rb
door rbrekel Feb 18, 2019 om 10:43
Huishouden & energie

Nuon

Hallo,

Mijn persoonlijk energierapport van Nuon stond voor mij klaar.
Hierop kon ik lezen wat mijn verbruik in januari 2019 was.

Wat bijzonder is, is dat mijn stroomverbruik volgens de rapportage 400 kwh bedraagt, maar volgens de Nuon app 300 kwh.
Nu sluit de 300 kwh beter bij ons gemiddelde verbruik aan, dus wij dachten, we bellen de klantenservice.
De klantenservice komt met de opmerking dat de gegevens achter lopen en dat er verschillen kunnen optreden.
De Nuon app wordt ook niet meer bijgehouden, deze wordt vervangen door de Nina app, aldus klantenservive. Misschien kunt u daar ook eens kijken werd mij geadviseerd. Of handmatig bijhouden voorlopig?!

Hebben meer mensen te maken met dergelijke grote verschillen?

2496 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2019 om 10:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Geen idee wat een persoonlijk energierapport is, zelf keek ik elke week op de meter en dan wist ik het verbruik van de afgelopen week.

De energieleverancier rekent met u af volgens de standen van de meter, niet volgens de gegevens op allerlei appjes.

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2019 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Gewoon de meterstanden aanhouden en die apps links laten liggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2019 om 10:08
16826 Antwoorden / 202 Vragen
0

Zo te lezen hanteert ook NUON evenals mijn leverancier een systeem waarmee maandelijks  maandelijks, aan de hand van de slimme meter, een overzicht wordt geven van het verbruik en het gemiddelde verbruik landelijk. NUON doet dat kennelijk ook. Dat klantenservice van NUON via een call center loopt waar men lang niet altijd over deskundigheid blijkt te beschikken blijkt ook nu weer.

Op zich kan het geen kwaad om ook zelf de meterstanden bij te houden hoewel det met een goed geijkte slimme meter niet nodig is.
Omdat u, als u de stand zelf opneemt, mogelijk dat op een een andere datum  doet kan er een klein verschil zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2019 om 10:10
16826 Antwoorden / 202 Vragen
0

@T1, zie mijn antwoord. Vooral m.b.t. de deskundigheid die wel vaker van klantservice afdeling wordt ervaren als die dat hebben uitbesteed aan een call center.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer