mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Oct 15, 2019 om 20:13
Huishouden & energie

Plastic in pods?

zit er plastic in de pods van Ariel? De omhulsels zien er plasticachtig uit namelijk... Wil liever niet dat ik het milieu belast met microplastics. Kon het op de verpakking niet zo gauw teruglezen.

9937 5 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 15, 2019 om 20:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mijnnaamwashaas ,

Lees hier het gegeven antwoord van Bart Lucassen , klik op de rode regel .

https://community.consumentenbond.nl/woning-huishouden-8/was-pods-wascapsules-slecht-voor-milieu-17151

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Oct 15, 2019 om 20:51
34 Antwoorden / 51 Vragen

interessant!

diumenge
door diumenge - Oct 15, 2019 om 20:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens deze pagina (https://community.consumentenbond.nl/woning-huishouden-8/was-pods-wascapsules-slecht-voor-milieu-17151) is het geen plastic, lijkt mij ook sterk want plastic lost niet op in water.

aurora1
door aurora1 - Oct 15, 2019 om 20:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Koop voor de zekerheid dan andere wasmiddelen zonder zulke fratsen én voordeliger. In reclames waarschuwt men ook alsmaar voor de gevaren voor kinderen.
Wasmiddelen van bijv. Lidl en Aldi worden steeds als beste getest. Ze zijn ook nog erg voordelig, vooral tijdens aanbiedingen, 2 stuks voor de prijs van 1 bijv.
Of bijv. Klok, het eerste wasmiddel dat rekening met het milieu hield, zoals fosfaatvrij, en aanvankelijk alleen via-via te kopen was. En het is een Nederlands product dat tevens geschikt is voor huidallergieen e.d.

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Oct 15, 2019 om 20:51
34 Antwoorden / 51 Vragen

ik heb deze ook voordelig gekocht (2de pak gratis) en bevalt goed op zich. Zit niet veel in zo'n bolletje, maar was wel schoon

aurora1
door aurora1 Oct 15, 2019 om 20:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zonde om zoiets te kopen dat klanten wil trekken met hoe het eruit ziet (fratsen dus) en daarbij tevens het risico neemt om kinderen en huisdieren in gevaar te brengen.
En ze zijn nog steeds niet als beste uit de testen gekomen.
Enfin, tip voor de volgende keer? Als u toch liever maar 2,49 of 3,99 voor ca 30 wasbeurten wilt betalen, UNA van Aldi of Formil van Lidl?

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Oct 21, 2019 om 11:26
34 Antwoorden / 51 Vragen

welke wasmiddel test(en) betreft dit? ben er wel nieuwsgierig naar!

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2019 om 20:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Superdure overbodige rommel. Koop gewoon poeder, en gebruik vooral niet te veel.

newmikey
door newmikey - Oct 16, 2019 om 08:33
830 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk is het plastic maar de verzamelnaam "plastic" kan allerlei molecuulsoorten omvatten, in dit geval een polymeer wat snel tot zijn basiscomponenten vervalt en dus niet als "plastic" doorgaat in het milieu. Hetzelfde geldt voor plastics van zetmeel gebruikt voor recyclebaar verpakkingsmateriaal en koffiebekers.

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Oct 21, 2019 om 11:10
34 Antwoorden / 51 Vragen

ik bedoel plastic dat niet oplost en in kleine deeltjes in het milieu achterblijft