door 182prive Feb 8, 2018 om 16:00
Huishouden & energie

Onderdelen koffie automaat niet meer leverbaar apparaat wordt nu nog verkocht .

Ring van Koffie automaat siemens TK53009 ,Bij siemens niet meer lost te leveren , nu moet ik dus inplaats van 5,95 euro voor rubberen ring 98,00 euro betalen voor hele nieuwe zetgroep - apparaat wordt nu nog verkocht zie BOL.COM .
Heb apparaat in tuinhuisje geslingerd zo boos ben ik . (zal nu wel niet meer werken)
Apparaat is nu 5,5 jaar oud .
Kan toch niet zo zijn dat mensen die nu zulk apparaat kopen en na 2 jaar een probleempje krijgen met zet ring 98,00 moeten betalen ?

11753 24 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2018 om 16:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat laatste zal wel niet. Garantie?
Had je al gekeken of je het onderdeel bij een onderdelenmagazijn bestelbaar was?
https://www.google.nl/search?q=onderdelen+koffiezetapparaat+siemens&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=42Z8Wtu8L--LtgflxKyYCg

door 182prive Feb 9, 2018 om 08:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Deze ringen zijn nergens los meer te krijgen . dus antwoord ?

edrick3
door edrick3 Feb 9, 2018 om 10:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je schrijft: Bij siemens niet meer lost te leveren
Daarom geef ik aan waar je wellicht wél het betreffende onderdeel kunt kopen.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2018 om 16:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt dat probleem niet meer nou u hem weggegooid hebt. Maar als hij het nog doet, kuntu wellicht een vervanger vinden van een ander merk.

simon55
door simon55 - Feb 8, 2018 om 16:08
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Bol.com verkoopt wel vaker apparaten van 5 jaar en ouder. En als ik de reviews lees hoef je niet te staan springen als je zo n apparaat bezit

Grunnen.
door Grunnen. Feb 10, 2018 om 12:06
509 Antwoorden / Vragen

Verkoop door Plug-it-on NL via Bol.com De reviews zijn zeer lovend over dit apparaat.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Feb 8, 2018 om 16:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Probleem kosteloos opgelost, begrijp ik.

Heb apparaat in tuinhuisje geslingerd zo boos ben ik . (zal nu wel niet meer werken)

Topantwoord

ne
door neodutchio - Feb 8, 2018 om 16:13
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt niet na 2 jaar een probleempje, maar aan 5,5 jaar. Daarbij is een fabrikant ook niet verplicht om onderdelen te bewaren. Dat deze koffiezetter nu nog verkocht wordt is niet relevant. Deze zijn ooit in serie geproduceerd, als de partij nog niet op is zal die dus nog steeds verkocht worden.
Maar goed, 5,5 jaar met een koffiezetten van €98,-, dat is ongeveer een cent per kopje koffie als er 4 koppen per dag gezet werden. Ik ken wel duurderer machines.

door 182prive Feb 9, 2018 om 08:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas . maar hoop dat u nooit een nieuwe auto koopt waarvan  na garantie tijd geen onderdelen meer te krijgen zijn !

ne
door neodutchio Feb 9, 2018 om 08:42
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dat ligt er aan welk merk je koopt. Ik rij nu nog privé in een Chevrolet Matiz en ja, na 12 jaar is het nu lastig om aan onderdelen te komen. Gelukkig ligt er op de sloop een hoop en lukt het ook met onderdelen van andere merken. Overigens staat een auto in geen verhouding tot een koffiezetter van een paar tientjes.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Feb 8, 2018 om 16:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik hoop dat u met uw woedeaanvallen niet verder gaat dan dit incident.
U had overigens bij de kringloper kunnen kijken naar eenzelfde type, dan was u voor een complete machine mogelijk klaar geweest voor weinig euro's. Dan had u die machine kunnen gebruiken of de rubber ring ervan.
Of een ander merk kunnen kopen.
Soms kun je zelf iets ervoor maken of met ontkalken- en schoonmaken van de ring van het probleem af zijn.
Heeft u wel goed genoeg gezocht naar zo'n ring?

door 182prive Feb 9, 2018 om 08:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Denkt u echt dat er bij de kringloper zulk apparaat terecht komt in de winkel ? en daar dan de ring los wordt verkocht ?

aurora1
door aurora1 Feb 9, 2018 om 15:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja dat denk- en weet ik en ook dat u nier na denkt. Natuurlijk zijn er dergelijke apparaten bij kringlopers te koop. Voor een prikje heeft u dan zo een apparaat dat het misschien wel goed doet en anders kunt u daar de ring uithalen voor het schuurexemplaar.
U kiest de gemakkelijke weg van vernielen, woede-aanvallen en niet zoeken. Vervolgens klagen op een forum.
Overigens is het een tip waar u uw voordeel mee kunt doen en niet om met mij over in discussie te gaan.
En..... verkopen ze bij kringlopers vaak ook losse (gebruikte) onderdelen van allerhande, w.o. koffieapparaten.
Maar ja, daar moet dan moeite voor gedaan worden, net zoals voor op onderdelensites zoeken- en bij onderdelenzaken-en bouwmarkten langs gaan.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Feb 8, 2018 om 22:21
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Heb apparaat in tuinhuisje geslingerd zo boos ben ik . (zal nu wel niet meer werken)
Maar dan is het probleem toch opgelost.
Overigens gebruik ik mijn tuinhuisje om lekker te ontspannen en te genieten van mijn tuin. Niet om er niet werkende apparaten in te slingeren, geeft zo'n rommel.

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Feb 8, 2018 om 23:44
3037 Antwoorden / 62 Vragen

CITAAT van het antwoord over eenzelfde vraag bij de Consumentenbond m.b.t. een wasmachine van drie jaar oud ...

'Wij testen apparaten, maar vragen de producenten nooit hoe lang er nog onderdelen op de plank liggen.
Ze zijn hiertoe overigens ook niet wettelijk verplicht'.

M.i. een klantonvriendelijk zwart gat in de koopvoorwaarden. Werk aan de winkel voor de Consumentenbond.

Laatste kans: Hopelijk had u er extra garantie bij gekocht.

tijger1
door tijger1 Feb 9, 2018 om 00:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Extra garantie bijkopen voor een koffiezet apparaat wat al 5,5 jaar oud is? Hoe dwaas moet men zijn.

door 182prive Feb 9, 2018 om 08:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad werk voor consumenten bond - gekocht bij blokker - dus niet op marktplaats . overigens meldt siemens om deze ring vaker te vernieuwen !

hansje klein
door hansje klein Feb 9, 2018 om 09:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... overigens @182Prive, ben ik gestopt met dit soort informatie naar de Consumentenbond door te spelen en al lang geen lid meer. Bent u wèl lid, dan leg uw klacht aan ze voor of meld dit tenminste op Klachtenkompas.nl, waarvan door diezelfde Bond beloofd wordt dat iedere klacht (ook van niet-leden) aan de producenten worden doorgegeven. ''Volhouden is niet keer op keer herhalen, maar telkens andere manieren zoeken.'' W.C. Fields

door 182prive - Feb 9, 2018 om 08:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

gekocht bij blokker - dus niet op marktplaats . overigens meldt siemens om deze ring vaker te vernieuwen !.

lo
door lovewinnie - Feb 9, 2018 om 09:14
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat u niet alleen bij siemens hebt geinformeerd. Vaak zijn er tig bedrijfjes die de onderdelen wel verkopen. Siemens is niet verplicht om na 5,5 jaar nog losse onderdelen te verkopen.

Topantwoord

jo
door jorisw - Feb 9, 2018 om 10:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De titel klopt niet. Er zijn wel onderdelen leverbaar alleen niet met zo specifiek als TS graag zou willen. Siemens biedt een nieuwe zetgroep aan, i.p.v. de losse onderdelen in zo'n zetgroep. Dat kan meerdere redenen hebben. Wellicht zijn andere componenten ook (bijna) aan vervanging toe als de rubber ring vervangen moet worden, of is het vervangen zo specialistisch dat ze geen risico willen nemen dat mensen zelf gaan "klooien". En natuurlijk kan het ook gewoon puur financieel zijn: hoe meer verschillende onderdelen je op voorraad moet houden hoe duurder het wordt.

door 182prive Feb 11, 2018 om 19:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry maar Rubberen ring kost 5,95 euro - zetgroep kost 98,00 euro .
Graag een serieus antwoord ??.
Ben blij dat u niet in de auto branche werkt . Bougie kapot - nieuwe motor kopen ..

panter22
door panter22 - Feb 9, 2018 om 12:53
6599 Antwoorden / Vragen
Cookies
door Cookies Feb 9, 2018 om 12:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die link staat er al een dagje.;-))

ka
door kama - Feb 9, 2018 om 13:06
161 Antwoorden / 19 Vragen

Mocht het apparaat het nog doen, en bent u zelf niet handig, ga er dan mee naar een repair-cafë. Koffiezetapparaten worden daar veelvuldig gerepareerd.

Bo
door Bonte Specht - Feb 9, 2018 om 13:09
45 Antwoorden / Vragen

Ik heb de mijne bij het grof vuil gezet. NOOIT meer een Siemens!

ji
door jingle - Feb 9, 2018 om 13:21
36 Antwoorden / 0 Vragen

Ben hier al aan het 5e koffiezetapparaat (verschillende merken)....

1 Dus waar klaag je over??
2 Je hebt er nog een paar te gaan..

@H
door @HENK@ - Feb 9, 2018 om 13:37
158 Antwoorden / 1 Vragen

tsja, even googelen is soms toch handiger..........

klik hier b.v. eens ...

ja
door jan4073 Feb 9, 2018 om 14:33
83 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijk bedankt voor het adres naar deze onderdelenwinkel. Ik heb het webadres gelijk toegevoegd aan mijn "bladwijzers" heb ik het bij de hand als ik een keer iets nodig heb.

no
door nordhaus - Feb 9, 2018 om 14:28
25 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn Siemens koffiezetmachine had wat lekproblemen. Siemens bood aan het apparaat op te halen, te reviseren en terug te brengen voor een bedrag onder € 100,-. Nadat de koffiezetter was teruggebracht was hij weer als nieuw, men had het komplete maalwerk ook maar gelijk vervangen alsmede alle slangetjes en rubbertjes. Daar kun je toch geen nieuwe machine voor kopen, zeg nou zelf. Ik ben dus uiterst tevreden! Overigens is de machine al meer dan 10 jaar tot volle tevredenheid in gebruik!

door 182prive Feb 13, 2018 om 08:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ligt ook niet aan siemens .
Maar aan het systeem .

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 9, 2018 om 14:55
509 Antwoorden / Vragen

Als is ie gegarandeerd 5,5 jaar meegaat heb ik daar geen proleem mee om zo'n apparaat te kopen. Aan alles komt eind.

hansje klein
door hansje klein - Feb 9, 2018 om 15:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

TE LAAT... ?

Voor het geval 'het onding' het nog doet ...  reparatie-setje

gerbera
door gerbera Feb 11, 2018 om 22:24
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Voor het geval 'het onding' het nog doet .
Nu maar hopen dat de Ts er niet te hard mee gesmeten heeft;-))

door 182prive Feb 13, 2018 om 08:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wauw . geweldig
Dit is ten minste een reactie waar mensen iets mee kunnen
Heel hartelijk dank .

mathijs_b
door mathijs_b - Feb 9, 2018 om 16:21
641 Antwoorden / 77 Vragen

Als je gegoogled had, had je de ring zeker wel gevonden.

Ik weet niet precies welke het moet zijn, maar er staan er genoeg op Internet.

door 182prive Feb 13, 2018 om 08:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk , of heeft u zeker een adres waar deze ring geleverd wordt .
Mischien intressant voor andere met dit probleem .
Want daar doen wij het toch voor .

pe
door peentjes - Feb 11, 2018 om 20:43
421 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u voor het slingeren nog gekeken bij al die andere ringenleveranciers?

door 182prive Feb 13, 2018 om 08:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk , of heeft u zeker een adres waar deze ring geleverd wordt .
Mischien intressant voor andere met dit probleem .
Want daar doen wij het toch voor .

door 182prive - Feb 13, 2018 om 08:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Gisteren telefoontje gehad van medewerkster van Siemens .
Deze liet gelukkig blijken begrip  te hebben voor situatie .
Als apparaat niet (dom) in tuinhuisje gegooid was er nog een mouw aan te passen geweest .
Maar de aandacht van deze jufrouw gaf wel aan dat er begrip was .
Kan daar verder mee .
probleem dus opgelost .

panter22
door panter22 Feb 13, 2018 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

Je kon een nieuw apparaat met korting kopen? Of heb je een nieuwe gekregen?

hansje klein
door hansje klein - Feb 13, 2018 om 09:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Feedback gekregen? Prima, 'probleem opgelost ...'

Ik neem aan, dat TS een kortingscode van Siemens heeft gekregen, alhoewel het een buikgevoel blijft.

Dus mensen ...
- deponeer een klacht op V&B,
- zorg dat er discussie en ophef ontstaat,
- stuur de topic naar de betreffende producent

en ... alles komt goed.

Ik had liever een officiële klachtenprocedure gezien*, zodat de producent in de plicht wordt genomen en óók andere productgebruikers met een 'echte' oplossing geholpen kunnen worden en niet van een coulance of imago-beschadiging of van een omroepvereniging afhankelijk zijn.

*Onlangs werd geklaagd over kapotte lagers van een drie jaar oude wasmachine. De consumentenbond wist niet meer te vertellen, dat de producent NIET verplcht was om nieuwe lagers op voorraad te houden ... en doet verder niets hiertegen. De wasmachine werd schrot ... en de producent maakt schaamteloos reclame met zijn 'duurzaamheids-toontje'!