jojo333
door jojo333 Nov 3, 2006 om 10:02
Huishouden & energie

Revalidatie bij kapotte kruisbanden bij de hond

Onze hond heeft gister zijn voorste kruisbanden kapot gescheurt. Hij wordt as. dinsdag geopereerd. Dan volgt nog een revalidatie van 6 weken, hoe ga ik daar mee om.

Op dit moment is rust geen probleem want hij wil niet lopen en slaapt alleen maar.

7004 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom vraagt u dat niet aan de arts die hem opereerd

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste krook

Sorry als de vraag niet duidelijk was, maar de hond moet dus 6 weken revalideren. Hij mag dan niet springen, rennen, spelen enz.

Mijn vraag is dus eigenlijk: Hoe ga ik hier mee om op het moment dat de hond zich iets beter gaat voelen. Zijn er mensen die dit al eens meegemaakt hebben en hoe hebben die de hond bezig gehouden zonder dat hij teveel doet.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

ik weet niet wat van ras het is, maar ik zou de hond in een bench leggen,die niet te groot is, het is even niet anders. geef hem een lekker bot of zo , dan heeft hij toch wat te doen. ik heb zelf ook zoiets gehad,die hond had de bekken op drie plaatsen gebroken, die heeft ook zes weken in een bench gelegen, en daarna was hij goed herstelt. het is misschien zielig, maar je hebt weinig keuze. en na die zes weken, heel rustig weer opbouwen met uit de bench, dus eerst een kwartiertje per dag en dan een half uur , enz.

heel veel succes ermee

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jojo333,

Wellicht vind je op de hier volgende sites ook nog wat info:

kruisbanden hond

behandelingkruisbandenhond

Sterkte voor dinsdag en vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

De hond (Jack russell) is gister geopereert, hij moet nu 10 dagen in de bench en mag alleen vlug uit voor ontlasting of plassen. Hierbij mag hij niet lopen. Na 10 dagen wordt hij weer gecontroleert, en leren wij hoe hij we fysio kunnen geven. Daarna mag hij naar de overkant van de straat lopen om te plassen en te ontlasten. Dit tot 6 weken na de operatie. Hierna moeten we het wandelen opbouwen met 1 minuuut per dag. Het hele herstel duurd 3 tot 6 maanden.

De tip die wij van de dierenarts kregen: Als de 10 dagen voorbij zijn en de hond loopt niet teveel op de poot, leg hem dan in een afgesloten ruimte (ons geval een open keuken met een kinderhekje ervoor) waar hij nergens op kan springen. Mocht hiet zeil liggen, leg er dan tijdelijk een kleed of vloerbedekking neer.

Met de hond gaat het naar omstandigheden goed.

bedank voor alle info en medeleven.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

heel veel succus met het herstel van de jack, maar ik zou het goed in de gaten houden na die tien dagen, in de keuken is ook nog veel ruimte, en zoals je weet kan een jack zich lekker druk maken, dus hou het goed in de gaten en maak anders de ruimte toch nog iets kleiner.

groetjes ikke68

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ikke68,

Als eerste wil ik je bedanken voor je medeleven en mee denken. Het klopt van de keuken, maar ik schreef ook als hij niet te veel liep. Dit moeten we dus ook in de gaten houden en dat kan mooi met een open keuken want vanuit de huiskamer kijk je er naar binnen. Ook zijn onze Jack Russels niet van die adhd stuiterballen. Dit is dus een heel groot voordeel.

Maar voorlopig loopt hij niet eens op 3 poten, de dierenarts die vanavond nog even belde om te vragen hoe het gaat, vind dat nog geen probleem. Hij zag liever dat er nog niet gelopen werd dan dat de hond denkt dat hij al beter is. De 16e moet hij terug voor controle en dan zien we wel weer verder.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag jojo333,

Al een gehele geruststelling dat de operatie voor zover het zich laat aanzien is geslaagd. Nu nog een periode van goed uitkijken en veel liefde. Je krijgt er veel voor terug, want de vriendschap van je huisdier is onbetaalbaar.

Veel sukses en sterkte, Read.