miles
door miles Mar 16, 2010 om 18:01
Huishouden & energie

Problemen Nuon en Liander

Ik heb eind december een jaarafrekening gekregen van Nuon die belachelijk hoog was, verbruik van bijna 11.000 kWh. (Ik heb een tweepersoonshuishouden en volgens Nuon verbruikt zo'n huishouden maximaal 3500 kwH). Hierover heb ik gebeld met de Nuon, die begrepen het niet en ze raadden mij aan contact op te nemen met Liander om een meterijking te laten doen. Liander stuurde mij formulieren op om de ijking aan te vragen. Begin februari heb ik de papieren die Liander mij had toegezonden teruggestuurd. Op het formulier stond vermeld dat zij contact zouden opnemen om een afspraak te maken.
Dit is niet gebeurd. Ik heb vier keer gebeld en elke keer kreeg ik de mededeling dat de juiste medewerker er niet was en dat ik morgen teruggebeld zou worden. Ook dit is niet gebeurd. Vandaag opnieuw gebeld om 16.15 en voor 17.00 zou de betreffende medewerker mij bellen. Om 16.55 nog niet gebeurd, dus opnieuw teruggebeld. Een onfatsoenlijke medewerker vertelde mij dat ik hiervoor naar de Nuon moest bellen. Ik heb haar gevraagd waarom dat dan niet eerder gezegd was, maar hier kon ze geen antwoord op geven. Ik heb de Nuon gebeld en die hebben dit nog nooit gehoord. Wat nu?

16308 29 Rapporteer

kiran
door kiran - Mar 16, 2010 om 19:25
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@miles

En bent u op de hoogte dat de kosten: ijking van de meter voor u zijn als de meter wel naar behoren werkt? Kan in de papieren lopen.
U kunt zelf ook de energierekening controleren.

Klik hier
Evt.via 'contact' (bovenin) doorsturen en men doet dat vóór u.
Misschien heeft u er iets aan .......

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Mar 18, 2010 om 09:30
117 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Miles,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u nog geen reactie heeft ontvangen over de datum van meterijking. De meterijking heeft u aangevraagd omdat u een zeer hoge jaarafrekening heeft ontvangen.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

sa
door sannieh - Mar 26, 2010 om 14:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien een vreemde vraag, maar heb je vorig jaar toevallig een digitale energie meter gekregen???

Wij zitten namelijk met hetzelfde probleem. We zijn een 4 persoons huishouden en zitten normaal op de 3500 kwh. Nu kregen we ineens een rekening van 1300 euro bijbetalen, omdat we dit jaar ineens 8400 kwh zouden hebben verbruikt. (ik ging al op zoek naar het wiethok op zolder, maar nee die is er echt niet hihi).

Nuon gebeld (we zitten bij de NEM, maar nuon beheerde de meters) die stuurde ons door naar liander. Daar kregen we een mooie brief van dat zij best de meter wilde nakijken maar of we wel flink wilde betalen. Of anders moesten we maar bellen met de woningbouw. Maar ze zeiden wel dat er eigenlijk nooit wat mis is met de meters.

Na wat surfen op het internet kwamen we erachter dat het hoge energie verbruik de laatste tijd wel vaker voor komt. Het gaat zelfs wel eens om verbruik in de 30000kwh. Heel toevallig hadden deze mensen net een digitale meter gekregen in dat jaar. En het blijkt dat die meters kunnen reageren op zendapparatuur enz.

Bij navraag hierover bij Liander is het antwoord simpel: DIGITALE METERS HEBBEN GEEN PROBLEMEN, en het reageren op apparatuur kunnen we niet zien. Maar we willen best kijken voor een paar 100 euro. Alsof we door de hoge rekening nog geld over hebben!!!

Maar conclusie. Mijn meter tikt lekker door (ben ondertussen al weer 3000 kwh verder in 4 maanden tijd). Ik heb iedere instantie 100 keer aan de lijn gehad. Maar niemand is verantwoordelijk.

be
door beuker - May 3, 2010 om 18:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Nou ons is het zelfde over komen.Vorig jaar oktober een nieuwe meter gekregen, ook een digitale.Nou we hebben het gemerkt.Al jaren gebruiken we zo'n 1100 a 1200 kw per jaar (en wat apparaten en stroom verbruik enz. is er niks veranderd).
Nu ineens 2100,( dit was de stand van okt.tot maart)dat klopt dus niet.We hebben alles eens nagerekend en even een week bij gehouden .Nou het klopt dus van geen kant .Wat moeten we volgend jaar dan wel niet hebben verbruikt..........Vandaag gebeld en je word echt van het kastje naar de muur gestuurd.Het is VERD.... belachelijk dat je hier niets ( denk ik ) tegen kunt beginnen.We gaan wel proberen om ons gelijk te halen , desnoods via de rechtsbijstand verzekering.Ik ben ontzettend BOOS.

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - May 4, 2010 om 11:09
117 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Beuker,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u vragen heeft over de werking van uw elektriciteitsmeter en het geregistreerde verbruik.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

bo
door bouww - May 4, 2010 om 20:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben een jaarafrekening gehad met een verbruik van +189% electriciteit hoog. We hebben meteen aan de bel gehangen bij Nuon en ze zouden een nieuwe jaarafrekening sturen. Om erg kort te zijn tot op heden hebben we nog steeds geen nieuwe jaarafrekening gekregen, Maar heeft nuon geprobeerd om creditfacturen van onze rekening af te schrijven (deze zouden wij toch terug moeten ontvangen?), wachten we nog steeds op verschillende beloofde telefoontjes van hun kant en komen ze verscheidene afspraken niet na. Het is echt één richtings verkeer.
Al zouden ze alleen maar aan ons kenbaar maken hoe de zaken er voor staan en wij niet continue de aanmaningen op slot hoeven te laten zetten door nuon, dan zou dat heel veel onvrede schelen. Als we alle debet en credit facturen bij elkaar op tellen krijgen we geld toe.
Vanaf het eerste moment hebben we de meterstanden en hoog/laag tarief in de gaten gehouden en dit heeft geresulteerd dat we bij het derde bezoek door Liander, alle drie keren zelf rechtstreeks met Liander geregeld zonder kosten, een kastje, welke bij de meter wordt geplaatst, hebben gekregen die het hoog/laagtarief schakelt. Volgens Liander kan het nu niet meer fout gaan maar adviseerde wel om alsnog de meter in de gaten te houden. Tot nog toe zijn we hier erg te vrede over.
Wat Nuon betreft misschien een nieuwe telefooncentrale waarmee je wel naar buiten kunt bellen en een overzichtelijke administratie?
We geven Nuon nog even de tijd maar rechtsbijstand komt nu wel binnen handbereik helaas.

aj
door ajleeuw - May 5, 2010 om 10:27
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben hetzelfde probleem maar dan bij Eneco en netbeheerder Stedin, We kregen een slimme meter en een jaarrekening van ruim 4000 euro. Met de domme meter verbruikten we niet meer dan 1500 m3 en volgens de slimme meter 7000 m3 gas. Na heel veel zoeken en speuren zijn we er achter gekomen dat de display van de meter een foutmelding aangaf, en dat de meter dus defect is. Dit schijnt regelmatig voor te komen in bepaalde series van deze meters, bij ons was het een meter van Landis en Gyr. Verispect, dat is de toezichthouder op meetapparatuur, heeft Eneco en Stedin hier al ruime tijd geleden van op de hoogte gesteld. Toen ik met dat verhaal uiteindelijk bij Stedin kwam kreeg ik te horen dat ze net van plan waren om die meters te vervangen. Ja, ja. Ik heb wel alles zelf moeten uitzoeken en ben door niemand geholpen. Het enige wat je als standaard antwoord krijgt is: schakel maar een installatiebedrijf in om het lek op te sporen (tuurlijk, op sommige dagen "lekte" het 70 m3 gas, maar geen ontploffing) en laat de meter maar ijken, maar wel op basis van ongelijk. Ik ben er nog steeds ontzettende boos over. De meter is gisteren vervangen, heb lekker een domme meter genomen, geen gedoe meer. Ik moet nu afwachten hoe de correctienota uitvalt, maar ik ben er nog niet gerust op. Die energiebedrijven hebben ons consumenten vreselijk in de tang, als er iets mis gaat moet je zoveel moed en doorzettingsvermogen hebben om er tegen in te gaan dat een hoop mensen het er maar bij laten zitten. Kassa voor de energiebedrijven.

pu
door punkyfish - May 5, 2010 om 10:49
7 Antwoorden / 2 Vragen

Nuon is een drama om iets gedaan te krijgen. Heb er zelf in vele verschillende werksituaties mee te maken gehad. Er zitten daar echt mensen die er niets van snappen! Laat staan het simpel terugbellen als dat is toegezegd om te proberen het probleem van je eigen klant op te lossen.

Daarom chapeau voor de Nuon medewerker die hier reageert. Met een reactie is het probleem nog niet opgelost maar in elk geval iemand die zijn best doet om te helpen ! :)

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - May 6, 2010 om 09:03
117 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Bouww,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u vragen heeft over het afgerekende verbruik op uw jaarafrekening en diverse correctiefacturen.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

bo
door bouww - May 6, 2010 om 18:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

ons contract nummer is 3000255868

=nuonmedew schreef op donderdag 6 mei 2010, 09:03: Geachte Bouww,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u vragen heeft over het afgerekende verbruik op uw jaarafrekening en diverse correctiefacturen.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

ma
door marc79 - Jun 13, 2010 om 21:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben ook een probleem met de digitale meter. dit was ons eerste jaar in een nieuwbouw huis met standaard de digitale meter. we zijn met zijn tween en dit jaar niet eens veel thuis geweest. misschien 7 maanden de meter gaf meer als 10.000 kwh op, nabetaling van 1600 euro!

We hebben geen zware stroomverbruikers gebruikt tijdens het inrichten en na een maand de meter elke dag bijgehoud te hebben, komen we op een wat ons lijkt normaler verbruik uit. Als deze vermenigvuldigd wordt met 12 komen we op 2200 KWh op jaar basis. we hebben ook geen zware verbruikers in ons huishouden. alles nieuw en energie zuinig gekocht!!!

we weten gewoon zeker dat we nooit zoveel hebben kunnen verbruiken en ik vermoed dat de meter een keer is versprongen! stand 1 stond ver in de 9.000 en nacht stand 2 op 9 honderd nog wat.

Ik heb vorige maand al gebeld en werd van hort naar her gestuurd en je kunt niks vaststellen zonder hulp of veel geld uit te geven.

nu vraag ik me of of deze mooie digitale meters niet eens een keer van 0 naar 9 kunnen verspringen zonder terug te komen. misschien na een kortsluiting of wat ik lees van een stralingsbron. draadloos kastje beveiligingssysteem of draadloze internet router want die meterstand van in de 9.000 kan niet kloppen.

vindt het belachelijk dat je niet geholpen wordt met deze dingen. valt me nog mee dat we geen controle krijgen van de politie voor kwekerijtje!

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Jun 14, 2010 om 14:44
117 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Marc79,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u een vraag heeft over de hoogte van uw elektriciteitsverbruik.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

js
door jsmengel - Mar 22, 2011 om 23:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kassa,

Wij wonen al sinds 1994 in onze huidige woning.

Ons historisch jaarverbruik qua elektra is als volgt:

Jaarafrekening 08-03-05 3850 kWh 03-02-04/06-02-05
Jaarafrekening 10-03-06 3640 kWh 07-02-05/06-02-06
Jaarafrekening 09-03-07 4114 kWh 07-02-06/07-02-07
Jaarafrekening 06-03-08 4314 kWh 08-02-07/06-02-08
Jaarafrekening 10-03-09 4464 kWh 07-02-08/13-02-09
Jaarafrekening 09-03-10 4175 kWh 14-02-09/25-01-10

Op 10 maart 2010 is er door Liander een nieuw elektriciteitsmeter geïnstalleerd en ultimo februari 2011 kwam de schok, de jaarafrekening: € 603,60 bijbetalen !!!

Jaarafrekening 23-02-11 6594 kWh 26-01-10/24-01-11 een toename met meer dan 50% !!!, zonder dat we andere apparatuur in huis hebben of ons gedrag is veranderd.

Heden 22-03-11, staat de meter op 7462 minus eindstand 24-01-11 van 6194 geeft een verbruik van 1268 kWh in bijna twee maanden tijd. Gaan we nu naar de 7000 kWh plus?

's nacht als alleen de koelkas aanstaat en de cv-ketel met twee vloerverwarmingspompen wordt er soms gewoon 4 kWh verbruikt, soms 2 kWh dan weer 3 dan weer 4kWh.
Dit klopt absoluut niet

Al eens een keer alle stekkers behoudens de koelkast er uit ehaald, verbruik o kWh.

De Nuon gebeld, word je drie keer een ander nummer gegeven, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, ze dreigen met een metereiking van € 700,00 het enige wat ze voor je doen een maand uitstel van executie om de € 603,60 te betalen. Ook zeggen ze moet je maar naar Liander, meter is niet van ons. Na twee weken ben ik nu bekomen van de schrik en desillusie dat de Nuon je niet wilt helpen. Ik wil bezwaar maken en een andere meter! Kunt u mij helpen?

Graag zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Hans Engel

js
door jsmengel - Mar 22, 2011 om 23:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kassa,

Wij wonen al sinds 1994 in onze huidige woning.

Ons historisch jaarverbruik qua elektra is als volgt:

Jaarafrekening 08-03-05 3850 kWh 03-02-04/06-02-05
Jaarafrekening 10-03-06 3640 kWh 07-02-05/06-02-06
Jaarafrekening 09-03-07 4114 kWh 07-02-06/07-02-07
Jaarafrekening 06-03-08 4314 kWh 08-02-07/06-02-08
Jaarafrekening 10-03-09 4464 kWh 07-02-08/13-02-09
Jaarafrekening 09-03-10 4175 kWh 14-02-09/25-01-10

Op 10 maart 2010 is er door Liander een nieuw elektriciteitsmeter geïnstalleerd en ultimo februari 2011 kwam de schok, de jaarafrekening: € 603,60 bijbetalen !

Jaarafrekening 23-02-11 6594 kWh 26-01-10/24-01-11 een toename met meer dan 50% !!!, zonder dat we andere apparatuur in huis hebben of ons gedrag is veranderd.

Heden 22-03-11, staat de meter op 7462 minus eindstand 24-01-11 van 6194 geeft een verbruik van 1268 kWh in bijna twee maanden tijd. Gaan we nu naar de 7000 kWh plus?

's nacht als alleen de koelkas aanstaat en de cv-ketel met twee vloerverwarmingspompen wordt er soms gewoon 4 kWh verbruikt, soms 2 kWh dan weer 3 dan weer 4kWh.
Dit klopt absoluut niet

Al eens een keer alle stekkers behoudens de koelkast er uit ehaald, verbruik o kWh.

De Nuon gebeld, word je drie keer een ander nummer gegeven, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, ze dreigen met een metereiking van € 700,00 het enige wat ze voor je doen een maand uitstel van executie om de € 603,60 te betalen. Ook zeggen ze moet je maar naar Liander, meter is niet van ons. Na twee weken ben ik nu bekomen van de schrik en desillusie dat de Nuon je niet wilt helpen. Ik wil bezwaar maken en een andere meter! Kunt u mij helpen?

Graag zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Hans Engel

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Mar 23, 2011 om 09:38
117 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte jsmengel,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u bent geschrokken van de hoogte van het bij te betalen bedrag van de jaarafrekening. Uw elektriciteitsverbruik is gestegen nadat er een nieuwe meter is geplaatst. Ik vraag uw aandacht voor het volgende.

Wij begrijpen dat u onaangenaam bent verrast door de hoogte van het bij te betalen bedrag van de jaarafrekening en het gestegen verbruik. Hiervoor kunnen verschillende oorzaken zijn. Veelal moet de oorzaak worden gezocht in de woning zelf en het gebruik van de aanwezige apparatuur. Als u toch twijfelt aan het correct functioneren van de meter, kunt u contact opnemen met de eigenaar van de meter. Uit uw bericht maak ik op dat dit Liander is. Op de website van Liander staat veel informatie over mogelijke oorzaken voor een hoger dan verwacht verbruik en ook meer uitleg over meterijkingen en welke kosten daarmee gepaard gaan. Ik wijs u daarom op deze link:
http://bit.ly/eRBQPp

Als u na het lezen van dit bericht toch nog een vraag heeft of meer informatie wilt, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekeningnummer begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro's of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

valerius-2
door valerius-2 - Mar 23, 2011 om 12:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=punkyfish schreef op woensdag 5 mei 2010, 10:49]Nuon is een drama om iets gedaan te krijgen. Heb er zelf in vele verschillende werksituaties mee te maken gehad. Er zitten daar echt mensen die er niets van snappen! Laat staan het simpel terugbellen als dat is toegezegd om te proberen het probleem van je eigen klant op te lossen.

Daarom chapeau voor de Nuon medewerker die hier reageert. Met een reactie is het probleem nog niet opgelost maar in elk geval iemand die zijn best doet om te helpen ! :) Dit is toch echt een zaak die voor liander is. Nuon is de energie lever, en liander is dus eigenaar van de meter. Dus daar moet u zijn voor de klachten.Nuon kan alleen voor u als tussen persoon op treden aan de meter kunnen niets doen.

el
door elfonfir - May 12, 2011 om 14:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bekend probleem inderdaad. Slimme meters blijken wel vaker "niet zo slim".

Ik kan jullie als tip meegeven je bij problemen aan de meter niet eens bij Nuon te melden. Beheer van de meter en het verhelpen van storingen ligt namelijk niet bij hen maar bij de netbeheerder.
Nuon (of Oxxio, NEM etc etc.) levert/verkoopt stroom en gas en de netbeheerder regelt dat het aankomt en gemeten wordt. Omdat Nuon voor Liander factureert maar het wel weer aan Liander afdraagt worden zij ook vaak erop aangekeken als er iets fout gaat.

Kort door de bocht: Problemen met de meter? Melden bij netbeheer.
Geschatte standen op de jaarafrekening? Melden bij Nuon

gk
door gkoster - Aug 10, 2011 om 14:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

hoe is het mogelijk dat wanneer je een hoge rekening krijg die kwa gebruik 2 keer zo hoog is als mijn normale verbruik dat ik al jaren heb en je vraagt of daar naar gekeken kan worden door het bedrijf waar de meter van is (liander in mijn geval)
je te horen krijg dat je hiereen bedrag van min €350,- voor moet betalen voor HUN meter die dan geijkt word
ik vind het een grof schandaal je betaald toch ook vastrecht is dat niet huur voor de meter en heb ik in 32 jaar dat ik bij de nuon zit de meter al niet een aantal keren betaald
slecht als er een keer klachten zijn ze niet op de normale weg kunnen worden opgelost en er altijd voor betaald dient te worden

gr geert

el
door elfonfir - Aug 10, 2011 om 14:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Die kosten moeten alleen betaald worden als de meter niet defect blijkt te zijn. Wanneer de meter wel defect is is de ijking kostenloos. Hou dit in de gaten. Er hoeft dus niet altijd betaald te worden. Dat zeggen ze er dan weer niet bij :P

stacey
door stacey - Aug 10, 2011 om 14:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=gkoster schreef op woensdag 10 aug 2011, 14:12]vraagt of daar naar gekeken kan worden door het bedrijf waar de meter van is (liander in mijn geval)
je te horen krijg dat je hiereen bedrag van min €350,- voor moet betalen voor HUN meter die dan geijkt word

Het ligt even iets anders:

--Volgens mij klopt mijn meter niet, wat kan ik doen?
Als u twijfelt over uw meter, kunt u deze laten ijken. Hiervoor dient u contact op te nemen met uw meetbedrijf. Als u niet weet van wie u de meter huurt, kunt u het beste contact opnemen met uw netbeheerder. Deze registreert alle aansluitingen en zorgt voor het transport in zijn gebied.

Er zijn twee mogelijke uitkomsten:

De meter geeft onterecht te veel verbruik aan. De eigenaar moet de meter vervangen of herstellen.
Hij betaalt ook de kosten voor de ijking
.
Daarnaast moet u met uw energiebedrijf vaststellen of u de afgelopen jaren te veel of te weinig hebt betaald. Het energiebedrijf moet dit vervolgens met u verrekenen.

De meter is in orde. U betaalt zelf de kosten voor de ijking.
Uw netbeheerder of meetbedrijf mag zelf bepalen hoeveel u voor een ijking moet betalen.
De Nederlandse Mededingingsautoriteit stelt deze tarieven namelijk niet vast
. Lees voor meer informatie de algemene voorwaarden van uw netbeheerder of meetbedrijf. ......--Info

ba
door bas van galen - Dec 18, 2011 om 11:16
2 Antwoorden / 2 Vragen

onterecht in beslag genomen electrameter,

wie weet raad????

vorige week stond de politie bij mij voor de deur met een huiszoekingsbevel waarin ik verdacht werd van het hebben van een hennepkwekerij.

de heren hebben alles doorzocht en niets anders gevonden dan een kweektent van 1 x 1 meter met een lampje....
saillant detail, hij was niet in gebruik. mijn verklaring is dat ik het een keer wilde proberen om mij in mijn eigen wiet te voorzien maar dat de opbrengst van mijn oogst zo slecht was dat ik het na 1 keer voor gezien hield. het enige dat mij restte was het ontmantelen van de boel.

dan komt het, liander werd erbij gehaald en nam mijn electrameter in beslag!
er zou gefraudeerd zijn. (let wel 1 oogst en 1 lamp)

ik heb gebeld met liander afdeling fraude en kreeg een man te spreken die dit eigenlijk ook wel vreemd vond.

nu krijg ik ondanks dit een faktuur toegestuurd van € 740,= !!!!
dit zonder enige uitleg danwel bewijs wat er geconstateerd zou zijn.

wel zou ik gefraudeerd hebben voor 1200 kw. en als ik niet betaal krijg ik geen meter. (hoezo machtspositie?) ik ben het met deze gang van zaken absoluut niet eens, vooral omdat ik zeker weet dat ik niets met de meter heb gedaan of laten doen. het is ook niet logisch dat ik voor een paar tientjes zou frauderen. tenslotte kost het laten komen van een "mannetje" ongetwijfeld een veelvoud van het "gefaudeerde" bedrag.....

waar kan ik, bij wie mijn gelijk halen?

met vriendelijke groet,

bas.

webcare liander
door webcare liander - Dec 20, 2011 om 14:43
47 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Miles,

Vervelend dat u van a naar b wordt gestuurd en niet verder wordt geholpen. Ik wil u graag verder helpen en ervoor zorgen dat de meter alsnog wordt geijkt. Kunt u aangeven wat de EAN code is van uw aansluiting? Dit is een unieke code van uw aansluiting welke u o.a. terug vindt op de nota van uw energieleverancier.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Webcare Liander Netbeheer

webcare liander
door webcare liander - Dec 20, 2011 om 15:15
47 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte bas van galen,

Ik wil graag helpen en ervoor zorgen dat deze kwestie naar uw tevredenheid wordt afgewikkeld. Kunt u aangeven wat de EAN code is van uw aansluiting? Dit is een unieke code van uw aansluiting welke u o.a. terug vindt op de factuur van uw energieleverancier.

Medewerker Webcare Liander Netbeheer

loreleigil
door loreleigil - Dec 20, 2011 om 15:50
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=webcare liander schreef op dinsdag 20 dec 2011, 14:43]Geachte Miles,

Vervelend dat u van a naar b wordt gestuurd en niet verder wordt geholpen. Ik wil u graag verder helpen en ervoor zorgen dat de meter alsnog wordt geijkt. Kunt u aangeven wat de EAN code is van uw aansluiting? Dit is een unieke code van uw aansluiting welke u o.a. terug vindt op de nota van uw energieleverancier.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Webcare Liander Netbeheer
Geweldig, een reactie op een bericht uit maart 2010! Lekker efficiënt hé!

el
door elfonfir - Dec 20, 2011 om 15:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

ze reageren tenminste nog...

ba
door basten777 - Sep 21, 2012 om 02:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb onlangs mijn meterstanden doorgegeven.
Mijn tellers staan op 8000 ipv 1500 KW vorig jaar.
Ik heb het idee dat de tellers op vervuiling op het net reageren.
Zoals de pulsen van eenelectrisch las apparaat.
Ik heb totaal 30 minuten gelast afgelopen jaar.
Ik heb dit al eerder gehad. Toen heb ik gewoon betaald.
Ik zie echt niet hoe we aan 8000 KW*H zouden kunnen komen.
We hebben notabenen zonnepanelen op het dak!

Voor reacties: info@shipdesign.nl

ba
door basten777 - Sep 21, 2012 om 02:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. Het gaat om net beheerder Liander in Haarlemmermeer

gk
door gkoster - Sep 21, 2012 om 10:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb de meter op laten halen en deze hebben ze getest en is defect bevonden
zoals zij zeggen komt het weinig voor dat de schuld bij liander ligt
maar ik ben in het gelijk gesteld en ze hebben alles netjes opgelost en de afrekening herzien
alles bij elkaar hebben ze het netjes opgelost maar je moet er wel flink achteraan zitten anders duurt het erg lang en zorgen dat je precies vertel hoe jij erover denk
belangrijk is dat je meter standen op neemt van de oude meter en daarna de nieuwe meter laat je niet gek maken doordat je meer moet betalen als ze de meter omwisselen je heb dan wel direct bewijs dat de nieuwe meter minder verbruikt dus dat het aan de oude meter ligt

gr gerard

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Sep 21, 2012 om 14:24
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Basten777,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er bij u twijfel bestaat op het juist functioneren van uw meter.

Uw netbeheerder Liander is inderdaad de aangewezen partij om uw meter te controleren als u twijfelt aan de juiste werking. Er zijn echter wel kosten aan het onderzoek verbonden. Deze kosten komen voor uw rekening wanneer blijkt dat de meter niet defect is.

Ik adviseer u daarom om eerst zelf te onderzoeken of het verbruik echt onmogelijk is. Heeft u bijvoorbeeld nieuwe apparatuur aangeschaft? Is er in uw gezinssituatie is veranderd? U kunt ook bij de bouwmarkt een tussenmeter of verbruiksmeter aanschaffen. Hiermee kunt u nagaan hoeveel elektriciteit per apparaten wordt verbruikt. U kunt daarmee bijvoorbeeld ook nagaan wat er gebeurt als u het lasapparaat gebruikt.

Als dan nog blijkt dat de registratie van de meter niet klopt, kunt u contact opnemen met Liander voor een meterijking. Informatie over de meterijking vindt u via deze link http://bit.ly/eRBQPp

Als ik u ergens mee kan helpen hoor ik het graag. U kunt mij hiervoor dan uw contractrekeningnummer doorgeven. Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Linda
Nuon Webcare