vv
door vvelzen Dec 30, 2008 om 19:21
Huishouden & energie

Nuon Feenstra CV Ketel Service Abonnement

In oktober 2006 ging ik met Nuon een CV-Ketel ServiceAbonnement aan.Voor service en onderhoud betaal ik een vast bedrag per maand. Dit houdt in dat eens per 2 jaar de CV-ketel geinspecteerd wordt en ik ten alle tijden terecht kan voor storingen (voor 10.00 uur gemeld dezelfde dag verholpen, na 10 uur uiterlijk de volgende dag, volgens de voorwaarden). Deze service wordt uitgevoerd door Feenstra Warmte Totaal Zorg (althans: als er uberhaupt service zou worden verleend. Daar gaat deze melding over).

Vier weken geleden belde ik Feenstra met een storingsmelding. Onze CV-ketel valt met enige regelmaat uit: dat betekent dus géén verwarming en warm water, wat in deze tijd van het jaar knap vervelend is (na lange tijd resetten, is er tijdelijk weer een werkende ketel, zit dus niet helemaal in de kou). Maar bij Feenstra wordt, na diverse malen gebeld te hebben, niet opgenomen. Uiteindelijk maar contact opgenomen met Nuon (de contracthouder), welke mij doorverbond met Feenstra. Nu we een echte mevrouw live aan de lijn hadden, verwachtten we een afspraak te kunnen maken. Dat bleek niet mogelijk, Feenstra gaat ons terugbellen voor een afspraak. Dit is uiteindelijk eenmaal gebeurd (tijdens een sollicitatiegesprek waarbij de mobiele telefoon uitstond). Er was een voicemailbericht ingesproken om terug te bellen op het bewuste nummer waarop eerder nooit werd opgenomen. Vanzelfsprekend wel weer meerdere malen geprobeerd, maar nooit succesvol.

Na opnieuw een aantal telefoontjes naar Feenstra, waarbij weer niet werd opgenomen, maar weer eens contact gezocht met Nuon, waarbij de hierboven beschreven situatie zich herhaalde (doorverbonden, geen afspraak kunnen maken, teruggebeld worden, uiteindelijk niet teruggebeld worden). Radeloos contact gemaakt met Feenstra op het nummer waar je een nieuwe ketel kunt bestellen. Daar nam binnen no-time wel iemand op, die ons natuurlijk weer niet verder kon helpen, maar de boodschap zou doorgeven. U raadt het al …

Ruim twee weken geleden een klachtformulier bij contracthouder Nuon ingevuld (nu per e-mail, na de slechte telefonische ervaringen). We kregen een bericht terug dat we binnen 10 dagen een antwoord konden verwachten. Dat antwoord moeten we nog steeds ontvangen … Het enige wat binnen dit contract op tijd gebeurt, is het afschrijven van het abonnementsgeld.

Wie kan mij helpen? Wat te doen? Is dit geen contractbreuk van de firma Nuon, waarmee ik twee jaar geleden deze afspraak heb gemaakt? Ik maak me ernstig zorgen voor de dag dat mijn ketel het echt begeeft, zeker nu het buiten vriest en kraakt …

2861 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Feenstra ;-(    K**bedrijf heeft mij ook ooit in de kou laten zitten ......

De woningbouw heeft gelukkig het contract met ze opgezegd na overdosis klachten ;-)

Klagen bij Nuon dat ze het bedrijf dat ze gecontracteerd hebben een schop onder de kont geven en indien dat niet gebeurd je je contract op gaat zeggen omdat ze ernstig in gebrekke zijn/blijven.

Feitelijk heb je (enkel) te maken met Nuon, daar heb je een contract mee en die moet zorgen dat er aan contract voldaan wordt, als Feenstra dat niet kan moeten ze maar een ander bedrijf in de arm nemen.........

Stuur ze (Nuon)  een aangetekend schrijven/ingebrekkestelling en geef ze (korte) termijn om deze slepende ellende alsnog met spoed op te lossen en geef een datum per wanneer het opgelost moet zijn en indien dit dan niet het geval is dat je het contract als beeindigd beschouwd.

Succes,

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

stel ze aansprakelijk. en eis een schade vergoeding

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het eens met Stacey, stel ze gewoon (via een aangetekende brief) in gebreke. Met Feenstra heb je op zich niets van doen, je hebt een contract met de Nuon, en zij moeten dit voor je oplossen.

Mijn moeder werkt voor een woningbouwvereniging, en ze heeft daardoor ook veel te maken met Feenstra. De meeste ervaringen zijn beroerd...

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn maar weinig installateurs die hun werk goed doen. Ze willen gewoon niet omdat "klanten" altijd maar zeuren en doorgaans de storingen melden in het weekend, want "dan zijn ze toch thuis".
Het is een verhaal van 2 kanten met een zeikerige klant en een onwelwillende installateur.

Stop ieder geval met die betaal-onzin van dat onderhoudscontract en ga een contract aan met de installateur om de hoek, iemand die u kent, iemand die wel de telefoon opneemt en een afspraak maakt.

En ga ook weg bij de NUON: gewoon te duur en ook zij reageren niet normaal op storingen en andere problemen.

Succes.