kl
door klinkie_1 Apr 30, 2009 om 11:16
Huishouden & energie

Oven reinigen

Hallo,wie heeft voor mij een schoonmaaktip wat betreft ingebrande vlekken in de oven?

72438 13 Rapporteer

jannyholtrop
door jannyholtrop - May 1, 2009 om 11:33
84 Antwoorden / 1 Vragen

hierbij een nuttige tip.

Van kruidvat bestaat er oven en grillreiniger speciaal voor ingebrande resten in de over, op kookplaat of grill/barbeque etc.  Het werkt uitstekend en binnen 24 uur is alles eraf. Goed de beschrijving lezen!

succes, Janny

druif2010
door druif2010 - May 1, 2009 om 11:56
14 Antwoorden / 3 Vragen

probeer het es met azijn?!

wi
door willem1960_1 - May 1, 2009 om 12:23
1 Antwoorden / 2 Vragen

HG Oven en Grillreiniger geeft erg goed resultaten. Goed gebruiksaanwijzing lezen en oppassen dat je niet opandere dingen spuit zoals element etc. Als er een aangekoekte rest op de bodem van de oven zit, kan een doek met pure zachte zeep een nacht erop laten liggen ook het aangekoekte oplosen.

di
door diaatje - May 1, 2009 om 12:35
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dan neem ik aan dat je schoonmaakazijn bedoelt?

Dit kan wel 's succes hebben en het is goedkoop.

Ik heb oook de ovenreiniger van HG, dit werkt best wel goed, maar zo'n fles is niet bepaald goedkoop.

Groetje Diane

pa
door pandi082006 - May 1, 2009 om 14:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, hoi,

Als je op de bladen of roosters erge ingebrande vlekken hebt moet je eens het volgende proberen. Een wondermiddel hoor!

Pak een huisvuilzak, een kopje amoniac en groene zeep.

Smeer de onderdelen in met goene zeep en leg ze in de vuilniszag.

Zet er voorzichtig een kopje amoniac in en sluit de zak met wat stenen of zo.

Eén nachtje laten intrekken en wala..... even wrijvenen alles blinkt weer.

ps. zorg wel dat het kopje amoniac niet omvalt.

succes ermee.  Cloewie van Gelder

di
door diabeetje - May 1, 2009 om 15:16
6 Antwoorden / 1 Vragen

Een tip die ik heb gelezen ergens. Moet wel zeggen dat ik het zelf nog moet uitproberen, maar wil dat binnenkort doen met mijn combimagnetron...

De oven een kwartier op de hoogste stand voor verwarmen. Dan een kopje ammoniak erin zetten. Liefst de hele nacht laten staan. Je zou dan de binnenkant zo schoon moeten kunnen maken.

pluisjebaby
door pluisjebaby - May 1, 2009 om 16:37
31 Antwoorden / 18 Vragen

Goedendag,

Ga naar de Wibra en haal een fles DASTY voor 1,99 euro, je zal er verstelt van staan wat je daar allemaal mee kan doen!!!!

Ontvetten van ovens, auto's, magnetrons enz. enz.

Succes.

kl
door klinkie_1 - May 1, 2009 om 19:07
29 Antwoorden / 18 Vragen

Dank voor uw tips,geweldig ga ze allemaal uitproberen.

hans515
door hans515 - May 1, 2009 om 19:57
250 Antwoorden / 117 Vragen

Niet DASTY  maar Dusty van de Wibra is een uitstekend en goedkoop middel tegen alle soorten vuil. Ik gebruik het ook voor de keramische kookplaat en zelfs voor de zwarte strepen op de caravan. Wij noemen het : "Wibra wibra" !!Een geweldig schoonmaak artikel !! Succes! Gr. Hans.

jokesk
door jokesk - May 1, 2009 om 22:29
50 Antwoorden / 9 Vragen

Ik spuit de onderdelen van mijn oven in mijn Cilit Bang (vetvrij), laat het een uurtje intrekken en ga dan met een staalwolletje (niet met de scherpe draadjes maar die met in elkaar gekruld staalwoldraad anders krijg je krassen)er overheen.
Alles is weg en glimt weer zoals van ouds.
Met de ovenvloer en wanden doe ik het zelfde mee.
De wanden zien er bij mij, bij wekelijks ca. 2 á 3 keer gebruik voor bakken en grillen, er nog zo goed als nieuw uit.

wa
door waboogaard - May 1, 2009 om 22:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij gebruiken Suprimo, een middel in een spuitfles, te verkrijgen bij o.a. Blokker.  Oven heel kort voorverwarmen tot lauwwarm, spuit er een laagje in en laten intrekken. Na een paar minuten uitwrijven; evt. herhalen.
Willem

re
door rela - May 2, 2009 om 08:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb de oplossing,koop bij de wibra de spuitfles met de gele inhoud naam dasty ??er is maar een spuitfles met gele inhoud e1,99 te koop bij de wibra en iedereen koopt er vele flessen te gelijken spuit je oven er mee in,na 20-30 min.inwerken,met een ruiten krabber ook bij de wibra e50 cent verwijder je het ingebrande vet en alle resten,ook goed voor het fornuis en vette spetters op kleding,ik gebruik het dagelijks,je krijgt steeds meer plekjes in huis waar je dat spul kan gebruiken,NOOIT op geverfd hout spuiten,altijd via een doekje,deuren kasten legplanken .

mirri
door mirri - May 23, 2009 om 00:13
16 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zweer bij Cillit Bang. Daar krijg ik de meest vette en hardnekkige vlekken mee uit mijn oven.