Probleem met de klantenservice van Vattenfall over belkosten.
Ik had bij mijn maandoverzicht in juni een stijging van 110 kuub gas vergeleken met de afgelopen 3 jaren.
Heb op vrijdag contact gezocht met Vattenfall. Werd in de wacht gezet, doorverbonden, zeer onvriendelijke medewerkster,doorverbonden naar financiéle afdeling, enz. maar kreeg geen contact.
Bij aanvang werd al vermeld : Dit gesprek kost 55 cent per minuut , plus de gebruikelijke belkosten.
Ik heb 3 maal opgehangen en opnieuw gebeld. totaal 49 minuten en 28 seconden.
Op maandag opnieuw gebeld . Zelfde verhaal 50 minuten en 30 sec. Uiteindelijk op woensdag via een app contact gekregen.
Vattenfall kon niets doen. Moest bij Liander zijn. Kosten tussen de 200 en 600 euro. !!!! Op mijn reactie: Dat doet toch niemand, gaf de medewerker van Vattenfall als reactie. Ja dat klopt.Ik moest maar bij de eigenaar van de huurketel zijn.
Over de belkosten zou hij met zijn superieur contact opnemen. Na zes dagen werd ik teruggemaild. Zijn superieur wilde niets doen.
Afgelopen week de maandafrekening telefoon. 57,20 euro kosten Vattenfall. Weer contact opgenomen en afgewimpeld , na diverse contacten over twee dagen. U zult wel het verkeerde nummer gebeld hebben. Ik belde met 0900 0808 en werd daar doorverbonden ???
Op mijn reactie dat het nu een principekweste werd en het een geval voor kassa werd, reageerde men met: Moet u lekker doen. Wij wachten het wel af.
Hebben meer mensen een zelfde ervaring met dit bedrijf ?
Het is nu een consument tegen een groot bedrijf.

Ik heb toevallig zojuist zelf Vattenfall moeten bellen op 0900-0808. Op de website staat dat je de gebruikelijke belkosten betaalt voor dit nummer en aan de lijn kreeg ik ook geen bandje te horen (omdat er de gebruikelijke belkosten worden berekend).
Ik begrijp dus niet goed welk nummer u heeft gebeld. Heeft u soms via een doorverbindservice gebeld, dan kan ik die hoge kosten begrijpen, maar dat is niet Vattenfall aan te rekenen, u kijkt zelf niet met wie en wat u belt.
U had zelfs het nummer kunnen bellen wat men vanuit het buitenland moet bellen, te weten 026-8450271 (vanuit het buitenland moet er +31 voor gezet worden).
Kunt u het nummer even vermelden dat u heeft gebeld?
Overigens heb ik niet lang moeten wachten en ik kreeg een uitermate vriendelijke dame aan de lijn.

@sira, volgens mij heeft de TS het nummer op Google gezocht en gebruikt. 0906-1404. Daar wordt in ieder geval veel geld voor betaald. Alleen heeft de TS kennelijk niet gelezen dat het 0.50 cent per minuut kost, ook natuurlijk inclusief de wachttijden. Maar bij dit nummer staat wel degelijk ADV bij. Probleem is dan dat hij gewoon een nummer lijkt te hebben gebruikt wat hem kennelijk extra geld "voor hun service" moet betalen. Je weet wel: huur en zorgtoeslag aanvragen. Is gewoon gratis. Maar ja, als men een ADV met nummer, betaal je ook voor "een service".

Dat dacht ik ook al gelijk, dus de hoge belkosten zijn aan haar/hem zelf te wijten.
Bovendien dan boos reageren tegen de medewerkster en ja, dan krijg je de wind van voren.
Mijn hele werkende leven heb ik altijd de instelling gehad dat de klant koning is, mits hij zich als zodanig gedraagt. Ik heb mij nooit door iemand onheus laten behandelen (als sloofje). Deden ze dat wel, dan vroeg ik of ze mij op een ander tijdstip wilden terugbellen als ze voor rede vatbaar waren en wilden ze dat niet, dan verbond ik ze rechtstreeks door naar de directie. Met dergelijke mensen ga ik niet in gesprek.
Volgende keer telefoonnummer bellen welke op de website staat en geen doorkiesnummer van google plukken waar vaak ook de belkosten van 55cent tot ruim 1 euro vermeld worden.Als u officiele nummer had gebeld waren dat normale belkosten.Dus boos worden op Vattenfall waarom het is uw fout niet de van hen.
Zoals Sira al vroeg welk nummer heeft u gebeld ik heb ook vaak gebeld maar met nummer van hun website

Mijn beste,
Ik denk dat het geheel aan jezelf ligt. Ben heet net @sira en @bravehenk eens dat je het verkeerde nummer hebt gebeld. Dat je baalt van het hoge gasverbruik en je wellicht in je irritatie op internet naar het nummer van Vattenfall gezocht hebt en daar niet goed gekeken of je het juiste nummer had, is op zich logisch. Maar het is toch echt je eigen schuld dat je zulke hoge telefoonkosten hebt.
Dus laat het een les zijn.
Kan me niet voorstellen (ik ben geen klant bij Vattenfall) dat Vattenfall zo onbeschoft is zoals jij beweert.

