Overgang van Qurrent naar Greenchoice kost mij ongeveer € 100,=.
Volgens Qurrent is de overgang van Qurrent naar Greenchoice 1 op 1 en kost je dat verder niets. Alles blijft zoals het is. Volgens mij is dat niet zo. Ik heb namelijk zonnepanelen en Qurrent stuurt een eindnota na de overgang.
Dit is mijn situatie:
Ik heb een 3-jarige abonnement bij Qurrent sinds april 2018. De jaarnota volgt dan ook in april. In een jaar wek ik ongeveer 2900 tot 3100 kw uur op. Mijn verbruik is in dat jaar ongeveer 3200. Ergo ik moet 200 kw uur bij betalen ik betaal dan 20 cent per kw uur. Als Qurrent niet over was gegaan naar Greenchoice dan was dat tot april 2021 zo gegaan. In april 2020 een jaarnota en in april 2021 de eindnota.
Nu moet ik per 01-09-2019 over naar Greenchoice. Ik heb op dit moment ongeveer 900 meer aan kw uur opgewekt dan ik verbruikt heb. Normaliter verbruik ik de uren in de maanden november, december, januari en februari (salderen in de wintermaanden) en in april betaal ik dan de uren die ik meer heb verbruikt dan ik heb opgwekt. Deze uren zijn voor mij dan dus 20 cent per kw uur waard.
Nu wordt alles in september afgerekend en kan ik de extra opgewekte uren niet gebruiken voor de wintermaand. Ze worden afgerekend tegen 10 cent per uur. Een verschil dus van 20 cent.
Ik heb dus bij Qurrent aangeven dat de overgang voor mij niet 1 op 1 is, maar mij geld kost. Als Qurrent niet overgegaan was naar Greenchoice ik door het salderen voor de 20 cent per kw uur krijg en nu 10. De overgang naar Greenchoice kost mij dus ongeveer € 100,=. Zonder de overgang naar Greenchoice was er namelijk niet afgerekend.
Qurrent is het daar niet mee eens. Die zeggen er wordt toch afgerekend dus er gaan geen kw uren verloren. Maar dat zeg ik ook niet. De kw uren gaan niet verloren, ik krijg gewoon 10 cent minder dan als het contract gewoon was uitgediend.
Ik ben daar niet zo blij mee. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen bij Qurrent??

U hebt helemaal gelijk. Dat is zeker een nadeel van die overstap op 1 september as. Maar kan die afrekening niet uitgesteld worden?
Anders maar een schriftelijke klacht indienen en als het dan niet tot tevredenheid wordt afgewikkeld, naar de geschillencommissie.
Ik zie niet in waarom als ze één worden er oer se nu afgerekend moet worden.

Zie bijv. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier en/of
Een direct antwoord op uw vraag: er zullen ongetwijfeld meer gedupeerden zijn maar met die info kunt u weinig anders dan hoipen dat zij ook klagen.
Ps. Strikt gesproken is hier civielrechtelijk ook nog sprake van het in gebreke blijven m.b.t. nakoming van een overeenkomst, zie. http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html omdat de tussen u en greenchoice gesloten overeenkomst eenzijdig en niet door u niet wordt nageleefd, uitgaande van hetgeen u meldt.

Er is een overeenkomst met Qurrent.
Ik vind ook dat je gelijk hebt. Ze zullen je moeten salderen.
Dit is het waard om de geschillencommissie in te schakelen.

Wat een vreemd verhaal van Qurrent.
Je contract blijft gewoon doorlopen tot april 2021,Er verandert niets.Waarom moet er dan in september afgerekend worden, ipv in april volgend jaar. Je krijgt in september toch geen nieuw contract met andere voorwaarden en andere prijzen?
En je gaat per 1 september niet over naar een andere energieleverancier,
Hoi Janny, dit is precies waar ik ook op gereageerd heb na het ontvangen van de mail betreffende de overstap.
Kreeg ook de reactie per mail dat ik 10 cent ga krijgen per kw.
Toen direct gebeld en mijn probleem werd begrepen, ze ging overleggen en ik zou nog teruggebeld worden.
Maar ook wij hebben nu 1000 kWh over, welke wij op zouden kunnen maken tot 1 april 2020. Nu geen saldering maar uitbetaling, dat is maar de helft van de waarde voor ons.
Ik heb ze verteld dat dit geen eerlijke zaak is omdat ik niet vrijwillig overstap, ik heb nergens om gevraagd. Die overstap gaat ons €100 kosten.
Ben dus nog in afwachting van een reactie maar ben blij dat ik niet de enige ben die zich dit realiseerde toen de betreffende mail kwam.
We gaan het afwachten.
Groet Edith Arkensteijn
Heb jij/jullie inmiddels een reactie van Qureent gekregen?
gr. Hans
Wij hebben inderdaad precies hetzelfde. Er wordt bij ons nu bjina 700 kWH tegen terugleververgoeding uitbetaald. Onze jaarnota liep van mei tot mei nu hebben we dus een eindnota van mei tot oktober, precies de periode die normaal gesaldeerd wordt in de herfst en winter. Wij wekken per jaar ongeveer ons hele verbruik op. Helemaal niet blij mee dus.
Wij hebben een klacht ingediend via klacht@qurrent.nl hopelijk komen ze met een goede oplossing en anders toch maar naar de geschillencommissie lijkt me.
Ligt het aan mijn of heb je waarschijnlijk twee keer deze kosten. Mijn voorbeeld 1500KWh overschot Qurrent 3 jarig contract ging in februari in nu overgang greenchoice per 10 oktober. Afrekenings verschil ivm saldering 150 euro, dan zal er op einde contract Qurrent in februari wederom afgerekent worden, hier doe ik nog navraag naar maar moet haast wel. Dat betekent dus van okt-februari dus alweer geen saldering. Dus dan totaal 300 euro minder. In mijn geval?
Mijn eerdere antwoord, vergeet de mijn was voor andere zinsbouw, toezegging gehad van Qurrent voor vergoeding m.b.t. saldering en de overstap naar greenchoice ik ga dit afwachten. Verder is na de overstap het qurrent contract leidend voor de af en jaar rekening bij greenchoice volgens qurrents support.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
GLIMBLE
De vervoerders hebben een nieuwe App Glimble om je bustickers mee te boeken als je niet zo vaak met het openbaar vervoer reist. Met Glimble heb je mindere service en slechtere voorwaarden. Als je kijk naar de mogelijke tijden kan je alleen op dat tijdstip reizen. Als je bij de vervoerder zelf boekt is het voor de betreffende dag geldig en dus als je vertraging hebt of als je sneller op locatie ben ... Lees meer
Belastingaangifte
Ik krijg al jaar en dag het biljet voor de belastingaangifte per post in huis. Evenzolang laat ik dan de aangifte invullen en indienen door de FNV Belastingservice. Dit jaar heb ik opeens geen aangiftebiljet opgestuurd gekregen waardoor ik twijvelde of ik dan ook wel of geen aangifte hoefde te doen. Omdat ik alle jaren van aangifte een behoorlijk bedrag terugkreeg besloot ik uiteindelijk ook nu to ... Lees meer
Huurverlaging
mijn woning is enegry label F en mijn verwarming staat dag en nacht op 24,5 grade en voel de kou nog over mijn armen en benen als ik achter de pc zit of op de slaap kamer of gewoon op de bank ik word in de ochtend wakker niesend en rillend van de kou de woning bouw die mij vorig jaar beloofde de woning te gaan isoleren vertelde mij laatst dat ze pas in 2030 zullen gaan isoleren ik betaal 436 euro ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer

Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer