Probleem Vattenfal
ik ben vorig jaar in mijn nieuwe koopwoning komen wonen.
ik wou mijn verhuis bericht via internet doorgeven aan vattenfal.
maar dat ging niet helmaal goed dus heb de volgende dag maar even gebeld.
ik wou mijn gegevens doorgeven maar ik kreeg aan de andere kant van de telefoon te horen dat ik van hun diensten geen gebruik kon maken omdat de leidingen waardoor warm water en stadswarmte gesloopt zijn.
het zat mij niet helemaal lekker en met de sleutel overdacht even met de oude bewoner gepraat waar zij de diensten van dit alles afnam.
zij zij vattenfal,en ik vertelde mijn verhaal.
zij stond mij verbaast aan te kijken en snapte het ook niet helemaal en zij ik heb gewoon warm water en kachel.
ik met de makelaar gepraat en die snapte er ook helemaal niks meer van.
toch nog weer eens voor de 2e keer Vattenfal gebeld hoe het zat en ik doordoor niet in de problemen komt omdat ik immers gewoon warm water heb.
nee meneer kreeg ik weer te horen u kunt geen diensten van ons afnemen want uw leidingen zijn door ons gesloopt en stroomt geen water meer door.
ik laat het er maar even bij zitten want ik denk immers er moet toch eens een bedrijf komen waar ik hun diensten aan moet betalen.
we zijn inmiddels 2,5 maand verder en ik maak de brievenbus open en wat ligt er voor mooie brief in Vattenfal.
of ik binnen 2 weken het termijn bedrag moet betalen of anders word ik afgsloten.
ik bel Vattenfal op en hun geven hun fouten toe omdat ze een kruisje vergeten zijn aan te klikken of weg te halen.
ze komen met een voorstel omdat het hun fout is dat ik die 2 maanden niet hoeft te betalen.
maar nu krijg ik voor 2 weken geleden de eind afrekening.
en nu kunt het al raden die 2 maanden komen gewoon op mijn rekening en kan dik 500 euro bij betalen.
ik gebeld en krijg te horen.
het is onze fout toen geweest maar u zal alsnog moeten betalen.ik vind alles niet zo netjes ik heb er toen die tijd moeite zat voor gedaan.
weet er iemand raad?
Topantwoord
U hebt gebruik gemaakt, dus u moet betalen voor het verbruik. Ik neem aan dat u die dwaze toezegging van gratis, niet op papier hebt.
@TIJGER1?? Gesteld wordt dat leidingen etc. zijn gesloopt en dan toch dienstverlening claimen, resp. dreigen met afsluiting etc??? Lees toch dit nog even goed: (citaat uit vraag) nee meneer kreeg ik weer te horen u kunt geen diensten van ons afnemen want uw leidingen zijn door ons gesloopt en stroomt geen water meer door.
ik laat het er maar even bij zitten want ik denk immers er moet toch eens een bedrijf komen waar ik hun diensten aan moet betalen.
we zijn inmiddels 2,5 maand verder en ik maak de brievenbus open en wat ligt er voor mooie brief in Vattenfal.
of ik binnen 2 weken het termijn bedrag moet betalen of anders word ik afgsloten. U heeft in die zin wel gelijk omdat er wel degelijk toch kennelijk wel energie is geleverd terwijl dat volgens Vattenfall niet zou kunnen wegens sloop van leidingen. En dan ook nog niet nakomen van een toezegging na erkenning van de fout? Dat is dus 'heerlijk voer' voor juristen. Hoe dan ook dient de toezegging m.b.t. de twee maanden dan te worden nagekomen.
ik heb dit duidelijk wel op de eind nota staan.
ik heb voor vorig jaar augustus en september niet betaald.
dan zou je zeggen dat ik toen al afgeloten had moeten zijn.
en als Vattenfal zegt dat ik van hun diensten geen gebruik kan maken omdat leidingen gesloopt zijn hoe kan ik nu beter weten als leek.
ik ben verhuist in de zelfde plaats maar andere wijk.
ze werken hier met een nieuw systeem(heater).
dat voor mij geheel nieuw is.
Dus Vattenfall levert wel energie, maar niet meer via stadsverwarming.
Je betaalt gewoon elke maand een voorschot.
De afrekening rolt automatisch uit de computer.
Het is wel vreemd dat je 2 maanden niet hebt betaald, nooit een aanmaning hebt gekregen om te betalen.
Maar je hebt geen enkel bewijs dat je 2 maanden voorschot niet hoefde te betalen. Je weet niet meer met wie je vorig jaar hebt gesproken?
ik heb wel bewijs.staat op mijn eind afrekening dat ik vorig jaar augustus en september niet betaald heb. en over die maanden geen aanmaning heb gekregen over eventuele afsluiting.
Topantwoord
Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan meteen in. Hoe dan ook lijkt het er erg veel op dat Vattenvall zeer ernstig in gebreke is en kennelijk over volstrekt foutieve info beschikt omdat u wel degelijk warm water etc heeft. Zeer opvallend is dat u nu ook een brief kreeg met dreiging tot afsluiting terwijl men ook stelt dat u niet geleverd zou kunnen krijgen omdat leidingen etc. gesloopt zijn.
Andere opties: neem contact op met Vereniging Eigen Huis waar men wel zal stellen dat men verwacht dat u lid bent of zult worden, ook is dit een mogelijkheid:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl en zie ook dit: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier en deze https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/klacht-energieleverancier en kunt u de gratis service van de conumentenbond https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/klacht-energieleverancier benaderen. Hier klopt, als ik u verhaal lees ergens helemaal niets!
Het probleem is kennelijk dat de administratie bij hen niet goed op orde is. U kunt wel gebruik maken van hun diensten, u ontvangt een nota en een dreiging tot afsluting maar ook de melding dat het allemaal niet kan omdat leidingen gesloopt zouden zijn. Dat is een zeer boeiende casus voor een jurist. Nog een aanvulling: zoals ik het begrijp heeft u geen overeenkomst heeft (kunnen sluiten) met Vattenfall.
Hoe dan ook komt men nu ook de eerder gedane toezegging niet na. Mijn advies is wel: nota betalen met aftrek van de toegezegde twee maanden en onder protest.
Niet gelezen dat Vattenfall zich gewoon heeft vergist? En dat die leidingen er wel waren en dat de Ts af heeft kunnen nemen?
Er wordt helemaal niet gedreigd met afsluiting.
@T1, weer een kwestie van niet alles lezen? Dan toch maar weer een citaat uit de vraag: 'of ik binnen 2 weken het termijn bedrag moet betalen of anders word ik afgsloten'.
Als je je verbruik niet betaalt, wordt je afgesloten. Nogal logisch. Dat is geen dreigen.
Amen! (Het gaat hier om gemaakte fouten en ook m.b.t. de toezegging van (citaat) ze komen met een voorstel omdat het hun fout is dat ik die 2 maanden niet hoeft te betalen'. kennelijk niet wordt nagekomen.
geachte HEREMIETKREEFT
ik ben via de consumentbond het proces aan gegaan met Vattenfall.
in eerste instantie gaven ze hun fout nog steeds toe maar moest alsnog betalen.
ik terug mailen dat ik er niet mee accoort ga dat ik er toen alle moeite heb gedaan om mij aan te melden bij Vattenfall.
maar die blijven bij hun standpunt ik kon geen diensten van hun afnemen omdat er leidingen bij mijn nieuwe huis door hun gesloopt waren.
ik kreeg een tegemoetkoming van 140,- omdat vattenfall fout zat.
ik liet het er nog steeds niet bij zitten.het gaat mij immers niet om het bedrag maar waarheid.
ik heb het bedrag niet aangenomen en ben verder gegaan in proces.
ik krijg inmiddels mijn 280,- euro terug.
ik wou jou dit laten weten en bedanken voor jou hulp!
ik zeg maar zo eerlijkheid duurt het langst
Geachte Beurs,
U heef 2 fouten gemaakt :
1:
U heeft de boel laten "verslonzen" door 2,5 maand niet actief achter een energieleverancier aan te gaan.
2 :
U bent vergeten om Vattenvall een schriftelijke bevestiging (of per mail) te vragen van hun "cadeau" van 2 maanden energie.
Helaas moet u nu "op de blaren zitten" en betalen voor de energie.
als ik al meerdere keren bij Vattenfal aangeklopt hebt over eventueele diensten en hun zeggen dat de leidingen gesloopt zij, hoe moet ik dan weten dat Vattenfal toch de leverancier is?
Geachte Beurs,
Ik raad u aan om bij energieleveranciers zoveel mogelijk alles op papier te krijgen en belangrijke emails uit te printen.
Zie hieronder voor Vattenvall contact :
https://www.vattenfall.nl/service/contact/
Geachte Beurs,
Ik raad u aan om uw kwestie op papier te zetten en aangetekend op te sturen naar Vattenvall.
Richt uw brief aan de directie.
Bewaar uiteraard een kopie voor uzelf.
Bij mijn weten levert Vattenval alleen electra en/of gas. Vattenfal levert geen (warm) water. Het zou kunnen dat Vattenfal wellicht voor een bepaalde gemeente een stadsverwarming runt maar daar krijg je alleen warm water voor de verwarming van en geen consumptie water. Het verhaal is dus niet duidelijk.
Ik begrijp wel dat u in een nieuwe woning bent gaan wonen en kennelijk geen energie contract hebt afgesloten op uw naam voor de nieuwe woning. Ik heb de indruk dat mogelijk de oude bewoner haar contract bij Vattenfal voor het betreffende adres niet heeft opgezegd.
Normaliter wordt energie ook bij het niet aangaan van een contract bij een energieleverancier nog enige tijd geleverd door de netbeheerder en krijgt u aanmaningen om een contract af te sluiten bij een energieleverancier. Doet u dat niet dan gaat de netbeheerder u afsluiten.
Linksom of rechtsom is er door u energie verbruikt en dat zult u moeten betalen als het niet aan een energieleverancier is dan aan de netbeheerder. Als u de "gratis" toezegging miet zwart op wit hebt kunt u zich nergens op beroepen.
Vattenfall levert stadsverwarming en warm water.
U had in vorige woning dus Stroom en Stadsverwarming van Vattenval.
Na verhuizing zelfde Stroom en Stads verarming.
Ik zou na deze puinzooi nooit voor Stroom leverancier Vattenval kiezen, meestal flink duurder dan gaslicht.com aanbied.
Stadsver (W) arming, helaas geen keuze, gebruikte warmte moet je verplicht afnemen en betalen.
Advies: Nooit bellen maar E mail gebruiken, dan heb je bewijzen van foute antwoorden.
Een telefoon gesprek kunnen ze alle onzin beloven, Mail is bewijs van foute antwoorden en nooit wachten tot ze tijd hebben...
Toch nog en vraag: had u al in uw vorige woning een leveringscontract met Vattenfall? (Omdat u een adreswijziging wilde doorgeven?)
Hoe dan ook ontvangt u nu correspondenrtie van Vattenfall op het nieuwe adres (leid ik af uit uw vraag) en dat zou dan toch m.i. echt betekeken dat u een leverinsovereenkomst had en die toch is omgezet na ontdekken van een fout. In dat geval komt men in ieder geval de afspraak m.b.t 2 maanden gratis als compensatie voor de fout niet na.
Herhaald, schakel uw rechtsbijstaand in.
-
ja op mijn vorige adress had ik ook vattenfal.
wij hebben hier stadverwarming.
Misschien heeft Beurs het antwoord van de medewerker van Vattenfall niet goed begrepen. En hoefde hij het bedrag niet meteen te betalen maar pas met de eindafrekening. En werd dus niet afgesloten.
Een medewerker van een klantenservice zal niet de bevoegdheid hebben rekeningen kwijt te schelden, zonder dat dit schriftelijk bevestigd wordt.
Ik ben benieuwd naar de reactie van @BEURS hierop.
Een energieleverancier die rekeningen kwijtscheld, ja, ja, sprookjes.
... _ _ _ ...
nee er is helemaal niet over de eind nota gepraat vorig jaar.
als ze dat had gezegd had ik gewoon betaald.
ze heeft gezegd omdat het hun fout was ik die twee maanden niet hoefde te betalen.
en bij de eind nota heb ik nogmaals naar vattenfal gebeld en ze geven hun schuld nog steeds toe maar die 2 maanden worden nog steeds in rekening gebracht waar ik het niet mee eens ben
Het is al eerder geschreven. Voortaan niet bellen maar mailen. Heb je bewijs.
Nu heb je alleen je overtuigingskracht. Dat maakt tot nu toe geen indruk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer