lu
door luciaots Mar 22, 2018 om 13:00
Huishouden & energie

NSVO energie

Ik ben gebeld door NSVO over energie tarieven. Eén en ander zou op de mail toegelicht worden. Nu blijkt dat ik gelijk een contract heb afgesloten wat helemaal niet de bedoeling was. Zijn er meer mensen op deze manier geronseld door NSVO?

20449 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 22, 2018 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom gaat u in op een telefonische aanbieding? Zeg per direct op. Informeer ook uw eigen energieleverancier.

In het vervolg zulke telefoontjes direct afkappen. Dan hebt u geen gezeur.

tenormin
door tenormin - Mar 22, 2018 om 13:06
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Kennelijk onbetrouwbaar, u hebt teveel gegevens verstrekt. Kijk maar eens op Truspilot; vrij agressieve "verkoopmethodes".

hansje klein
door hansje klein - Mar 22, 2018 om 13:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Informeert u zich uitvoerig  >HIER  <

https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/ongewild-energiecontract-afgesloten

marita5
door marita5 - Mar 22, 2018 om 13:11
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Luciaots ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels ( lees rechtsbovenaan de voorbeeldbrief )  )

https://www.consuwijzer.nl/energie/klantenwerving/informatiepakket-aangevraagd-maar-energiecontract-ontvangen

De link van @tenormin , klachten van NSVO op Trustpilot ,

https://nl.trustpilot.com/review/www.nsvo.nl

costnix
door costnix - Mar 22, 2018 om 13:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de volgende keer:
”Nee, geen belangstelling!”
en dan:
”Klik! Tuut, tuut, tuut!”

ne
door neodutchio - Mar 22, 2018 om 14:42
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ja, iedere ‘klant’ die ja heeft gezegd en zijn persoonlijke gegevens geeft heeft daar last van. Niet alleen bij NSVO, maar bij alle aanbieders. Als consument heeft u het geluk dat u binnen 14 dagen mag opzeggen. Helaas geldt dat voor ondernemers niet. Helaas heeft u als zakelijk klant een overeenkomst afgesloten en daar zit u aan vast. De wet gaat er namelijk van uit dat u nadenkt voordat u iets doet, dus niet zomaar aan jan en alleman allerlei info geven.

hansje klein
door hansje klein Mar 22, 2018 om 14:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Topic zou verwijderd kunnen worden ...

is namelijk niet voor particuliere consumenten!.

marita5
door marita5 - Mar 22, 2018 om 15:59
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@luciaots ,

N.a.v de reactie van @neodutchio , is dit juist en is NSVO voor ondernemers .
Mijn reactie is niet op u van toepassing , dit is een consumentenforum . klachten kunt u plaatsen op het ondernemersforum , klik op de rode regel .

https://www.higherlevel.nl/

am
door ambalika - Apr 13, 2018 om 21:15
1 Antwoorden / Vragen

Gister en vandaag gebeld door dit bedrijf, door een call-centermedewerker, die op de achtergrond duidelijk hoorbaar ingefluisterd werd door een leidinggevende, die uiteindelijk beweerde dat het bedrijf van hem moest zijn.

Heb opname van het gesprek beschikbaar en wil die best (met de herleidbare gegevens geanonimiseerd) beschikbaar maken.

Heb toevallig beroepshalve veel te maken met netwerkbeheerders en energieleveranciers en dus erg bekend met de strikte regels omtrent privacy, klantgegevens en gegevensverwerking en doen van (energieleverantie-)aanbiedingen etc.. Het script van de callcentermedewerker, deed bij mij alle nekharen overeind staan.

Bij confronteren van de medewerker en daarna de persoon die het gesprek overnam en zich eerst identificeerde als de eigenaar en later zich op geen enkele wijze wilde identificeren, was de reactie buitengewoon gepikeerd en defensief, voor een organisatie die zich voor doet als een club die het beste voor heeft met haar klanten (te weten: ondernemers).

Er wordt ook gewag gemaakt van een link met Total, van de benzine-tankstations. Of die relatie een concern-relatie is of dat er juist een oorzakelijk verband bij het doen van het aanbod is, is mij op basis van het wollige verhaal niet helemaal duidelijk geworden.

Uiteindelijk verbrak de leidinggevende de verbinding met de woorden: het lijkt me goed dat je naar bed gaat, want het is al laat. Dit terwijl ze zelf dus in de avond bellen.

Ik weet het niet, maar ik zou zeggen: malafide bedrijf met bijzonder twijfelachtige belscripts, duidelijke overtredingen AVG en energie-aanbieding wet- en regelgeving, etc. etc.

Als de redactie de geanonimiseerde gespreksopname wil horen: trek aan de bel via een pm/mailtje.

costnix
door costnix Apr 13, 2018 om 23:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U bevindt zich nu op het forum van Kassa, maar u dient zich te wenden to de redactie van Kassa.
De link staat onder het kopje Service onderaan deze pagina.

ne
door neodutchio Apr 13, 2018 om 23:18
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Total energie is een energieleverancier voor ondernemers.

Niet alleen NSVO werkt op deze manier, zo'n beetje elke energieboer. Callcenters worden ingehuurd en personeel krijgt een premie per contract. Dus met hele leugens en halve waarheden kan je een leuk salaris naar binnen harken. Zodoende blijft hier op elk topic maar steeds weer op gehamerd worden: elke ongevraagde verkoper aan de deur, op straat en aan de telefoon werkt voor zijn salaris. Niet om de klant iets te laten besparen. Als je aan 100 mensen vraagt wat ze nu betalen aan gas en licht en aan het vast recht zullen er 99 zijn die daar geen idee van hebben of even moeten nakijken. En toch geloven ze een verkoper die zegt dat het goedkoper kan en dan ze een leuke premie kunnen krijgen. Buiten de NAW geven ze ook het rekeningnummer en dan gek vinden dat ze aan een contract vast zitten. Buiten het feit dat het niet mag is iedereen die hier een topic opend erg naief.

vi
door viola de - May 29, 2018 om 17:02
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben vandaag ook door ze gebeld. De persoon aan de lijn wilde wel even wat gegevens controleren dan kon hij een aanbod doen via de mail.
Heb hem verzocht mij eerst maar eens een mail te sturen, zodat ik kon kijken waar ik mee te maken heb. Dit kon hij allen doen als ik telefonisch wat zaken zou bevestigen. Uiteindelijk heeft meneer zijn leidinggevende erbij gehaald. Deze kwam met zelfde verhaal, vertelde daarnaast dat de opname van het telefoongesprek ter bescherming was, zo dat zij en ik daar op terug konden vallen als er iets niet klopt. Wat wonderlijk is, want ik heb die opname dan niet, maar goed ik neem zelf al mijn gesprekken op dus heb het wel.
Verder wisten ze te vertellen dat dit allemaal te maken had met de nieuwe AVG Wet. Ik heb aangegeven geen akkort te geven en eerst eens uit te zoeken met wie ik te maken heb. Vandaar dat ik hier ook uit ben gekomen.
Ze gaan mij donderdag 31 mei terug bellen. Dit zal dus voor niets zijn.
Vreemde werkwijze!

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 29, 2018 om 17:16
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ach ja, uit de laatste reactie begrijp ik dat hier zelfs de AGV wordt genoemd als argument.
NSVO is hoe dan ook een onderneming en belt om klanten te winnen. Daarbij maakt zij ongewenst gebruik van het verkregen telefoonnummer of hebben random gebeld en is kwalijk. Alleen onderzoeksbureaus zoals Kantar (v/h TNS Nipo en GFK mogen dat omdat daar geen verkoop aspect aan is verbonden.

Al;s vraagsteller ondernemer is, dan is er inderdaad sprake van een overeenkomst.

Ik heb wel een 'ham'vraag: heeft u voordat u deze vraag stelde 'Gegoogeld' naar NSVO klachten? Kennelijk niet en heeft u heel veel gemist. Ook m.b.t. het indienen van een klacht bijv. via klantkompas.

Inizio
door Inizio - May 29, 2018 om 17:23
14 Antwoorden / 15 Vragen
je
door jeppeO - Oct 6, 2018 om 11:19
1 Antwoorden / Vragen

Hoi,
Niet helemaal op dezelfde manier, maar wel veel drammerige telefoontjes gehad, erg vaag en onduidelijk, en dacht dat ik een tussenpersoon voor Eneco aan de lijn had (waar ik net naar was overgestapt met een MKB-contract). Inderdaad mail gehad, op gereageerd en twee maand later blijkt mijn Eneco-contract te zijn opgezegd en heb ik een contract bij GazProm. Ik had wellicht beter op moeten letten, maar was na het achtste telefoontje op weer een ongunstig moment klaar met het hele gedoe en heb niet goed gekeken/geluisterd. Met Eneco geregeld dat GazProm werd opgezegd, want ik wilde helemaal niet overstappen. Krijg ik een afrekening van GazProm van 1900 euro. 'Omdat we op basis van uw contract al energie hebben ingekocht.' Telefoontje naar NSVO, wordt opgenomen met "Met Energie Transparant". Verhaal toch uitgelegd: "Ik ga de opnames van de gesprekken opvragen, ik bel u binnen twee werkdagen terug."
Dat is inmiddels twee weken geleden en de eerste betalingsherinnering van GazProm ligt al in de bus...

diumenge
door diumenge Oct 6, 2018 om 11:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Erg vervelend, maar dit is een site voor consumenten(problemen). Higherlevel.nl is voor ondernemers.