dy
door dykstra Oct 21, 2004 om 22:15
Huishouden & energie

Parketwielen onder eetkamerstoelen

Wij hebben 2 weken geleden onze nieuwe eetkamertafel met 6 stoelen gekregen. Hadden toen wij dit alles bestelde gevraagd of er speciale wielen waren voor een parketvloer. Ons is toen gezegd dat deze er waren. Dit is dan ook duidelijk op het bestelformulier gezet. Nu hadden wij in de winkel stoelen gezien waar wieltjes onder zaten met een laagje zacht rubber eromheen. Toen deze geleverd waren zaten er harde plastic wielen onder de stoelen. Heb dit gemenld bij de winkel, en hebben toen andere wielen besteld. Deze kwamen ze afgelopen dinsdag monteren. Maar wat bleek het waren de zelfde wielen die er al onder zaten. Weer naar de winkel gebeld en deze zou het navragen bij de frabriek of importeur van de stoelen. Na een dag werden wij terug gebeld, en er werd gezegd dat dit de wielen waren voor op een parketvloer. Wat er nu onder zit zijn volgens mijn ook hard plastic wielen. Wie kan of weet wat voor een wieltjes er onder de stoelen moeten voor gebruik op een parket vloer. Zijn dit harde plastic wieltjes of harde plastic wieltjes met een zachte rubberen laag er omheen. Weet zelf niet of ik de leverancier moet geloven of niet.

17428 6 Rapporteer

zijle027
door zijle027 - Oct 22, 2004 om 08:07
148 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn weten bestaan er geen aparte wieltjes voor parketvloeren. Ik denk dat u er verstandig aan doet om eens contact op te nemen met de leverancier van de parketvloer of met de branche organisatie van parketvloerfabrikanten/leveranciers.

Vr. gr.

Aldert (Bouwkundige)

user123
door user123 - Nov 1, 2004 om 11:40
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Parketwieltjes bestaan wel degelijk. Ze zijn iets zachter dan de standaard wieltjes en geven iets minder krassen op de vloer. De kans op schade aan de vloer blijft bestaan (houdt de vloer en de wieltjes goed schoon)

Het verschil tussen de wieltjes is soms niet gemakkelijk te herkennen. Houdt ze eens naast elkaar ?

ed
door eduardo929 - Nov 20, 2013 om 20:23
6 Antwoorden / 0 Vragen

parketwielen bestaan wel degelijk.
bij de praxis in het schap staat bij deze wielen ook parketwielen.
Deze zijn niet van keihard kunststof maar van hard rubber of zacht kunststof.
je hebt ook ronde rollers van rubber maar deze zijn vaak met een bevestiging vierkant die vrij breed is.
ga zelf ook nog kijken bij van Geels in Ede ik kreeg een tip van iemand. als ik daar geweest ben zal ik mijn verhaal vertellen want ik wil perse een houtkleur onder mijn bruine leren stoelen

diumenge
door diumenge - Nov 20, 2013 om 20:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Prima. Ze zullen na 9 jaar inmiddels wel nieuwe mailtjes nodig hebben.

diumenge
door diumenge - Nov 20, 2013 om 20:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wieltjes bedoelde ik uiteraard :-)

ed
door eduardo929 - Nov 20, 2013 om 20:33
6 Antwoorden / 0 Vragen

ben net lid geworden van vara kassa en aangezien ik zelf wieltjes ga kopen kwam ik u reactie op het spoor