marita567
door marita567 Nov 19, 2015 om 06:48
Huishouden & energie

Openbare veiling van een pand

Een pand is verkocht via een openbare veiling , de nieuwe eigenaar heeft het pand uit handen gegeven aan een beheerder.
Het pand is een appartementencomplex , nu komt mijn vraag : het is niet de nieuwe eigenaar die contracten bij Essent of Ziggo afsluit , maar het is de beheerder die contracten afsluit op zijn naam MAG DIT ?

1750 31 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Nov 19, 2015 om 09:09
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat u met 'zijn naam' bedoelt: 'zijn eigen naam'. Waarom zou dat niet mogen? Een huurder mag ook een overeenkomst sluiten met een energieleverancier.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

marita567
door marita567 - Nov 19, 2015 om 09:31
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@uwjurist ,

Bedankt voor uw antwoord , waarom dit niet zou mogen weet ik ook niet daarom ook mijn vraag ik vond dit vreemd .
De huurders in dit pand betalen all in dwz in de huur , gas, water , elektricitiet en internet .
Nu vraagt de beheerder alle contracten van de vorige eigenaar , maar alle bewoners hebben verschillende contracten , moet de beheerder nu niet zelf met nieuwe contracten komen of moeten de huurders de oude contracten aan de beheerder afgeven .

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2015 om 10:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als de huurders all-in betalen, kunnen zij toch geen eigen contracten hebben met de leveranciers?

door 1953 - Nov 19, 2015 om 10:14
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ten eerste spreekt men over het appartementsrecht, onderworpen aan de statuten en het huishoudelijk reglement van de wettelijke vereniging VvE ... Het is nog maar de vraag of onderverhuur is toegestaan en dat het bestuur van de VvE daar toestemming voor moet geven of iniedergeval daar melding moet doen aan de beheerder van de VvE.

De nieuwe eigenaar(s) kan het appartementsrecht doen laten beheren door een derde partij die namens hem een huurovereenkomst doen opstellen voor het (onder)verhuur van het appartementsrecht.

Denk niet dat de nieuwe eigenaar noch de beheerder een kabeltelevisieabonnement gaat aanvragen, dat mag de huurder doen bij wie dan ook, ook voor de energieleverantie.

Daarnaast worden de maandelijkse bijdrage VvE mede geïnd door de beheerder en moet de huurder het gebruiksgedeelte van de jaarlijkse WOZ, rioolheffing etcetera zelfstandig doen betalen. Verhuurder, de nieuwe eigenaar betaalt dan de jaarlijkse eigenarengededeelte van de WOZ etcetera.

marita567
door marita567 - Nov 19, 2015 om 10:17
1576 Antwoorden / 17 Vragen

=tijger1 schreef op donderdag 19 nov 2015, 10:06: Maar als de huurders all-in betalen, kunnen zij toch geen eigen contracten hebben met de leveranciers?

Dit is juist, bij Ziggo dit ook gevraagd maar gaat niet daar de huurders geen abonnement hebben afgesloten , alles staat op naam van de beheerder , zelfs een smartkaart van de tv moet geactiveerd worden op de naam van de beheerder .

@uwjurist ,

Dit kon u niet weten dat de huurders All - in betaalde , Sorry had ik bij mijn eerste vraag moeten vermelden

marita567
door marita567 - Nov 19, 2015 om 10:22
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@1953 ,

Denk niet dat de nieuwe eigenaar noch de beheerder een kabeltelevisieabonnement gaat aanvragen, dat mag de huurder doen bij wie dan ook, ook voor de energieleverantie.

Dit is onjuist , energieleverancier en kabeltelevisie abonnement staat al op naam van de beheerder .

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2015 om 10:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik begrijp het probleem niet zo goed. Wat kan het u schelen op wiens naam de contracten met de leveranciers staan? Er wordt all-in betaald. Zijn het studenten woningen of zo?

marita567
door marita567 - Nov 19, 2015 om 10:35
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@tijger1 ,

Het gaat niet over de contracten van leveranciers dat boeit mij ook niet , het gaat over de huurcontracten die allemaal verschillend zijn .
Het zijn geen studenten woningen , maar appartementen .

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2015 om 10:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan heeft het dus helemaal niets van doen met die leveranciers van extra zaken. Huurcontracten blijven bestaan op dezelfde manier, of een pand verkocht is of niet.

marita567
door marita567 - Nov 19, 2015 om 10:49
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 19 nov 2015, 10:38]Maar dan heeft het dus helemaal niets van doen met die leveranciers van extra zaken. Huurcontracten blijven bestaan op dezelfde manier, of een pand verkocht is of niet.

Ik heb helemaal niet geschreven over contracten van leveranciers dit was @1953 waar ik een antwoord op heb gegeven

Mijn vraag was ook of de huurders de oude contracten waar veel dingen in staan die niet juist zijn , en dan door de beheerder word overgenomen, moeten afgeven aan de beheerder of dat de beheerder nieuwe contracten moet afgeven .

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2015 om 11:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar in uw vraag heeft u het over afsluiten van contracten bij Ziggo en Essent. Dus?....

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 19, 2015 om 11:05
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk dat ik dit begrijp.

De oudere huurders hebben andere prijzen en nieuwe bewoners hogere kosten.
Als hij niet de oude rechten weet wegens geen info gekregen of puinhseroop in administratie.....

Voor huur betaal je een bedrag en kun je huur subsidie krijgen.
Maar service kosten voor verwarming, internet en zo vallen hier buiten.

U heeft dus geen eigen gasmeter of internet behalve mobiel eventueel maar de oude rechten,
die kunnen nog gelden en bij niet leveren van die info mag hij op maximale huidige tarief voor nieuwe bewoners over gaan.

Door het failliet gaan vorige eigenaar en kopen nieuwe moet hij wel alle info krijgen en als je weiger, ja dan betaal je hetzelfde als elke nieuwe huurder die straks erin komt.

Dus geef die info over jou persoonlijke contract en ook de oplevervoorwaarden kunnen verschillen, zoals overgenomen zaken en hoe het opgeleverd moet worden.
Verder kan ook de borgsom verschillen dus bij verlaten woning ooit moet hij het nu weten.
Vooral als het geen vast bedrag maar 1 maand huur was kan het voor elke bewoner verschillend zijn.

marita567
door marita567 - Nov 19, 2015 om 11:09
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 19 nov 2015, 11:01]Maar in uw vraag heeft u het over afsluiten van contracten bij Ziggo en Essent. Dus?....

Waar ziet uw in mijn vraag staan over contracten Ziggo en Essent ?

marita567
door marita567 - Nov 19, 2015 om 11:13
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op donderdag 19 nov 2015, 11:05]Ik denk dat ik dit begrijp.

De oudere huurders hebben andere prijzen en nieuwe bewoners hogere kosten.
Als hij niet de oude rechten weet wegens geen info gekregen of puinhseroop in administratie.....

Voor huur betaal je een bedrag en kun je huur subsidie krijgen.
Maar service kosten voor verwarming, internet en zo vallen hier buiten.

U heeft dus geen eigen gasmeter of internet behalve mobiel eventueel maar de oude rechten,
die kunnen nog gelden en bij niet leveren van die info mag hij op maximale huidige tarief voor nieuwe bewoners over gaan.

Door het failliet gaan vorige eigenaar en kopen nieuwe moet hij wel alle info krijgen en als je weiger, ja dan betaal je hetzelfde als elke nieuwe huurder die straks erin komt.

Dus geef die info over jou persoonlijke contract en ook de oplevervoorwaarden kunnen verschillen, zoals overgenomen zaken en hoe het opgeleverd moet worden.
Verder kan ook de borgsom verschillen dus bij verlaten woning ooit moet hij het nu weten.
Vooral als het geen vast bedrag maar 1 maand huur was kan het voor elke bewoner verschillend zijn.

Het zijn allemaal oude huurders , dus het is het beste nu om de oude contracten aan de beheerder af te geven .

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 19, 2015 om 11:24
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Of de beheerder of eigenaar het doet maakt niets uit.
Die was ik vergeten.

De beheerder mag voor de eigenaar alles doen.
Maar gewoon alles geven want ook de oorspronkelijke borgsom kan anders zoek raken.

Ook de service kosten zullen per woning verschillen, alleen verbruik van Gas zal verdeeld worden maar Kabel TV werd Ziggo....
Gewoon indien aanwezig leveren want ik vermoed dat de puinhoop van de vorige eigenaar
verder ging dan niets betalen en deze verkoping.

marita567
door marita567 - Nov 19, 2015 om 11:33
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@tot15karakters ,

Bedankt voor uw antwoord , uw hebt het goed geraden is een puinhoop van jewelste .

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2015 om 11:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=marita567 schreef op donderdag 19 nov 2015, 06:48]Een pand is verkocht via een openbare veiling , de nieuwe eigenaar heeft het pand uit handen gegeven aan een beheerder.
Het pand is een appartementencomplex , nu komt mijn vraag : het is niet de nieuwe eigenaar die contracten bij Essent of Ziggo afsluit , maar het is de beheerder die contracten afsluit op zijn naam MAG DIT ?

Hier heb u het daarover.

marita567
door marita567 - Nov 19, 2015 om 11:49
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@tijger1 ,

Sorry uw hebt gelijk door te antwoorden heb ik zelfs nog niet meer op mijn eigen vraag gelet .
Nogmaals excuses hier voor .

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2015 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als eventueel de administratie bij de vorige eigenaar een puinhoop was, waardoor de nieuwe geen goed inzicht heeft in de contracten, kunt u rustig een kopie, houd zelf het origineel, verstrekken aan de beheerder, zodat die contracten, alleen voor wat betreft de tenaamstelling gewijzigd kunnen worden.

En of ze dan op naam van de beheerder of de eigenaar komen te staan, is niet relevant.

marita567
door marita567 - Nov 19, 2015 om 13:23
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@tijger ,

Bedankt voor uw antwoord , het gaat alleen niet over tenaamstelling wijzigen ook het hele huurcontract is een puinhoop.
Ik heb inmiddels contact gehad met de beheerder , is hier nu van op de hoogte .

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2015 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het mag niet in uw nadeel gewijzigd worden. Let daar goed op. :-))

marita567
door marita567 - Nov 19, 2015 om 13:56
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@tijger1 ,

De huurcontracten van de oude eigenaar was al in het nadeel van de huurders waar ik nu de beheerder van op de hoogte heb ik gesteld .

uwjurist
door uwjurist - Nov 19, 2015 om 14:07
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik u goed begrijp gaat het dus om de huurovereenkomsten. Geef de beheerder gewoon een kopie/scan daarvan. U hoeft geen nieuwe overeenkomst te accepteren die slechter is en zeker een huurverhoging mag daar niet in.
En wat bedoelt u met all-in? Is in de overeenkomst niet een splitsing gemaakt tussen kale huur en servicekosten?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

marita567
door marita567 - Nov 19, 2015 om 14:45
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@uwjurist ,

Er is wel een splitsing gemaakt van de kale huur en servicekosten , maar de servicekosten zijn veelste laag .
Iedereen betaalt € 50,- voor gas , verwarming , huismeester , water , elektriciteit , verlichting gemeenschappelijke ruimte , internet .
Echter voor internet en tv word in het contract vermeld € 17,- terwijl het pakket bij Ziggo €50,- kost .
Er zitten 6 huurders dus deze betalen voor internet en tv het dubbele .
Van die € 50,- gaat € 17,- vanaf dan blijft nog € 33,- voor de rest .
Als dit niet verhoogd word komen de huurders volgend jaar aan het bijbetalen .
De vorige eigenaar reageerd nergens meer op .
De vorige eigenaar woont ergens anders maar heeft altijd zijn post op dit adres laten aankomen , de huurders lieten de eigenaar altijd weten dat er post was aangekomen .
Maar omdat de vorige eigenaar nergens meer op reageerd hebben de huurders nu de post open gedaan , en wat blijkt al die jaren heeft de vorige eigenaar het ontvangen geld van de energie maatschappij in zijn eigen zakken gestopt i.p.v terug te geven aan de huurders .
Ook nu is er een jaarafrekening komen i.vm. vroegtijdig stopzetten contract energiemaatschappij gelieve te betalen € 1600 , -
Er was maar een huurder van op de hoogte dat het pand werd verkocht bij een openbare veiling , voordat deze huurder dit kon mededelen aan de andere huurders , hadden ze al de huur overgemaakt naar de oude eigenaar .
Alle huurders lopen nu letterlijk en figuurlijk op hun tenen .

marita567
door marita567 - Nov 19, 2015 om 15:04
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Nog een aanvulling , de huurders hebben alles betaald , maar de vorige eigenaar heeft ook het contract bij Ziggo in oktober opgezegd met gevolg dat de huurders nu al dit tijd geen tv en internet hebben .

uwjurist
door uwjurist - Nov 19, 2015 om 15:19
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Er klopt blijkbaar zoveel niet: u moet schade (qua servicekosten) zien te verhalen op de vorige eigenaar, uw redenaties over de servicekosten kloppen niet, u moet de nieuwe verhuurder z.s.m. zorg laten dragen voor internet etc, dat u beter een huurrechtjurist in kunt schakelen dan hier vragen blijven stellen.Ga bijv. naar het juridisch loket of de sociaal raadslieden van de gemeente. Of wellicht is er een instantie als een huurdersteam / steunpunt wonen in uw gemeente. Voor de servicekostenprocedure kunt u ook naar de huurcommissie.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

marita567
door marita567 - Nov 19, 2015 om 15:37
1576 Antwoorden / 17 Vragen

De nieuwe verhuurder is van alles op de hoogte , heeft al contact gehad met Ziggo werd een bewijs gevraagd dat de nieuwe verhuurder eigenaar is van het pand dit pand word pas vandaag overgeschreven op de nieuwe eigenaar .
Ook de gemeente heeft hier steken laten vallen , het pand is al 2 jaar geleden opgesplitst in appartementen , tot op heden vandaag zijn er nog geen huisnummers .
Voor de rest zal ik uw raad opvolgen en overleggen met de huurders zien wat daar uitkomt .
Ik had al vermeld dat dit een puinhoop is .
Ik stel geen vraag meer , uw stelt mij een vraag en ik reageer .

Met vr,gr.

jo
door jorisw - Nov 19, 2015 om 16:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Eerlijk gezegd vind ik het logischer dat een beheerder dit soort dingen regelt en niet de eigenaar. De eigenaar van onroerend goed zijn vaak investeerders, pensioenfondsen etc. Die gaan zich niet operationeel met de gebouwen bezig houden. Dat is uitbesteed aan de beheerders.

door 1953 - Nov 20, 2015 om 13:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=marita567 schreef op donderdag 19 nov 2015, 10:22]
@1953 ,

Denk niet dat de nieuwe eigenaar noch de beheerder een kabeltelevisieabonnement gaat aanvragen, dat mag de huurder doen bij wie dan ook, ook voor de energieleverantie.

Dit is onjuist , energieleverancier en kabeltelevisie abonnement staat al op naam van de beheerder .

Zou eerlijk gezegd niet weten waarom de beheerder dergelijk contracten is gaan afsluiten.

Stel dat ik huurder wordt, verhuurder is een woningcorporatie, verhuurder sluit heus geen contracten energie en kabel af, dat mag de nieuwe huurder zelf doen.

tijger1
door tijger1 - Nov 20, 2015 om 14:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

Misschien weer eens even lezen?

Ze huren all-in.

marita567
door marita567 - Dec 3, 2015 om 13:02