Th
door Thea Visser Oct 16, 2020 om 14:10
Huishouden & energie

Offerte valt duurder uit

In mei 2014 is er een huislift geplaatst. Lift vanaf mei 2018 jaarlijks onderhouden. Daarvoor niet (vorige eigenaars) Bij onderhoud, 2020, is er een olielekkage geconstateerd. De manchet moest vervangen worden. Offerte gekregen met prijsopgaaf inclusief 2 werkuren. De monteur kreeg de manchet niet los en totaal aantal werkuren is 6! Moet ik die extra werkuren betalen?

8875 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 16, 2020 om 14:46
7182 Antwoorden / 3 Vragen
2

Ja, die extra uren moet u betalen, de monteur kon van tevoren niet weten dat de manchet losmaken meer tijd kost.

Dave lubeck
door Dave lubeck Oct 19, 2020 om 12:37
88 Antwoorden / 2 Vragen

Zullen nog wel zien of je dan moet betalen . Maak er een zaak van bij je rechtsbijstand zou ik zeggen !

rj
door rjw Oct 19, 2020 om 12:51
3259 Antwoorden / 5 Vragen

@dave: wat een aardige werkgever heb jij als extra werkzaamheden blijkbaar nooit doorberekend worden aan de klanten.

Topantwoord

Ja
door Janitavfh - Oct 16, 2020 om 15:12
37 Antwoorden / 21 Vragen
12

Dat ligt er aan wat er op de offerte over onverwachte meeruren staat. Ooit een "vakman" een schoorsteen laten plaatsen maar die had geen goede diamantboor bij zich waardoor het veel langer duurde. Heb niet meer betaald als afgesproken. 
Had deze monteur het juiste gereedschap, gebruikte deze hulpmiddelen (WD40 spray doet wonderen). Zou niet zomaar klakkeloos meer betalen.

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2020 om 15:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En is die monteur ook werkelijk zes uur aan het werk geweest?

Verder hangt betalen er vanaf wat in de offerte staat.

Th
door Thea Visser - Oct 16, 2020 om 15:43
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

In de offerte wordt niet gesproken over meeruren e.d. De monteur (hoofdmonteur) is daadwerkelijk 6 uur bezig geweest. In de offerte wordt gesproken over:

marita5
door marita5 - Oct 16, 2020 om 16:10
11508 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo TheaVisser , 


Er is meerwerk omdat de opdracht tegenvalt

Soms loopt een opdracht niet helemaal volgens plan. De materiaalprijzen gaan bijvoorbeeld omhoog. Of uw opdracht blijkt moeilijker dan gedacht.

Sprak u een vaste prijs af? Dan hoeft u het meerwerk niet te betalen. De ondernemer moet het werk uitvoeren, ook als het tegenvalt.

Sprak u een richtprijs af? En waarschuwde de ondernemer u op tijd voor het extra werk? Dan moet u het meerwerk betalen.

Let op

Sprak u een richtprijs af? En waarschuwt de ondernemer niet op tijd dat het extra werk wordt? Dan mag hij maximaal 10% meerwerk op de rekening zetten. 

Voor verdere informatie , klik op de rode regel . 

https://www.consuwijzer.nl/rekeningen-en-incassoprocedures/wat-moet-ik-betalen-als-ondernemer-meer-of-minder-werk-uitvoert

Th
door Thea Visser Oct 16, 2020 om 16:18
2 Antwoorden / 2 Vragen

Maritas: In de offerte wordt niet gesproken over meeruren e.d. De monteur (hoofdmonteur) is daadwerkelijk 6 uur bezig geweest. In de offerte wordt gesproken over:

marita5
door marita5 Oct 16, 2020 om 16:25
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@TheaVisser , dat maakt toch niks uit , de Offerte is 60 dagen geldig , dus vaste prijs , daar bent u mee akkoord gegaan . Dat de monteur de manchet niet los krijgt , is zijn probleem niet het uwe . Ik zou de meeruren niet betalen .

Th
door Thea Visser - Oct 16, 2020 om 16:16
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

In de offerte wordt niet gesproken over meeruren e.d. De monteur (hoofdmonteur) is daadwerkelijk 6 uur bezig geweest. In de offerte wordt gesproken over:

panter22
door panter22 Oct 16, 2020 om 16:44
6599 Antwoorden / Vragen

Het belangrijkste, nl wat je hebt afgesproken, laat je weg.
Anders bel je toch met het bedrijf en zeg je dat je 2 uur hebt afgesproken. Dan hoor je vanzelf wel waarom je 6 uur moet betalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 16, 2020 om 17:12
16830 Antwoorden / 202 Vragen
1

Mijn advies; kijk de algemene voorwaarden na of daar iets is genoemd over onverwacht meerwerk. 
Mijn advies is overigens wel: gewoon betalen, er is aantoonbaar extra werk geleverd. Zo u niet zou betalen kan het betekenen dat er betaling wordt gevorderd en dat kan u dan veel meer kosten dan het bedrag voor twee werkuren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 16, 2020 om 18:25
1759 Antwoorden / 31 Vragen
1

Geachte Thea, 

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, wat meer informatie geven?

Is dit bedrijf hetzelfde bedrijf, dat het onderhoud doet?

Heeft de monteur zelf de offferte opgesteld?

Heeft u al gesproken met de leidinggevende van de monteur?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 16, 2020 om 21:30
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

2014 ~2019 geen onderhoud en  waarom zit dit zo vast....  dat is risico van  achterstallig onderhoud en niet tijdig bijstellen.

Normaal zal het rond de 2 uren zijn maar  wat heeft de vorige eigenaar gedaan?
met een Bacho de moer  rond gedraaid?

Een offerte of vaste prijs voor herstel?
Dat is bepalend of je  wel of niet dit  moest betalen.

pino123
door pino123 - Oct 19, 2020 om 12:42
2763 Antwoorden / 14 Vragen
0

Als het echt een onvoorziene kosten zijn, lijkt het mij dat dit bij het herstel al gemeld zou moeten zijn. Misschien staat er hier iets over in de voorwaarden van de offerte?

j.
door j.vreriks - Oct 19, 2020 om 14:35
6 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nooit niet monteur niet geschikt voor deze klus

pe
door peterbee - Oct 19, 2020 om 16:34
58 Antwoorden / 5 Vragen
0

offerte, of richtprijs ?

offerte is bindend, vaste prijs is geldend,

hoe lang de monteur daadwerkelijk heeft gewerkt is niet belangrijk ( als hij met een kwartier had klaargeweest had u ook niet minder hoeven te betalen )

Zelfs al zou de monteur halverwege de klus gezegd hebben dat het werk uitloopt, dan nog betaald u niet meer.
U heeft immers voor een bepaalde klus een bepaald bedrag afgesproken ( anders kan iedereen met een lekker lage offerteprijs de klus scoren , en na een half uur melden "dat het werk uitloopt " )


Richtprijs is een geschat eindbedrag, minder uren nodig is minder betalen, meer uren nodig is meer betalen.

ha
door harrybre - Oct 19, 2020 om 16:38
240 Antwoorden / Vragen
0

U had liever gehad, dat hij het afgerausd had, de nodige onderdelen beschadigd, want.. zat immers vast dus de moker erop ?

Nu het omgekeerde: als er 6 uur vermeld was, doch in 2 uurjes klaar, had u er dan vrede mee gehad of toch die 4 uur terug willen hebben ?

pino123
door pino123 Oct 20, 2020 om 11:11
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat een aannames Harry, het gaat erom dat TS niet geïnformeerd is over het meerwerk

1paul
door 1paul - Oct 20, 2020 om 09:05
3135 Antwoorden / 0 Vragen
0

geheel afhankelijk van de offerte die u gekregen heeft, staat er op deze afhankelijk van meerwerk dan ja, staat dit er niet op dan hoeft u niet meer dan de offerte te betalen plus een 10% wat gezien word als een normale marge afwijking, ga dus in overleg eventueel en wijs ze dan op de offerte....

tegelijk, als u dit nu aanvecht dan kunt u op uw klompen aanvoelen dat een volgende rekening of rekeningen wat hoger uit zullen pakken!!!!

mo
door mof - Oct 29, 2020 om 10:50
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ja. Inprincipe wel. Maar gezien de overschrijding van 300% ishet wel onderhandelbaar, fifty fifty zou eerlijker zijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer