Da
door Daythona 15 mei 2019 om 19:54
Huishouden & energie

Oxxio zonder toestemming opgezegd

Hallo,

Vandaag dacht ik log eens in bij oxxio. Hierbij zag ik staan dat per 14 mei 2019 ik geen contract meer heb??

Deze zou lopen tot augustus 2019 erg raar dus. 
Volgens oxxio zouden ze een verzoek hebben gekregen om te stoppen met leveren ivm een aanmelding bij een andere energie maatschappij. Maar welke konden ze mij niet vertellen volgens hun moest ik mijn netbeheer bellen en of de buren vragen. Zij kunnen niks vertellen of annuleren. Maar ik heb nooit toestemming gekregen of uberhaubt een mail dat dit omgezet werd. Kan dat zo maar?? Neem toch aan dat zoiets word gecondoleerd in het zogenaamde kader van privacy. 





2939 10 Rapporteer
door heremietkreeft - 15 mei 2019 om 20:03
10049 Antwoorden / 160 Vragen
1

Oh, u bent niet de eerste die dit overkomt. Hoe dan ook zal OXXIO schriftelijk van u bericht moeten hebben dat u de overeenkomst met hen beëindigd zou hebben. Het kan best zo zijn dat iemand u heeft gebeld zoals momenteel heel vaak gebeurt en dan maar op eigen houtje uw contract heeft over gezet.
Ik neem aan dat @MARITA5 u hierover nadere verwijzingen kan geven en ik wijs u in ieder geval op:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier   en https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/klacht-energieleverancier

OP deze site is hierover al heel veel te doen geweest.

door Daythona 15 mei 2019 om 20:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de snelle reactie maar ik ben niet gebeld geweest dit weet ik 100 % zeker  ik hoop toch echt dat wanneer ik mijn netbeheer bel dit alsnog geannuleerd kan worden. Wil namelijk geen boete betalen. Ik zal de links eens doorlezen

door heremietkreeft 15 mei 2019 om 20:09
10049 Antwoorden / 160 Vragen

Wacht ook even op de reactie van o.a. @MARITA5 die echt wel zal komen. Hoe dan ook, als u niet bent gebeld doore een colporteur van een andere leverancier zal OXXIO het bewijs mioeten leveren op basis van een getlige handtekening van u en dat zullen ze dan niet kunnen.
Over dit onderwerp is ook al regelmatig aandacht besteed in zowel programma's van Kassa als van Radar.

door marita5 - 15 mei 2019 om 20:43
7827 Antwoorden / 13 Vragen
1

Hallo Daythona , 

Zorg dat u via de netbeheerder erachter komt wie u nieuwe energieleverancier is , lees dan hier wat u moet doen ( zie ook de voorbeeldbrieven )  , klik op de rode regel.

https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/energie/energieleverancier-veranderd-terwijl-ik-dat-niet-wilde

da
door david_bnn - 16 mei 2019 om 02:58
11 Antwoorden / Vragen
1

Zonder opzeggingsbrief mogen ze niet zomaar het contract stopzetten, tenzij deze is verlopen. Maar dat is niet het geval begrijp ik.
Je kunt een klacht indienen. Wat je ook kunt doen is een nieuw contract afsluiten bij een andere partij. Als je zo als klant wordt behandeld vraag ik me af of je hier nog moet zitten.

door Daythona 16 mei 2019 om 05:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo David, 

We willen ook eigenlijk nu niet meer bij oxxio zitten. Ook wegens halve of niet beantwoorde vragen en nu komt dit er ook bij. Maar we willen geen boete bedrag betalen. Vandaar dat we ons contract wilde uitzitten.

door Daythona - 16 mei 2019 om 14:12
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat nu blijkt. 

De oude bewoner heeft in 2018 een telefoontje gehad waardoor er een contract is afgesloten bij total gas. Nu weigert total gas dit voor de persoon op te zeggen en moet deze eerst naar het juridisch loket voordat wij terug kunnen naar oxxio. Heel raar en wazig allemaal

Br
door BrendaDJSenKarel - 16 mei 2019 om 14:17
32 Antwoorden / Vragen
0

Contract opzeggen en naar een ander gaan, als ze je niet willen hebben dan ga je toch lekker ergens anders je geld uitgeven.

Ka
door Karel.F - 16 mei 2019 om 15:28
26 Antwoorden / Vragen
0
door audb - 17 mei 2019 om 13:25
1437 Antwoorden / 5 Vragen
0

Wees blij, Oxxio is echt niet de goedkoopste kijk maar eens op verschillende vergelijking sites.

mo
door mof - 17 mei 2019 om 15:32
1336 Antwoorden / 2 Vragen
0

Nee, dat zou niet zonder uw medeweten moeten kunnen.
u kunt zich wel weer aan elden bij Oxxio zodat u daar blijft. Een andere energiemaatschappij moet u een bericht sturen zodra u daar bent aangemeld, anders geld de aanmelding niet. En zeker geen twee rekeningen betalen, en alleen betalen aan degene waarvoor u hebt gekozen.

door gerbera - 17 mei 2019 om 15:47
5038 Antwoorden / 6 Vragen
0

Het is zeker een wazig verhaal, Als u er achter kan komen wie de vorige bewoner was zal die zijn contract op moeten zeggen. Daar is geen juridisch loket voor nodig. Tot die tijd zou u dus op kosten van de vorige bewoner energie kunnen verbruiken, immers het contract staat op naam van die bewoner. U kunt eventueel zelf wel naar het juridisch loket gaan om te vragen hoe te handelen. U heeft geen contract met Total Gas en het zondermeer overzetten van het oude contract op uw naam is niet toegestaan. Dus Total Gas probeert het op deze wijze u een contract aan te smeren waar u niet mee accoord hoeft te gaan. Vertel OXXIO dat u bij hen blijft en dat Total Gas het verder maar uitzoekt met de vorige bewoner. U kunt eventueel zelf wel naar het juridisch loket gaan om te vragen hoe te handelen en een klacht indienen bij de ACM.

ed
door edosantos - 2 jun. 2019 om 20:43
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo Daythona,

Bent u niet telefonisch benaderd door één of andere verkoper? Kassa had hier in april een uitzending over: energiecontracten via telefonische ongeldig, waarbij telefonische verkopers eerst een gezellig praatje met je aangaan en je vervolgens zonder expliciete toestemming van jou kant toch aanmelden bij een nieuwe energieleverancier. Misschien kunt u zich dit herinneren of dat één van uw medebewoners hiervoor benaderd is?

Waarom je de buren zou moeten vragen is mij overigens helemaal onduidelijk.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bo
Bob Dijksen - 21 sep. 2019 om 20:02
Computers & telefonie

Levering Modem Ziggo

Op donderdagochtend (19--09) constateer ik dat mijn internetverbinding niet werkt. Na m'n werk zie ik bij thuiskomst dat de internetverbinding er nog steeds uitligt. Start de modem een paar keer op, maar dat helpt niet. Bel met de Klantenservice van Ziggo en loop aan de hand van de Klantenservice alle mogelijkheden na. Blijkt dat de modem niet meer goed werkt en er wordt een afspraak gemaakt voor ... Lees meer

Ch
Chris - 20 sep. 2019 om 15:29
Auto & vervoer

Ik kan mijn geld niet terug krijgen

Ik ben onlangs bij Hekkert Automobilegroup een OPEL onderdeel nodig gehad.
Ik gaf de kenteken van de auto en de baliemedewerker ging kijken en had voor een tekening laten zien , ik zei dat het niet de juiste is.Hij vroeg of de
auto een trommel of schijf remmen heeft. Ik zei dat de achteras een trommel remmen heeft.
Hij gij ging verder kijken, gegeven moment zei hij dat die gevonden ... Lees meer

Lu
Luckessen - 17 sep. 2019 om 15:48
Winkels & webshops
Drogisterij.net

Drogisterij.net

Hallo allemaal,

Ik heb op 29-08-2019 een order gedaan op Drogisterij.net en heb hier 6x de Dove Deoderant gekocht voor €24,54 en nog wat andere spullen.

Ze hebben me een pakketje gestuurd en hier hadden ze erbij vermeld dat de Dove Deoderant niet meer op voorraad was, op de website stond wel vermeld dat deze nog op voorraad was.

Nu proberen ze mij het volledige b ... Lees meer