bo
door borgje Jun 27, 2005 om 13:09
Huishouden & energie

Overlast van katten

wij hebben erg veel last van de katten van de buren.erover praten heeft niet geholpen. nu las ik dat er bij Homeshopper een gardenguard te koop is, die met ultrasonore geluiden de katten zou verjagen. Heeft iemand ervaring met dit apparaat. werkt het of is het nep? laat het mij aub weten

5531 37 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf oude katten. De buren hebben twee katten die alle andere
katten aanvallen. Ze jagen zelfs op "vreemde" katten. Bij een
speelgoedwinkel heb ik zo'n kinder waterkanon gekocht. Die ligt nu
klaar, opgepompt en wel, in de vensterbank. Die dingen halen een
behoorlijke afstand, iets wat je met een emmer water niet redt. Nadat
ik ze allebei een keer de volle laag heb gegeven lopen ze een straatje
om. Ik bespuit ze ook als ze nog buiten mijn tuin zijn, maar in de
buurt komen. Het is katvriendelijk en het werkt voortreffelijk. Beter
dan alle andere middelen die ik uitgeprobeerd heb om hen uit de tuin te
houden.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen ervaring met zo'n apparaat. Het idee van de vorige schrijfster is het beste met een plantenspuit water op ze spuiten. Ik heb zelf 3 katten maar die blijven in de tuin. En als ze eens een uitstapje maken. geven we de buurvrouw een attentie namens de katten.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met een plantenspuit kom je niet ver genoeg. Die katten wachten niet
totdat je dichtbij bent. Je moet dus een metertje of 4 a 5 kunnen
overbruggen met het water.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste is een schrikdraad aan te leggen.

Hiermee komt de vreemde kat aan de draad en krijgt een kleine electrische schok. Echter deze vergeet ie nooit en komt ook niet weer. leveranciers zijn koltec/galagher etc.

Voor meer vragen : www.ej-electronics.nl

Succes van Joost Bosman.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat hebben motorrijders gemeen met schrikdraad voor katten?????????

Ik kan maar 1 relatie vinden tussen motoren en het verjagen van katten. Die is nog dieronvriendelijker dan schrikdraad met meestal de dood in de vorm van een grillig gevormde pizza op het asfalt als gevolg, een bedroefd baasje achterlatend in de berm, die het stoffelijk overschot van zijn geliefde huisvriend teder opraapt van het nog warme asfalt en die dezelfde middag in zijn tuin ter aarde besteld. Hij merkt in zijn verdriet niet op dat er niet eens remsporen te vinden zijn op de weg......

Schrikdraad neigt mij al teveel naar martelen. Graag adviezen waarbij geen pijn geleden hoeft te worden, zoals water of ultrasoon geluid (alhoewel ik niet weet of dit werkt)

En voor reclame is dit niet de aangewezen plaats overigens.

Brynnar (kattenliefhebber)

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ brynnar - ik krijg tranen in mijn ogen bij het lezen van jouw post :-) maar ik denk dat de oplossing van Vladja nog het beste is al zijn mijn katten het daar niet mee eens. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe zit het met schrikdraad en kleine buurkindertjes, die nogal eens de tuin inkomen via de heg...???

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ polletje - schrikdraad helpt niet, dit misschien wel :-)

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf vijf siamezen en wil niet dat de buren overlast hebben van mijn katten en ik wil ook geen katten van de buren in mijn tuin. Mijn katten gaan op de kattenbak en de katten van de buren doen het overal buiten. Op een gegeven moment was ik het zat en heb een schrikdraadinstallatie laten aanleggen. Eerst heb ik de Landelijke Dierenbescherming gebeld, doch zij vonden dit geen enkel probleem. Het schrikdraad werkt perfect want er komt geen kat meer bij mij in de tuin. Zo drastisch is schrikdraad niet. Per ongeluk kom ik er zelf wel eens aan en dan voel je een lichte trilling. Kleine kinderen kunnen er niet aankomen want het zit mij mij op een hoogte van plm. 1.80 m.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Ik had heel lang last van een hond die tegen mijn planten plaste.Sinds ik met een spuitbus mispoes een tijdje heb gespoten groeien mijn planten weer goed en komt de hond niet meer.De lucht is zeker te vies.

Riet Dokter

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben nu een paar maanden zo'n ding aan de schuur hangen en met succes. Het kostte 39,90 €. Uit een foldertje met allemaal prullaria. Het heet tuinwachter. Het scheelt ons een hoop ergernis. Beide buren hebben katten, op een gegeven moment totaal tien. Sommige mensen hebben er ook last van het geluid. Ik hoor niets en als er visite is dan zetten we hem desgewenst uit.

Een aanrader.

Wim

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry hoor,

Om nog even terug te komen op de buurkindertjes in de tuin, hiermee heb ik geen enkel probleem. Ik vroeg me alleen af wat voor effect schrikdraad op hen heeft... oftewel hoe schadelijk dit "schrikeffect" is voor peuters.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn tuin lag elke dag vol met kattenpoep. Ik heb een zakje ouderwetse mottenballen gekocht en ongeveer de helft verspreid over de tuin gelegd. Nooit meer last gehad. Diervriendelijk!!!! Als er kinderen in de tuin komen kunt u het iets onder de aarde verstoppen.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Borgje,

Wat Vladja oppert is correct, ik heb zelf een Volière in de tuin en in den beginne......! Een plantspuit (hogedruk) is voor mij afdoende gebleken, sommige katten hebben maar twee keer nodig maar.... ze komen toch af en toe eens kijken.

Zelfs als ik ze op straat tegen kom is het wegwezen, of komt dat door mij???

Succes WillemG

ve
door verwijderd - Jun 27, 2005 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken genoemd apparaat niet, maar heb wel iets dergelijks tegen muggen, muizen en ratten en dat werkt voortreffelijk. Omdat ik kippen en eenden heb en daarbij ook kuikentjes heb ik tegen katten, eksters en reigers drie honden. Twee heb ik geleerd niet te blaffen en meteen te happen en dat werkt ook voortreffelijk! Ook tegen ongewenste tweevoeters. Met het huidige lekkere weer doe ik zelfs de deuren naar de tuin niet dicht. Optimale beveiliging!

Ben

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf heb twee katten, weet niet of ultrasoon geluid helpt, lijkt me niet leuk voor mijn eigen katten. Wat wel helpt is schrikdraad voor kleine huisdieren. Die houdt mijn katten binnen en vreemde katten buiten mijn tuin. Te koop bij de betere dierenspeciaalzaak, enne, dat is heus geen dieren mishandeling hoor. Ze schrikken er even van maar gaan dan gewoon weer vrolijk verder (in hun eigen tuin) Nu ze weten dat het er is proberen ze niet eens meer weg te komen.

Groet Jack

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zeg je tegen die buren? joh hou je katten bij je? Hoe zie je dat voor je... Een gegeven is nu eenmaal dat katten niet best luisteren (ok die muts van mij geeft dan pootjes, maar goed.)... Vindt je het gek dat je buren niet naar je luisteren, je vraagt iets onmogelijks.. En verdwijnt de kat van de buren, neemt een ander de plaats in... Immers de kat van de buren is baas in jou tuin... Er komt wel weer een andere baas...

Mijn kat heeft ontzag voor een tuinslang (plantenspuit is veeeeeeel te subtiel, vindt ze alleen maar grappig om vervolgens weer een uurtje naar de vissen te staren, zonder ze op ze vangen)...

Schrikdraad is leuk geprobeerd, maar dan moet je ook echt alles er mee afzetten, inclusief de bovenkant van de schutting e.d. En dat helpt... Totdat ze, zoals mijn kat ontdekken dat je niet op, maar over het draadje moet stappen, je hebt dan een hinderlijk gevoel maar verder niet...

Combinatie zou ik niet aanraden (water + schrikdraad). Geeft wel weer een leuk aanblik voor je buurkat...

Andere tips, schaf zelf een grote gemene poes aan, geen kat, maar een poes... katten lopen weg, of nodigen alle buurtpoezen uit.

Grote katjagende hond in de tuin zetten

Tuinsproeier de hele dag aan...

Of misschien nog het beste... Koop lekker duur blikvoer en kieper dat bij de andere buren over de schutting (niet het huis van de kat, want dan komt ze na het eten nog bij jou, maar de andere buren, dan gaat ze daar voortaan jengelen)... Denk alleen dat je die weer a la minuut terug kunt verwachten in de vorm van een jaarvoorraad brokjes in je tuin.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zo'n apparaat gekocht bij Conrad. Helaas het werkt niet echt. en bovendien vreet het batterijen. Ik wilde een app.op batterijen om wat flexibeler te zijn. De kat van de buren zat op ca 3 meter van het app. Wat ik ook deed, draaide en ernaar richtte ze bleef zitten en keek mij aan, zo van wat moet je eigenlijk. Waardeloos dus. En schrikdraad? Lijkt mij een oplossing.Gebruiken de boeren toch ook om hun vee binnen de afrastering te houden en daar heeft nog nooit iemand wat van gezegd, ook de dierenbescherming niet.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zo'n apparaat gekocht bij Conrad. Helaas het werkt niet echt. en bovendien vreet het batterijen. Ik wilde een app.op batterijen om wat flexibeler te zijn. De kat van de buren zat op ca 3 meter van het app. Wat ik ook deed, draaide en ernaar richtte ze bleef zitten en keek mij aan, zo van wat moet je eigenlijk. Waardeloos dus. En schrikdraad? Lijkt mij een oplossing.Gebruiken de boeren toch ook om hun vee binnen de afrastering te houden en daar heeft nog nooit iemand wat van gezegd, ook de dierenbescherming niet.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ hsalij - Je kunt dit bericht gerust nog een paar keer posten maar dat
apparaat gaat er echt niet beter door werken en/of de katten blijven
doof :-)

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

hsalij ksst, kssstt.

Zo doof als een kwartel en eigenwijs......

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

motteballen in de tuin lijkt me niet diervriendelijk, motten gaan er immers dood aan. Er zit een gif in denk ik, en de etikettering geeft ook aan dat je er niet aan moet gaan likken als mens.

Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar motteballen in de tuin is echt niet diervriendelijk of goed voor de tuin, milieu ed.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorrie dat vind ik nog al grof (ik kan het me soms wel indenken ) maar ik zou een waterslang aansluiten en wachten tot de katten komen en dan op die manier schieten dus met veel water want daar hebben ze een hekel aan afz anna knoop

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bestaat er nu ook al een witte poema ?

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alle katten zijn bang van water ik heb er een gehad die in het bad ging liggen en met de waterstraal speelde.

Mijn zoon is dolblij met de betreffende installatie hij heeft geen last meer van katten.

vr gr. klazien

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet niet of dat aparaatje werkt zelf doe ik koffiedik rond de planten zowel katten als honden hebben hier een hekel aan

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

--- oud draadje ---

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ouwe kater dus

ve
door verwijderd - Aug 8, 2005 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vader had in de tuin een voliere en hierdoor erg veel last van katten. Hij had een sensor apparaat (catwatch) en dit apparaat hield door middel van een niet hoorbaar geluid alle katten weg. Hij was er erg tevreden over! Helaas is mijn vader vorig jaar overleden. Het apparaat is voor ons overbodig. Indien u interesse in dit apparaat heeft kunt u mij bereiken onder a_coosen@hotmail.com.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2005 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Oct 4, 2005 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

WIMMUS had deze reactie:

"Wij
hebben nu een paar maanden zo'n ding aan de schuur hangen en met
succes. Het kostte 39,90 €. Uit een foldertje met allemaal prullaria.
Het heet tuinwachter."

Waar kan ik dit apparaat kopen ? Heb heel internet afgezocht zonder resultaat......

ve
door verwijderd - Oct 15, 2005 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij HADDEN ook last van katten in de tuin maar nu wij regelmatig koffieprut in de tuin gooien is ons probleem met kattan opgelost.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2007 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk hier eens http://www.kattenhulpdelfland.nl/gezondheid/burenruzies.html

ve
door verwijderd - Feb 25, 2007 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag uit 2005!!!!!!

ve
door verwijderd - Feb 25, 2007 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al is dit een onderwerp uit 2005, DANK VOOR DE TIP !
MEER TIPS GEWENST !!!

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook al is het draadje al een tijdje oud, het blijft een onderwerp waar heel veel mensen mee lijken te zitten. Waaronder ikzelf.

Ik heb geen hekel aan dieren, maar ik wens geen overlast van HUISdieren die niet van mij zijn in mijn eigen tuin of sterker nog in mijn eigen huis. Ik geef enkele voorbeelden:

- laat ik mijn raam om wat voor reden open dan zal één van de buurkatten mijn dekbed volscheiten pissen of nog veel een veel erger volgooien met dode vogels en muizen.

- mijn hele tuin ligt vol met kattenscheit kattenpis dode vogels en dode muizen en daar moet mijn 9 weken oude pup, mijn dochter van 7 mijn neefje van 7 maanden en mijn nichtje van 2 in spelen? Ga alstublieft niet zeggen dan ruimt u het op of het kan niet anders want het zijn nou eenmaal dieren. dat is gewoon ONZIN.

Ik heb meerdere malen gesproken met de katteneigenaren maar die vinden het allemaal maar overtrokken, het is immers toch gezellig dat ze langskomen en lief dat ze een kado achterlaten.

Ik heb nog een hobby: exotische auto's. Nu wordt ik dus door katteneigenaren verplicht om een garage te nemen in plaats van een eigen oprit want de katten willen niet van mijn auto's afblijven. Ga niet zeggen oh die beesten doen niets hoor, nee nee maar 1x uitrekken op het dak van mijn splinternieuwe bolide van 145.000 euro moet ik grappig vinden?

Nogmaals, ik houd van alle dieren maar kattenliefhebbers let aub op uw katten. Ik kom er niet uit met mijn buren en ik ben in alle staten als ik er nu één zie. Vandaag of morgen moeten de buren het bekopen met een jute zak op de deurmat. Ik ben er klaar mee.

Voor mijn honden betaal ik hondenbelasting, die komen NIET in andermans tuin, niet in andermans huis, niet op andermans auto. Poepen op door de gemeente aangewezen plekken en vervolgens moet ik het ook nog eens zelf opruimen. Beetje sneu niet, terwijl die gore katten continu mijn eigendommen blijven verkloten!

Ik ken ook kattenliefhebbers die hun katten gewoon binnen houden of zorgen dat ze niet buiten hun eigen omgeving (tuin huis etc.) kunnen komen, petje af voor deze mensen. Die begrijpen tenminste dat niet iedereen van katten houd of de dingen die ze doen waarderen. Ik vind ze leuk maar niet in mijn tuin.

je leest op allerlei sites op internet dat je het probleem toch niet kunt verhelpen, geloof me dat is bullshit. Ik krijg nooit zwerfkatten in de tuin, alleen die etters van de buren. En dat gaat niet veranderen ook al zijn die katten weg.

Ik pleit er voor dat de overheid een keer iets aan deze kwestie gaat doen en ook een belasting voor katten gaan heffen, of deze nou binnen of buiten zitten dat maakt niet uit. Datzelfde geldt namelijk ook voor honden zo...

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook last van katten in onze tuin.

Onze vraag is, of iemand ervaring heeft met zo'n gardenguard.
Het gaat om personen die zelf een hond hebben.
Merkt de hond hier ook wat van?
Kan het ultrasone geluid door muren heen?
En... kan je deze GardenGuard ook uitschakelen?

We horen het graag!