Offerte valt duurder uit
In mei 2014 is er een huislift geplaatst. Lift vanaf mei 2018 jaarlijks onderhouden. Daarvoor niet (vorige eigenaars) Bij onderhoud, 2020, is er een olielekkage geconstateerd. De manchet moest vervangen worden. Offerte gekregen met prijsopgaaf inclusief 2 werkuren. De monteur kreeg de manchet niet los en totaal aantal werkuren is 6! Moet ik die extra werkuren betalen?
Ja, die extra uren moet u betalen, de monteur kon van tevoren niet weten dat de manchet losmaken meer tijd kost.
Zullen nog wel zien of je dan moet betalen . Maak er een zaak van bij je rechtsbijstand zou ik zeggen !
@dave: wat een aardige werkgever heb jij als extra werkzaamheden blijkbaar nooit doorberekend worden aan de klanten.
Topantwoord
Dat ligt er aan wat er op de offerte over onverwachte meeruren staat. Ooit een "vakman" een schoorsteen laten plaatsen maar die had geen goede diamantboor bij zich waardoor het veel langer duurde. Heb niet meer betaald als afgesproken.
Had deze monteur het juiste gereedschap, gebruikte deze hulpmiddelen (WD40 spray doet wonderen). Zou niet zomaar klakkeloos meer betalen.
En is die monteur ook werkelijk zes uur aan het werk geweest?
Verder hangt betalen er vanaf wat in de offerte staat.
In de offerte wordt niet gesproken over meeruren e.d. De monteur (hoofdmonteur) is daadwerkelijk 6 uur bezig geweest. In de offerte wordt gesproken over:
Hallo TheaVisser ,
Er is meerwerk omdat de opdracht tegenvalt
Soms loopt een opdracht niet helemaal volgens plan. De materiaalprijzen gaan bijvoorbeeld omhoog. Of uw opdracht blijkt moeilijker dan gedacht.
Sprak u een vaste prijs af? Dan hoeft u het meerwerk niet te betalen. De ondernemer moet het werk uitvoeren, ook als het tegenvalt.
Sprak u een richtprijs af? En waarschuwde de ondernemer u op tijd voor het extra werk? Dan moet u het meerwerk betalen.
Let op
Sprak u een richtprijs af? En waarschuwt de ondernemer niet op tijd dat het extra werk wordt? Dan mag hij maximaal 10% meerwerk op de rekening zetten.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/rekeningen-en-incassoprocedures/wat-moet-ik-betalen-als-ondernemer-meer-of-minder-werk-uitvoert
Maritas: In de offerte wordt niet gesproken over meeruren e.d. De monteur (hoofdmonteur) is daadwerkelijk 6 uur bezig geweest. In de offerte wordt gesproken over:
@TheaVisser , dat maakt toch niks uit , de Offerte is 60 dagen geldig , dus vaste prijs , daar bent u mee akkoord gegaan . Dat de monteur de manchet niet los krijgt , is zijn probleem niet het uwe . Ik zou de meeruren niet betalen .
In de offerte wordt niet gesproken over meeruren e.d. De monteur (hoofdmonteur) is daadwerkelijk 6 uur bezig geweest. In de offerte wordt gesproken over:
Het belangrijkste, nl wat je hebt afgesproken, laat je weg.
Anders bel je toch met het bedrijf en zeg je dat je 2 uur hebt afgesproken. Dan hoor je vanzelf wel waarom je 6 uur moet betalen.
Mijn advies; kijk de algemene voorwaarden na of daar iets is genoemd over onverwacht meerwerk.
Mijn advies is overigens wel: gewoon betalen, er is aantoonbaar extra werk geleverd. Zo u niet zou betalen kan het betekenen dat er betaling wordt gevorderd en dat kan u dan veel meer kosten dan het bedrag voor twee werkuren.
Geachte Thea,
Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, wat meer informatie geven?
Is dit bedrijf hetzelfde bedrijf, dat het onderhoud doet?
Heeft de monteur zelf de offferte opgesteld?
Heeft u al gesproken met de leidinggevende van de monteur?
2014 ~2019 geen onderhoud en waarom zit dit zo vast.... dat is risico van achterstallig onderhoud en niet tijdig bijstellen.
Normaal zal het rond de 2 uren zijn maar wat heeft de vorige eigenaar gedaan?
met een Bacho de moer rond gedraaid?
Een offerte of vaste prijs voor herstel?
Dat is bepalend of je wel of niet dit moest betalen.
Als het echt een onvoorziene kosten zijn, lijkt het mij dat dit bij het herstel al gemeld zou moeten zijn. Misschien staat er hier iets over in de voorwaarden van de offerte?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer