rb
door rbrekel Feb 18, 2019 om 10:43
Huishouden & energie

Nuon

Hallo,

Mijn persoonlijk energierapport van Nuon stond voor mij klaar.
Hierop kon ik lezen wat mijn verbruik in januari 2019 was.

Wat bijzonder is, is dat mijn stroomverbruik volgens de rapportage 400 kwh bedraagt, maar volgens de Nuon app 300 kwh.
Nu sluit de 300 kwh beter bij ons gemiddelde verbruik aan, dus wij dachten, we bellen de klantenservice.
De klantenservice komt met de opmerking dat de gegevens achter lopen en dat er verschillen kunnen optreden.
De Nuon app wordt ook niet meer bijgehouden, deze wordt vervangen door de Nina app, aldus klantenservive. Misschien kunt u daar ook eens kijken werd mij geadviseerd. Of handmatig bijhouden voorlopig?!

Hebben meer mensen te maken met dergelijke grote verschillen?

2497 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2019 om 10:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Geen idee wat een persoonlijk energierapport is, zelf keek ik elke week op de meter en dan wist ik het verbruik van de afgelopen week.

De energieleverancier rekent met u af volgens de standen van de meter, niet volgens de gegevens op allerlei appjes.

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2019 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Gewoon de meterstanden aanhouden en die apps links laten liggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2019 om 10:08
16842 Antwoorden / 202 Vragen
0

Zo te lezen hanteert ook NUON evenals mijn leverancier een systeem waarmee maandelijks  maandelijks, aan de hand van de slimme meter, een overzicht wordt geven van het verbruik en het gemiddelde verbruik landelijk. NUON doet dat kennelijk ook. Dat klantenservice van NUON via een call center loopt waar men lang niet altijd over deskundigheid blijkt te beschikken blijkt ook nu weer.

Op zich kan het geen kwaad om ook zelf de meterstanden bij te houden hoewel det met een goed geijkte slimme meter niet nodig is.
Omdat u, als u de stand zelf opneemt, mogelijk dat op een een andere datum  doet kan er een klein verschil zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2019 om 10:10
16842 Antwoorden / 202 Vragen
0

@T1, zie mijn antwoord. Vooral m.b.t. de deskundigheid die wel vaker van klantservice afdeling wordt ervaren als die dat hebben uitbesteed aan een call center.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Sp
Sportfan1998 - Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.  Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer