Ma
door Mama20162018 May 16, 2019 om 21:04
Huishouden & energie

Problemen met NLE

Ik heb problemen met NLE energie. Ik betaal elke maand netjes mijn rekening. Maar nu zeggen ze dat ik vanaf januari niet betaal. Ik heb netjes een overzicht gestuurd met wat ik heb betaald. Het enigste wat ik terug krijg is een overzicht met openstaande bedragen. En als je belt sta je een uur in de wacht. En als je ze dan eindelijk de lijn hebt word je van het kastje na de muur gestuurd. Wat moet ik nu doen.

4004 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - May 16, 2019 om 21:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U betaalt blijkbaar niet per automatische incasso? Als u het zelf overmaakt vermeldt u dan wel alle benodigde gegevens?

jo
door jorisw May 16, 2019 om 21:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ook nog fout gegaan kan zijn is dat TS een eerste rekening heeft gepakt en die als periodieke betaling heeft ingesteld in de bankierapp. En als de betalingskenmerk iedere maand anders is, gaat het vanaf maand 2 fout. Heb ik wel eens meegemaakt met iemand die dacht slim te zijn en zo zijn zorgverzekeringspremie betaalde....

costnix
door costnix May 16, 2019 om 21:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zo dom was ik ook :-(

tijger1
door tijger1 May 17, 2019 om 00:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u als betalingskenmerk uw polisnummer en geboortedatum intikt, dan komt het goed.

ne
door neodutchio - May 16, 2019 om 21:09
5129 Antwoorden / 12 Vragen
1

Betaald u middels een overboeking of per automatische incasso? Als u handmatig betaald moet u nakijken of de factuurnummers, omschrijving en rekeningnummer wel kloppend is. De meeste fouten worden daar namelijk mee gemaakt. Als u bv 1 cijfer verkeerd heeft in het betalingskenmerk kan de computer van NLE deze niet herkennen alszijnde betaling voor een bepaalde factuur. Uw factuur blijft open staan en uw betaling blijft hangen in het systeem. Deze zou regelmatig opgeschoond moeten worden daarbij u uw geld weer terug zou moeten krijgen.

Als alles juist blijkt te zijn dit gewoon eenmaling per mail, met bewijs aangeven.

tenormin
door tenormin - May 16, 2019 om 21:21
16816 Antwoorden / 108 Vragen
1

@Mama, schrijft u even hoe u betaald: automatische incasso, het beste systeem, of inderdaad handmatig, dus zelf. Heel belangrijk te weten want automatische afschrijvingen gaan nooit (zelden)  verkeerd, handmatig wel. U weet wel, 1 cijfertje verkeerd en het komt niet goed. In ieder geval: niet snel. En 5 maanden op rij: tenzij hun incasso-afdeling ondersteboven ligt, bent u de zwakste schakel, ben ik bang.

sjjoppy
door sjjoppy - May 17, 2019 om 07:40
7156 Antwoorden / 3 Vragen
0

Als een e-mail niet helpt zou u het nog eens via een contactformulier haarfijn uit kunnen leggen.
Hopelijk krijgt een begripvol persoon het onder ogen.
https://www.nle.nl/energie/klantenservice/contactformulier

panter22
door panter22 - May 17, 2019 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen
1

Je kunt bij NLE alleen per automatische incasso betalen.
Lukt het niet automatisch te betalen, dan krijg je een factuur. Die factuur betaal je dus netjes elke maand. 
Maar omdat je steeds de factuur betaalt, ben je elke maand te laat met betalen. Je staat dan te boek als wanbetaler.
Je zult er voor moeten zorgen dat je voldoende geld op je rekening hebt staan om NLE op tijd te betalen. 
Je zou je vakantiegeld hiervoor kunnen gebruiken.
https://www.nle.nl/alles-in-1/veelgestelde-vragen/betalingen

ri
door riky_1 - May 17, 2019 om 12:30
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heel vlug daar weg gaan, ik heb dezelfde problemen met die maatschappij.

tenormin
door tenormin May 17, 2019 om 13:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Hoezo. Betaalt u ook niet op tijd of verkeerd? Dan lost men dat niet op door elders te shoppen en op dezelfde voet voortgaan met betalen.

audb
door audb May 17, 2019 om 13:19
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Betaal je zelfs voor de uiterste betaaldag zelfs dan krijg je een mail dat je niet zou hebben betaald :-)

panter22
door panter22 May 17, 2019 om 18:56
6599 Antwoorden / Vragen

Stap over naar de NUON, dan kun je zelf de betaaldag kiezen.
https://www.nuon.nl/service/energienota-betalen/


Th
door Thijs124 May 17, 2019 om 19:05
289 Antwoorden / Vragen

Het gaat er niet om dat je voor de betaaldag betaald hebt, maar dat het op de betaaldag binnen is.

mo
door mof - May 17, 2019 om 15:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Als u heeft betaald en dat op uw afschriften staat heeft u gedaan wat u moet doen. NLE moet uiteindelijk tcoh aantonen dat u niet heeft betaald en datgaat dan niet lukken.

1paul
door 1paul - May 18, 2019 om 09:00
3103 Antwoorden / 0 Vragen
0

als u betaald heeft met de juiste gegevens vermeld en u heeft hen een overzicht hiervan gestuurd geen moeite meer in steken, op een gegeven moment zal er een incassant langskomen, deze laat u binnen, geeft een kop koffie en hierbij overhandigt u het betalingsoverzicht...

dan is het snel afgelopen, deze zal dan terug melden dat u netjes heeft betaald...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

JM
JM de Troije - Mar 26, 2024 om 14:40
Winkels & webshops
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - Mar 25, 2024 om 16:49
Winkels & webshops

Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?

ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer