2014 om 08:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan er gips platen tegen aan schroeven, schroef gaatjes wegplamuren met gips, de naden netjes dicht kitten en latex er over, de randen afwerken met latje en je plafond is weer netjes.
Goedkoper kan bijna niet.
Als je geen naden in je plafond wil zijn er ook mogelijkheden om die dicht te maken zodat je een glad plafond krijgt.
Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2014 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het idee van @despuiter kan een prima oplossing zijn als u een ervaren klusser bent, gipsplaten tegen het plafond monteren is geen kinderspel.
Eerst wel even controleren of de bevestiging van het huidige schrootjes plafond wel bestand is tegen het extra aan te brengen gewicht.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2014 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die schrootjes zullen ook wel op een ondergrond van latten aangebracht zijn. Haal de schrootjes eraf en gebruik die onderliggende latten opnieuw voor het bevestigen van plafondplaten.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2014 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

mein33 schreef op zondag 16 feb 2014, 09:55: Het idee van @despuiter kan een prima oplossing zijn als u een ervaren klusser bent, gipsplaten tegen het plafond monteren is geen kinderspel.

Ik weet niet hoe handig TS is maar.
Als je een schroefmachine en een stanley mes vast kan houden is het een fluitje van een cent.
Met een mesje snij je de plaat in en breek je hem op maat en de schroefjes zover erin draaien dat ze net verzonken zijn . ong om de 30 cm een schroefje 1 cm van de rand af.
Vooraf nog even de schroten met schroeven extra vast zetten.

tijger1 schreef op zondag 16 feb 2014, 10:38: Die schrootjes zullen ook wel op een ondergrond van latten aangebracht zijn. Haal de schrootjes eraf en gebruik die onderliggende latten opnieuw voor het bevestigen van plafondplaten.

Als je niet om extra werk verlegen zit en het makkelijk wil doen is dat niet echt nodig, je plafond word alleen 1 cm lager.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2014 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gipsplaten zat ik ook te denken, maar het is een zwevend plafond, dus ik weet niet of het inderdaad niet te zwaar zal zijn.. Iedereen alvast bedankt voor de input..

ve
door verwijderd - Feb 16, 2014 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verkijk je echter niet op het glad smeren van de naden tussen gipsplaten. Dat werkt alleen goed als de gipsplaten perfect vlak gemonteerd zijn t.o.v. elkaar. Als daar maar een miniem verschil in zit blijf je dat zien. Stcuplaten en een stukadoor geeft het mooiste resultaat.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2014 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook nog eens rond op dit klik hier forum.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2014 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat despuiter het afdoet als zijnde een fluitje van een cent is natuurlijk niet waar,maar denk dat spuiter het klusje te makkelijk inschat? of het is een vakman.
Want met het volstaan van een mes en een schroefmachine vast kunnen houden is men er bij lange na niet.
Want wat door anderen hier ook al gezegd is,je moet plamuren enz enz,als dat niet netjes gedaan word blijf je dat altijd zien.
En zo,n in 1dag plafond laten plaatsen(wat vaak te zien is bij eigenhuis en tuin kost wel een hoop geld maar dan heb je ook wel wat,maar vraag me af hoe het zit als je plafond door de rook(zoals op het forum gevraagd is,maar dan met boeken) die rooklucht en verkleuring weg kan krijgen???
Maar hoe het zij zij het,als je zelf een nieuw strak plafond wil aanbrengen,moet je wel effe iets meer in je mars hebben dan wat onze spuiter beweerd.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2014 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergat te zeggen,dat er bij de bouwmarkten ook andere alternatieven zijn te vinden,die u wellicht Wel zelf zou kunnen uitvoeren,maar de vraag is of dat alternatief wel uw smaak is.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2014 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heb je hier iets aan? zie filmpje. Zo te lezen is het redelijk goed zelf te doen.