julia040
door julia040 Jun 28, 2011 om 21:22
Huishouden & energie

Prijs drogisterijartikelen

Heeft iemand een idee waarom drogisterijartikelen vele malen goedkoper zijn in Duitsland? Terwijl daar toch ook 6% btw op deze artikelen zit.
Ik koop als ik in Duitsland ben een voorraadje deo, shampoo, make-up, haaraccessoires, tandpasta en ga zo maar door.
Mijn favoriete deo-merk Rexona koste bij de Kruidvat 3,45 en nog geen twee weken later in Duitsland 1,75!!!
Ook als ik voor een vriendin haarverf meeneem staat zij versteld van het prijsverschil; in Nederland makkelijk 10,- tot 15,- of nog meer voor 1 merkpak haarverf en in Duitsland rond de 5,-.

Ik kan me niet voorstellen dat de producenten zoveel verschillende prijzen in de EU hanteren, maar ook niet dat de Kruidvat en haar concurrenten nou expres de prijzen opvoert. Riekt het dan naar prijsafspraken?

29637 49 Rapporteer

sh
door shoppertje - Jun 29, 2011 om 07:59
10 Antwoorden / 5 Vragen

Geen antwoord, maar wel de opmerking dat mijn ervaring al jaren geleden dezelfde is mbt drogisterij prijzen in Duitsland. Er moet wel sprake zijn van leveranciersafspraken met de drogisterijketens in Nederland. Iets anders kan volgens mij het grote prijsverschil niet verklaren.
Onderzoek dus NMA!

re
door renate07 - Jun 29, 2011 om 09:46
142 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik koop mijn drogisterij spulletjes ook altijd in duitsland. Eenmaal per maand rijd ik er naar toe. Ik heb me laten vertellen dat het enorme prijsverschil komt doordat die grote fabrikanten in Duitsland zitten.
Ook a merken wasmiddel scheelt heel veel met Nederland.
Gr. Renate

robert11
door robert11 - Jun 29, 2011 om 10:26
310 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=renate07 schreef op woensdag 29 jun 2011, 09:46]Hoi, ik koop mijn drogisterij spulletjes ook altijd in duitsland. Eenmaal per maand rijd ik er naar toe. Ik heb me laten vertellen dat het enorme prijsverschil komt doordat die grote fabrikanten in Duitsland zitten.
Ook a merken wasmiddel scheelt heel veel met Nederland.
Gr. Renate

Klopt helemaal! Ook gaan wij elke maand daarginds boodschappen doen en zijn wij tientallen euro goedkoopst dan hier!
Vaak is het een kwestie van BTW op de koopware!

vladja
door vladja - Jun 29, 2011 om 11:02
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Heeft iemand een idee waarom drogisterijartikelen vele malen goedkoper zijn in Duitsland? Terwijl daar toch ook 6% btw op deze artikelen zit.

Misschien dat er in Duitsland 6% BTW op zit, maar in Nederland valt dat allemaal onder het 19% BTW-tarief in de losse verkoop.

Vladja

re
door renate07 - Jun 29, 2011 om 11:10
142 Antwoorden / 0 Vragen

Dan nog Vladja is het verschil enorm. Mijn man kocht voorheen van Badedas zo'n zwarte flacon douche creme bij het Kruidvat , hier kost deze bijna 3 euro per flacon . Bij de DM Drogisterij in Duitsland zitten deze flacons met 3 in een verpakking voor......echt waar .......1,75. De haarverf van Schwarzkopf kost hier het Kruidvat bijna 16 euro. Bij de Dm drogist daar betaal ik 3,29. Rexona deo scheelt de helft . Max Factor mascara koop ik er voor mezelf en mijn 3 dochter voor 7,99 per stuk. Kijk hier eens in de drogist kost ie mooi 16,49... En zo kan ik nog wel effe doorgaan.
gr. Renate

vladja
door vladja - Jun 29, 2011 om 11:28
8293 Antwoorden / 27 Vragen

renate,

Ik verklaar voor een deel waarom er prijsverschil in zit en zet een misverstand over de BTW-heffing recht.

Vladja

re
door renate07 - Jun 29, 2011 om 11:35
142 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ned. vriendin woont al jaren in Duitsland en zei zegt dat het komt omdat die grote fabrikanten zoals Henkel en Schwarzkopf daar in Duitsland zitten . En de lonen zijn in Duitsland lager dan in Nederland. Mijn vriendin en ik werken allebei als verpleegkundige bij de thuiszorg , wat zij daar met fulltime werken verdiend verdien ik bijna hier met mijn parttime baan. Alles bij elkaar zal daar wel het prijsverschil in zitten.
gr. Renate

vladja
door vladja - Jun 29, 2011 om 12:12
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Renate,

De zeer bekende bekende merken van Henkel zijn o.a. zoals Persil, Schwarzkopf en Loctite. Dus die Schwarzkopf-fabrieken van jou zijn gewoon Henkel-fabrieken.

Als je inkomen wil vergelijken, dan moet je je niet blindstaren op bruto bedragen. Je moet kijken wat er netto overblijft. De belastingvrije voet is in Duitsland hoger, dus over dat bedrag wordt geen belasting ingehouden en de loonbelasting over het wel belaste deel is in Duitsland lager dan in Nederland. Je houdt dus in Duitsland veel meer over van hetzelfde bruto bedrag dan in Nederland vergelijkt.

Als in Duitsland de productie een stuk goedkoper zou zijn, dan in Nederland, dan ga je niet produceren in Nederland. Dan laad je een vrachtwagen vol en die rij je de grens over. Dat gaat met de productie van alle goederen al jaren zo. Ooit gehoord van de "lage lonen-landen" waar de produktie van alles en nog wat gedaan wordt en de halve wereld over gesleept wordt (en dan nog goedkoop blijft).

Economie kan een boeiend vak zijn om je in te verdiepen.

Vladja

re
door renate07 - Jun 29, 2011 om 12:21
142 Antwoorden / 0 Vragen

Als mijn vriendin met 38 uur werken per week zo'n 1100 euro NETTO per maand verdiend en ik met mijn 18 uur per week ruim 900 euro NETTO per maand verdien dan kijk ik daar naar meneer.
En wil je die arrogante schoolmeesters toon van je achterwege laten aub? Maar dat heb ik je volgens mij al eerder verzocht. Gr. Renate

re
door renate07 - Jun 29, 2011 om 12:24
142 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor de duidelijkheid: we hebben hetzelfde aantal dienstjaren we zijn tegelijkertijd van de opleiding afgekomen en werken beiden geen nachtdiensten (want dat kan een salaris ook beinvloeden ) Gr. Renate

ki
door kijkduin - Jun 29, 2011 om 12:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik haal altijd mijn verf voor mijn haar uit Duitsland.Ik heb het kantoor , met het merk van mijn verf gebeld. En ik krijg als antwoord, Dat het de Nederlandse belasting is!!
Dus iedereen die dicht bij de grens woont, Zoals b.v.de stad Aken, zit goed.

vr1944
door vr1944 - Jun 29, 2011 om 12:57
1210 Antwoorden / 5 Vragen

De hogere lonen , pandhuur en belastingen in Nederland zijn hier de oorzaak van.Nederlandse groentes , tomaten en komkommers (bv bij Famila) zijn in Duitsland ook een stuk goedkoper.

Em
door Emmap - Jun 29, 2011 om 13:09
162 Antwoorden / 8 Vragen

Deze vraag is vergelijkbaar met de recente vraag naar de prijs van scheermesjes :-) :
Ik denk dat de fabrikanten per land bedenken wat de consument wil betalen.

Zoek voor meer van dergelijke info naar de aflevering van het VPRO-propgramma Goudzoekers, seizoen 4, afl. 1, titel: Prijsverschillen. Uitgezonden op 9 mei 2011.
Er is ook een dossier met gegevens die zij hebben uitgezocht, prijsverschillen in div. landen voor 1 soort auto, tv, ikea-bank etc. Het loont om eens over de grens te kijken, dat blijkt wel!
Niet alleen voor grote maar ook voor kleine artikelen...

