Ge
door GerritHartholt Dec 5, 2017 om 23:06
Huishouden & energie
Pronet Advies wil mij helpen om andere energieleverancier te vinden

Op 22 nov en 29 nov ben ik gebeld door Pronet Advies, dit ondanks dat ik in het bel-me-niet-register sta geregistreerd. Na enig heen en weer gepraat over wat mijn verbruik zou zijn (hun cijfers klopten niet), wilden ze mij een voorstel doen voor een andere energieleverancier. Op mijn vraag of dat een offerte is of een contract kreeg ik een vaag antwoord. Wie heeft er ervaring met Pronet Advies.

Op mijn weblog staat een uitgebreider verslag over wat ik tot nu toe meegemaakt heb met Pronet Advies:

http://gerrithartholt.blogspot.nl/2017/12/bent-u-ook-benaderd-door-pronet-advies.html

Enkele dagen nadat ik op mijn weblog het e.e.a. had geplaatst over Pronet Advies, hebben ze hun website aangepast (informatie verwijderd).

Op mijn vraag onder welke naam is Pronet Advies bekend bij de Kamer van Koophandel heb ik tot op heden 5 dec 2017 geen antwoord gekregen.

6450 16 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 5, 2017 om 23:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen ervaring mee. Gewoon niet mee in zee gaan als je er geen vertrouwen in hebt.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2017 om 23:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom zou u advies moeten hebben van een volkomen onbekende instantie en daar hier ook nog advies over vragen?

Zou u willen wisselen van energieleverancier dan bent u toch best zelf in staat om vergelijkingssites te raadplegen?

costnix
door costnix - Dec 6, 2017 om 00:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het enige wat koude bellers bij mij horen is: “Klik! Tuut, tuut, tuut!”

Ge
door Genee - Dec 6, 2017 om 00:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien bellen ze nog een derde keer en kunt u het vragen.

aurora1
door aurora1 - Dec 6, 2017 om 01:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u zou willen veranderen van energieleverancier dan kunt u toch op vergelijkingssites kijken?
Met dergelijke telefoontjes is het altijd verstandig om je af te vragen wat het belang van degene die opbelt is om u een of ander voorstel te doen.
Dat zal zijn om geld aan u te verdienen.
Gewoon altijd negeren, danken voor het bellen, een vriendelijke groet en ophangen. Nooit in gesprek gaan en nooit gegevens verstrekken.
U besteedt hier veel te veel tijd en energie aan. Bent u misschien via Facebook bij dit bedrijf beland? Iets dat u daar ingevuld heeft o.i.d.?
Ik heb in ieder geval geen ervaring met deze club en zal die ook niet krijgen. Mij bellen ze niet en ik zit niet op Facebook. Ik ga ook niet in op verkooppraatjes aan de deur, aan de telefoon, in winkels of op straat.

Ge
door GerritHartholt Dec 6, 2017 om 09:22
2 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Aurorai.

Dank voor de reactie.

Ik heb aan Pronet Advies gevraagd hoe ze aan mijn telefoonnummer zijn gekomen, Nico van Dalen van Pronet Advies antwoordde mij 04 dec 2017 dat ze iets van 1,5 jaar terug contact met mij hebben gehad en dat zij toen aangegeven hebben dat als ze een interessant aanbod voor mij hebben dat ze dan opnieuw contact met mij zouden opnemen ("afspraak"). Ik weet zeker dat ik circa 1,5 jaar terug geen contact met Pronet Advies heb gehad (bel-me-niet register) en dat ik hen ook geen toestemming heb gegeven om opnieuw contact met mij op te nemen. Uit de informatie die ik op internet kan vinden over Pronet Advies, krijg ik bovendien de indruk dat Pronet Advies 1,5 terug niet bestond. (Domeinnaam geregisteerd aug 2017.)

Ik heb in ieder geval 2 redenen om dit te doen:

- Ik probeer er achter te komen of dat wat ik vermoed klopt. (Check uitvoeren.)

- Door mijn oproep van 'let op' als Pronet Advies u ongevraagd belt, waarschuw ik mensen.

P.S. Ik heb eerder dit jaar over All Great Dealz gezegd pas op, die waarschuwing bleek terecht te zijn. Door nu dit topic te starten, kan ik checken hoe het met Pronet Advies zit.

Groet Gerrit Hartholt.

Cookies
door Cookies Dec 6, 2017 om 12:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ik maar denken dat Don Quichot allang dood was.

aurora1
door aurora1 Dec 6, 2017 om 17:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoals al gezegd: u besteedt veel te veel tijd en energie aan colporteurs. Mensen die reageren op dit genre telefoontjes (of andere manieren  van contact zoeken om geld te verdienen) lezen niet van te voren wie-wat-waar, en anderen hebben dergelijk advies niet nodig want die reageren niet op colporteurs. Die PA heeft u nu beet en zal u blijven lastig vallen. Ook maakt u nu reclame voor ze en daar zullen ze ook wel blij mee zijn.
Het is hier ook geen adviesrubriek, maar voor Vraag&Beantwoord en ik zie geen vraag.
Die weblog leest natuurlijk ook niemand, waarom zou men. Stop uw tijd en energie in werken en solliciteren, dat is nuttiger want dan hoeft de belastingbetaler minder aan uw uitkering mee te betalen. Overigens denk ik dat u met dit genre berichten op forums en wat u zoal op uw weblog heeft staan geen reclame maakt voor uzelf om aan een baan te komen. Dat hier en die weblog vind ik een anti-reclame om zelfs maar te overwegen om u aan te nemen.

Ge
door GerritHartholt Dec 6, 2017 om 21:36
2 Antwoorden / 3 Vragen

Geachte Aurora1 en Carola83.

Dank voor uw beider reactie.

Toen ik eerder dit jaar een blogartikel over All Great Dealz schreef kon ik niet vermoeden dat de Consumentenbond, Vara Kassa en andere websites later ook over All Great Dealz zouden berichten.

Toen ik eerder dit jaar een blogartikel over All Great Dealz schreef kon ik niet vermoeden dat een tijd later een journalist van de Volkskrant met mij contact zou zoeken, met de vraag of ik wilde helpen bij de tot stand koming van een artikel over All Great Dealz.

Artikel in de Volkskrant over All Great Dealz:

https://www.volkskrant.nl/economie/betaal-geen-incasso-als-u-niets-heeft-besteld~a4505612/

Wat ik nu doe is tweeledig:

- A er achter proberen te komen of er meer mensen zijn benaderd door Pronet Advies en wat hun ervaringen zijn,

- B mensen waarschuwen van let op als Pronet Advies u belt.

Tot nu toe ben ik in de veronderstelling dat een forum als dit juist daarvoor bedoeld is.

Groet Gerrit Hartholt.

aurora1
door aurora1 Dec 7, 2017 om 04:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, dan is uw veronderstelling onjuist. Het is hier een Vraag&Beantwoordrubriek.
En zoals ik al zei, u maakt geen reclame voor uzelf met uw blog en de verhalen op deze openbare site. Ik kon uw naam ook al niet vinden bij de gemeente Harderwijk, terwijl op uw blog staat - als ik dat goed gezien heb - dat u kandidaat voor de gemeenteraad daar bent.
Uw naam komt nergens op de site van die gemeente voor.

ne
door neodutchio - Dec 6, 2017 om 07:13
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Elke ongevraagde verkoper zit er voor 1 doel, geld verdienen. Niet om u te laten besparen of om van andere acties gebruik te maken.

Cookies
door Cookies - Dec 6, 2017 om 09:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, Gerrit je bevestigt met deze onzin mijn kijk op (kandidaat) gemeenteraadsleden. Tip: nu je toch werkloos bent, misschien even een cursus Nederlands volgen?

Ge
door GerritHartholt Dec 6, 2017 om 09:27
2 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Carola83.

Een eerdere waarschuwing van mij voor All Great Dealz bleek te kloppen (ik was eerder met waarschuwen voor All Great Dealz dan bijvoorbeeld de Consumentenbond).

Groet Gerrit Hartholt.

Cookies
door Cookies Dec 6, 2017 om 10:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, applaus hoor.

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2017 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een ding snap ik niet. U hebt zich geregistreerd bij dat register en nog gaat u in gesprek met een verkoper van een onbekend bedrijf en verstrekt u gegevens en hoort u hun  verhaaltjes aan.

En wat nou check uitvoeren en waarschuwen? Allemaal grote onzin.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 6, 2017 om 11:35
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Ach, er zijn er meerdere die proberen op een vage wijze geld te verdienen.

Ge
door GerritHartholt Dec 6, 2017 om 13:26
2 Antwoorden / 3 Vragen

Beste GerritAltena.

De manier waarop Pronet Advies mij benaderde, gaf mij de indruk dat ze op een misleidende manier geld aan mij probeerden te verdienen.

- Ze wilden mij niet eerlijk vertellen hoe ze aan mijn telefoonnummer waren gekomen.

- Ze gaven geen duidelijk antwoord op mijn vraag of ze mij een offerte toe gingen sturen of een (5 jarig) contract.

- Ze gaven aan dat ze mijn verbruikcijfers konden inzien, hoe dat kon daar gaven ze geen duidelijk antwoord op.

- Op mijn vraag op welke bedrijfsnaam zijn jullie te vinden bij de Kamer van Koophandel heb ik tot op heden 6 dec geen antwoord gekregen.

De werkwijze van Pronet Advies is gezien dit alles niet alleen vaag maar mogelijk ook misleidend.

Pr
door Pronet Advies - Dec 6, 2017 om 16:16
1 Antwoorden / Vragen

Beste meneer Gerrit,

Als u nou eerst aan ons had gevraagd wie wij zijn en wat wij doen dan hadden wij deze conversatie nu niet hoeven te voeren. U bent eerst een belastende blog gestart op uw pagina en daarna heeft u een bericht geplaatst op ons facebookpagina. U hecht blijkbaar meer waarde aan aandacht en onnodige publiciteit i.p.v. antwoorden op uw vragen.

Dat u onze naam in dezelfde regel noemt met bedrijven die consumenten opbellen en onterechte vorderingen en aanmaningen sturen getuigd van een fantasievol karakter en provocateur gedrag.

Ter verduidelijking: wij onderhandelen in naam van de consumenten met energieleveranciers en krijgen een vergoeding voor elk nieuw binnen gebracht lid. Voor de rest willen wij hier liever geen tijd meer aan besteden.

ps: Excuses aan de lezers van dit bericht voor onze toon.

Voor de rest wensen wij u uiteraard een fijne dag verder.

Met vriendelijke groet,

Team Pronetadvies

Ge
door GerritHartholt Dec 6, 2017 om 21:22
2 Antwoorden / 3 Vragen

Geacht Team Pronet Advies.

Dank voor jullie reactie.

- Zowel op 22 november 2017 als op 29 november 2017 hebben jullie mij niet gewezen op het bel-me-niet register (recht van verzet).

- Toen ik op 22 november 2017 vroeg hoe jullie aan mijn telefoonnummer kwamen, kreeg ik als antwoord via de energiebeheerder.

- Toen ik jullie op 22 november 2017 vroeg hoe jullie mijn verbruiksgegevens konden inzien kreeg ik een vaag antwoord.

- Toen ik jullie op 22 november 2017 en 29 november 2017 vroeg of dat wat jullie mij wilden toesturen een offerte is of een contract kreeg ik beide keren een vaag antwoord.

- Toen ik op 04 december 2017 bij jullie navraag deed over of dat wat jullie opsturen een offerte is of een contract kreeg ik opnieuw een vaag antwoord.

- Toen jullie medewerkers mij op 22 november 2017 en 29 november 2017 vertelden wat mijn verbruiksgegevens zijn (nadat jullie ergens die gegevens hadden opgezocht), kwamen jullie medewerkers met cijfers die niet kloppen.

- Een rondblik op jullie website in de periode 22 november 2017 t/m 03 december 2017 leerde dat een aantal knoppen op jullie website niet werkten (die 3 knoppen zijn blijkbaar door jullie 5 of 6 dec 2017 verwijderd).

- Een rondblik op jullie webstie in de periode 22 november 2017 t/m 03 december 2017 leerde dat er een adres op jullie website stond, dat adres is door jullie blijkbaar 05 of 06 december 2017 van jullie website verwijdert.

- Een zoektocht op de website van de Kamer van Koophandel, levert tot op heden 6 dec 2017 geen informatie op over Pronet Advies.

- Toen jullie mij op 22 november 2017 opbelden stelden jullie je voor als Regionale Consumenten Adviesplatform, toen ik doorvroeg kreeg ik eerst als antwoord Pronet (website niet te vinden) en daarna als antwoord Energiemanager (heb daar navraag gedaan).

- Normale overstapservice verleners vermelden hun verdienmodel op hun website, die informatie is tot op heden niet op jullie website te vinden.

- Op 4 december 2017 heeft een goede kennis van mij jullie gemaild met de vraag naar jullie Kamer van Koophandel naam, jullie Kamer van Koophandel nummer en jullie BTW-nummer, tot op heden 6 december 2017 hebben jullie die mail niet beantwoord.

- Op de vraag die ik zelf 04 dec 2017 via jullie facebook pagina stelde, heb ik tot op heden geen antwoord gekregen.

- Jullie verhaal (4 dec 2017) als zou ik iets van 1,5 jaar terug door jullie gebeld zijn en als zou er een "afspraak" zijn dat jullie mij zouden mogen opbellen als er een interessante aanbieding voor mij is, klopt niet.

M.b.t. mijn blogartikel dat heb ik geplaatst 02 december 2017, jullie hebben mij (ondanks dat ik geregistreerd sta in het bel-me-niet register) op 22 november 2017 en 29 november 2017 opgebeld. Ik ben niet over één nacht ijs gegaan.

Ik hecht aan open en eerlijke communicatie, als jullie die open en eerlijke communicatie leveren dan zijn wij on speaking terms.

Als bewijs dat ik aan open en eerlijke communicatie hecht, heb ik dit bericht (en het bericht op mijn weblog) onder eigen naam geplaatst.

Tot zover.

Team Pronet Advies het beste.

Groet Gerrit Hartholt Dedemsvaart.

costnix
door costnix Dec 7, 2017 om 06:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

“KLIK! Tuut tuut tuut......”

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2017 om 21:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Man houd toch op met die flauwekul. Hebt u nou werkelijk nooit van louche telefonische verkopers gehoord?

Ge
door GerritHartholt Dec 6, 2017 om 22:23
2 Antwoorden / 3 Vragen

Geachte Tijger1.

Dank u wel voor uw reactie.

M.b.t. louche telefonische verkopers:

- Ben ooit benadert door een organisatie die mij een woekerpolis (hypotheek) probeerde te verkopen (geschatte provisie voor de verkopende organisatie €7.500), heb daar geen woekerpolis afgesloten.

- Ben ooit benadert door een organisatie die mij een Kirby stofzuiger wilde verkopen, daar voelde ik niets voor.

- Ben eerder dit jaar door All Great Dealz benadert over een hotelvoucher, ook daar voelde ik niets voor.

Mocht het zo zijn dat Pronet Advies niet open en eerlijk is over haar "dienstverlening", dan is dit topic geen flauwekul.

Misschien kunt u beter alle louche telefonische verkopers oproepen om op te houden met hun flauwekul (scheelt veel tijd en moeite).

Groet Gerrit Hartholt.

aurora1
door aurora1 Dec 7, 2017 om 04:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@gerrithartholt, begrijpt u het werkelijk niet, wilt u het niet begrijpen of wilt u gewoon doordrammen en gelijkhebberig zijn?
Zoals al is gezegd, deze site is niet voor dit soort zaken en verhaaltjes vertellen.
Zet een fatsoenlijk CV op uw blog dat uw zoeken naar de daar genoemde en kennelijk gewenste banen rechtvaardigt. En dat kandidaat zijn lijkt me ook uit de duim gezogen en daar zal het CDA dan niet echt blij mee zijn stel ik me zo voor. Gebakken lucht is het allemaal.

gerard van tol
door gerard van tol - Dec 6, 2017 om 22:55
26 Antwoorden / Vragen

Dat je ze de kans hebt gegeven om een voorstel volledig af te maken. Bij mij komen ze niet verder als we willen..., dan is de verbinding al verbroken.

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2017 om 22:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Man word volwassen, en gebruik uw verstand.

Cookies
door Cookies Dec 6, 2017 om 23:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sommige mannen worden nooit volwassen, aldus een veel gehoorde kreet van mijn wijze (????) oma en moeder.

Ge
door GerritHartholt Dec 7, 2017 om 09:27
2 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Tijger1 en Carola83.

Dank u beiden voor uw reactie.

Mijn verstand zei mij dat ik Pronet Advies geen toestemming moest geven om een offerte / contract op te sturen.

Mijn verstand zei mij dat ik geen nadere contact gegevens aan Pronet Advies moest geven.

Mijn verstand zei mij dat het goed is om dit topic te starten, dit zodat anderen hun ervaring met Pronet Advies hier kunnen melden, dit zodat ik kan checken of mijn inschatting klopt, en dit zodat een ieder die dit leest weet let op als Pronet Advies (ongevraagd) belt.

Tijger1 en Carola83 het beste.

Groet Gerrit Hartholt.

P.S. Op 4 dec 2017 heb ik via facebook een vraag gesteld aan Pronet Advies (onder welke naam is Pronet Advies te vinden bij de KvK), op die vraag is tot op heden 7 dec 2017 geen antwoord gekomen van Pronet Advies. Wat wel is gebeurd is dat Team Pronet Advies een account aangemaakt heeft op dit forum en op 6 dec 2017 gereageerd heeft in dit topic.

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2017 om 09:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Man, man, u bent echt helemaal aan het doordraaien door die telefoontjes hoor.

Ma
door Markvanschaik - Mar 11, 2018 om 11:08
1 Antwoorden / Vragen

Afgelopen weken ben ik 7 of 8 keer door pronet advies gebeld. Ook mijn nummer staat geregistreerd in het bel-me-niet register. De laatste 3 telefonistes heb ik eens Freek duidelijk gemaakt dat ik geen interesse heb. Ik vermoed dat ze al geruime tijd bezig zijn om mij te bereiken, ik wordt al enkele weken regelmatig anoniem gebeld.

tijger1
door tijger1 Mar 11, 2018 om 12:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bel Gerrit, die weet er alles van.

costnix
door costnix Mar 11, 2018 om 13:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Voor zulke hardnekkige gevallen heb ik scheidsrechtersfluitje naast mijn telefoon liggen.
(een luchthoorn of vuvuzela zou ook kunnen, maar dan krijgt u ook nog ruzie met de buren)