Lu
Prijs verschil

Hallo ik heb na lang zoeken mijn schoonmaakmiddel Dettol  gevonden bij Bol.com hiervoor heb ik 8,50 betaald dit vond ik wel duur maar het beviel mij goed .
Wat schets mijn verbazing bij de Action kost deze zelfde fles 1,79 € .
vind dit toch teveel verschil .
Heb klacht gestuurd naar BOL .com , deze stuurd mij door naar Brettstock / Partner van BOL.com.

Deze gooien het op verzendkosten terwijl ik gratis verzenden heb bij BOl.com.
Mijn vraag is kan dit zomaar ?
met vriendelijke groeten Desiree Middelkamp

4860 18 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2022 om 17:47
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, dat is nu eenmaal zo dat winkeliers hun eigen prijs mogen bepalen. Een klacht daarover naar mijn mening niet meer zin hebben dat de aanbieder Brettstock mogelijk de prijs verlaagt. Weet u wel zeker dat de inhoud van de fles/flacon die bij Action wordt aangeboden en via BOL.COM hetzelfde is? U geeft aan 1 liter en m.b.t. de diverse mogelijkheden en prijzen zie dan ook dit: https://www.bing.com/search?q=dettol+allesreiniger&FORM=R5FD en kennelijk ook meer goedkopere aanbieders.

Ps. Hoe dan ook kan een aankoop in 'een stene winkel' zoals in uw geval uiteraard veel goedkoper zijn zij het dat u er dan wel zelf heen moet en mogelijk reiskosten heeft. In ieder gaval is er dan geen sprake van het ingekalkuleerd zijn van verzendkosten. (Ik neem aan dat u weet wat de porto kosten zijn van een gewone 'simpele' brief van 20 gram max. )..

Donuts
door Donuts - Feb 7, 2022 om 17:56
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ja natuurlijk mag dat zomaar. Wat de gek er voor geeft hoor. De prijs van verzending zit in de verkoopprijs van de externe partner van Bol. Je denkt toch niet dat een bedrijf voor 1,80 gaat inpakken, labelen en verzenden?

En voortaan maar eerst bij de Action kijken dus.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 7, 2022 om 17:59
2054 Antwoorden / Vragen

U bent echt grappig. "Ze gooien het op verzendkosten terwijl u gratis verzending heeft". Dus u denkt dat omdat u gratis verzenden heeft postNL voor niets werkt?

Thecla58
door Thecla58 - Feb 7, 2022 om 18:02
854 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry hoor,

maar dit is toch wel, in mijn ogen, de domheid ten top. Ieder weldenkend mens kan weten/weet dat Bol.com eigenlijk zelden de goedkoopste is. Dan kom je er achter dat hetzelfde product ergens anders goedkoper is en dan gaan klagen bij Bol.com die, in casu, alleen een platform aan de verkoper biedt om zijn spullen te verkopen.

Kan me vergissen maar volgens mij, bestel zelf zelden bij Bol, is het niet bij wederverkopers gratis verzenden.

Zoals @Donut zegt... een werderverkoper zit uiteraard met zijn handlingskosten.

Ergo: voortaan verder kijken en dan pas bestellen.

tenormin
door tenormin - Feb 7, 2022 om 18:05
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Toevallig vanavond in Editie.Nl. Het mag. De dame waar het over ging in de reportage ging terug naar DIRK. De kassa mevrouw zei toen, omdat ze een veel hogere prijs had betaald: als u de bon heeft, dan kunt u het ruilen, de aanbieding pakken en... klaar was kees. Ik denk niet dat u de flacon Dettol kan terugsturen onder het mom van "niet goed". Want dan zou u het hebben moeten gebruiken, en dat mag dan niet. Maar inderdaad, eerst bij goedkopere zaken kijken. Action heeft trouwens niet altijd dezelfde dingen op voorraad, hoor.

Donuts
door Donuts - Feb 7, 2022 om 18:19
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Vraag me wel af hoe je dan gezocht hebt als je schrijft "na lang zoeken".
Dettol is overal te koop o. a. ook bij Blokker, Appie enz.

mahadma
door mahadma - Feb 7, 2022 om 18:29
11540 Antwoorden / 51 Vragen

1 Enveloppe versturen per post, tot en met 20 gram is 1 prijs. Dus als ik 1 brief verstuur met maar 5 gram gewicht betaal ik evenveel postzegels.
En als u niet veel wilt betalen adviseer ik u om AL UW ARTIKELEN vooraf goed na te zoeken waar het artikel het minste kost. Dat kan u m.i. geld opleveren, maar ook geld kosten, als u met autoeen x aantal km's moet rijden om het voordelig te krijgen moet u dus wèl kosten maken. Plus dat u de nodige hoeveelheid tijd moet nemen/maken. Ook voor het uitzoeken  wie wat toevallig "in de aanbieding" heeft.

Iv
door Ivo W - Feb 7, 2022 om 20:43
729 Antwoorden / Vragen

Gratis verzenden bestaat niet. Linksom of rechtsom vraagt de post- of pakketdienst een vergoeding.

In dit geval worden de verzendkosten door de verkoper betaald. En dat kan alléén als er genoeg marge op de producten zit om die verzendkosten van te betalen. Vandaar dat die fles online zo duur was.

En ja, dat mag. We hebben een vrije markt in Nederland. Iedere ondernemer mag zelf belalen tegen welke prijs hij/zij de producten verkoopt. Er is één verplichting: de prijs moet bekend zijn voordat de klant de overeenkomst aan gaat. Aangezien op Bol.com duidelijke prijzen vermeld staan, is er dus geen vuiltje aan de lucht.

gerbera
door gerbera - Feb 7, 2022 om 20:46
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Na lang zoeken? hoe komt u dan ineens bij Action terecht, toch niet goed gezocht dan.

sira
door sira - Feb 7, 2022 om 20:48
2336 Antwoorden / 24 Vragen

U rekent verkeerd.
Mijn kat moet speciaal voer, dat is in 2 merken verkrijgbaar, maar hij vindt 1 merk erg lekker en dat heeft niet iedere dierenarts. Ik moet daar 40 km vice versa voor rijden. Nu heb ik het ook op internet gevonden, maar het is daar wel duurder. Toch heb ik er voor gekozen het op internet te bestellen in plaats er 40 km voor te gaan rijden. Per slot van rekening kosten mijn auto en reistijd ook geld.

Maar nu de Dettol. Voor de dichtstbijzijnde Action moet ik ook 22 km vice versa rijden en bovendien krijg ik er dan ook nog parkeerkosten bij à € 1,- per half uur. Zou ik er speciaal naar toe moeten rijden, dan nam ik gelijk 5 of 10 flessen mee om de kosten eruit te krijgen, want 1 fles loont niet.
Zoek ik op inernet dan kom ik allerlei winkels tegen die stukken goedkoper zijn, AH, Kruidvat, Action, Jumbo. Eén van die winkels zal toch wel bij u in de buurt zijn?

ne
door neodutchio - Feb 7, 2022 om 21:13
5150 Antwoorden / 12 Vragen

€8,50 valt nog mee. Een wederverkoper moet aan Bol een vast bedrag betalen per verkocht artikel. Daarnaast moet een verkoper wel gewoon betalen aan PostNL, anders gaat deze het echt niet bezorgen. Nu meen ik wel dat Bol een prijsafspraak heeft met PostNL en meen dat ze zo rond de €3,95 per pakket betalen. Normaal betaald een verkoper €5,- euro per verkocht artikel aan Bol. Hoe deze verkoper het dan kan verkopen voor €8,50 is mij een raadsel. En nu blijkt het ook nog uit Belgie te komen. Hoe dan voor dat geld? Vandaar dat wellicht de prijs nu is verhoogd naar €9,50

rj
door rjw - Feb 7, 2022 om 21:22
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Je zou verwachten dat het business model van de Britse durfinvesteerders achter Action ondertussen bekend is: restpartijen opkopen en die goedkoop aanbieden. Maar reken er niet op dat het voor die prijs vast in het assortiment zit. Bedrijven die dit wel vast in het assortiment hebben moeten voorraad houden en kunnen het niet voor de spotprijzen van restpartijen inkopen.

1paul
door 1paul - Feb 8, 2022 om 06:07
3144 Antwoorden / 0 Vragen

gratis bestaat niet!

li
door liadegroof - Feb 9, 2022 om 10:45
11 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat Action HÉÉL ERG GROOT inkoopt kunnen ze de prijzen superlaag houden.
Dat is hetzelfde als bij die vochtvreetzakjes die bij Action maar€2,00 kosten en bij Bol com €8,50.
Eerst even bij Action kijken is mijn advies,ook de vochtige doekjes voor wc en reinigingsdiensten voor gezicht hetzelfde verhaal.
Succes verder bij Action scheelt heel veel geld.

justmeagain
door justmeagain Feb 12, 2022 om 00:19
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dat is deels waar. Ze kopen vooral producten in waar de fabrikant graag vanaf wil. Dus over voorraad of uit assortiment. Daarom vindt je ook zo vaak nieuwe producten bij deze winkels.

mo
door mof - Feb 9, 2022 om 10:57
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Gratis verzenden bestaat niet.
De prijs wordt niet ZOMAAR vastgesteld.
Er wordt door bol.com een prijs getoond voor het product. Een leverancier is vrij deze prijs zelf vast te stellen. Dat de verzendkosten in deze prijs zijn inbegrepen is logisch. voor 1,79 euro kan men geen fles Dettol versturen per post. Nadeel voor de klant is dat per fles dezelfde verzendkosten berekend worden. In werkelijkheid gaan de verzendkosten eerst tot 3 kg en dan tot 5 kg in stapjes omhoog, dus niet per artikele maar per gewicht van het totaal verzonden.

Maar zelf afhalen bij een winkel is vaak voordeliger.

Ge
door GeeJee - Feb 9, 2022 om 10:59
15 Antwoorden / Vragen

Herkenbaar, bij BOL is de prijs vaak hoger omdat gratis verzending, maar ook retourneren inbegrepen is.
TIP: kijk ook op de website van de leverancier die via BOL aanbiedt, dan zie je het verschil en kan je dde aankoop overwegen,
NB: als je de fles nog niet hebt geopend, kan je m misschien nog retourneren......

frits
door frits - Feb 9, 2022 om 21:08
146 Antwoorden / 5 Vragen

BOL.com is erg duur ik bestel er bijna nooit iets, ze hebben geen eigen producten en werken alleen met toe leveranciers.Hetzelde product is meestal op een andere site beduidend goedkoper.

Analoog
door Analoog - Feb 9, 2022 om 21:20
137 Antwoorden / Vragen

Ik zie 1 liter Dettol allesreiniger bij Bol voor 2,90, wel in andere fles dan bij Action, die heeft doseerdop, maar dat lijkt mij precies hetzelfde spul en die jij hebt gekocht staat er ook wel op, maar wordt inderdaad veel duurder door externe leverancier geleverd en die hebben soms een groot prijsverschil, daar gaat Bol uiteindelijk niet over.

Dettol Bol

Hieronder staat dezelfde fles als die jij hebt gekocht als bij Bol, maar ook stuk goedkoper dan jou prijs, je hebt iets te snel gekocht lijkt mij....

Dettol