Omruiling defecte koelkast mediamarkt
Ik lees tegenwoordig alleen maar ellende over Samsung en de Mediamarkt.
Ik zou mijn geld maar terug vragen en elders een ander merk kopen.
Ja, klopt zeker. Dit was in ieder geval mijn laatste keer dat ik hier wat aanschaf.
Dat het nu al 1,5 maand duurt ligt hem ook mee aan jou. Eerst wilde je je geld terug, daarna omruiling, Dat kost extra tijd.
De vervoerder had toch de koelkast op kunnen halen. Hij deed het niet meer, dan was je hem al vast kwijt,
Bezorgen van een nieuwe koelkast kost maar 1 dag.
Je hebt recht op wat je afgesproken hebt. De oude koelkast omruilen voor een nieuwe.
Wat voor kosten wil je op de MM verhalen?
Dat klopt. Maar dit hield in dat ik voor dezelfde koelkast 100 euro meer moest gaan betalen. Daarom toch besloten om de koelkast om te ruilen. Maar nooit gedacht dat dit zolang zou gaan duren. Heeft waarschijnlijk ook te maken met dynalogics de vervoerder van mediamarkt.
Nou dan is het nu toch keurig opgelost.
Achteraf gesproken maar u heeft totaal niets met Samsung te maken maar met MM. Dat u zich door MM voor het karretje heeft laten spannen de boel op te lossen zegt al genoeg over hun service. Ik weet niet welke kosten u wilt verhalen maar als u kunt aantonen dat een hoeveelheid voedsel verloren is gegaan zou u dat kunnen verhalen. U kunt MM in gebreke stellen en eisen dat zij binnen een bepaalde termijn de zaak oplossen. @heremietkreeft zal wel met de nodige verwijzingen komen hoe e.e.a. in zijn werk gaat.
Klopt helemaal. Dit zorgt nogal voor de nodige verwarring en ze weten van elkaar niet, hoe de zaken ervoor staan. Hier valt nog genoeg te verbeteren voor dit bedrijf.
Hierbij geef ik u info hoe de wetgeving is die kennelijk ook nu weer door mederkers van de MediaMarkt wordt genegeerd met de kans dat ze die zelfs niet eens kennen. Als al gezegd hiervoor: u heeft niets met Samsung te maken. Hetgeen u noemt is een kwestie qua fabrieksgarantie tussen MM en Samsung waar u op basis van de consumentenwetgeving volledig buiten staat.
De wetgeving waar men zich bij MM zich dus kennelijk niet aan houdt is samengevat; https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten en zie ook https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product Omdat u d melding binnen 6 maanden heft gedaan is het aan MM om te bewijzen dat de oorzaak 'van de kuren' niet bij u ligt en dient men te repareren. De noodzaak is nota bene bevestigd door een reparateur.
Wettelijk dient men te (laten) repareren en als dat niet kan heeft u recht op vervanging en als dat uitblijft heeft u recht op uw geld terug.
Op basis van ook eerdere meldingen heb ik de indruk dat de enige manier om MM snel tot de wettrelijke actie te bwegen het in gebreke stellen is met bovendien het vorderen van de door u gemaakte kosten. Zie daarvoor bijv. deze voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en deze achtegrond info: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ U kunt uw voredering in dezelfde brief verwerken.
Voor de relevante letterlijke wetgeving in deze geef ik u eerst een verwijzing naar 'wanpresratie' m.b.t. voreren van kosten: BW 6/74 en m.b.t. de consumentenwetgeving: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en eventueel ook:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
en doe melding bij https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer en laat u niet verder misleiden door MM.
@heremietkreeft, een heel verhaal, maar ts schrijft:
Weer hier achteraan gegaan en een bericht gekregen dat het toestel omgeruild zal worden en dat dit een aantal werkdagen zal gaan duren. Intussen was ik ook al gebeld door het vervoersbedrijf dat ze de koelkast wilden ophalen.
Het ophalen van de koelkast was dus al geregeld door MM. Alleen kennelijk voor ts niet duidelijk hoe die omruiling in zijn werk zou gaan. Ts begint over omruilen en de vervoerder weet van niets. De vervoerder wacht op antwoord van ts.
Dus nog even bellen met de klantenservice hoe omruiling . in zijn werk gaat. Dan is het toch geregeld?