Kan me niet voorstellen (ik ben geen klant bij Vattenfall) dat Vattenfall zo onbeschoft is zoals jij beweert.
Vaak is dat een reactie op........ C'est le ton qui fait la musique.

@Sira
C'est vrai
Ik blijf me soms hogelijk verbazen over mensen en lontjes...

Nadat ik het onderstaande had geschreven heb ik zelf het door u genoemde nummer geprobeerd en het is inderdaad een nummer van Vattenfall. Na nog een tweede keer om na te gaan wat er wordt gezegd wordt er helemaal niets gezegd over extra belkosten en dan kom ik inderdaad ook tot het idee dat er iets aan de hand is dat niet juist is.
Ik schreef al: Ook ik had eerst de indruk dat u mogelijk een service nummer van het internet geplukt waarvoor voor het doorverbinden naar Vattenfall extra veel kosten in rekening zijn gebracht. En dat zou dan voor dan voor een dienstverlening die u zelf heeft gevraagd! (zie) https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16915/Melden-bij-ConsuWijzer-loont.
Het leek ook mij erop dat u in het eerste de beste nummer 'bent getrapt' dat ik ook nu vond te weten: https://www.klantenservicenum.nl/vattenfall-klantenservice?msclkid=95bae5ccbea9145f012d8737d06ba61b terwijl Vattenfall op een site een nummer geeft beginnend met 026 maar ik daarna zeer frappant het nummer zie dat u noemt 0900 0808. Dat terwijl ik ook deze info vind die het iets gemakkelijker zou maken en helemaal niets kost: https://www.vattenfall.nl/klantenservice/ en dat geeft mij opnieuw reden om u te adviseren om een melding te doen bij de ACM / Consuwijzer.
Ik wil u ook wijzen op deze mogelijkheid: https://www.energieleveranciers.nl/service/geschillencommissie gelet op de hoge kosten..

100% zeker dat er gebeld is via een servicenummer. Dat hij/zij het nummer 0900-0808 toevoegt is helemaal niet van toepassing, want bellen met dat nummer kost je uitsluitend de gebruikelijke belkosten, zo ook als je naar 026 belt.
Om nu de ACM en Consuwijzer hiermee lastig te gaan vallen. Straks komen die door al deze onzin niet meer toe aan de wel ter zake doende werkzaamheden.

@SIRA, de kosten voor het bellen die vraagstelster noiemt geeft mij wel degelijk reden om het advies te geven zoals ik het gaf. dat indien inderdaad het nummer 0900 0808 is benut. De kosten die in rekening zijn gebracht zijn extreem hoog. En het is bovendien aan vraagstellester om op basis van gegeven adviezen te handelen en de ACM etc. zijn er wel voor bedoeld. (Consuwijzer = ACM)
Vraagstelster stelt m.i. geen onzinnige vraag indien de kosten inderdaad zoo hoog waren als wordt gesteld en er geen sprake is geweest van toch eerst een ander nummer. Zij dient uiteraard de kosten wel te bewijzen! Het is vraagstelster die zelf dit nummer noemt: (citaat uit de vraag) Ik belde met 0900 0808 en werd daar doorverbonden ???'' Het is dan niet aan mij om daar aan te twijfelen al kwam dat eerst ook wel bij mij op!

Ik ben zelf al sinds 1978 klant van Nuon/Vattenfall (1 jaartje er tussenuit geweest) en heb nimmer dergelijke hoge kosten gehad wanneer ik belde met 0900-0808.
Als reactie op het antwoord van Sira over "lastig vallen van ACM" wil ik toch het volgende opmerken.
Volgens mij is het in deze rubriek de bedoeling om iemand met raad en daad bij te staan.
Wij maken allemaal weleens een fout(je) en dan is deze rubriek een mooie gelegenheid om om raad te vragen. Het heeft geen zin en is niet sympathiek om dan opmerkingen te maken die alleen maar bedoeld zijn om aan te geven hoe "verstandig" wij zelf blijken te zijn.
Kortom deze vragensteller blijkt zich vergist te hebben, deze kosten zullen waarschijnlijk niet te verhalen zijn. Heel goed dat dit onderwerp onder onze aandacht is gebracht, kunnen wij ALLEMAAL van leren.
Dankjewel F.Vrencken voor het delen!
L.F.L. Voogd. Zo is dat. Dat ben ik helemaal met u eens.

Goedemiddag,
Logisch dat zo'n stijging van het gasverbruik vragen oproept. Het is heel vervelend om te lezen dat je hier geen duidelijke verklaring voor kreeg. Dit is niet de service die je van ons mag verwachten.
Je bereikt ons telefonisch op 0900 0808. Hiervoor betaal je je normale belkosten. Hoe hoog die kosten zijn, hangt af van je abonnement. We rekenen in elk geval geen € 0,55 per minuut.
Ik kijk graag met je mee naar het verbruik én naar de belkosten. Wil je hiervoor een mailtje sturen naar webcare@vattenfall.nl met een verwijzing naar deze vraag en je klantnummer, achternaam, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer?
Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall
Bent u wel een Vattenfall medewerker want het nummer van Vattenfall is 0800-9009.
0900-0808 is een nummer via de doorverbindservice van klantenservicecontact
Ellen is een medewerkster van Vattenfall ze vraagt niet om te bellen maar om te mailen met vermelding van de gevraagde gegevens. De webcare divisie is ook op deze forums actief en ookal is het lang geleden ik ben door een medewerkster goed geholpen.
@julio: het nummer van Vattenfall is wel degelijk 0900 0808.
Staat ook gewoon zo op hun site: https://www.vattenfall.nl/klantenservice/contact/
0800-9009 is het Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom, zie
https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/6928/Nationaal-Storingsnummer-Gas-en-Stroom-0800---9009
Dus zeg nu maar sorry tegen Ellen :-)

Je hebt een informatienummer gebeld. Deze misschien:
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-aanvragen-overdragen-en-opzeggen/informatienummers/misbruik-informatienummers
Je gebruikte 110 m3 meer gas dan normaal. Wat is het normale verbruik?
Met dit weer heb je toch niet de verwarming aan.
Het is wel mogelijk dat de batterij in de thermostaat op is. Dan blijft de verwarming doorbranden. Voel eens aan de radiatoren of ze warm zijn.
Hou toch allemaal eens op met het verspreiden van foute informatie. 0800-9009 IS NIET VAN VATTENFALL!!!!
Hier staat het nummer van Vattenfall: https://www.vattenfall.nl/klantenservice/contact/
0800-9009 is het Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom, zie
https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/6928/Nationaal-Storingsnummer-Gas-en-Stroom-0800---9009

Klopt dat het nummer niet van Vattenfall is.. Misschien was ik niet duidelijk genoeg, maar dat schreef ik niet.
In Italie hebben ze hiervoor een goede oplossing: Numero Verde: als je de klantenservice bij de meeste bedrijven belt is dat gewoon gratis ... Hier lijkt het een onderdeel van het verdienmodel te worden. Mensen met vragen en/of klachten moeten betalen om die vragen of klachten behandeld te krijgen.
Bellen tegen normale belkosten is geen verdienmodel. De beller betaald het normale tarief aan de telefoonmaatschappij en de beantwoorde krijgt er geen geld voor. Waarom het bedrijf zou moeten gaan betalen als de klant een vraag heeft (zoals bij een 0800- nummer) ontgaat mij.
Het gaat ze veel te goed die energiebedrijven. Vette winsten maken op energie en nu ook nog op telefoonkosten.
Misschien toch beter mailen of whatsappen??
Krijgt u niet gewoon een totaalafrekening aan het eind van de contractperiode? Daar staat gewoon op wat u echt heeft verbruikt.
Hoer verdiend Vattenfall hier aan? De klant betaald de normale gesprekskosten. Oftewel, het tarief dat de telefoonaanbieder vraagt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Herroepingsrecht relaxfauteuil
Wij hebben een stoel gekocht via thuisverkoop; wij hebben getekend, maar volgens de order hebben we geen recht binnen 14 dagen af te zien van de koop! Klop dit???
Graag antwoord; de 14 dagen zijn bijna om!!!
Lees meer

Ervaringen met verkoper Heuts ?
Ik had een mooie airco aanbieding met Klarna betaling gevonden online .
In mijn enthousiasme zag ik niet dat deze uit Limburg moest weg komen naar Drenthe toe.
Maar ik verwachte wel dat de airco naar boven getild zou worden voor 30E verzenden want de rest van de verkoop op de site is gratis verzenden.
Helaas konden zij mij dit niet garanderen want de verzender was een ander bedr
...
Lees meer
Krimpflatie ook al bij abonnementen
We kenden krimpflatie al bij verpakkingen in de supermarkt, dat er bijvoorbeeld nog maar 175 gram in zit waar dat vroeger 200 gram was, maar wel voor dezelfde prijs.
Net zo stiekem doen ze dat tegenwoordig bij tijdschriftabonnementen. Zoals DPG media met de Veronica TVgids.
In 2014 nog 79,90 voor een jaarabonnement van week 51 t/m 50 het volgende jaar.
Die prijs is inmiddels 3
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer

Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer