lu
door luciaots 22 mrt. 2018 om 13:00
Huishouden & energie

NSVO energie

Ik ben gebeld door NSVO over energie tarieven. Eén en ander zou op de mail toegelicht worden. Nu blijkt dat ik gelijk een contract heb afgesloten wat helemaal niet de bedoeling was. Zijn er meer mensen op deze manier geronseld door NSVO?


 

15562 12 Rapporteer
door tijger1 - 22 mrt. 2018 om 13:03
37102 Antwoorden / 21 Vragen
0

Waarom gaat u in op een telefonische aanbieding? Zeg per direct op. Informeer ook uw eigen energieleverancier.

In het vervolg zulke telefoontjes direct afkappen. Dan hebt u geen gezeur.

door tenormin - 22 mrt. 2018 om 13:06
14403 Antwoorden / 82 Vragen
0

Kennelijk onbetrouwbaar, u hebt teveel gegevens verstrekt. Kijk maar eens op Truspilot; vrij agressieve "verkoopmethodes".


door hansje klein - 22 mrt. 2018 om 13:09
3038 Antwoorden / 62 Vragen
0

Informeert u zich uitvoerig  >HIER  <

https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/ongewild-energiecontract-afgesloten

door marita5 - 22 mrt. 2018 om 13:11
6961 Antwoorden / 9 Vragen
1

Hallo Luciaots , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels ( lees rechtsbovenaan de voorbeeldbrief )  ) 

https://www.consuwijzer.nl/energie/klantenwerving/informatiepakket-aangevraagd-maar-energiecontract-ontvangen 

De link van @tenormin , klachten van NSVO op Trustpilot , 

https://nl.trustpilot.com/review/www.nsvo.nl

door costnix - 22 mrt. 2018 om 13:42
2597 Antwoorden / 0 Vragen
1

Voor de volgende keer:
”Nee, geen belangstelling!”
en dan:
”Klik! Tuut, tuut, tuut!”

ne
door neodutchio - 22 mrt. 2018 om 14:42
2393 Antwoorden / 11 Vragen
3

Ja, iedere ‘klant’ die ja heeft gezegd en zijn persoonlijke gegevens geeft heeft daar last van. Niet alleen bij NSVO, maar bij alle aanbieders. Als consument heeft u het geluk dat u binnen 14 dagen mag opzeggen. Helaas geldt dat voor ondernemers niet. Helaas heeft u als zakelijk klant een overeenkomst afgesloten en daar zit u aan vast. De wet gaat er namelijk van uit dat u nadenkt voordat u iets doet, dus niet zomaar aan jan en alleman allerlei info geven.

door hansje klein 22 mrt. 2018 om 14:48
3038 Antwoorden / 62 Vragen

Topic zou verwijderd kunnen worden ...

is namelijk niet voor particuliere consumenten!.

door marita5 - 22 mrt. 2018 om 15:59
6961 Antwoorden / 9 Vragen
1

@luciaots , 

N.a.v de reactie van @neodutchio , is dit juist en is NSVO voor ondernemers . 
Mijn reactie is niet op u van toepassing , dit is een consumentenforum . klachten kunt u plaatsen op het ondernemersforum , klik op de rode regel .

https://www.higherlevel.nl/

am
door ambalika - 13 apr. 2018 om 21:15
1 Antwoorden / Vragen
0

Gister en vandaag gebeld door dit bedrijf, door een call-centermedewerker, die op de achtergrond duidelijk hoorbaar ingefluisterd werd door een leidinggevende, die uiteindelijk beweerde dat het bedrijf van hem moest zijn.

Heb opname van het gesprek beschikbaar en wil die best (met de herleidbare gegevens geanonimiseerd) beschikbaar maken.

Heb toevallig beroepshalve veel te maken met netwerkbeheerders en energieleveranciers en dus erg bekend met de strikte regels omtrent privacy, klantgegevens en gegevensverwerking en doen van (energieleverantie-)aanbiedingen etc.. Het script van de callcentermedewerker, deed bij mij alle nekharen overeind staan.

Bij confronteren van de medewerker en daarna de persoon die het gesprek overnam en zich eerst identificeerde als de eigenaar en later zich op geen enkele wijze wilde identificeren, was de reactie buitengewoon gepikeerd en defensief, voor een organisatie die zich voor doet als een club die het beste voor heeft met haar klanten (te weten: ondernemers).

Er wordt ook gewag gemaakt van een link met Total, van de benzine-tankstations. Of die relatie een concern-relatie is of dat er juist een oorzakelijk verband bij het doen van het aanbod is, is mij op basis van het wollige verhaal niet helemaal duidelijk geworden.

Uiteindelijk verbrak de leidinggevende de verbinding met de woorden: het lijkt me goed dat je naar bed gaat, want het is al laat. Dit terwijl ze zelf dus in de avond bellen.


Ik weet het niet, maar ik zou zeggen: malafide bedrijf met bijzonder twijfelachtige belscripts, duidelijke overtredingen AVG en energie-aanbieding wet- en regelgeving, etc. etc.

Als de redactie de geanonimiseerde gespreksopname wil horen: trek aan de bel via een pm/mailtje.

door costnix 13 apr. 2018 om 23:12
2597 Antwoorden / 0 Vragen

U bevindt zich nu op het forum van Kassa, maar u dient zich te wenden to de redactie van Kassa.
De link staat onder het kopje Service onderaan deze pagina.

ne
door neodutchio 13 apr. 2018 om 23:18
2393 Antwoorden / 11 Vragen

Total energie is een energieleverancier voor ondernemers.

Niet alleen NSVO werkt op deze manier, zo'n beetje elke energieboer. Callcenters worden ingehuurd en personeel krijgt een premie per contract. Dus met hele leugens en halve waarheden kan je een leuk salaris naar binnen harken. Zodoende blijft hier op elk topic maar steeds weer op gehamerd worden: elke ongevraagde verkoper aan de deur, op straat en aan de telefoon werkt voor zijn salaris. Niet om de klant iets te laten besparen. Als je aan 100 mensen vraagt wat ze nu betalen aan gas en licht en aan het vast recht zullen er 99 zijn die daar geen idee van hebben of even moeten nakijken. En toch geloven ze een verkoper die zegt dat het goedkoper kan en dan ze een leuke premie kunnen krijgen. Buiten de NAW geven ze ook het rekeningnummer en dan gek vinden dat ze aan een contract vast zitten. Buiten het feit dat het niet mag is iedereen die hier een topic opend erg naief.

vi
door viola de - 29 mei 2018 om 17:02
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik ben vandaag ook door ze gebeld. De persoon aan de lijn wilde wel even wat gegevens controleren dan kon hij een aanbod doen via de mail.
Heb hem verzocht mij eerst maar eens een mail te sturen, zodat ik kon kijken waar ik mee te maken heb. Dit kon hij allen doen als ik telefonisch wat zaken zou bevestigen. Uiteindelijk heeft meneer zijn leidinggevende erbij gehaald. Deze kwam met zelfde verhaal, vertelde daarnaast dat de opname van het telefoongesprek ter bescherming was, zo dat zij en ik daar op terug konden vallen als er iets niet klopt. Wat wonderlijk is, want ik heb die opname dan niet, maar goed ik neem zelf al mijn gesprekken op dus heb het wel.
Verder wisten ze te vertellen dat dit allemaal te maken had met de nieuwe AVG Wet. Ik heb aangegeven geen akkort te geven en eerst eens uit te zoeken met wie ik te maken heb. Vandaar dat ik hier ook uit ben gekomen.
Ze gaan mij donderdag 31 mei terug bellen. Dit zal dus voor niets zijn.
Vreemde werkwijze!

door heremietkreeft - 29 mei 2018 om 17:16
8619 Antwoorden / 147 Vragen
0

Ach ja, uit de laatste reactie begrijp ik dat hier zelfs de AGV wordt genoemd als argument.
NSVO is hoe dan ook een onderneming en belt om klanten te winnen. Daarbij maakt zij ongewenst gebruik van het verkregen telefoonnummer of hebben random gebeld en is kwalijk. Alleen onderzoeksbureaus zoals Kantar (v/h TNS Nipo en GFK mogen dat omdat daar geen verkoop aspect aan is verbonden.

Al;s vraagsteller ondernemer is, dan is er inderdaad sprake van een overeenkomst. 

Ik heb wel een 'ham'vraag: heeft u voordat u deze vraag stelde 'Gegoogeld' naar NSVO klachten? Kennelijk niet en heeft u heel veel gemist. Ook m.b.t. het indienen van een klacht bijv. via klantkompas.  

Se
door Senzansu - 29 mei 2018 om 17:23
9 Antwoorden / 9 Vragen
0
je
door jeppeO - 6 okt. 2018 om 11:19
1 Antwoorden / Vragen
0

Hoi,
Niet helemaal op dezelfde manier, maar wel veel drammerige telefoontjes gehad, erg vaag en onduidelijk, en dacht dat ik een tussenpersoon voor Eneco aan de lijn had (waar ik net naar was overgestapt met een MKB-contract). Inderdaad mail gehad, op gereageerd en twee maand later blijkt mijn Eneco-contract te zijn opgezegd en heb ik een contract bij GazProm. Ik had wellicht beter op moeten letten, maar was na het achtste telefoontje op weer een ongunstig moment klaar met het hele gedoe en heb niet goed gekeken/geluisterd. Met Eneco geregeld dat GazProm werd opgezegd, want ik wilde helemaal niet overstappen. Krijg ik een afrekening van GazProm van 1900 euro. 'Omdat we op basis van uw contract al energie hebben ingekocht.' Telefoontje naar NSVO, wordt opgenomen met "Met Energie Transparant". Verhaal toch uitgelegd: "Ik ga de opnames van de gesprekken opvragen, ik bel u binnen twee werkdagen terug."
Dat is inmiddels twee weken geleden en de eerste betalingsherinnering van GazProm ligt al in de bus...

door diumenge 6 okt. 2018 om 11:40
10073 Antwoorden / 13 Vragen

Erg vervelend, maar dit is een site voor consumenten(problemen). Higherlevel.nl is voor ondernemers.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

re
rens2019 - 20 jan. 2019 om 17:20
Huishouden & energie

Helpt gevelisolatie.

Als ik mijn huis scan met een warmtescanner, zijn de muren blauw / zwart en de ramen zijn geel / rood. Deuren zijn geel en vooral de kieren tussen lozijnen en muren zijn rood.
Het dak is ook blauw. Dat is trouwens ook zo bij alle andere huizen in de straat.
Maar als ik dan op https://www.drentsenergieloket.nl/verbeterjehuis/ alles invul helpen triple ramen inplaats van enkel glas nog ge ... Lees meer

sc
scanner - 20 jan. 2019 om 14:16
Auto & vervoer

voorruitverwarming

De voorruitverwarming van mijn Ford B Max werkt maar voor de helft. De monteur van mijn garage zegt dat er niks aan te doen is, behalve een nieuwe ruit plaatsen. Ik vind dat raar. Wie weet een oplossing? Lees meer

Dj
Dj1ie - 21 jan. 2019 om 10:37
Computers & telefonie

Fotoboek

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar software voor het maken van een fotoboek.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar software gevonden die mijn foto's automatisch bijsnijden/afsnijden.
Dit kost ontzettend veel tijd, omdat ik ze dan per foto weer op normale grootte moet uitlijnen.
Ik gebruikte eerst de software van de Hema, omdat je dan per pagina de foto's op normale grootte k ... Lees meer