kr
door krk Aug 29, 2012 om 16:18
Huishouden & energie

Nieuwe keuken wordt anders dan op tekening

Hallo,
Wij hebben 3 maanden geleden bij Keukenkampioen een keuken besteld.
Nu, 3 weken voor de aflevering, worden we gebeld met de mededeling dat de nieuwe deuren voor de koel-vries combi die wij nu hebben (en ook in de nieuwe keuken moet) niet in die maat te leveren zijn.
En dat de keuken dus iets anders worden dan op de 3d tekening. Namelijk met een soort "neplade" tussen de 2 deuren, in plaats van 2 mooie deurtjes boven elkaar.

Dit vinden wij ronduit lelijk, en komt ook nog behoorlijk in het zicht.
Keukenkampioen zegt dat het niet anders kan. Maar tijdens de offerte, het inmeten door hun, de definitieve bevestiging etc nooit is er een signaal geweest dat de door ons gewenste deurmaat niet mogelijk was.

In de alg.voorwaarden kan ik niets vinden over afwijkingen van de tekening.
Wat zijn onze rechten en plichten, en die van keukenkampioen?

Wij willen deze oplossing niet, maar willen ook geen nieuwe koel-vries combi aanschaffen!

3572 19 Rapporteer

abarth
door abarth - Aug 29, 2012 om 16:33
845 Antwoorden / 19 Vragen

Keukenkampioen moet in principe leveren wat is afgesproken.
Maar wat niet geleverd kan worden kan ook niet geeist worden.

De optie die keukenkampioen biedt is niet naar uw wens. (Het lijkt mij ook een minder alternatief) Daar hoeft u dus ook niet mee akkoord te gaan.
De optie om de koopovereenkomst te ontbinden is in deze ook te gortig want staat niet in verhouding tot het euvel wat er nu speelt.

U kunt voor uzelf een redelijk alternatief bedenken (in de vorm van andere koelkast of gedeeltelijk uw geld terug) en er toch op een goede manier uitkomen.
Het is voor beide partijen een beetje water bij de wijn doen (wel een flinke scheut meer van keukenkampioen wel natuurlijk)

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 29, 2012 om 16:40
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Omdat zij niet kunnen leveren wat besteld is mag U beslissen.

Ik denk aan korting of Ontbinden koop en elders zoeken.
U hoeft deze niet te nemen en dat zij iets aanboden wat niet kan, zij zijn toch deskundige???

zoekster
door zoekster - Aug 29, 2012 om 16:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat de keukenkampioen niet kan leveren wat u bent overeengekomen maakt dat u de overeenkomst kunt ontbinden. U hoeft er geen rekening mee te houden dat ineens iets niet geleverd kan worden, dat is verder niet uw zaak, je betaalt waarvoor je hebt getekend niet voor iets anders. Hele kleine veranderingen moeten wel geaccepteerd worden, maar alleen als u een fikse korting wordt gegeven. En mocht de korting niet gegeven worden, kunt u alsnog de overeenkomst ontbinden. Dit lijkt me een te grote verandering, die u bovendien niet mooi vindt.
Het gebeurt overigens nogal vaak dat een keukenboer vlak voor aflevering aan komt zetten met dat iets er niet meer is. Dat zet een klant behoorlijk onder druk.

U kunt de keukenkampioen een oplossing laten aanbieden die u wel bevalt, maar waar u niet voor hoeft bij te betalen. Willen ze dat niet, kunt u alsnog de koop ontbinden.

jo
door jorisw - Aug 29, 2012 om 17:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het nadeel van ontbinden is dat je dan vervolgens bij een andere leveranciers (of uiteindelijk opnieuw bij Keukenkampioen) een nieuwe keuken met bijbehorende levertijd moet uitzoeken. En dan heb je weer de kans op hetzelfde probleem. Een oplossing samen met Keukenkampioen proberen te vinden is volgens mij het beste. Het lijkt me dat wel leverbare deuren in combinatie met een iets andere koelkast toch wel zou moeten lukken.

zoekster
door zoekster - Aug 29, 2012 om 17:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@jorisw, dat ben ik geheel met je eens.

@krk, mocht u mondeling niet tot een overeenstemming komen met de keukenkampioen en wilt u toch ontbinden, doe dit dan schriftelijk en aangetekend met waarin u precies uitlegt waarom u de overeenkomst ontbindt.
Maar zoals jorisw al zegt, beter is het om er toch met de keukenkampioen uit te komen.

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 29, 2012 om 17:13
252 Antwoorden / 68 Vragen

Keukenkampioen en ontbinden weten niet waar ze over praten.

Keukenkampioen is de BMG keukenleverancier kijk eens naar wat sites her en der.

Maar om nu een keuken af te zeggen vanwege een deur is erg gortig, en een beetje flauw ook, geef ze de ruimte dan doen zij dat ook wel?

kr
door krk - Aug 29, 2012 om 20:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het eerder flauw dat ik nu door hun eigenlijk verplicht word om een nieuwe koelvriescombi te kopen,wat ik dus niet van plan ben want deze is nog hartstikke goed! Die deur is echt niet mooi zoals hun dat willen. Stel je 2 deuren boven elkaar voor met daar tussen een plank wat een nep la moet voorstellen maar er kan niet eens een handgreep op want dan zitten er 3 onder elkaar dus blijft dit gewoon een plank.

bremi13
door bremi13 - Aug 29, 2012 om 21:15
33 Antwoorden / 17 Vragen

Is het wel een inbouw koel/vriescombinatie? Hebben andere keukenleveranciers er wel deurtjes voor? Wat is het merk en type van de koel/vriescombinatie ?

kr
door krk - Aug 29, 2012 om 21:22
5 Antwoorden / 1 Vragen

Het is zeker een inbouw koelvries want nu zitten er ook gewoon 2 deuren voor!

bremi13
door bremi13 - Aug 29, 2012 om 22:10
33 Antwoorden / 17 Vragen

U heeft maar 1 vraag beantwoord.

abarth
door abarth - Aug 29, 2012 om 23:58
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=krk schreef op woensdag 29 aug 2012, 20:44]Ik vind het eerder flauw dat ik nu door hun eigenlijk verplicht word om een nieuwe koelvriescombi te kopen,wat ik dus niet van plan ben want deze is nog hartstikke goed! Die deur is echt niet mooi zoals hun dat willen. Stel je 2 deuren boven elkaar voor met daar tussen een plank wat een nep la moet voorstellen maar er kan niet eens een handgreep op want dan zitten er 3 onder elkaar dus blijft dit gewoon een plank.

U hoeft ook geen nieuwe koelvriescombi te kopen dat doet KK maar mooi.

kr
door krk - Aug 30, 2012 om 09:27
5 Antwoorden / 1 Vragen

Het is een Zanussi,type weet ik niet en of andere leveranciers deze maat wel kunnen leveren weet ik ook niet want ik wou deze keuken. De koelvries is zelfs door iemand van hun opgemeten 2 maanden geleden!

kr
door krk - Aug 30, 2012 om 12:45
5 Antwoorden / 1 Vragen

Het is inmiddels opgelost. Vanmorgen belde de manager van keukenkampioen dat het wel mogelijk is om gewoon 2 deuren te maken! En dat het een storm in een glas water was! Ben blij dat het nu toch mooi word maar vind het jammer dat je dan eerst 2 keer gebeld word door een verkoper die zegt dat het niet kan. Maar goed het is opgelost. Bedankt voor de reacties

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 30, 2012 om 16:14
252 Antwoorden / 68 Vragen

Sucses en blij voor U, en wij zittten nog steeds diep in de > ^&*()%^&*()>> nooit zijn we benaderd door de firma BMG om eens goed de kwestie uit te praten, terwijl wij nota bene hadden aangeboden naar waalwijk te komen, het was zo gemakkelijk geweest en als ze dat hadden gedaan de hand hadden aangepakt die we uitgestoken hebben (als hadden komt is hebben te laat) om de kwestie bij te leggen en glad te spijkeren, waren we al lang en breed uit de sores geweest, wij zitten nog steeds met de zorgen en de narigheid en het loopt al zo ontzettend lang dat je je afvraagt waar ze mee bezig zijn! Onbegrijpelijk en Onvoorstelbaar.

zoekster
door zoekster - Aug 30, 2012 om 16:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@kamphuysen, krk zat natuurlijk in een uiterst gunstige positie met dat KK niet leek te kunnen leveren wat er eerst was toegezegd. En dat haar hier duidelijk werd gemaakt dat ze sowieso een flinke vergoeding zou kunnen opstrijken voor het niet kunnen naleven van het contract. Nu blijkt dat gelukkig (en opeens!) anders te zitten.
Kun je eens precies uitleggen wat er is gebeurd ivm jouw keuken, of is het echt alleen maar mosterd na de maaltijd en kun je niets meer uitrichten?

abarth
door abarth - Aug 30, 2012 om 16:39
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=krk schreef op donderdag 30 aug 2012, 12:45]Het is inmiddels opgelost. Vanmorgen belde de manager van keukenkampioen dat het wel mogelijk is om gewoon 2 deuren te maken! En dat het een storm in een glas water was! Ben blij dat het nu toch mooi word maar vind het jammer dat je dan eerst 2 keer gebeld word door een verkoper die zegt dat het niet kan. Maar goed het is opgelost. Bedankt voor de reacties

Dan hoop ik voor u dat het echt zo is straks en niet nadat u betaald heeft (voor dat er ook maar 1 doos uit de vrachtwagen komt) dat het toch weer iets anders is.
Want dan weet de manager van niets en heeft u alleen de mondelinge toezegging.

ko
door koppie - Aug 31, 2012 om 14:45
8 Antwoorden / 3 Vragen

Leg het telefoongesprek met de manager (met datum gesprek, zijn naam, ordernummer etc).schriftelijk vast en stuur het aangetekend naar ze toe. Geen reaktie van hen dan hebt u het goed en kunt u bij foutieve levering hierop teruggrijpen.
suk6

kr
door krk - Aug 31, 2012 om 15:07
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook geen brief ofdergelijke gehad dat er geen 2 deurtjes gemaakt konden worden dus mocht er toch fout geleverd worden sta ik in mijn recht want ik heb getekend voor 2 deuren. We hopen er maar op dat t goed komt

zoekster
door zoekster - Aug 31, 2012 om 15:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@krk, maak je maar geen zorgen, je hebt het probleem zo'n beetje wereldkundig gemaakt, (ook nog in de nieuwsbrief van Kassa) zou toch een totale afgang voor KK zijn als het nu niet goed zou gaan.