im
door imah Feb 13, 2005 om 08:16
Huishouden & energie

Nuon jjaarafrekening 2004

Ik krijg van Nuon een eindafrekening voor 15.000 kwt stroom terwijl ik alleen ben, bijna nooit thuis(vrachtwagenchauffeur) en dus erg weinig verbruik. Na diverse telefoontjes met Nuon moet ik nu dus 1900 euro betalen, want ondanks dat ik ieder jaar mijn kaartje met de meterstanden doorgeef, is mijn stand jarenlang geschat. Volgens Nuon krijgen ze geen meterstanden terwijl ze wel de gasstanden krijgen die op het zelfde kaartje staan. Hoe kan dit? Ik hou nu vanaf november dagelijks mijn meterstanden bij en verbruik ongeveer 4,5 kwt per dag. Kunt U mij helpen? Voor mij is dit erg veel geld om bij te betalen.


Ik ben benieuwd naar reacties

302 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2005 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag imah,


Ik begrijp je bericht niet goed. Je gebruikt ongeveer 2000kWh per jaar. Dat zou inhouden dat je pakweg 6 jaar  geen stroom betaald hebt en dat lijkt me niet aannemelijk. Het verhaal dat er jarenlang geschat is gaat dus niet op want er is dus niks (0) geschat. Aan de hand van je jaarlijkse afrekeningen en de meterstanden kun je toch zien wat Nuon gedaan heeft en als dat niet klopt bewijzen dat ze fout zitten? Ik zou niet bellen maar een pittige brief naar Nuon schrijven dat je het niet eens bent met de afrekening en een herziening wil. Sukses, groeten, Ton.


Het postadres is:
Nuon Customer Care Center
Postbus 40021
6803 HA Arnhem

ve
door verwijderd - Feb 13, 2005 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Elektriciteitsverbruik kun je eigenlijk niet afmeten aan de hoeveelheid uren dat je thuis bent... Denk aan alle apperatuur die sowieso aanstaat... Koelkast, vriezer, waterbedden, ketels enz enz enz... om een beter inzicht te krijgen, moet je ook hier vermelden wat je aan apperatuur hebt. Meterstandenkaartjes kunnen beschadigd raken, onleesbaar zijn of onmogelijke standen bevatten, of er mist een telwerk. Daarbij kunnen er afleesfouten gemaakt worden door diegene die het verwerkt of het kaartje kan domweg niet verwerkt worden. Geen enkele medewerker zal zeggen "wij ontvangen geen standenkaartjes". Dat zou een verschrikkelijk dom antwoord zijn.


Met 4,5 kwh per dag verbruik je dus per jaar nog geen 1500 kwh. Een eindafrekening van 15.000kwh lijkt dan erg veel. Heb je de vermelde stand vergeleken met je meter? Hier kun je niet zomaar een verklaring voor geven. Wacht brief met spanning af... Bij lange afhandeltijden of onvoldoende antwoord (en nog een paar redenen) komt deze vanzelf in mijn werkvoorraad of van mijn directe collega's


 

ve
door verwijderd - Mar 17, 2005 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik weet wat je bedoelt want wij hebben precies hetzelfde probleem, en ook wij lopen bij de NUON tegen een betonnen muur aan. Bij ons hebben ze de meterstand geschat,omdat wij die zelf niet hadden doorgegeven, volgens de NUON, maar wij weten zeker dat we de standen wel hebben door gegeven. Sterkte ermee.

ve
door verwijderd - May 31, 2005 om 08:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb hetzelfde probleem met NUON, maar dan over gas: een afrekening van bijna 7000 euro, omdat ik 18.000 m3 gas gebruikt zou hebben (en de jaren daarvoor bij elkaar niet eens 6000 m3). Eerst over een jaar, daarna beweerde NUON over drie jaar en nog later weer over 9 jaar. Terwijl ze in die tijd 2 x de meter hebben opgenomen. Ook mijn kaartjes waren 'niet aangekomen'. Totdat NUON ineens 'de werkelijke meterstand over 2002' terugvond, waarbij ze niet konden aangeven hoe ze daaraan waren gekomen omdat er geen meteropnemer geweest is in 2002.. Lang verhaal, zelfs een vriendelijke klachtenbehandelaar gekregen, maar uiteindelijk toch die betonnen muur. Ze geven geen enkele fout toe, alhoewel ik er dus zeker drie keihard kan maken. Ik ben nu op zoek naar een advocaat met kennis van NUON-zaken.. Sterkte!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer