in
door ineke53 Mar 1, 2016 om 23:47
Huishouden & energie

Nuon en overstap niet betaald

Ik ben overgestapt van Essent naar Nuon, heb een bevestigingsmail ontvangen dat er overstapkosten retour betaald zouden worden binnen 6 weken. Niets gezien.
Na 7 weken ben ik toch overgestapt naar Oxxio(wgs nodige i-pad in bijstandsgezin :-(.). Nu de afrekening van Nuon met OOK weer overstapkosten. Volgens mij heb ik eerst recht op de door hen beloofd overstapkosten die ik Essent moet betalen.
 Ik heb geen schriftelijk contract van Nuon ontvangen, alles ging via mail. Nu ik niet meer bij hen zit, kan ik mijn contract niet meer inzien, maar heb wel eerst goed gelezen en daar staat niets over NIET betalen van overstap, als je opnieuw overstapt binnen bepaalde tijd. Ze hebben me gebeld omdat ik een mail had gestuurd, maar zeggen dat ik WEL ook die overstapkosten aan hun moet betalen. De telefonist verbaasde zich echter wel over feit dat ik de overstapkosten binnen 6 weken NIET had ontvangen!
 Ik heb de energierekening, die automatisch, inclusief overstapkosten werd afgeschreven, gestorneerd, maar nu............

5468 16 Rapporteer

ja
door janf43 - Mar 2, 2016 om 00:48
733 Antwoorden / 0 Vragen

U maakt er een potje van. Contracten afsluiten en verbreken en dan maar denken dat dat geen gevolgen heeft. Door het storneren maakt u het alleen maar erger. En als u die iPad binnen heeft gaat u weer naar een ander? Overigens krijgt u die wel gratis, maar denkt u nu echt dat u daarvoor toch niet zelf betaalt?

Cookies
door Cookies - Mar 2, 2016 om 00:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je denkt toch niet dat Nuon voor jou de boete aan Essent gaat betalen als jij na 7 weken het contract weer beëindigd? Natuurlijk heb je het contract ontvangen, dat krijg je via de mail.

Gestorneerd??? Goed bezig!!!

Ma
door MacWally - Mar 2, 2016 om 01:52
151 Antwoorden / Vragen

Oei oei wat heb je nu weer gedaan kind ? Ga de komende maanden maar goed sparen want je wordt bestookt veel rekeningen. Niet alleen van NUON maar vooral van Oxxio die laaienlichter. Eindejaarsafrekeningen kloppen daar nooit en word het altijd honderden euro,s bijbetalen.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 2, 2016 om 09:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Absoluut niet met u eens. Zit sinds 2004 bij Oxxio tot volle tevredenheid. Jaarrekeningen op tijd en kloppend, teveel betaalde binnen 5 dagen op mijn rekening. Maar ik weet dat iedere energieleverancier veel ontevreden klanten kent.  Google maar eens op klachten en een willekeurige leverancier.
Diewilik

marita567
door marita567 - Mar 2, 2016 om 07:56
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Ineke53 ,

U heeft er een flinke warboel van gemaakt , zie hier i.v.m opzegvergoeding punt 3 .

https://www.consuwijzer.nl/energie/vergelijken-overstappen/procedure-overstappen/opzegvergoeding-betalen-als-energiecontract-stopt

Lees ook eens de voorwaarden van Oxxio , wegens de nodige Ipad stap niet meer over , anders heeft u er een nieuw probleem bij .

https://www.consuwijzer.nl/energie/vergelijken-overstappen/procedure-overstappen/energiebedrijf-eist-terugbetaling-welkomstcadeau-of-welkomstpremie-mag-dat

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 2, 2016 om 09:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U heeft bij de Nuon gewoon een contract met een looptijd, zegt u op binnen de looptijd dan mogen er kosten per afgenomen product worden berekend.
Als u zo snel weg bent is het logisch dat Nuon de kosten niet vergoed.
En verder gefeliciteerd met de duurste ipad van Nederland. Zou maar niet opzeggen bij Oxxio anders wordt deze nog veel duurder.
Storneren is het domste wat u heeft kunnen doen, zeer waarschijnlijk nog meer extra kosten die eraan zitten te komen.
Diewilik

tijger1
door tijger1 - Mar 2, 2016 om 09:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Juist als men in de bijstand zit, zou men heel wat zorgvuldiger om moeten gaan met het afsluiten van contracten en de daarbij behorende kosten als men niet op de juiste manier opzegt.

U krijgt nu heel veel extra kosten voor uw kiezen door die domme handelingen.

freya
door freya - Mar 2, 2016 om 10:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dat wordt een héle dure iPad.....

reflecs
door reflecs - Mar 2, 2016 om 11:19
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Betalen van de overstapkosten door Nuon:
https://www.nuon.nl/Images/tekst-voorwaarden-opzegkostenvergoeding-juli-20108-6440.pdf
.Bij beëindiging van uw contract met Nuon binnen één jaar wordt de aan u verleende overstapkorting teruggevorderd.
Met andere woorden, als het al was overgemaakt, had u het moeten terugbetalen.

Algemene voorwaarden Nuon:https://www.nuon.nl/Images/algemene-voorwaarden8-5065.pdf

19.3Opzegging van een leveringsovereenkomst voor onbepaalde tijd is kosteloos. Indien de leverancier en de contractant een leveringsovereenkomst voor een bepaalde tijd zijn overeengekomen, én de contractant de overeenkomst voor het verstrijken van
de overeengekomen tijd beëindigt, is de contractant de voor voortijdige beëindiging overeengekomen vergoeding aan de leverancier verschuldigd

Wanneer bent u overgestapt naar Oxxio en hoe, via website of op straat?

lo
door lotje1992 - Mar 2, 2016 om 11:24
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ook al had u de overstapvergoeding van Nuon binnen gehad op uw spaarrekening zouden ze die gewoon terug gevorderd hebben. Staat meestal in de voorwaarden van een contract. Je haalt je veel problemen op de hals op deze manier. Contracten zijn bindend en het verbreken daarvan zitten gevolgen aan. Ik hoop dat u een 1 jaar contract had afgesloten en niet een 5 jarig contract. Anders komt er een overstap boete van 250 euro per product bij (Gas en/of stroom)

Succes met het opruimen van je rotzooi. Begin er maar snel mee en flink sparen! Het gaat je sowieso geld kosten

Cookies
door Cookies - Mar 2, 2016 om 11:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@reflecs: ik vermoed dat je die vraag stelt, om eventueel het Oxxio contract nog te kunnen ontbinden? Zo ja, daarvoor is het al te laat, want sinds 1/2 is die iPad actie beëindigd.

.....Wanneer bent u overgestapt naar Oxxio en hoe, via website of op straat?.....

marita567
door marita567 - Mar 2, 2016 om 11:39
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@Ineke53 ,

hier een uitgebreide uitleg ,

https://www.gaslicht.com/overstappen/hoogte-opzegvergoeding

reflecs
door reflecs - Mar 2, 2016 om 11:42
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@carola.83,
Ai, dan is het te laat en Oxxio betaalt in principe geen overstapboete. Maar ik kwam wel dit formulier tegen:
https://www.oxxio.nl/opzegvergoeding/registratie
Voorwaarden

  • Je bent na 21 september 2015 n.a.v. een 3-jarig aanbod aan de deur overgestapt naar Oxxio.

Cookies
door Cookies - Mar 2, 2016 om 11:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik voorspel een nieuw topic met de vraag: ik ben afgesloten, mag dat 'zomaar'????

marita567
door marita567 Mar 2, 2016 om 11:46
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Is triest , maar de ipad lonkte met alle gevolgen vandien .

Cookies
door Cookies Mar 2, 2016 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tja, maar ik neem aan dat we hier niet te maken hebben met een 15-jarige puber, die nog in sprookjes gelooft. De 'gratis' iPad wordt in 3 jaar gewoon door de klant betaald en nu wordt hij door al die boetes 2x zo duur.

in
door ineke53 Mar 2, 2016 om 19:20
5 Antwoorden / 3 Vragen

Jullie hebben allemaal gelijk, en ik weet niet wat voor contract ik had, want ik kan niet eens meer in het mail-gestuurd contract.
 De boete die Nuon oplegt, zijn €50 per contract.
 oxxio heb ik afgesloten aan de deur.Ze vergoeden wél de boetes van Nuon, heb er een bevestigingsmail van ontvangen.
 En ja, ik ben er wel achter dat die i-pad door mijzelf wordt betaald uiteindelijk :(
 Oxxio, ingangsdatum 29 januari.
pfffffffffffttttttttttt heb de kachel maar op 10 gezet vlp.

diumenge
door diumenge - Mar 2, 2016 om 19:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"wgs nodige i-pad in bijstandsgezin" iPad nodig?

M9
door M94 - Mar 3, 2016 om 00:56
7 Antwoorden / Vragen

Beste Ineke,
Allereerst had je bij het overstappen van essent een kopie van de eindafrekening van essent (met daarop de boete) moeten opsturen naar nuon. Dan storten zij inderdaad het geld terug. Als u dan binnen een jaar weggaat word dit u vervolgens als boete opgelegd, zu kunt dus kosteloos overstappen enndqr is dan een voordeel voor de consument, en de leverancier heeft daarmee een grotere kans om u het contract te laten uitzitten (logisch toch?) daarnaast sturen ze ook nog een boete voor het voortijdig verbreken van het contract, dubbel op dus. Vervolgens laat u zich verleiden met een ipad. De truc bij dit verhaal is dat het bedrag van de ipad versleuteld zit in in de vaste leveringskosten, de tarieven per eenheid stroom en gas leken wellicht goedkoper als die van Nuon, maar de vaste kosten zijn zo'n 18 euro hoger per maand en dit 3 jaar lang. U koopt de ipad dus voor ongeveer 650 euro. Het meest tactische is om nu de boetes van nuon gewoon te betalen. En bij de oxxio te blijven tot dat er nog 18 maanden resterend is. Als dat het geval is is de overstapboete van oxxio maximaal 100 euro(wettelijk bepaald) Er zijn een aantal leveranciers waaronder nuon, die dit tot 100 euro vergoeden. (Mits u een bewijs van de boete opstuurt, zoals eerder gezegd)  tot slot wil ik u meegeven dat het helemaal niet verkeerd is om gebruik te maken van aanbiedingen en/of welkomstdeals. Meestal kan dit zeker een voordeel opleveren, ook met een lopend contract. Maar dan moet u het eerst wel even goed uit zoeken. Zo'n grote moeite is dat niet, zeker niet ten opzichte van wat het u nu allemaal voor rompslomp oplevert. Het is uw recht om er even over na te denken wanneer u een aanbieding krijgt.

besseldekker
door besseldekker - Mar 3, 2016 om 01:19
123 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal met M94 eens. Dit lijkt een goede benadering om de zaak te ontwarren.

Inderdaad is er niets op tegen om aantrekkelijke deals te zoeken. Toch zou ik u (als dat mag) aanraden om het neit te vaak te doen. Saneer nu liever de boel, en laat het dan bij één aanbieder. Zeker, overstappen kan aantrekkelijk zijn, maar het kan ook ontzettend veel rompslomp met zich meebrengen. Dat is nu wel gebleken. En dat het nu allemaal waard?