stuera
door stuera May 17, 2018 om 13:59
Huishouden & energie

Rekening montage en voorrijkosten bij vervanging onderdeel fabrieksfout

Wij hebben een cv ketel waarin een brander zit die doorhangt en vervangen moet worden. Dit is in het nieuws geweest. Alvorens dat dit wordt vervangen moeten wij een schriftelijk akkoord geven voor voorrijkosten en  montagekosten van € 185,00. Mag dit worden doorberekend aan ons?

1449 3 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - May 17, 2018 om 14:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hoe oud is de ketel? Aan wie moet je schriftelijk akkoord geven? Wie heeft de ketel geplaatst? Je moet contact opnemen met degene waar je de ketel gekocht hebt. Teveel vragen om een zinnig antwoord te kunnen geven.

Ge
door Genee - May 17, 2018 om 14:50
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Neem aan dat het om een type Nefit ketel gaat.
Lees op onderstaande link inderdaad dat, ook al is het een fabrieksfout, Nefit deze kosten niet betaald.
Een van de reageerders waarschuwt dat er ook iets aan de warmtewisselaar mankeert waardoor er gas kan lekken.
lees https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/nefit-roept-brandgevaarlijke-cv-ketels-terug/

marita5
door marita5 - May 17, 2018 om 15:03
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Stuera ,

Als het gaat over een Nefit ketel , lees dan deze informatie eens door , klik op de rode regel .( klik links in het rijtje op veelgestelde vragen )

https://www.welkombijnefit.nl/nl/topline

Krijg ik de kosten voor het vervangen van defecte onderdelen vergoed?

De brander die moet worden vervangen wordt kosteloos ter beschikking gesteld door Nefit. Het vervangen gebeurt in principe tijdens de eerstvolgende reguliere onderhoudsbeurt. Heeft u geen onderhoudscontract dan rekent u dus alleen de onderhoudswerkzaamheden met uw installateur af zoals gebruikelijk. Heeft u een onderhoudscontract, dan zijn de arbeidskosten en voorrijkosten van de installateur normaalgesproken inbegrepen.

Constateert uw installateur tijdens het onderhoud dat er ook andere onderdelen moeten worden vervangen, dan is de hierop geldende garantietermijn van toepassing. Voor TopLine geldt: 15 jaar op de warmtewisselaar (de eerste 5 jaar inclusief arbeidsloon en voorrijkosten, daarna alleen de materiaalkosten) en 2 jaar op alle overige onderdelen. Heeft u een verlengde garantie afgesloten bij uw installateur, dan gelden de verlengde termijnen. Tot en met 31 december 2018 geldt voor het vervangen van een defecte warmtewisselaar van uw TopLine toestel uit 2006 tot en met 2009 een coulanceregeling. Er worden geen voorrijkosten en arbeidsloon in rekening gebracht.

Ge
door Genee May 17, 2018 om 15:35
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heel mooi @marita5, dat betekent dat het de TS niets hoeft te kosten.

marita5
door marita5 May 17, 2018 om 15:44
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Juist .