Gerrit058
door Gerrit058 Mar 19, 2019 om 17:07
Huishouden & energie

Ongewenste post

Ik heb al jaren een NEE/NEE sticker op mijn brievenbus. Dat scheelt me bergen oud papier aan reclame etc. dat ik toch net lees en verdwijnd dus in de paperbak. Tegenwoordig krijg ik bijna wekelijks wel geadresserde post van met name loterijen gericht aan "de bewoners van"en dan mijn adres. In feie ook reclame waar ik niet op zit te wachten. Al verscheidene keren heb ik die "post" terug gestuurd maar zonder resultaat. Weet iemand een oplossing om deze spam te stoppen.?

Nee Nee Sticker

5701 24 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2019 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, nee.

Want dat geldt niet voor geadresseerde post.

Topantwoord

aw
door awm - Mar 19, 2019 om 17:11
44 Antwoorden / 8 Vragen

Het is prima dat je het in de papierbak gooit. Dat bevordert de circulaire economie. Zo worden oude folders hergebruikt tot nieuwe.

ja
door jackyh - Mar 19, 2019 om 17:13
953 Antwoorden / 4 Vragen

Daar is geen oplossing voor. Miljoenen in Nederland hebben dezelfde misere.  Ik heb het zelfs geprobeerd met overleden maar toen bleven ze komen zonder naam zoals bij jou.

jo
door jorisw Mar 20, 2019 om 18:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nou nou. Misere is wel een erg overdreven kreet voor dit ongemak. Geen eten, of geen dak boven je hoeft hebben is misere. Een  beetje papier wat je zonder problemen in de oudpapierbak gooit is geen misere.

simon55
door simon55 - Mar 19, 2019 om 17:25
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik krijg inmiddels al vijf jaar post van m n buren van verzekeraars. Al 3 maal gevraagd of ze t eens willen veranderen. Er gebeurt kennelijk niets dus zodra t door de brievenbus geschoven Is, gaat t in de schredder. Goed voor t milleu

Gerrit058
door Gerrit058 - Mar 19, 2019 om 17:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inmiddels een oplossing aangedragen gekregen nl. postfilter.nl  (werkt net als het belregister) Hopelijk ben ik nu gauw van mijn ongewenste post af

ma
door marleenvanh Mar 20, 2019 om 12:58
451 Antwoorden / 1 Vragen

Dat wist ik niet. Ga meteen kijken. Dankuwel.

muis1972
door muis1972 Mar 20, 2019 om 13:29
24 Antwoorden / 2 Vragen

Deze heb ik ook ingesteld en werkt goed. In het begin nog wat post gekregen, maar na een maand of 1,5 helemaal niks meer.

aurora1
door aurora1 - Mar 19, 2019 om 17:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou me er niet zo druk over maken.
Als het in de papierbak gaat wordt het recycled.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 19, 2019 om 17:53
7155 Antwoorden / 3 Vragen

De aangedragen oplossing van @gerritdejong met voorbeeldbrief:
https://www.postfilter.nl/recht-van-verzet

me
door mein33 - Mar 19, 2019 om 18:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Geen sticker op de brievenbus (bijna geen dorpsbewoner heeft er een) en hoop op die manier zoveel als maar mogelijk papier binnen te halen, geadresseerd of niet.
Het geadresseerde  gaat eerst door de papierversnipperaar en samen met al het andere papier in het grote blauwe Gemeente archief, die maandelijks door de Gemeente wordt geleegd.
De opbrengst gaat, voor het grootste deel, naar de plaatselijke sportclubs en dorpsverenigingen, binnen de Gemeente. Ook wordt er geprobeert de hoogte van de Gemeentelijke reinigingsheffing zo laag als mogelijk te houden.
Zo zie je maar, de een wil het liever niet en de ander is er blij mee. ;-))

ne
door neodutchio - Mar 19, 2019 om 18:13
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Mooi he, loterijen werken voor het goede doel. Zij zetten mensen aan het werk om de folders te ontwerpen en te drukken. Bezorgers brengen deze bij u thuis en u brengt ze weer naar een vereniging die hier weer geld voor krijgen.
Iedereen heeft werk en iedereen verdiend er aan. Aan de andere kant wordt er dus ook een hoop geld weggegooid bij loterijen.

ge
door gewicht Mar 20, 2019 om 18:59
170 Antwoorden / 1 Vragen

Neo; en daarom win je dus niets , het geld is al opgegaan aan de reklame.

ne
door neodutchio Mar 20, 2019 om 19:01
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Daarom doe ik dus ook aan geen enkele loterij mee. De kans dat anderen aan mij verdienen is veel groter dan dat ik er iets aan verdien.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 19, 2019 om 18:25
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Er is wel één oplossing die mogelijkresultaat heeft: de ongewenste post terugzenden aan afzender en zwaarder maken. Dat kost te degene die het ongewenst aan u verzendt dan extra porto kosten.  Helaas, als al gemeld geldt dit als geadresseerde post.

tenormin
door tenormin - Mar 19, 2019 om 18:28
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Amazing, forumlid sinds 2008; eerste vraag en nooit een antwoord. Maar u weet nu hoe uw berg papier "te gelde" kan maken: goed voor de gemeenschap.

chris74
door chris74 - Mar 19, 2019 om 19:10
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb geen sticker op de deur zitten en heb nergens last van. Ik werd ook heel veel belaagd door klingel terwijl ik daar nog nooit wat gekocht had. Ook zij zetten op het boekje aan de bewoners van dit pand. Wij hebben toen een brief gestuurd. Met enkele uitlegd en dat wij het onbeschoft vonden om mensen op zo'n manier te benaderen. Daarna hebben wij nooit meer een boekje of andere reclame meer gehad.

pe
door peentjes - Mar 19, 2019 om 20:05
421 Antwoorden / 0 Vragen
diumenge
door diumenge - Mar 19, 2019 om 21:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, die oplossong heet het recht van verzet.

tijger1
door tijger1 Mar 20, 2019 om 09:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat gaat over opbellen.

diumenge
door diumenge Mar 20, 2019 om 10:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U vindt het prima om geadresseerde reclamepost te ontvangen alleen niet van dat ene specifieke bedrijf. Dan kunt u gebruik maken van uw 'recht van verzet': u geeft aan dat u deze post niet meer op prijs stelt, waarna het betreffende bedrijf u niet meer met reclame via post mag benaderen. Het recht van verzet kunt u ook gebruiken bij organisaties met wie u een klantrelatie heeft. Deze organisaties kunnen namelijk niet geblokkeerd worden via het Nationaal Postregister.

tijger1
door tijger1 Mar 20, 2019 om 13:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wist ik niet, sorry. Maar wat een overbodig gedoe. In de oud papierbak ermee. Goed voor de scouting.

Jo
door Jobbe 68 - Mar 20, 2019 om 12:53
1 Antwoorden / Vragen

Goedemiddag ja dit is eenvoudig te doen
Via internet door na hen website te gaan

jo
door jorisw Mar 20, 2019 om 18:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

na hen website????

ma
door marleenvanh - Mar 20, 2019 om 12:56
451 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas dat kan NOG niet.... maar ik vind wel dat "AAN DE BEWONERS VAN" en dan het adres als ONGEADRESSEERD te boek moet staan. MIJN NAAM MOET VERMELD ZIJN, anders is het niet voor mij. EN ja ik gooi dat soort onzin (al die loterijen maken daar misbruik van) altijd direct in de papierbak, maar in verband met het milieu is het feit dat dit als WEL geadresseerd (en dus toegestaan) wordt bezien natuurlijk EEN GROF SCHANDAAL.

ja
door januitgroningen - Mar 20, 2019 om 12:57
53 Antwoorden / 2 Vragen

Met geadresseeerde reklame trachten ze daarmee de wetgeving daaromtrent te omzeilen.

Ikzelf ben ook zo langzamerhand stapelgek aan het worden van deze geadresseerde post van met name loterijen.