re
door renate07 - Jun 29, 2011 om 13:12
142 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi vr1944 , jij schrijft gewoon zoals het is, het is gewoon alles bij elkaar opgeteld.
Maar volgens Vladja moet je daar ( net als hij) toch wel minimaal economie op de universiteit van Tilburg voor gestudeerd hebben.
Ik ga zelf altijd naar Nettetal (kaldenkirchen) dat ligt een paar kilometer over de grens bij Venlo / Tegelen. Daar heb je Aldi , Liddl en de DM drogist allemaal bij elkaar liggen. Je parkeert je auto op het grote parkeerterrein van de Aldi en je kunt mooi te voet overal je voordeel halen. Voor de liefhebbers (ikzelf niet) er zit ook een slijter daar kost een krat Erdinger bier ( 24flessen van een halve liter)
12 euro zoveel. Deze kost in Nederland 27 euro excl. statiegeld. Dus die sjouwen we ook iedere maand mee. En tot slot effe tanken op de terugweg net voor je de ned. grens over gaat aan de linkse kant scheelt ook weer zo'n 15 ct per liter.
gr. Renate

la
door lariekoek - Jun 29, 2011 om 13:20
3 Antwoorden / 2 Vragen

En waarom is het hier allemaal zo duur? Omdat onze regering zo graag voorop wil lopen in de Europeesche Gemeenschap en met veel geld strooien, kijk eens wat een rijk land wij zijn.... Nee de regering is rijk ,wij niet wij moeten het allemaal betalen!

eva369
door eva369 - Jun 29, 2011 om 13:20
308 Antwoorden / 2 Vragen

het gaat niet om de productie lonen. maar ook om de lonen van de medewerkers in de winkel. en dan gaat het ook om alles wat het de werkgever kost. dus als een medewerker in de winkel hier 3 euro meer kost per uur, dan moet dat terug verdiend worden. en ook de medewerker in het magazijn die zoveel euro duurder is tikt aan.

vr1944
door vr1944 - Jun 29, 2011 om 13:28
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@renate07

Je vergeet nog een belangrijks iets .Ze zijn in Duitsland een stuk vriendelijker en beleefder tegen de klanten.Tenminste dat is mijn ervaring in Leer ,Oldenburg en Emden.En altijd gratis parkeren en in de binnenstad hooguit 50 cent per uur.

=renate07 schreef op woensdag 29 jun 2011, 13:12: Hoi vr1944 , jij schrijft gewoon zoals het is, het is gewoon alles bij elkaar opgeteld.
Maar volgens Vladja moet je daar ( net als hij) toch wel minimaal economie op de universiteit van Tilburg voor gestudeerd hebben.
Ik ga zelf altijd naar Nettetal (kaldenkirchen) dat ligt een paar kilometer over de grens bij Venlo / Tegelen. Daar heb je Aldi , Liddl en de DM drogist allemaal bij elkaar liggen. Je parkeert je auto op het grote parkeerterrein van de Aldi en je kunt mooi te voet overal je voordeel halen. Voor de liefhebbers (ikzelf niet) er zit ook een slijter daar kost een krat Erdinger bier ( 24flessen van een halve liter)
12 euro zoveel. Deze kost in Nederland 27 euro excl. statiegeld. Dus die sjouwen we ook iedere maand mee. En tot slot effe tanken op de terugweg net voor je de ned. grens over gaat aan de linkse kant scheelt ook weer zo'n 15 ct per liter.
gr. Renate

re
door renate07 - Jun 29, 2011 om 13:32
142 Antwoorden / 0 Vragen

klopt vr1944, zeer behulpzaam en uiterst vriendelijk personeel. Ook kijk ik iedere keer weer hoesnel die cassieres daar hun werk doen, de boodschappen vliegen over de band. Lange rijen zijn in no time weggewerkt. Kunnen ze hier nog wat van leren. Gr. Renate

sp
door spikkel - Jun 29, 2011 om 14:20
148 Antwoorden / 5 Vragen

Als iedereen het goedkoper wil vind ik het toch gek dat Schlecker er in Nederland en Belgie mee is gestopt omdat de omzet niet hoog genoeg was. Duitse drogisterij keten met een eigen merk dat aanzienlijk goedkoper was dan vergelijkbare Nederlandse merken. Ook vaak Nederlandse A-merken in de reclame met aanzienlijke kortingen. Het lijkt wel of we het niet goedkoper WILLEN.

be
door bert bakker - Jun 29, 2011 om 14:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

