NSVO energie
Ik ben gebeld door NSVO over energie tarieven. Eén en ander zou op de mail toegelicht worden. Nu blijkt dat ik gelijk een contract heb afgesloten wat helemaal niet de bedoeling was. Zijn er meer mensen op deze manier geronseld door NSVO?
Waarom gaat u in op een telefonische aanbieding? Zeg per direct op. Informeer ook uw eigen energieleverancier.
In het vervolg zulke telefoontjes direct afkappen. Dan hebt u geen gezeur.
Kennelijk onbetrouwbaar, u hebt teveel gegevens verstrekt. Kijk maar eens op Truspilot; vrij agressieve "verkoopmethodes".
Hallo Luciaots ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels ( lees rechtsbovenaan de voorbeeldbrief ) )
https://www.consuwijzer.nl/energie/klantenwerving/informatiepakket-aangevraagd-maar-energiecontract-ontvangen
De link van @tenormin , klachten van NSVO op Trustpilot ,
https://nl.trustpilot.com/review/www.nsvo.nl
Ja, iedere ‘klant’ die ja heeft gezegd en zijn persoonlijke gegevens geeft heeft daar last van. Niet alleen bij NSVO, maar bij alle aanbieders. Als consument heeft u het geluk dat u binnen 14 dagen mag opzeggen. Helaas geldt dat voor ondernemers niet. Helaas heeft u als zakelijk klant een overeenkomst afgesloten en daar zit u aan vast. De wet gaat er namelijk van uit dat u nadenkt voordat u iets doet, dus niet zomaar aan jan en alleman allerlei info geven.
Topic zou verwijderd kunnen worden ...
is namelijk niet voor particuliere consumenten!.
@luciaots ,
N.a.v de reactie van @neodutchio , is dit juist en is NSVO voor ondernemers .
Mijn reactie is niet op u van toepassing , dit is een consumentenforum . klachten kunt u plaatsen op het ondernemersforum , klik op de rode regel .
https://www.higherlevel.nl/
Gister en vandaag gebeld door dit bedrijf, door een call-centermedewerker, die op de achtergrond duidelijk hoorbaar ingefluisterd werd door een leidinggevende, die uiteindelijk beweerde dat het bedrijf van hem moest zijn.
Heb opname van het gesprek beschikbaar en wil die best (met de herleidbare gegevens geanonimiseerd) beschikbaar maken.
Heb toevallig beroepshalve veel te maken met netwerkbeheerders en energieleveranciers en dus erg bekend met de strikte regels omtrent privacy, klantgegevens en gegevensverwerking en doen van (energieleverantie-)aanbiedingen etc.. Het script van de callcentermedewerker, deed bij mij alle nekharen overeind staan.
Bij confronteren van de medewerker en daarna de persoon die het gesprek overnam en zich eerst identificeerde als de eigenaar en later zich op geen enkele wijze wilde identificeren, was de reactie buitengewoon gepikeerd en defensief, voor een organisatie die zich voor doet als een club die het beste voor heeft met haar klanten (te weten: ondernemers).
Er wordt ook gewag gemaakt van een link met Total, van de benzine-tankstations. Of die relatie een concern-relatie is of dat er juist een oorzakelijk verband bij het doen van het aanbod is, is mij op basis van het wollige verhaal niet helemaal duidelijk geworden.
Uiteindelijk verbrak de leidinggevende de verbinding met de woorden: het lijkt me goed dat je naar bed gaat, want het is al laat. Dit terwijl ze zelf dus in de avond bellen.
Ik weet het niet, maar ik zou zeggen: malafide bedrijf met bijzonder twijfelachtige belscripts, duidelijke overtredingen AVG en energie-aanbieding wet- en regelgeving, etc. etc.
Als de redactie de geanonimiseerde gespreksopname wil horen: trek aan de bel via een pm/mailtje.
U bevindt zich nu op het forum van Kassa, maar u dient zich te wenden to de redactie van Kassa.
De link staat onder het kopje Service onderaan deze pagina.
Total energie is een energieleverancier voor ondernemers.
Niet alleen NSVO werkt op deze manier, zo'n beetje elke energieboer. Callcenters worden ingehuurd en personeel krijgt een premie per contract. Dus met hele leugens en halve waarheden kan je een leuk salaris naar binnen harken. Zodoende blijft hier op elk topic maar steeds weer op gehamerd worden: elke ongevraagde verkoper aan de deur, op straat en aan de telefoon werkt voor zijn salaris. Niet om de klant iets te laten besparen. Als je aan 100 mensen vraagt wat ze nu betalen aan gas en licht en aan het vast recht zullen er 99 zijn die daar geen idee van hebben of even moeten nakijken. En toch geloven ze een verkoper die zegt dat het goedkoper kan en dan ze een leuke premie kunnen krijgen. Buiten de NAW geven ze ook het rekeningnummer en dan gek vinden dat ze aan een contract vast zitten. Buiten het feit dat het niet mag is iedereen die hier een topic opend erg naief.
Ik ben vandaag ook door ze gebeld. De persoon aan de lijn wilde wel even wat gegevens controleren dan kon hij een aanbod doen via de mail.
Heb hem verzocht mij eerst maar eens een mail te sturen, zodat ik kon kijken waar ik mee te maken heb. Dit kon hij allen doen als ik telefonisch wat zaken zou bevestigen. Uiteindelijk heeft meneer zijn leidinggevende erbij gehaald. Deze kwam met zelfde verhaal, vertelde daarnaast dat de opname van het telefoongesprek ter bescherming was, zo dat zij en ik daar op terug konden vallen als er iets niet klopt. Wat wonderlijk is, want ik heb die opname dan niet, maar goed ik neem zelf al mijn gesprekken op dus heb het wel.
Verder wisten ze te vertellen dat dit allemaal te maken had met de nieuwe AVG Wet. Ik heb aangegeven geen akkort te geven en eerst eens uit te zoeken met wie ik te maken heb. Vandaar dat ik hier ook uit ben gekomen.
Ze gaan mij donderdag 31 mei terug bellen. Dit zal dus voor niets zijn.
Vreemde werkwijze!
Ach ja, uit de laatste reactie begrijp ik dat hier zelfs de AGV wordt genoemd als argument.
NSVO is hoe dan ook een onderneming en belt om klanten te winnen. Daarbij maakt zij ongewenst gebruik van het verkregen telefoonnummer of hebben random gebeld en is kwalijk. Alleen onderzoeksbureaus zoals Kantar (v/h TNS Nipo en GFK mogen dat omdat daar geen verkoop aspect aan is verbonden.
Al;s vraagsteller ondernemer is, dan is er inderdaad sprake van een overeenkomst.
Ik heb wel een 'ham'vraag: heeft u voordat u deze vraag stelde 'Gegoogeld' naar NSVO klachten? Kennelijk niet en heeft u heel veel gemist. Ook m.b.t. het indienen van een klacht bijv. via klantkompas.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scoupy cashback
Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.
[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]
Lees meerNetvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer