lu
door lucy_1 Dec 13, 2003 om 22:37
Huishouden & energie

Problemen keukenbladen ikea

2 maanden terug hebben wij een nieuwe keuken geplaatst. De keuken is gekocht bij ikea.
Al snel na de installatie van de keuken bleek er iets mis met de beukenhouten aanrechtbladen. De door ikea aanbevolen olie waarmee wij de bladen behandeld hebben leek niet goed te zijn.
In de eerste contacten met ikea bood men ons een korting op de aanrechtbladen aan van EUR 50 of het omruilen van de aanrechtbladen.
Na behoorlijk aandringen van onze zijde heeft ikea een expert gestuurd om de bladen te bekijken. Deze kwam tot de conclusie dat het materiaal van de aanrechtbladen niet goed was.
Wederom bood ikea ons aan om de aanrechtbladen om te ruilen. De oude bladen worden opgehaald en de nieuwe gebracht. Het demonteren en monteren moeten wij zelf doen.
Dat is een klus die, naar schatting, ongeveer 2 tot drie dagen gaat vergen. De bladen zijn immers een geheel geworden met de keuken. Er is tegelwerk, apparatuur e.d. dat verwijderd moet worden en weer opnieuw aangebracht. En het is maar zeer de vraag of na plaatsing van de nieuwe bladen de keuken er hetzelfde uit gaat zien als voorheen.
De vraag is nu of van Ikea verwacht mag worden dat zij, omdat zij niet deugdelijk materiaal geleverd hebben, de kosten voor demontage en montage voor hun rekening moeten nemen.

11264 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sir.kiekeboe
door sir.kiekeboe - Apr 16, 2004 om 12:19
91 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben bang dat u pech heeft wat betreft de extra kosten. IKEA levert alleen de spullen en u plaatst ze zelf. dat er materiaal fouten zijn kunt u niets tegen doen en IKEA bied ook aan om de bladen te komen ruilen. Echter dit is doe he zelf spul en dus zijn de extra kosten voor uw rekening. Was dit een keuken van een keuken specialist die het ook komt plaatsen. dan hat u wel recht op vergoeding van de extra kosten.
In ieder geval veel plesier met het opnieuw betegelen van jullie keuken. en ik hoop dat het nu wel goede bladen worden.

r.
door r.weijers - Apr 16, 2004 om 12:19
30 Antwoorden / 1 Vragen
0

gezien het probleem van uw oude blad en de aanbieding welke ikea heeft gedaan denk ik dat u tevreden moet zijn.
A: de kosten van een blad bij de ikea zijn dermate laag dat er ook niet veel van verwacht mag worden en vaak is het zo dat er geen of nauwelijks garantie op zit.
Maar wat natuurlijk het probleem is dat u nooit in kan schatten wat het vervangen van het blad kost daar het doe het zelf is.
Als Timmerman kan ik u zeggen dat als het een normale keuken is van niet groter dan ongeveer 3 meter bij 2,4 meter ik dat blad in een dag verwisseld zou hebben incl verwisselen apperatuur en zonder tegels te beschadigen.
kosten daar voor zijn ongeveer € 310,00 aan arbeid.
Waneer ik voor u de keuken had geinstaleerd(en dat is zeker wel een voorgekomen) had ik het geheel kosteloos vervangen dit heet garantie op werk alleen kan u dat niet bij u zelf geven en zeker niet verhalen op ikea.

Ik wens u verder veel suc6 met uw keuken en hoop voor u dat het naar teverdenheid word opgelost

ut
door utrecht_1 - Oct 16, 2004 om 14:41
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wederom een typisch voorbeeld van het lage serviceniveau van Ikea. Ik heb zelf ook diverse slechte ervaringen met dit bedrijf:


- Enige tijd geleden heb ik een NIKLAS stellingkast gekocht. Bij thuiskomst bleek dat een van de pootjes verkeerd uit de mal gekomen was en daardoor niet gebruikt kon worden. Ik ben toen direct naar de klantenservice geweest. Na lang wachten was ik aan de beurt. Ik heb het pootje ingeleverd en mij werd beloofd dat ik het nieuwe onderdeel binnen drie dagen in huis zou hebben. Na drie weken nog niets vernomen te hebben ben ik opnieuw terug naar de winkel geweest, waar ik te horen kreeg dat NIKLAS uit het assortiment gehaald was en dat ik geen vervangend pootje meer kon krijgen. NIKLAS ligt nu dus ongebruikt in de berging.


- Ik heb ook een IVAR stellingkast. Circa 3 maanden na aanschaf, toen ik 's avonds thuiskwam, bleek de kast ingestort te zijn: enkele gietijzeren dragers waren verbogen, anderen waren gescheurd en sommigen waren zelfs volledig geknapt! Als ik thuis geweest was, had ik de hele boel bovenop mij gekregen! Ik moet er niet aan denken wat de gevolgen dan geweest waren! De klantenservice kon mij geen andere mededeling doen dan dat ik de kast te zwaar beladen had. Maar een kast moet toch iets kunnen dragen! Zoveel had ik er echt niet in. Ik ontving geen nieuwe dragers en heb de kast nu anders opgebouwd. De handleiding zegt overigens niets over de maximale belasting.


- Ik heb de IVAR-kast inmiddels zelfs uitgebreid met nieuwe onderdelen. De kwaliteit van dit systeem blijkt echter nog verder achteruit gegaan te zijn. Slechte stukken hout zijn vervangen door nieuwe stukken, waardoor er veel lelijke ronde delen in zitten. Dit kan oplopen tot wel 5 vervangingen per plank! Verkeerde zuinigheid, als je het mij vraagt. En het vervelende is dat je dit pas bij thuiskomst constateert.


- Mijn LILEHAMMER tweepersoons bed: zeer gunstige prijs. Maar combineer dit niet met de lattenboden van IKEA: op het eerste gezicht pas het prima, maar de latten verschuiven en vallen vervolgens door het frame. M.a.w.: ze zijn net te kort. Ik heb de nodige kunstgrepen uit moeten halen om dit in de toekomst te voorkomen. Het blijft echter vreemd dat IKEA dit zelf niet getest heeft. Tevens ben ik nu aan de derde lattenboden in 1,5 jaar tijd toe: het gebruikte hout is van inferieure kwaliteit en scheurt.


- Vorige week ben ik tevergeefs naar Amsterdam gereden om enkele SLUGIS bakken voor onder mijn bed te kopen. Gecombineerd met de wieltjes passen ze precies onder mijn bed en ze zien er mooi uit. De bakken waren in zowel Utrecht als in Duiven al weken uitverkocht, dus heb ik via de website van IKEA gecontroleerd of ze in Amsterdam nog voorradig waren. Dit bleek het geval te zijn. De site blijkt echter achterhaald: ook in Amsterdam waren de bakken niet voorradig. Een medewerker vertelde mij dat de nieuwe levering nog enkele weken op zich zou laten wachten. Dit blijkt echter onjuist: dit formaat SLUGIS-bakken is uit het assortiment verdwenen. Daarom maar gekozen voor de DILLING-bak. Ook deze kan ik nergens vinden. Ik vrees dat ook dit artikel plotseling uit het assortiment gehaald is, maar heb vooralsnog geen zin om opnieuw lange tijd bij de klantenservice te moeten wachten.


- Tot slot: ik heb deelgenomen aan een actie van IKEA: bij inlevering van de oude catalogus krijg je een cadeaupas. Tussen 15.10 en 30.10 zou je op de website kunnen controleren of er een bedrag op staat. Over het bestaan van de actie is op de site echter niets meer terug te vinden.....


Geconcludeerd kan wat mij betreft worden dat het serviceniveau van IKEA bedroevend laag is, dat van "after sales care" geen sprake is en dat de kwaliteit van de producten beneden peil is.

ke
door keukenbladen - Oct 28, 2013 om 10:33
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Sorry voor de wat late reactie , ik werk al vanaf 1984 met alle soorten keuken en bad kamer bladen ,ook hout , in al die jaren heb ik twee maal een blad van hout moeten wisselen vanwege een probleem in het hout , komt echt zelden voor .
Het onderhoud is het grote probleem op de bij geleverde uitleg staat vaak maar heel onduidelijk hoe dit te doen .
In de regel betekend oliën bij hout ; 1 op en droog en schoon blad beginnen ( dus s morgens ,niet s avonds)
2 schuur het gehele blad met papier met korrel 150/180 , met een stofzuiger het stof weg halen .
Gooi olie op het blad en verdeel dat met en schuur spons ( schuurzijde van een pannen spons)
Blijf weg bij de randen en wand bekleding die komen later aan bod.
3 na ca 10/15 minuten ,veeg alle over gebleven olie bij een en doe die met de spons zijde retour in de pot ( olie is prijzig en schaad het milieu )
4 veeg met een doek of keukenrol het blad droog ,als de doek nat is van olie veeg je daar de randen mee op kleur.
5 laat het blad rusten voor een uur of drie ,het mag wel gebruikt ,maar zet er nog niets op.
Waarom ? De meeste olie heeft een polyurethaan bestanddeel dat moet intrekken en mag niet op het hout blijven liggen , anders geeft dat een wat vieze glans laag en het word plakkerig,het geeft ook vlekken op de wand bekleding ,deurtjes ,ook in uw kleding geeft het heel vervelende vlekken !
Een keukenblad wisselen is hoog uit een uur of 6 werk en tegels weg halen is 100% zeker niet nodig

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ba

Bankrekening openen voor kleine commissie met weinig omzet

Goeienavond, 

Ik ben op zoek naar advies m.b.t. het openen van een bankrekening voor commissies, werkgroepen of andere kleine clubjes. 
Dit mag blijkbaar niet op persoonlijke titel, maar een zakelijke rekening is nogal duur als je jaarlijks niet zoveel omzet hebt. 
Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?

De situatie: 
Ik zit in een commissie die maandelijks ee ... Lees meer

Jo
Johnni73 - Feb 25, 2024 om 14:11
Geldzaken & recht

Verplicht verhuizen na grondige renovatie

Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer