st
door stuera 17 mei 2018 om 13:59
Huishouden & energie

Rekening montage en voorrijkosten bij vervanging onderdeel fabrieksfout

Wij hebben een cv ketel waarin een brander zit die doorhangt en vervangen moet worden. Dit is in het nieuws geweest. Alvorens dat dit wordt vervangen moeten wij een schriftelijk akkoord geven voor voorrijkosten en  montagekosten van € 185,00. Mag dit worden doorberekend aan ons?

429 3 Rapporteer
ep
door epcot - 17 mei 2018 om 14:10
641 Antwoorden / 16 Vragen
1

Hoe oud is de ketel? Aan wie moet je schriftelijk akkoord geven? Wie heeft de ketel geplaatst? Je moet contact opnemen met degene waar je de ketel gekocht hebt. Teveel vragen om een zinnig antwoord te kunnen geven.

Ge
door Genee - 17 mei 2018 om 14:50
1386 Antwoorden / 1 Vragen
1

Neem aan dat het om een type Nefit ketel gaat.
Lees op onderstaande link inderdaad dat, ook al is het een fabrieksfout, Nefit deze kosten niet betaald.
Een van de reageerders waarschuwt dat er ook iets aan de warmtewisselaar mankeert waardoor er gas kan lekken.
lees https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/nefit-roept-brandgevaarlijke-cv-ketels-terug/

door marita5 - 17 mei 2018 om 15:03
6949 Antwoorden / 9 Vragen
2

Hallo Stuera ,

Als het gaat over een Nefit ketel , lees dan deze informatie eens door , klik op de rode regel .( klik links in het rijtje op veelgestelde vragen ) 

https://www.welkombijnefit.nl/nl/topline 

Krijg ik de kosten voor het vervangen van defecte onderdelen vergoed?

De brander die moet worden vervangen wordt kosteloos ter beschikking gesteld door Nefit. Het vervangen gebeurt in principe tijdens de eerstvolgende reguliere onderhoudsbeurt. Heeft u geen onderhoudscontract dan rekent u dus alleen de onderhoudswerkzaamheden met uw installateur af zoals gebruikelijk. Heeft u een onderhoudscontract, dan zijn de arbeidskosten en voorrijkosten van de installateur normaalgesproken inbegrepen.

Constateert uw installateur tijdens het onderhoud dat er ook andere onderdelen moeten worden vervangen, dan is de hierop geldende garantietermijn van toepassing. Voor TopLine geldt: 15 jaar op de warmtewisselaar (de eerste 5 jaar inclusief arbeidsloon en voorrijkosten, daarna alleen de materiaalkosten) en 2 jaar op alle overige onderdelen. Heeft u een verlengde garantie afgesloten bij uw installateur, dan gelden de verlengde termijnen. Tot en met 31 december 2018 geldt voor het vervangen van een defecte warmtewisselaar van uw TopLine toestel uit 2006 tot en met 2009 een coulanceregeling. Er worden geen voorrijkosten en arbeidsloon in rekening gebracht.

Ge
door Genee 17 mei 2018 om 15:35
1386 Antwoorden / 1 Vragen

Heel mooi @marita5, dat betekent dat het de TS niets hoeft te kosten.

door marita5 17 mei 2018 om 15:44
6949 Antwoorden / 9 Vragen

Juist .

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Bramsnackers - 18 jan. 2019 om 08:48
Auto & vervoer

Vervangend vervoer bij reperatie onder garantie

Ik heb een aantal keren mijn auto naar de garage gebracht voor een reperatie onder garantie. Ik heb elke keer vervangend vervoer gehad echter heb ik hier ook elke keer 70 euro voor moeten betalen. Is een garage verplicht om vervangend vervoer gratis aan te bieden indien een auto wordt gerepareerd onder garantie? Lees meer

Gu
GuusB1234 - 18 jan. 2019 om 16:43
Garantie & verzekeringen

Wie weet meer over P.C.171 Waardevast uitvaart-polis?

Vorig jaar is mijn vader overleden en hij had een oude PC171 Waardevast uitvaart-polis. PC171 is overgegaan naar rechtsopvolger Reaal. De polis is afgesloten in 1976 en de laatste correspondentie stamt uit het jaar 1985. In 1986(?) is er een eenmalige koopsom gestort na aanbod van de verzekeraar. Ik ben op zoek naar mensen (bezit of nabestaanden) die ervaringen hebben met deze polis. Informatie o ... Lees meer

ma
marcvandenakker - 18 jan. 2019 om 17:23
Winkels & webshops

Wel betaald niets ontvangen

11- 1-2019 Lenovo pc besteld bij BCC, 575,00 euro en gelijk betaald, zou de volgende dag geleverd worden, echter volgende dag sms van BCC, gezien de drukte wordt pc één dag later geleverd. Nu levert DHL niet op zondag dus zo wie zo moeilijk, Maandag direct contact opgenomen met BCC via telefoon en whatsapp na een hele dag wachten antwoord; we gaan eerst uitzoeken waar het mis is gegaan, bij DHL? ... Lees meer