rb
door rbrekel Feb 18, 2019 om 10:43
Huishouden & energie

Nuon

Hallo,

Mijn persoonlijk energierapport van Nuon stond voor mij klaar.
Hierop kon ik lezen wat mijn verbruik in januari 2019 was.

Wat bijzonder is, is dat mijn stroomverbruik volgens de rapportage 400 kwh bedraagt, maar volgens de Nuon app 300 kwh.
Nu sluit de 300 kwh beter bij ons gemiddelde verbruik aan, dus wij dachten, we bellen de klantenservice.
De klantenservice komt met de opmerking dat de gegevens achter lopen en dat er verschillen kunnen optreden.
De Nuon app wordt ook niet meer bijgehouden, deze wordt vervangen door de Nina app, aldus klantenservive. Misschien kunt u daar ook eens kijken werd mij geadviseerd. Of handmatig bijhouden voorlopig?!

Hebben meer mensen te maken met dergelijke grote verschillen?

2496 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2019 om 10:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee wat een persoonlijk energierapport is, zelf keek ik elke week op de meter en dan wist ik het verbruik van de afgelopen week.

De energieleverancier rekent met u af volgens de standen van de meter, niet volgens de gegevens op allerlei appjes.

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2019 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gewoon de meterstanden aanhouden en die apps links laten liggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2019 om 10:08
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Zo te lezen hanteert ook NUON evenals mijn leverancier een systeem waarmee maandelijks  maandelijks, aan de hand van de slimme meter, een overzicht wordt geven van het verbruik en het gemiddelde verbruik landelijk. NUON doet dat kennelijk ook. Dat klantenservice van NUON via een call center loopt waar men lang niet altijd over deskundigheid blijkt te beschikken blijkt ook nu weer.

Op zich kan het geen kwaad om ook zelf de meterstanden bij te houden hoewel det met een goed geijkte slimme meter niet nodig is.
Omdat u, als u de stand zelf opneemt, mogelijk dat op een een andere datum  doet kan er een klein verschil zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2019 om 10:10
16826 Antwoorden / 202 Vragen

@T1, zie mijn antwoord. Vooral m.b.t. de deskundigheid die wel vaker van klantservice afdeling wordt ervaren als die dat hebben uitbesteed aan een call center.