Renate 07

Zeker de laatste keer in 1999 boodschappen in Duitsland wezen doen, ik woon ook aan de grensstreek waar de prijzen van benzine al jaren de LAAGST zijn.
Ik kan me sinds het GULDENTIJDPERK er een prijsverschil van VIJFTIEN CENTEN is geweest!!!
Dus hou een beetje op met het GEZWETS over de lage prijzen in Duitsland

be
door bert bakker - Jun 29, 2011 om 14:35
5 Antwoorden / 1 Vragen

Renate 07

Zeker de laatste keer in 1999 boodschappen in Duitsland wezen doen, ik woon ook aan de grensstreek waar de prijzen van benzine al jaren het LAAGST van Nederland zijn.
Ik kan me sinds het GULDENTIJDPERK niet meer herinneren dat er een prijsverschil van VIJFTIEN CENTEN is geweest!!!
Dus hou een beetje op met het GEZWETS over de lage prijzen in Duitsland

re
door renate07 - Jun 29, 2011 om 14:46
142 Antwoorden / 0 Vragen

Nou beste meneer Bakker voordat je me hier loopt te beschuldigen van alles en nog wat , adviseer ik je op je vrije dag of avond een keer naar Nettetal te rijden , vanuit Nederland de 1e pomp aan de rechtse kant, kijkt U daar eens wat euro bleifrei kost per liter en wilt U me dan eerlijk schrijven wat U daar leest op de prijspaal en kijk dan naar de nederlandse benzine prijs in Tegelen.
Succes meneer Bakker En aan dementie lijd ik ook niet. Gr. Renate

harrie
door harrie - Jun 29, 2011 om 14:53
765 Antwoorden / 36 Vragen

Eigenlijk is het heel simpel.

De prijs wordt grotendeels bepaald door de concurrentie, iets wat per land verschilt.
In NL. is van ouds her bijv. suiker als concurrentie artikel gebruikt. Dus de Nederlander is gewend aan een lage prijs en wil er niet de hoofdprijs voor betalen.
Sinds 10 jaar woon ik aan de Belgische grens. Wat mij op dus opvalt is dat de meeste artikelen daar duurder zijn, ook binnen hetzelfde concern....

Maar er zijn redelijk wat uitzonderingen, als voorbeeld Aldi / Lidl.
Alle persoonlijke verzorgingsmiddelen zijn 20 tot 50% goedkoper (ook de scheermesjes)
Koffie, ook de instant.
Noordzee garnalen.
Broodmix, bij Lidl NL 1,75 in BE 0,99 per kilo
Schoonmaakartikelen.
Scharreleieren.

Dit even als voorbeeld.
De meeste andere artikelen zijn duurder of ongeveer gelijk.
Voor een bedrijf is het punt dat zij gewoon een gemiddelde winstmarge over het totaal moeten maken, verdienen ze het door de omstandigheden/concurrentie niet op het ene produkt, pakken ze het op een ander.....

Suiker is daar dus duurder...;-)

Salut Ex-Haagsche Harrie

P.S. Ook de benzine is daar wat goedkoper (globaal min. 10 ct) en als je dat combineer is het leuk om regelmatig even bij de buren langs te gaan.

ti
door timfelix - Jun 29, 2011 om 15:07
270 Antwoorden / 13 Vragen

De dingen die je het meeste terug vindt in het prijsverschil zijn: loon van winkelpersoneel en BTW. Nederland heft relatief veel inkomstenbelasting en daarom zijn de lonen ook hoger dan in vergelijkbare landen als Duitsland. Dit geldt natuurlijk ook voor de BTW die hier 19% bedraagt en in Duitsland maar 6%.

Natuurlijk speelt de grootte en de locatie van de winkel ook mee, maar wij kunnen de hogere prijzen vooral danken aan onze overheid.

rj
door rjw - Jun 29, 2011 om 15:58
3238 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 29 jun 2011, 12:12]
Als je inkomen wil vergelijken, dan moet je je niet blindstaren op bruto bedragen. Je moet kijken wat er netto overblijft. De belastingvrije voet is in Duitsland hoger, dus over dat bedrag wordt geen belasting ingehouden en de loonbelasting over het wel belaste deel is in Duitsland lager dan in Nederland. Je houdt dus in Duitsland veel meer over van hetzelfde bruto bedrag dan in Nederland vergelijkt.

Voor de kosten van producten moet je juist wel naar bruto lonen kijken. Voor een fabrikant of winkelketen is het niet belangrijk hoeveel geld hun werknemers overhouden, maar hoeveel loonkosten ze hebben. Dus als de brutolonen lager zijn, kan je je producten voor minder geld in de winkel leggen en toch dezelfde marge houden.

rj
door rjw - Jun 29, 2011 om 16:00
3238 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=spikkel schreef op woensdag 29 jun 2011, 14:20]Als iedereen het goedkoper wil vind ik het toch gek dat Schlecker er in Nederland en Belgie mee is gestopt omdat de omzet niet hoog genoeg was. Duitse drogisterij keten met een eigen merk dat aanzienlijk goedkoper was dan vergelijkbare Nederlandse merken. Ook vaak Nederlandse A-merken in de reclame met aanzienlijke kortingen. Het lijkt wel of we het niet goedkoper WILLEN.

Ik denk dat Schlecker in Nederland vooral goedkoper was vanwege de locaties waar ze zaten. En dat waren vaak niet de locaties waar mogelijke klanten kwamen. En als ze wel op de goede locaties waren gaan zitten, hadden ze waarschijnlijk niet zo goedkoop kunnen zijn.

rj
door rjw - Jun 29, 2011 om 16:02
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Wat ik overigens nog steeds niet begrijp is dat Nederlanders claimen dat Duitsland goedkoper is, en dat half Limburg vol staat met Duitse auto's omdat Duitser in Nederland boodschappen komen doen omdat het goedkoper is.

Ik neem iedere week voor mijn collega's koffie mee uit Nederland naar Duitsland omdat het hier veel goedkoper is. En voor diesel kan je ook beter naar Nederland komen.

Kortom: je moet eigenljk niet naar individuele producten kijken maar naar het grote geheel.

vladja
door vladja - Jun 29, 2011 om 16:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

rjw,

Voor de kosten van producten moet je juist wel naar bruto lonen kijken. Voor een fabrikant of winkelketen is het niet belangrijk hoeveel geld hun werknemers overhouden, maar hoeveel loonkosten ze hebben.

Ik schrijf;

Als je inkomen wil vergelijken, dan moet je je niet blindstaren op bruto bedragen.

Ik had het over het loon/inkomenverschil tussen renate en haar vriendin en niet over productiekosten. Kwestie van goed lezen.

Vladja

vr1944
door vr1944 - Jun 29, 2011 om 16:34
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@Bert Bakker,

Dat was de gulden en marken tijd .De benzineprijs was in de grensstreek inderdaad10 cent lager maar daar was een reden voor en ze verkochten weinig benzine.Dat werd overigens weer goed gemaakt ,omdat de Duitsers hier de diesel en koffie kwamen halen en het was de tijd dat je fl 1,15 voor een mark moest geven.Een van de weinige voordelen van huide euro.

=bert bakker schreef op woensdag 29 jun 2011, 14:35: Renate 07

Zeker de laatste keer in 1999 boodschappen in Duitsland wezen doen, ik woon ook aan de grensstreek waar de prijzen van benzine al jaren het LAAGST van Nederland zijn.
Ik kan me sinds het GULDENTIJDPERK niet meer herinneren dat er een prijsverschil van VIJFTIEN CENTEN is geweest!!!
Dus hou een beetje op met het GEZWETS over de lage prijzen in Duitsland

jaap58
door jaap58 - Jun 29, 2011 om 17:03
21 Antwoorden / 1 Vragen

Nooit geweten dat het zoveel verschil maakt.

Maar dit is alleen gunstig als je dicht bij de grens woont, hoe moet het nou met de rest van Nederland ?? .. gewoon pech!!!

