pl
door plop77 Jun 19, 2007 om 14:48
Huishouden & energie

Opbollend laminaat

in december vorig jaar heb ik bij mijn dochter kliklaminaat gelegd op de benedenverdieping.Nu opeens komt op een plaats het laminaat waar twee banen in elkaar zijn geklikt in de groef naar boven. Ik heb er rekening mee gehouden dat er bij de muren ruimte is voor het eventuele uitzetten. Kan dit een kwestie van vocht zijn? Wat zou ik eraan kunen doen? De hele vloer loshalen is ook zo iets.Wie kan mij een goed advies geven.

5816 10 Rapporteer

akw
door akw - Jun 19, 2007 om 15:07
46 Antwoorden / 8 Vragen

Het lijkt op vocht inderdaad. U heeft neem ik aan een ondervloer gelegd? Met een dampdichte folie? Misschien heeft het te maken met het soort ondervloer wat gelegd is. Mocht dat het zijn, dan zit er niets anders op dat het laminaat opnieuw te leggen met de juiste ondervloer.

Succes!

blekkie
door blekkie - Jun 19, 2007 om 15:26
18 Antwoorden / 7 Vragen

heb je wel genoeg ruimte gepakt ????

blekkie
door blekkie - Jun 19, 2007 om 15:27
18 Antwoorden / 7 Vragen

wat heb je voor onderlaag ???

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 19, 2007 om 15:37
16845 Antwoorden / 202 Vragen

heeft u een goedkopere doe het zelf vloer van bijv Gamma? Dan komt het helaas voor dat die meer uitrekt en krimp dan feitelijk zou mogen. De expert doet het af met: te veel vocht of niet goed gelegd. Een remedi": toch snel meer ruimte maken aan de zijkant en dat kan met een freesje. (of het monteren van een cirkelzaagje op bijv een schuurplaat bestemd voor een boormachine, uiteraard dan wel de rubberplaat van de schuurplaat weghelen en in plaats daarvan het zaagje.

blekkie
door blekkie - Jun 19, 2007 om 15:45
18 Antwoorden / 7 Vragen

als je laminaat koopt is het ook verstandig om de laminaat een paar dagen in de woning te leggen en de verpakking eraf te halen ivm aclimatiseren ,,,,,,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 19, 2007 om 15:49
16845 Antwoorden / 202 Vragen

ja, dat staat ook in de voorschriften, mijn ervaring deed zich voor ondanks het feit dat het laminaat 10 dagen in de woning had gelegen alvorens te leggen.

tonnieboy
door tonnieboy - Jun 20, 2007 om 13:32
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik u advies mag geven dan zou ik eerst eens een vochtmeting laten doen om vast te stellen of er inderdaad sprake is of kan zijn van een waterschade. Dan zal eerst het defect opgespoord en verholpen moeten worden. Vloeren zetten het meeste uit in de lengterichting, maar in uw geval dus kennelijk in de breedte. Als er waterschade is dan kunt u melding maken bij uw verzekering.

varatje
door varatje - Jun 20, 2007 om 14:08
237 Antwoorden / 144 Vragen

Waterschade moet altijd veroorzaakt zijn door "echte" lekkage of defecte, lekkende leidingen anders doet de verzekering niets. lees ook daar de AV maar van

in
door ingridda - Jun 20, 2007 om 18:04
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ikzelf heb een paar jaar geleden laminaat gelegd en naar mijn weten lag het in een keer goed. Maar na een aantal weken ging het op een plaats opbollen. Ik heb aan de kant waar het opbolde een randje aan de zijkant afgeschuurd en na een paar dagen lag het perfect. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

mi
door michelk - Jun 20, 2007 om 19:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Uitzetting is een goede mogelijkheid.... Vooral in de zomer.  En ja dat klinkt gek, maar in de winter wordt in de meeste huizen de kachel cq verwarming opgestookt. Dat verdrijft vocht. In de zomer wordt er niet gestookt, dus is de luchtvochtigheid in huis is een stuk hoger.(het hoeft dus niet persee optrekkend vocht van onderaf te zijn) Ik weet niet of u ook plintjes gebruikt heeft langs de kant. En als het plakplintjes zijn geweest, adviseer ik deze los te halen en dan te kijken of het laminaat nog steeds overal vrij ligt. (let ook op de mes van het laminaat, deze kan ook klem zitten) Ligt het laminaat niet overal vrij, doe dan zoals eerder beschreven is in een antwoord, of gebruik een dremel, en probeer het laminaat vrij te krijgen van de muur... Lukt dat niet, dan zit er niet anders op dan een plank (als die in de breedte uitgezet is) los te maken en dan te kijken wat de vloer doet.

Succes

Michel