ka
door karin61 Mar 7, 2019 om 20:19
Huishouden & energie

Remeha of Nefit

Mijn Nefit Ecomline cv ketel van 19 jaar is toe aan vervanging. Ik heb me laten informeren en heb me georiënteerd op internet en heb nu wel een voorkeur ontwikkeld. Maar ik twijfel nog waar ik de beste optie aan heb. Ik heb nu de keuze tussen Remeha Tzerra Ace, Remeha Calenta Ace en Nefit Trendline. Alle CW 4.  Wie heeft waarvoor voorkeur of ervaring en welke beveelt U aan? Bij voorbaat dank.

27577 15 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 7, 2019 om 20:32
16827 Antwoorden / 202 Vragen

De keuze is echt aan u, ik kan u alleen adviseren om een vergelijkingssite te zoeken.
Bijvoorbeeld deze: https://www.test-aankoop.be/woning-energie/verwarming-en-warm-water/dossier/aankoopgids-centrale-verwarming

me
door mein33 - Mar 7, 2019 om 20:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Voor mij de Nefit Trendline, want deze doet z'n werk prima zoals in de dagelijks praktijk blijkt !
Maar let wel, met alle andere door u genoemde merken heb ik geen enkele ervaring.

jo
door jorisw - Mar 7, 2019 om 22:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

In mijn huidige woning heb ik een Nefit en in mijn vorige huis een Remeha. Beide werken even goed. Ik denk dat je beter kunt selecteren op een installateur/onderhousbedrijf waar je vertrouwen in hebt. En als die dan een voorkeur voor de 1 of de andere heeft kies je daarvoor.

gerbera
door gerbera - Mar 7, 2019 om 22:16
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Zelf heb ik de Remeha Calenta.  Voor mij een betrouwbare ketel (inmiddels mijn2e) makkelijk instelbaar met bijbehorende thermostaat, start automatisch op na stroomuitval, geruisloos en geeft zelf aan als onderhoud gedaan moet worden (1x per2 jaar) en in al die jaren nog nooit een storing gehad.
Met Nefit heb ik geen ervaring dus kan ik moeilijk vergelijken.

me
door mein33 - Mar 7, 2019 om 22:17
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nog een advies als het mag !
Blijf verre van Feenstra en ga vooral niet huren !

ge
door gewicht Mar 8, 2019 om 15:53
170 Antwoorden / 1 Vragen

En spreek gewoon met de instellateur af dat hij op uw verzoek,na de garantieperiode, zo eens in de 2 jaar onderhoud/schoonmaak pleegt.
Tegen normaal uurloon. Kost veel minder dan een abonnement bij een service bedrijf.

panter22
door panter22 - Mar 8, 2019 om 08:32
6599 Antwoorden / Vragen

Ik zou voor de Remeha gaan. Nieuw model van 2018. De Nefit is van 2016, al een bijna 3 jaar oud model.
Je zal vast wel gekeken hebben op kieskeurig.nl
Kijk eens bij een installateur in de buurt. Kan goedkoper zijn dan die grote onderhoudsbedrijven.

pl
door plu - Mar 8, 2019 om 13:45
7 Antwoorden / 0 Vragen

Na 23 jaar heb ik mijn Nefit HR 21 Combi ketel laten vervangen. Deze ketel heeft overigens probleemloos gefunctioneerd. Hij was niet gehuurd en geen onderhoudscontract.
Ik heb mijn ketel vervangen door een Nefit Trendline en ben zeer tevreden, wat mij betreft een aanrader.
Ik heb geen duur onderhoudscontract maar laat wel indien nodig onderhoud uitvoeren. Denk aan je verzekering.

Topantwoord

1paul
door 1paul - Mar 8, 2019 om 15:50
3134 Antwoorden / 0 Vragen

kijk of je je nieuwe ketel zelf kunt kopen en huur dna een installateur in, koop ook een nieuw expansievat erbij laat de installateur hem dan installeren...

Remeha heb ik goede ervaringen mee trouwens deze Remeha Tzerra Ace 28C Cw4 zie ik al voor 900 euro staan op het net...

4 uur installatiewerk maximaal 75 euro/uur en klaar ben je...

jimmysmith
door jimmysmith - Mar 8, 2019 om 20:01
26 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf, op aanraden van een bevriende monteur, een ketel van Intergas laten plaatsen. Heb hem nu bijna een jaar en vind het een super ketel. Hij schakelt supersnel over van tapwater naar CV en andersom. Ik kan Intergas zeker aanbevelen. (Had voorheen Nefit en meerdere storingen per week, moest hem steeds resetten.)

door 526996 - Mar 9, 2019 om 10:54
32 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf via vereniging eigen huis een ketel rechtstreeks bij atag gekocht door instalateur door hun geregeld gemonteerd,2 jaar volledige garantie met service.goedkoopste uitgezocht via Google. Cw4.doet het prima met thermostaat op afstand bedienbaar

la
door latb - Mar 9, 2019 om 11:38
27 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte Karin
Wij zaten met het zelfde probleem onze Nefit ketel van 21jaar oud ging plotseling stuk!
Dus wij moesten ook kiezen en natuurlijk oo even wezen internetten!
Al gauw kwamen wij uit op intergas die werd ons aanbevolen.
Sinds vorige week een intergas cv ketel laten plaatsen en bevalt ons goed.
Ik hoop dat U er iets mee kan doen met mijn bevinding!
latb

la
door latb - Mar 9, 2019 om 11:53
27 Antwoorden / 1 Vragen

Onze nefit ketel ging ook naar 21jaar stuk en wij moesten ook de ketel vervangen!
Na veel onderzoek kwamen wij op INTERGAS uit.
Dus sinds 1 week laten instaleren en beval goed dit in overleg met de installateur.
Dat was de beste ketel die uit de test kwam.
Dus succes met U nieuwe ketel!

latb

Ex
door Expansievatje - Mar 9, 2019 om 15:41
31 Antwoorden / 1 Vragen

Je  vergelijkt appels met peren.  De Ecomline was het topmodel toendertijd.

een Nefit zal in de winkel duurder zijn dan een Remeha Tzerra, je hebt dan ook meer waar voor je geld..

Tzerra : goedkoop toestel, geen los te vervangen onderdelen , ver vandaan blijven.
Calenta Ace : nieuw model ( ketel net als de oude  maar nieuwe print en  nieuw display ) maar minder dan Ecomline

beide ketels zou ik niet adviseren, of een Nefit Trendline, of anders een Intergas HRE 28-24

st
door stpiersma - Mar 11, 2019 om 07:57
3 Antwoorden / Vragen

Goede eenvoudige machine en ook nog eens niet erg duur
we gebruiken deze al en 10 tal jaren zonder problemen de 24/18 is voor klein huis ( 2-3 personen huishouding)
28/24 is voor iets groter huis 2 3 persoen huish + kinderen
succes

CV-Combi Intergas Kombi Kompact HRE 24/18
CV-Combi Intergas Kombi Kompact HRE 28/24

gerbera
door gerbera - Mar 11, 2019 om 10:40
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Opvallend veel die hier ineens "Intergas" als leverancier noemen, toeval of stieken reclame?

@STPIERSMA,
Het type ketel heeft niets met het aantal personen te maken maar met de inhoud van de woning en het aantal radiatoren. Daarnaast zijn beide ketels CW3 types en heeft de TS het over een CW4 ketel die een hogere capciteit heeft dan de CW3.