Geef eens een link of manier waar ik ( en de rest van ons) zoiets online kan bestellen.
Daar hebben we allemaal wat aan.

bosbess
door bosbess - Jun 29, 2011 om 17:26
354 Antwoorden / 40 Vragen

Jaap58, daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik heb www.DM.de bezocht, maar daar kon ik niet vinden dat je per internet kunt bestellen. En de twee producten die ik zou willen bestellen, kenden ze helemaal niet. Dus als iemand een internetdrogisterij kent in Duitsland, graag!

bo
door boosje - Jun 29, 2011 om 17:50
80 Antwoorden / 2 Vragen

Als je de reis naar Duitsland extra rendabel wilt maken, sla dan het sterkedrankvak niet over! Ook de wijn is stukken goedkoper daar dan in NL, maar dat is volumineuzer dus je kofferbak sneller vol. Pas geleden (begin juni) nog daar geweest en de thuisbar flink aangevuld zonder Jan-Kees De Jager te spekken! Scheelt als je een goeie voorraad meeneemt tientallen euro´s. Wist niet dat drogisterij daar ook zo voordelig is, dat wordt op onze volgende rit meegenomen met dank aan de vraagsteller.

Een ding lijkt wel zeker te zijn: wij zijn heerlijke melkkoeien (m/v) voor onze regering. Bijna overal zit hoge BTW op, dus dokken maar! Wat ik bijvoorbeeld niet begrijp is dat wij in Nederland zoveel moeten betalen voor eieren, terwijl ik ze hier (zit op dit moment in Frankrijk) voor 99 cent per doosje van 10 kan kopen. En Frankrijk geldt als duurder dan NL (is voor veel dingen wel zo, maar ook weer niet voor wijn en gedistilleerd, al kunnen ze daarmee niet tegen Duitsland op), en ja: op veel plekken is de bediening en bejegening stukken aangenamer dan in NL!

BTW: als je nou toch op voordeeltocht bent in Duitsland, ga dan gelijk even lekker ergens eten, ook dat is daar STUKKEN goedkoper dan in Koud Kikkerland! En vaak nog beter ook!

Prosit und guten Appetit!

re
door renate07 - Jun 29, 2011 om 17:56
142 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Jaap en bossbess, ik heb effe google geraadpleegd en heb het adres gevonden: www.dm-drogeriemarkt.de ,
Het is inderdaad niet aantrekkelijk als je ver van de duitse grens afwoont,maar ik rijd er een half uurtje over als er geen files staan, maar ik ga meestal op zaterdagochtend en dan kun je lekker doorkarren.
En het is inderdaad ook niet voor alles aantrekkelijk, Koffie is inderdaad stuk duurder en voor veel meer artikelen maakt het voor de prijs niet uit of je het hier of in Duitsland koopt. De duitse Aldi en de Nederlandse Aldi maken in prijs ook niet veel verschil. Maar bij de duitse Liddl verkopen ze ook a merken en dat scheelt wel weer heel veel.En zo moet ieder voor zich uitmaken wat hij wel of niet de moeite waard vindt. Ik ben dol op de duitse Dm drogisterij kan ik gerust twee uur rond lopen rond snuffelen.Ze verkopen daar ook zakjes met poeder (kost 0,65) dat doe ik bij het wasmiddel als ik mijn witte uniformen was(met zo'n zakje doe ik 4 machines) en iedereen maar vragen hoe ik mijn uniform zo wit houdt.
Dat spul is hier nergens verkrijgbaar.
gr.Renate

bosbess
door bosbess - Jun 29, 2011 om 18:26
354 Antwoorden / 40 Vragen

Bedankt Renate voor de moeite, maar dat had ik zelf dus ook al gedaan. Ik goegelde DM.de en kwam uit op De-drogeriemarkt. de. Ik schreef dat ik bij DM niet kon vinden dat je er per internet kon bestellen. Jij wel?

spouky
door spouky - Jun 29, 2011 om 18:28
22 Antwoorden / 0 Vragen

Bert Bakker,
Ik ben net een uurtje thuis dagje Duitsland gedaan,
Famila Leer bleif frei benzine 151
Lidl haarlak van het merk schwarzskopf blauwe bus1.65
Coup de solei het merk schwars kopf extra blond 295 NIX WI HIN,
Ik kan nog meer opnoemen heb de kassabon er bij.
Dus vergelijk maar in de winkel maakt niet uit welke winkel,
Vriendelijk groet Spouky

re
door renate07 - Jun 29, 2011 om 18:39
142 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Bossbess om welke 2 artikelen gaat het wat je wil weten? Ik ga zaterdag naar Duitsland (zondag verjaardag dus drank inslaan ) Dan zal ik kijken of ze het daar hebben en wat het kost. Dan laat ik het hier weten wat ik weet.
gr. Renate

sp
door spikkel - Jun 29, 2011 om 18:46
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=rjw schreef op woensdag 29 jun 2011, 16:00]Ik denk dat Schlecker in Nederland vooral goedkoper was vanwege de locaties waar ze zaten. En dat waren vaak niet de locaties waar mogelijke klanten kwamen. En als ze wel op de goede locaties waren gaan zitten, hadden ze waarschijnlijk niet zo goedkoop kunnen zijn.

Hier zat Schlecker tegenover Blokker, naast de AH en nog twee in een overdekt winkelcentrum waar ook een Dekamarkt, Aldi, Lidl, Vomar, Bruna plus postkantoor, AH, goede slager en bakker enz. zaten. Ik zou niet weten wat er verkeerd is aan zulke locaties.

re
door renate07 - Jun 29, 2011 om 18:50
142 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Spikkel, ja op de een of andere manier heeft Schlecker het hier niet gemaakt. Maar loop eens een Dm drogist binnen of bij de Schlecker. Veel hoef ik niet uit te leggen, maar dan is de Schlecker een rommelwinkeltje.
En Spouky bedankt voor je steun.
gr. Renate

ki
door kieskeurig - Jun 29, 2011 om 19:47
25 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een geklets allemaal, je weet toch Nederland is het land van de zakkenvullers.

frits
door frits - Jun 29, 2011 om 20:46
146 Antwoorden / 5 Vragen

Zoals ik reeds vaker vermeld heb in Duitsland is bijna alles goedkoper, wij wonen 6 km van de Duitse grens en kopen bijna alle benodigdheden daar, het varieert van tandpasta,levensmiddelen tot (merk) autobanden scheelt massa,s euro's.
Maar als je ver van de grens woont loont het niet ! voor de euro was het anderom, las vandaag dat 80% van de duitsers tegen de Euro is, vorig jaar was het 65%.

av
door avazon - Jun 29, 2011 om 21:01
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet het ook niet precies, maar er is Duitsland al jaren een "retailwar" aan de gang.
Op alle fronten. Dus ook bij de drogist. En de Drogisten zijn waarscijnlijk in handen van Duitsers. Bij ons (volgens mij) van Chinezen. En die zijn slim.
Het prijsverschil in dezelfde drogistketen is trouwens ook frappant. In Gronau (grens NL) zijn de prijzen hoger als in Berlijn.
weizenbier (Erdinger) wordt in NL vergeleken met Belgisch witbier en dat wordt gezien als luxe.
In Beieren is Witbier natuurlijk weer NOG goedkoper.
Lidl NL is overigens begonnen (in de grensstreek) bepaalde goedkope Duitse producten aan te bieden tegen "Duitse" prijzen.
En volgens mij is de btw in NL op ALLE nonfood en vermeende luxe 19 % en "lopen de Duitsers achter"

mi
door midas - Jun 29, 2011 om 22:22
64 Antwoorden / 1 Vragen

Uitkering schat ik. En op Geertje gestemd (die je nou ook in de kou gedoogt)

=lariekoek schreef op woensdag 29 jun 2011, 13:20: En waarom is het hier allemaal zo duur? Omdat onze regering zo graag voorop wil lopen in de Europeesche Gemeenschap en met veel geld strooien, kijk eens wat een rijk land wij zijn.... Nee de regering is rijk ,wij niet wij moeten het allemaal betalen!

sp
door spikkel - Jun 29, 2011 om 22:58
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=renate07 schreef op woensdag 29 jun 2011, 18:50]hoi Spikkel, ja op de een of andere manier heeft Schlecker het hier niet gemaakt. Maar loop eens een Dm drogist binnen of bij de Schlecker. Veel hoef ik niet uit te leggen, maar dan is de Schlecker een rommelwinkeltje.

Die DM drogist zit toch alleen in Duitsland ? Die vergelijking kan 95 % van de Nederlanders niet maken. Loop eens een AH binnen, dan is Aldi een rommelwinkel. Wat willen we nou ? Genoeg personeel, alles uitgestald, netjes en schoon, ruime gangpaden, geen wachttijd bij de kassa of goedkoop ? Als je goedkoop wil dan zul je het met minder luxe winkels moeten doen. Al die low-budget zaken zijn een rommeltje. Schlecker, Aldi, Lidl, Action, Leen Bakker enz.

re
door renate07 - Jun 30, 2011 om 08:09
142 Antwoorden / 0 Vragen

beste Spikkel , ik kan me echt niet druk maken om de Schlecker . Jammer dat ze het hier niet gered hebben , maar voor de rest zal het mij een zorg wezen.
Gr. Renate

ge
door gerdae - Jun 30, 2011 om 14:00
31 Antwoorden / 15 Vragen

Ik koop ook veel drogisterij-artikelen in Duitsland. O.a. Sebamed zeep. Kost hiet 3.90 in Duitsland 1.99

tenormin
door tenormin - Jul 1, 2011 om 19:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=vr1944 schreef op woensdag 29 jun 2011, 13:28]@renate07

Je vergeet nog een belangrijks iets .Ze zijn in Duitsland een stuk vriendelijker en beleefder tegen de klanten.Tenminste dat is mijn ervaring in Leer ,Oldenburg en Emden.En altijd gratis parkeren en in de binnenstad hooguit 50 cent per uur.

[quote=renate07 schreef op woensdag 29 jun 2011, 13:12]Hoi vr1944 , jij schrijft gewoon zoals het is, het is gewoon alles bij elkaar opgeteld.
Maar volgens Vladja moet je daar ( net als hij) toch wel minimaal economie op de universiteit van Tilburg voor gestudeerd hebben.
Ik ga zelf altijd naar Nettetal (kaldenkirchen) dat ligt een paar kilometer over de grens bij Venlo / Tegelen. Daar heb je Aldi , Liddl en de DM drogist allemaal bij elkaar liggen. Je parkeert je auto op het grote parkeerterrein van de Aldi en je kunt mooi te voet overal je voordeel halen. Voor de liefhebbers (ikzelf niet) er zit ook een slijter daar kost een krat Erdinger bier ( 24flessen van een halve liter)
12 euro zoveel. Deze kost in Nederland 27 euro excl. statiegeld. Dus die sjouwen we ook iedere maand mee. En tot slot effe tanken op de terugweg net voor je de ned. grens over gaat aan de linkse kant scheelt ook weer zo'n 15 ct per liter.
gr. Renate

Kunt u me misschien uitleggen wat de vriendelijkheid van de verkopers/sters te maken heeft met de grote prijsverschillen? Ik ben hier "even de weg kwijt". Ging het over prijsverschillen of personeelsgedrag?

vr1944
door vr1944 - Jul 1, 2011 om 20:15
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@engelandvaarder,

Kunt u me misschien uitleggen wat de vriendelijkheid van de verkopers/sters te maken heeft met de grote prijsverschillen? Ik ben hier "even de weg kwijt".

Niets, maar wel zo leuk dat je als klant behandeld wordt .

Ik ben hier "even de weg kwijt".

Neem TomTom ben je wat minder sneller de weg kwijt zeurpiet

Redacteur
door Redacteur - Jul 4, 2011 om 16:14
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Een aantal bijdragen is gewist. Graag alleen on topic reageren.

De redactie

se
door seeker - Oct 24, 2011 om 12:14
181 Antwoorden / 13 Vragen

Deze discussie is al 4 pagina's lang maar heb nog niemand horen zeggen dat je in Nederland juist op aanbiedingen af moet gaan.

Het klopt inderdaad dat a merk verzorging artikelen in Nederland in de drogisterij duurder zijn, echter wanneer je 50% kassa korting krijgt dan valt dat reuze mee. Zo heb ik tijdje terug ruim 8 Axe artikelen gekocht en daar kreeg ik dus 50% korting op de totaal prijs.

Dus ik heb voor komende jaar en jaren want ik doe er vrij lang mee dus Axe in gekocht en persoonlijk heb ik liever een Nederlandse Axe deo of shower gel dan een Duitse, want ik hou niet zo van de Duitse taal en het is snellere om gewoon even de Kruitvat naar binnen te lopen.

En zelfde heb ik met Rexona gedaan, ook voor 50% korting in gekocht en aangezien Rexona goedkoper is dan Axe komt dan neer op ongeveer € 1,40 per deo bus.