fr
door frans handstede Jan 22, 2018 om 17:58
Huishouden & energie

Pelletkachel

wij hebben een mcz pelletkachel
zouden graag van mensen horen die er problemen mee hebben.
bij ons is namelijk de ruit eruit geknald

6534 11 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2018 om 18:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat zegt uw leverancier? Lijkt me belangrijker.

fr
door frans handstede Oct 30, 2018 om 17:14
6 Antwoorden / 1 Vragen

die hebben de parameters verkeerd ingesteld, vandaar de ruit eruit geknald nu zo ver dat ze niet meer weten wat en zeggen nu zoek het maar uit ook de inporteur maakt er een potje van die liegen nu alles bij elkaar

gerbera
door gerbera - Jan 22, 2018 om 21:38
7361 Antwoorden / 14 Vragen

zouden graag van mensen horen die er problemen mee hebben.
En dan als u dit weet, uw kachel wordt hierdoor niet gerepareerd.
Neem eens contact op met de leverancier die kan u veel meer vertellen.

fr
door frans handstede Oct 30, 2018 om 17:22
6 Antwoorden / 1 Vragen

nee idd. maar triest dat  zowel daeler als importeur van mcz er een potje van maken

ne
door neodutchio - Jan 22, 2018 om 21:46
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het raam van mijn auto is eruit geknald. Zo dit door dezelfde medewerker gemonteerd zijn?
Klachten van anderen hebben geen invloed op uw klacht. Elke klacht staat immers op zich. Dus in gesprek gaan met de verkoper.

costnix
door costnix - Jan 23, 2018 om 09:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zo’n ruit knalt, doordat er een beschadiging is ontstaan. Een zacht tikje ertegen aan is al voldoende. De hitte van de kachel doet de rest. Het probleem is al bekend de kolenkachels uit de vorige eeuw.

Grunnen.
door Grunnen. Jan 26, 2018 om 11:38
509 Antwoorden / Vragen

OT De kolenkachels van de vorige eeuw hadden mica raampjes.Mica is bestand tegen constante temperatuur van 550 °C (smeltpunt ca. 1250 °C) en is bovendien enigszins tot volledig doorzichtig, afhankelijk van de kwaliteit. Het materiaal werd daarom vooral vroeger gebruikt als venster in een kolenkachel en in petroleumkachels. Door het kleine ruitje van mica was te zien of de kolen nog brandden

fr
door frans handstede Oct 30, 2018 om 17:26
6 Antwoorden / 1 Vragen

hier ligt het aan het niet of verkeerd instellen van de parameters door de importeur en je raad het al wie het mag betalen

aurora1
door aurora1 - Jan 23, 2018 om 18:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kunt u niet beter uw vraag aan de verkoper stellen?
Ik denk ook niet dat u verder komt met de eventuele problemen van anderen. Dat repareert uw kachel niet.

fr
door frans handstede Oct 30, 2018 om 17:27
6 Antwoorden / 1 Vragen

ja die is de kachel zat en wil niks meer doen alles bij elkaar ruim 2300 euro betaald en kachel brand nog niet
hier komt nooit meer een mcz kachel in huis

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Jan 24, 2018 om 12:04
104 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Als de ruit er uit geknald is door een kleine gas explosie dan heeft dat te  maken met het stook gedrag.
Bij goed stoken wordt het vrij komende gas verbrand.
Krijgt de kachel te weinig lucht dan kan het gas niet verbranden en blijft het in de kachel hangen tot er een explosief mengsel gevormd is.

Vaak wordt dit veroorzaakt door de kachel te veel te "knijpen". Dat wil zeggen er is voldoende brandstof maar te weinig lucht.
Dit geeft een slechte verbrandding en een grote vervuiling.
Het kan ook zijn dat uw schoorsteen te weinig trek heeft en dat daardoor de kachel niet goed wil branden.
Mocht uw kachel volledig automatisch geregeld worden dan is daar iets niet in orde en moet dat bijgesteld worden.
Is het een handmatige besturing dan moet u meer lucht toevoeren.

Mocht dit niet geheel duidelijk zijn dan wil ik dat best even verder toelichten maar ik denk dat u het beste met uw verkoper kunt gaan praten.

Vriendelijke groet,

Cor

costnix
door costnix Jan 24, 2018 om 19:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De TS heeft een pelletkachel. Deze wordt op houkorrels gestookt!

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie Feb 7, 2018 om 14:14
104 Antwoorden / Vragen

Ik weet wat een pallet kachel is ook dat deze op houtkorrels gestookt wordt, maar de basis van houtkorrels is hout en daar komt bij verbranding gas vrij.
Dus mij is het niet helemaal duidelijk dat u dit schrijft met uitroeptekens er achter.
In mijn omgeving wordt al jaren gebruik gemaakt van pallet kachels en ook van CV installatie's gestookt
op deze pallets. Oude hout gestookte systemen werden zelfs omgebouwd om ze geschikt te maken voor pallets.

Vr.gr.

Cor

costnix
door costnix Feb 8, 2018 om 01:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een groot verschil tussen een pellet en een pallet ;-)

Mo
door MonicaM - Sep 25, 2018 om 21:32
1 Antwoorden / Vragen

Heb een vraag.bij ons is het gisteren de deur van de pelletkachel eruit gebarsten met een dikke knal en de woonkamer vol met glas.afgelopen donderdag hebben ze een thermostaat erin geplaatst en gisteren dus boem. De leverancier zei dat de thermostaat niet goed was afgesteld dus dan is het hun schuld toch?
En nog een vraag . We hebben de kachel sinds 28 februarie en ik wil hem er niet meer in huis hebben; Heb ik dan recht om mijn gelg terug te krijgen? Heb echt geen vertrouwen er meer in.

tijger1
door tijger1 Sep 25, 2018 om 23:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, natuurlijk hebt u geen recht op uw geld terug.

En wie heeft die thermostaat geplaatst? Die moet komen repareren, en is aansprakelijk voor de schade als het echt zijn schuld was.

Gisteren de kachel al aan?

fr
door frans handstede Oct 30, 2018 om 17:29
6 Antwoorden / 1 Vragen

geld terug geven doen ze toch niet je moet alleen betalen net als wij met onze mcz kachel

fr
door frans handstede - Oct 28, 2018 om 14:39
6 Antwoorden / 1 Vragen

wij hebben een mcz pelletkachel.
we hebben er alleen maar problemen mee gehad de afgelopen 3 jaar.
de dealer wil niets meer doen en ook de inporteur wil  niets meer. we moesten maar een andere kachel kopen inmiddel de afgelopen 8 maand 2100.00 euro aan reparaties laten uitvoeren door de inporteur.
wie heeft er nog meer problemen met een mcz kachel. bij ons de ruit er uit geknald doordat de inporteur de para meters niet hebben ingesteld, en de lekkage niet meer verholpen
wij veel schade aan de vloer
onze ervaring is, dat je als klant niets mag zeggen over de kachel, daar ze anders niet meer komen
hoor graag reacties, van mensen die ook problemen hebben met mcz kachels, en dealer/ importeur

aurora1
door aurora1 Oct 29, 2018 om 12:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat wilt u met verzamelde klachten over allerhande?
Daarmee lost u uw problemen niet op en raakt u uw ongenoegen niet kwijt. Bovendien is dit de rubriek Vraag & Beantwoord zoals u kunt zien.

fr
door frans handstede Oct 29, 2018 om 15:51
6 Antwoorden / 1 Vragen

wij zoeken mensen die net als wij veel problemen hebben met mcz daeler, en importeur.

fr
door frans handstede - Oct 30, 2018 om 17:18
6 Antwoorden / 1 Vragen

dit gebeurd er als ze de parameters niet goed instellen

fr
door frans handstede - Oct 30, 2018 om 17:18
6 Antwoorden / 1 Vragen

dit gebeurd er als ze de parameters niet goed instellen

fr
door frans handstede - Oct 30, 2018 om 17:18
6 Antwoorden / 1 Vragen

dit gebeurd er als ze de parameters niet goed instellen