Een oplossing zou kunnen zijn; door een tenaamstelling van de persoon die er woont als plicht. En niet alleen in het algemeen op een adres te versturen. Als aanpassing in de wetgeving.

mo
door mof - Mar 20, 2019 om 13:01
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik herken uw probleem volledig.

deze vorm van geadresseerde post is m.i.  vergelijkbaar met spammail op het internet. Een mail gericht aan je adres die slechts reclame uitingen bevat en niet op de persoon zelf is gericht. Hoe ze aan je adres komen is ook maar weer eens de vraag.
Echter, waar email providers niet mogen meewerken aan de verspreiding van spammail mag blijkbaar Post NL dit wel bij papieren post.
PostNL heeft net als de afzenders van de papieren spampost dik boter op het hoofd.

ik doe daarom al jaren consequent het volgende:

wanneer ik een brief krijg met daarop: "aan de bewoners van dit adres”, en ik zie aan de envelop dat het van een bedrijf of instelling komt waarmee ik niet van doen heb of niet van doen wil hebben, dan laat ik de envelop gesloten en schrijf op de envelop: “Retour afzender, geen spam mail aub” de brief gaat op de brievenbus. Iemand gaat dus daarvoor betalen, Post NL, het bedrijf ...
Nu werkt dit natuurlijk het beste als iedereen hieraan zou meewerken, als tien procent van de huishoudens de post zo terugstuurt worden ze vanzelf wakker bij die bedrijven en bij PostNL, maar liever nog meer mensen die meewerken.
Is ook beter voor het milieu uiteindelijk.

Ni
door NinaNina - Mar 20, 2019 om 13:26
4 Antwoorden / Vragen

Je kunt gebruikmaken van je Recht van Verzet. Daarmee kun je aangeven dat je geen post meer wilt ontvangen en daar moeten ze gehoor aan geven.

jo
door jorisw Mar 20, 2019 om 18:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De volgende stap zal dan zijn dat de post volledige geadresseerd wordt. Dus compleet met NAW gegevens. Hoe wil je dat gaan tegenhouden?

el
door elianverbetert1 - Mar 20, 2019 om 14:44
5 Antwoorden / 2 Vragen

de oplossing : ALLES terugsturen . voorheen had milieudefensie zelfs bepaalde stickers om ongewenste reclame terug te sturen . OOK geadresseerde reclame stuur ik terug . dan moet de ontvanger porto betalen ! dat zijn ze vrij snel beu ! ik heb het maanden achter elkaar gedaan met krantjes , daarin reclame . kreeg bezoek van de uitgever ! ja , de bezorger is daarvoor verantwoordelijk maar de uitgever ondernam WEL stappen . ik blijf het doen , ook met alle 'goede doelen ' reclame en vooral loterijen  . zet erop : ONGEWENST ! succes

el
door elianverbetert1 - Mar 20, 2019 om 14:50
5 Antwoorden / 2 Vragen

ik ben het niet eens met de 2 topantwoorden ! ik wil de ciculaire economie NIET in stand houden ! en ook moet er n mogelijkheid zijn voor ALLE brievenbusvervuiling !!!!

tijger1
door tijger1 Mar 20, 2019 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een topicstarter bepaalt wat een top antwoord is en niet u.

Ha
door Hansxy - Mar 20, 2019 om 16:51
1 Antwoorden / Vragen

Bij mij is het gelukt om de vriendenloterij te stoppen via Postfilter.nl.

sira
door sira - Mar 20, 2019 om 18:22
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ik maak hier nooit een probleem van, al die post wordt door mij gearchiveerd in een bak met blauwe deksel.

Als ik me hier ook druk over moet gaan maken, krijg ik een hartkwaal. Ik maak me drukker over alle extra kosten die de burgers worden opgelegd door onze overheid.

ra
door ramongorter - Mar 21, 2019 om 07:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

beste gerrit de jong,

ook ik heb hier lang last van gehad , waarschijnlijk net als menig ander.
Op een gegeven ogenblik ben ik deze post consequent "retour afzender" gaan sturen.
Mijn ervaring is dat deze post op dit moment zo goed als nihil is geworden.
het is een kwestie van lang uithoudingsvermogen, maar dan heb je ook wat.
heel veel sterkte/ succes gewenst.