ma
door manxxl Apr 25, 2004 om 15:44
Huishouden & energie

Nuon jaarafrekening!!

Het moet toch niet veel gekker worden met de firma nuon!!  Ik neem sinds een tijdje alleen nog gas af van deze firma en krijg mijn stroom via Shell groene stroom.  Nu heb ik in het afgelopen jaar €69,00 per maand betaald, en ik ben alleen, douche 1 maal per dag en kook (bijna) nooit!  U raad het al, ik moest behoorlijk bijbetalen!!!  Waar kan ik in GODSNAAM terecht met mijn klachten??? De nuon reageert dus echt niet, alles klopt bij hun en de klacht is altijd ongegrond!  Weet iemand hoe ik iets tegen deze "witteboorden criminelen" kan ondernemen????  Bij voorbaat dank!

1189 11 Rapporteer

an
door anatoleh - Apr 26, 2004 om 18:10
6 Antwoorden / 0 Vragen

De eerste 2 dingen die u na zou moeten kijken zijn: kloppen de meterstanden op de afrekeningen? of zijn er in vorige jaren schattingen geweest?

Als de meterstanden namelijk kloppen, dan is dat verbruik er gewoon geweest (hoe vreemd u dat misschien ook vindt). De meter registreert immers het aantal kuubs wat er door de meter is gegaan en meterstanden liegen niet. Ga eens na of er veranderingen zijn geweest in uw leefsituatie. Werkt de thermostaat nog goed? Heeft u misschien een klokthermostaat aangeschaft. Is het jaarlijkse onderhoud aan de ketel wel gebeurd? Staat de ketel nog goed afgesteld? Hoe oud is de ketel? Het overgrote deel van het verbruik is namelijk aan de verwarming te wijten. Koken neemt in verhouding erg weinig gas.

Zijn er vorige jaren schattingen geweest? Dan is de kans groot dat er toen te weinig in rekening is gebracht waardoor u nu het overige verbruik er extra bij krijgt. Heeft u de afrekeningen niet meer van vorige jaren? Ik neem aan dat de nuon die nog wel een keer kan opsturen...

Tot slot is het hebben van een hoog verbruik lang niet altijd de schuld van uw energieleverancier. Deze heeft er immers geen invloed op hoe lang u de warm waterkraan laat lopen of hoe hoog u de thermostaat zet... Houdt dus uw eigen verbruik eens goed in de gaten, wellicht ontdekt u dan punten waar op bespaard kan worden.

Succes,

Anatoleh

fv
door fveenstra - Apr 26, 2004 om 18:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

hoi , ik kan je niet echt helpen met je probleem , maar we hebben zelf met Essent soortgelijke problemen gehad.  Ons geluk was dat ik zelf al jaren elke maand  (meestal de 30 ste of 31 ste ) trouw de meterstanden noteer en bijhoud (op computer) zowel van gas, water en elektriciteit. Maak er gewoonte van , het is een kleine moeite, en bij problemen als de jouwe nu, heb je altijd eigen gegevens erbij zodat je precies weet waar je het over hebt. Je kunt het dan altijd tonen wat je ECHTE verbruik is in een bepaalde periode !
Wij hebben excuus van ESSENT gehad een paar maanden terug en alles is netjes afgehandeld zoals het hoort!   suuk6 ermee !   F te A.

cz
door czegers - Apr 28, 2004 om 09:54
14 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt uw klacht aanmelden op www.boycot.nu wellicht kunnen zij u verder helpen

tenormin
door tenormin - Jun 8, 2012 om 19:41
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Zou nooit een nieuwe tv kopen met als reden: EK-voetbal. Kan niet wachten als dit allemaal afgelopen is en dat, terwijl vandaag pas de eerste wedstrijd word gespeeld. Een voetbal haatster.

kapoen
door kapoen - Jun 9, 2012 om 11:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

volledig met tenormin eens, heel nederland loopt te zeuren over het uitgeven van geld naar Brussel enz. enz. maar als er voetballen in het spel is kopen ze een nieuwe tv en dan meestal met de smoes dat de andere net kapot was gegaan.
Ik kijk ook voetballen op een phillips breedbeeld die al jaren oud is, het is niet te geloven maar ik zie net zoveel als een andere kijker met een nieuwe.

fgrijder
door fgrijder - Jun 9, 2012 om 11:26
55 Antwoorden / 12 Vragen

Wie koopt er nu een nieuwe tv speciaal voor een EK voetbal. Dat doen alleen hersenloze mensen. En waarom dan niet aan het begin van het Formule 1 seizoen of aan het begin van Wimbeldon of aan het begin van het nieuwe wintertvseizoen.
Voetbal kan toch nooit DE reden zijn om een tv te kopen, ben je dan echt zo laag gezonken.
Als er weer eens EK of WK voetbal begint gooi ik liever mijn tv de kliko in en ga iets nuttigs doen nu het savonds weer heerlijk lang licht is. Bijvoorbeeld van de tuin genieten, wandelen, links en rechts mooie meisjes kijken....

tenormin
door tenormin - Jun 9, 2012 om 13:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@fgrijder, meisjes kijken begrijp ik nog, maar wandelen, van de tuin genieten en langer licht? Het weer is niet over naar huis te schrijven, daarom ook niet langer licht en door de plensbuien heb ik geen zin in wandelen. Maar misschien krijgen we nog wat mooi weer; alles beter dan avonden voor de buis te hangen.

kapoen
door kapoen - Jun 9, 2012 om 14:14
4 Antwoorden / 0 Vragen

een computer is ook uitgevoerd met een scherm om te kijken, wat is het verschil??
Daarbij kom je nog maar weinig mensen tegen op straat of in de bossen zoals bij ons die een klein schermpje hebben waar ze op turen en druk mee zijn.
kortom, iedereen mag van mij doen wat hij wil, maar een nieuwe flarscreen kopen voor de Ek, dat is echt van de gekke, ongeacht het weer de vrouwen of
wandelen

s.
door s.cat - Jun 10, 2012 om 20:22
7 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een flapdrol is die Estourgie!

Reclame maken dat alle wedstrijden worden geregistreerd in 3D, maar er niet bijvertellen dat het in Nederland door niemand in 3D wordt uitgezonden.
Dus heb je helemaal niets aan een 3D scherm.

Hoeveel mensen zijn er nu op het verkeerde been gezet en hebben ter goeder trouw een 3D-TV gekocht en worden nu teleur gesteld?

tenormin
door tenormin - Jun 10, 2012 om 20:45
16816 Antwoorden / 108 Vragen

s.cat, (ik weer niets van voetbal) wie is Estourgie? Een speler of een t.v. verkoper.

s.
door s.cat - Jun 11, 2012 om 14:10
7 Antwoorden / 0 Vragen

Staat in artikel.
[quote] zegt Maurice Estourgie van UNETO-VNI.
UNETO-VNI: de ondernemersorganisatie van installatiebedrijven en ondernemers in de elektrotechnische detailhandel.