@PANTHER22, de vervoerder blijkt inbereikbaar en hoe het ook wordt gewendt of gekeerd, MM is verantwoordelijk en ook voor het doen ophalen door een vervoerder. (quote) 'Toen ik vertelde dat het een omruiling betrof, vertelde de vervoerder mij dat ik, zelf op een later moment contact met ze moest opnemen'. Ts heeft in deze formeel ook niets met een vervoerder te maken.
En dan is inderdaad bellen met de klantenservice van MM weer een optie maar of dat resultaat heeft? Ts wacht al wel erg lang! Ts vraagt naar rechten en plichten en die heb ik uitgebreid gegeven. Het is aan @GERDA1989 hoe er mee om te gaan op basis van de gegeven info als in deze zijnde klant van Media Markt. (En geen klant van een vervoerder).
@heremietkreeft, die vervoerder staat niet plotseling voor je deur. Die vervoerder belt je om een afspraak te maken wanneer de koelkast opgehaald wordt, Daar hoeft de MM niet tussen te zitten. Als de koelkast op voorraad in de winkel is, dan wordt hij mogelijk van daaruit geleverd.
@PANHER22: het gaat om een omruiling! En een toezegging zijdens MM! En dat dient MM te regelen op goede wijze. Dat is niet het geval zoals Ts meldt: de vervoerder belde dat het defecte apparaat kwam ophalen. Ophalen is geen ruiling en Ts meldt dat het apparaat niet te rapareren is. Ik citeer nog eens uit de vraag: 'Weer hier achteraan gegaan en een bericht gekregen dat het toestel omgeruild zal worden en dat dit een aantal werkdagen zal gaan duren. Intussen was ik ook al gebeld door het vervoersbedrijf dat ze de koelkast wilden ophalen. Toen ik vertelde dat het een omruiling betrof, vertelde de vervoerder mij dat ik, zelf op een later moment contact met ze moest opnemen. Dit probeer ik nu al dagen te doen maar zij zijn onbereikbaar'.
(Uw reactie was wel aanleiding om een nieuwe aangepaste reactie te geven )
Wat doe je moeilijk Heremietkreeft. De vervoerder komt de oude koelkast ophalen. Dat is de opdracht die de vervoerder van de MM heeft gekregen.
De nieuwe koelkast zal dan met een andere vervoerder komen. Daar moet een berichtje van de MM over komen wanneer de nieuwe koelkast bezorgd wordt. Duurt het ts te lang, dan kan ze de klantenservice van de MM bellen.
Maar ts begint over omruiling tegen de vervoerder, dus die rekent er op dat zij dat met de MM opneemt en wacht af.
Voor een omruiling door diezelfde vervoerder zal MM opdracht moeten geven Ts had gewoon mee moeten werken. Nu kost het nog meer tijd.
-
@PANTHER, het lijkt mij dus ook dat Ts er vanuit gaat dat de vervoerder in opdracht een nieuwe koelkast komt brengen en de oude meeneemt. Dat is ruilen en daarmee ook de gemaakte afsraak, iets anders is dat m.i. niet. Ik vind het het heel logisch dat Ts dat verwacht om vooral ook nog niet langet zonder koelkast te zitten. M.i. geheel terecht.
(En deze site is toch niet bedoeld om elkaars mening te betwisten? Uw mening is een andere en dat kan en mag.)
Als ik eerst de koelkast liet ophalen en vervolgens dezelfde weer zou moeten aanschaffen, had dit mij meer gekost. De koelkast was destijds in de aanbieding. Daarom had ik toch besloten om de koelkast om te ruilen. En stom van mij dat ik dit niet eerder had uitgezocht wat de prijs zou zijn van de koelkast op dit moment. Maar waar het mij meer omgaat, is dat er keer op keer fouten worden gemaakt dan wel niet door de mediamarkt, samsung of dynalogics. Mailtjes die niet goed doorkomen door een computer storing, afspraken die niet juist worden nagekomen over bezorgtijden enz. Enzm
Ja, ja Samsungapperatuur, MediaMarkt en Service is geen goed huwelijk.
Tip voortaan duidelijk wezen wat u wilt, zodat er geen ruis op de lijn komt.
Ik pas mijn uitgebreide reactie aan omdat er sprake is van het feit dat aan u al omruilen is toegezegd en er in die zin dus aan de wetgeving lijkt te worden voldaan! Hoe dan ook, u heeft evenmin als met Samsung iets met de vervoerder te maken. De vervoerder wordt ingehuurd door MM en MM dient dan ook te zorgen voor een goede uitvoering. In die zin was mijn reactie m.b.t. het niet naleven van de geldende wetgeving dus deels onjuist
Dit betekent wel dat ik mijn opmerking: 'Hierbij geef ik u info hoe de wetgeving is die kennelijk ook nu weer door mederkers van de MediaMarkt wordt genegeerd met de kans dat ze die zelfs niet eens kennen' moet intrekken en deze moet aanpassen 'De wetgeving waar men zich bij MM zich dus kennelijk niet aan houdt is etc'. omdat dat slechts deels het geval is. Men heeft ruiling al toegezegd en dat moet men dus goed regelen om niet in gebreke te zijn m.b.t. naleving van de wetgeving die ik noemde en eventuele schadevergoeding
Ik zie ook dat mij eerdere reactie een aantal typefouten bevat waarvoor excuses en ook voor de in eerste instantie niet geheel adequate info. Ik was kennelijk even te gehaast.
Hallo Gerda1989 ,
Vervolgens heb ik op 4 Augustus een reparatieverzoek ingediend via de website van de mediamarkt
ik neem aan dat u de koel-vriescombinatie online heeft gekocht .
MM is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels.
https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Vergelijkbaar probleem. Monteur komt langs na 3 weken ( dus zonder koel/vriezer ) ligt aan de thermostaat. Ik zei al de motor staat vast die is kapot, nee is niet waar. Na 3 weken komt de monteur. Nieuwe thermostaat er in ennnn werkt nog steeds , ja denk dat de motor stuk is. Wordt besteld ( dus nog steeds zonder ) na 6 weken komt de motor. Heerlijk zonder koeling in de zomer maanden. Maar uit eindelijk werkt hij nu. Mediamarkt voor de service krijgt u van mij een nul. Ps
U mag uzelf de hemel in prijzen dat het uiteindelijk is opgelost.
Alleen jammer een jaar later weer stuk
Mediamarkt heeft geen eigen servicedienst en is voor garantie gevallen afhankelijk van de fabrikant die op zijn beurt een certificeerd reparatiebedrijf inschakeld en daar gaat het vaak mis. Het reparatiebedrijf werkt voor meerde fabrikanten en pland de afspraken op volgorde van binnenkomst in en op die planning kan de Mediamarkt geen invloed op uitoefenen. Zodra de monteur van dat reparatiebedrijf is geweest worden de bevindingen naar de fabrikant teruggekoppeld die gaat beslissen of het apparaat te herstellen is of omgeruild cq teruggenomen wordt. Zodra de beslissing genomen is wordt de Mediamarkt op de hoogte gesteld en daar kan een boel tijd overheen gaan. Steeds maar bellen heeft eigenlijk geen nut want als de mediamarkt niets van de fabrikant te horen krijgt kan de Mediamark ook niets over de voortgang vertellen en dat levert voor zowel de klant als ook voor de servicemedewerker een boel frustratie op maar om nu direct de schuld bij de Mediamarkt neer te leggen is wel kort door de bocht. Hoe graag de Mediamarkt ook zou willen, omruilen of geld retour geven zonder toestemming van de fabrikant mogen ze geen actie ondernemen want de kans bestaat dat de fabrikant het defecte apparaat niet terug neemt en de Mediamarkt met het defecte apparaat blijft zitten. Niet alleen Mediamarkt loopt tegen deze problematiek aan maar meerdere ketens die voor garantie van de fabrikant afhankelijk zijn. Wat betreft de kosten voor de etenswaren die onbruikbaar geworden zijn zie ik geen kans op een vergoeding want in juli ontdekte u het defect en u meldt weken later pas dat de vriezer er compleet mee gestopt is.
Dat begrijp ik dat de mediamarkt niks kan doen aan de fouten van de fabrikant of vervoersbedrijven maar ze kunnen er wel wat aan doen om hun aan de gemaakte afspraken te houden. Zo zou ik terug gebeld worden binnen 2 werkdagen wat niet gebeurd is. Uiteindelijk na 5 werkdagen zelf maar contact met mediamarkt opgenomen. Ook hoort de reparateur aan mediamarkt te laten weten of de koelkast wel al dan niet gerepareerd kon worden. Mediamarkt heeft mij gezegd dat ik weer contact op moest nemen met de reparateur om te vragen naar een bewijs dat het product niet te maken is en dit moest ik dan weer naar de mediamarkt sturen. Dit lijkt mij geen normale gang van zaken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer