di
door dirk23 Sep 19, 2019 om 08:58
Huishouden & energie

Overstappen naar ander jaarkontrakt energieleverancier

Hallo, ik stap elk jaar over naar een andere leverancier. Wiie weet een aanbieder met een leuk kado of een leuke bonus?

1677 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2019 om 08:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens op Gaslicht.com.

gerbera
door gerbera - Sep 19, 2019 om 09:02
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Zou toch maar wat beter naar de tarieven kijken i.p.v. naar de kado's of bonus. Uiteindelijk betaald u deze zelf en bij een bonus zit u vaak aan een meerjarencontract vast. Stopt u eerder mag u de bonus terug betalen.

marita5
door marita5 - Sep 19, 2019 om 09:06
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dirk23 ,

Lees hier eens , klik op de rode regel .

https://www.gaslicht.com/overstappen/hoe-overstappen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2019 om 09:53
16830 Antwoorden / 202 Vragen

U stapt ieder jaar over naar een leverancier die naar uw mening iets leuks aanbiedt.
Om te beginnen is dat toch echt een nkeuze die u zelf maakt op basis van hetgeen u bij vergelijkingen vindt.
Maar heeft u al wel eens uitgezocht of u er echt voordelen van/bij heeft? Mijn ervaring bij diverse 'aanbiedingsgesprekken' zoals o.a. bij 'overstappunten' zoals die bij enkele o.a. witgoedaanbieder te vinden zijn is dat de beloften mooi zijn maar de druiven vaak na overstap toch zuur blijken.

Ik heb nog wel een tip: soms levert het op dat u opzegt via een telefoongsprek en u dan toch weer een aanbieding krijgt van de leverancier waar u een overeenkomst mee had.

Tenslotte: in de regel zijn meerjarige contracten voordeliger.

di
door dirk23 Sep 20, 2019 om 08:05
249 Antwoorden / 137 Vragen

@@Heremietkreeft. Ik ben een kleine gebruiker met 800kwh en 400 kuub aan gas . De kleine tariefverschillen tussen leverancers zullen dus wenig effekt hebben op mijn jaarkosten. Ik zie wel dat de bonussen lager zijn en de kadoos mnder dit jaar, vandaar de vraag.

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2019 om 10:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je al elk jaar overstapt dan weet je toch zelf het antwoord op je vraag wel te vinden?

di
door dirk23 Sep 20, 2019 om 08:09
249 Antwoorden / 137 Vragen

@Edrick3. Als je iemand geen hulp kan bieden is het altijd beter om geen reaktie op te schrijven, toch?

edrick3
door edrick3 Sep 20, 2019 om 09:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dirk23: leek me dat je naar de bekende weg vroeg.
Suc6 met het maken van je keuze.

aurora1
door aurora1 Sep 23, 2019 om 12:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is inderdaad vragen naar de bekende weg en daarbij geen zin hebben om zelf uit te zoeken.
Voor het overige is het niet aan TS om te bepalen wie reageert en hoe gereageerd wordt.
@edrick3: +10

ne
door neodutchio - Sep 19, 2019 om 10:47
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Sorry, mijn glazen bol is een beetje beslagen. Ik kan dus niet zien wat u leuk vindt. Wilt u “gratis” kado’s, een lage prijs, hoge korting?

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2019 om 12:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alle drie.

ne
door neodutchio Sep 19, 2019 om 15:08
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dan verzekeren via een tussenpersoon genaamd Eduard Ferdinand Teling (E.F.Teling). Deze zit in Kaatsheuvel.

Th
door Thijs124 - Sep 19, 2019 om 11:06
289 Antwoorden / Vragen

Gaslicht.com.
Vul wel je echte verbruikscijfers en postcode plus huisnummer in.
Geen overstap doen bij colportage aan de deur, in winkelcentra en telefonisch.
Nooit langer contract dan een jaar. Let goed op de contract einddatum van je huidig contract.

me
door mein33 - Sep 20, 2019 om 12:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

www.goedkopeenergieengas.nl

klik op "energie akties"  en u krijgt een overzicht van hetgeen u vraagt.

edrick3
door edrick3 - Sep 20, 2019 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen
holstein
door holstein - Sep 20, 2019 om 13:41
922 Antwoorden / 16 Vragen

Heb je al eens van Google gehoord, werkt makkelijk hoor....

ja
door januitgroningen - Sep 20, 2019 om 15:11
53 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Dirk23

Het beste is om je circa gebruik op de website gaslicht.com in te vullen + postcode ivm de regiotoeslag. Hoewel dit is afgeschaft, wordt het nog dikwijls gebruikt. Dan heb je een goed idee hoe de prijzen tov van de energieleveranciers erbij liggen. Uiteraard kan je daarbij ook kijken naar bonussen + kado's. Omdat je jaarlijks overstapt is het een combinatie van factoren. Ook het vastrecht. Welke doorgaans duur is, als het gastarief goedkoper is. Let daarop! Succes!

De andere sites tov gaslicht.com verschillen vrijwel niets.

di
door dirk23 Sep 23, 2019 om 08:30
249 Antwoorden / 137 Vragen

jan, dank je voor je inhoudelijke reaktie. Ik ben vorig jaar overgestapt naar nuon met een bonus en vriendenkorting van ttaal 225 euro. Enkele jaaren daarvoor had ik een 3 jarig kontrakt bij NLE met een bonus van 100 euro per jaar.....IK heb toen elke 3 jaar moeten nabellen omdat de korting niet verrekend was op de eindafrekening. Verder weet ik dat er sites bestaan met betere aanbiedingen dan die je van gasenlicht.cm krijgt.

ne
door neodutchio - Sep 23, 2019 om 08:44
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dirk, het is best leuk om een bonus te ontvangen van €225 of €100 per jaar, maar wat zegt een bonus over de kosten? Afgelopen jaar ben ik zelf aan het vergelijken gaan, maar menig aanbieder met hoge bonussen en gratis kado’s was onderaan de streep een stuk duurder dan de goedkoopste. Oftewel die bonus zou ik zelf 2 keer betalen voordat ik die 1 keer terug kreeg.
Kijk naar de verbruiks- en vaste kosten, daar valt meer op te besparen dan kado’s die u zelf betaald.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2019 om 09:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u al betere sites kent dan Gaslicht.com, waarom kijkt u daar dan niet op? Hoeft u hier geen vraag te stellen.

di
door dirk23 Sep 24, 2019 om 09:45
249 Antwoorden / 137 Vragen

Die sites zjn mooeilijk te vnden. Het kan zjn dat 1 aanbieder op 3 verschillende sites, 3 verschiillende kortiingen geeft. Vandaar. Als u geen antwoord heeft op mijn vraag, waarom reageert u dan?

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2019 om 10:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom ik op uw vraag reageer? U hangt alleen maar kletsverhaaltjes op en wil dat een andere voor u gaat zoeken, terwijl u het zelf beter weet.

Dus spit de voordeeltjes zelf maar uit.

Het is hier niet, u vraagt en wij draaien.

ne
door neodutchio Sep 24, 2019 om 10:36
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Mijn bananen zijn op en ik wil nog een fruithapje hebben. Ik ga niet vertellen waar ik woon en welke supermarkten er in de buurt zijn, maar wilt u dan wel voor mij uitzoeken waar de bananen het goedkoopste zijn?

me
door mein33 Sep 24, 2019 om 10:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

maar wilt u dan wel voor mij uitzoeken waar de bananen het goedkoopste zijn?

Ik bedien u op uw wenken !
Aan het einde van een marktdag in de afvalbak en ze zijn dan "gratis en voor noppes". !!     ;-)) ;-))

me
door mein33 - Sep 24, 2019 om 10:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

di
DOOR DIRK23 24 SEP. 2019 OM 09:45
239 ANTWOORDEN / 129 VRAGEN

Die sites zjn mooeilijk te vnden. Het kan zjn dat 1 aanbieder op 3 verschillende sites, 3 verschiillende kortiingen geeft. Vandaar. Als u geen antwoord heeft op mijn vraag, waarom reageert u dan?

@Dirk23,

Moeilijk te vinden en daarom probeert u hier anderen voor uw "kortingkarretje" te spannen .
"Zoek even lekker zelf" als de gegeven reacties u niet bevallen, dan hoeft u hier ook niet ongepast op die reacties te reageren !!   :-))