jo
door jostie1 Nov 10, 2015 om 13:44
Huishouden & energie

Rubere vlekken van wieltjes op laminaat hoe krijg ik ze schoon

Weet iemand hoe ik grijze rubberen plekken van meubelwieltjes van mijn laminaat krijg ik heb alles al geprobeert

18369 16 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 10, 2015 om 13:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier voor tips.

sw
door swerkman - Nov 11, 2015 om 12:11
29 Antwoorden / 10 Vragen

Een drupje jif op een schuursponsje , zachte kant en wrijven . Dan met water nadweilen

domantwoord
door domantwoord - Nov 11, 2015 om 12:22
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=swerkman schreef op woensdag 11 nov 2015, 12:11]Een drupje jif op een schuursponsje , zachte kant en wrijven . Dan met water nadweilen

resultaat....... een prachtig glimmende plek in het meestal mooi zijdeglanzend laminaat...... en na meerdere behandelingen heel de "tekening" er af...........
mijn idee.. probeer eerst minder ingrijpende dingen zoals b.v. een schoon vlakgum of een drupje WD 40 op een doekje.........jif, polijstpasta en schuursponsjes pas wanneer er echt niets meer werkt!!!!

l1ntje
door l1ntje - Nov 11, 2015 om 12:48
13 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de Action hebben ze grijze sponsjes waarmee je alle strepen van diverse materialen afkrijgt.

door 1953 - Nov 11, 2015 om 12:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Doekje met schoonmaakazijn en poetsen maar.

door 1953 - Nov 11, 2015 om 12:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=swerkman schreef op woensdag 11 nov 2015, 12:11]Een drupje jif op een schuursponsje , zachte kant en wrijven . Dan met water nadweilen

Verwacht daarmee een doffe plek op het laminaat.

door 1953 - Nov 11, 2015 om 12:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=domantwoord schreef op woensdag 11 nov 2015, 12:22][quote=swerkman schreef op woensdag 11 nov 2015, 12:11]Een drupje jif op een schuursponsje , zachte kant en wrijven . Dan met water nadweilen

resultaat....... een prachtig glimmende plek in het meestal mooi zijdeglanzend laminaat...... en na meerdere behandelingen heel de "tekening" er af...........
mijn idee.. probeer eerst minder ingrijpende dingen zoals b.v. een schoon vlakgum of een drupje WD 40 op een doekje.........jif, polijstpasta en schuursponsjes pas wanneer er echt niets meer werkt!!!!

Vergelijkbaar met druppeltjes aceton op de plek, dag laminaat!

miekmol
door miekmol - Nov 11, 2015 om 12:58
201 Antwoorden / 50 Vragen

Heb je al gewoon sla-olie of zonnebloemolie op een doekje geprobeerd?
Ik heb er ook last van maar bij toeval ontdekte ik dat met mijn sloffen waar van die hele kleine rubberen nopjes onder zitten, ook de vlekken en strepen verdwijnen door er met je voeten overheen te gaan.

domantwoord
door domantwoord - Nov 11, 2015 om 13:10
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 11 nov 2015, 12:55][quote=domantwoord schreef op woensdag 11 nov 2015, 12:22][quote=swerkman schreef op woensdag 11 nov 2015, 12:11]Een drupje jif op een schuursponsje , zachte kant en wrijven . Dan met water nadweilen

resultaat....... een prachtig glimmende plek in het meestal mooi zijdeglanzend laminaat...... en na meerdere behandelingen heel de "tekening" er af...........
mijn idee.. probeer eerst minder ingrijpende dingen zoals b.v. een schoon vlakgum of een drupje WD 40 op een doekje.........jif, polijstpasta en schuursponsjes pas wanneer er echt niets meer werkt!!!!

Vergelijkbaar met druppeltjes aceton op de plek, dag laminaat!

WD 40 zal echt niet werken als aceton, het is meer een olie die dingen als b.v. stickerlijm en rubberstrepen losweekt zonder de (meeste) ondergronden (laminaat al zeker niet en bij twijfel altijd even op een onzichtbare plaats testen) aan te tasten, wel daarna met wat zeep of iets dergelijks ontvetten want het is eigenlijk een smeermiddel met een verrassend groot toepassing gebied!!l
Maar probeer eerst het gum eens, dat werkt vaak ook verrassend goed en is vaak al voldoende!!

domantwoord
door domantwoord - Nov 11, 2015 om 13:12
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=miekmol schreef op woensdag 11 nov 2015, 12:58]Heb je al gewoon sla-olie of zonnebloemolie op een doekje geprobeerd?
Ik heb er ook last van maar bij toeval ontdekte ik dat met mijn sloffen waar van die hele kleine rubberen nopjes onder zitten, ook de vlekken en strepen verdwijnen door er met je voeten overheen te gaan.

Klopt helemaal, soortgelijk resultaat als de WD40 en het gum!!

simon55
door simon55 - Nov 11, 2015 om 13:18
1556 Antwoorden / 5 Vragen

St Marc werkt uitstekend

fp
door fpo - Nov 11, 2015 om 19:55
87 Antwoorden / 3 Vragen

Gummetje. Werkt uitstekend!

pl
door plu - Nov 11, 2015 om 21:59
7 Antwoorden / 0 Vragen

Een primma reiniger is "Witte Steen".
Ik heb zéér goede ervaring met dit product. Reinigt, beschermt en polijst, is 100% biologisch afbreekbaar en zeer voordelig in gebruik.
Ik heb z'n pot gekocht op de markt, maar is ook verkrijgbaar bij zie: http://easycleanpro.nl/witte-steen-400-gr-detail

freix.
door freix. - Nov 11, 2015 om 22:01
28 Antwoorden / 14 Vragen

Als je een schoen aan hebt met een rubberen zool, gum je de strepen zo weer weg door met je schoenzool over de strepen te 'gummen'.

domantwoord
door domantwoord - Nov 11, 2015 om 22:45
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=plu schreef op woensdag 11 nov 2015, 21:59]Een primma reiniger is "Witte Steen".
Ik heb zéér goede ervaring met dit product. Reinigt, beschermt en polijst, is 100% biologisch afbreekbaar en zeer voordelig in gebruik.
Ik heb z'n pot gekocht op de markt, maar is ook verkrijgbaar bij zie: http://easycleanpro.nl/witte-steen-400-gr-detail

Het zal prima werken op de beschreven voorwerpen (de opsomming hier onder komt van hun site) maar POLIJST is iets wat je waarschijnlijk nu net niet wil op laminaat!
het veroorzaakt een plek met een andere glans en met een beetje pech verdwijnt zelfs een eventuele houtnerf tekening van het oppervlak want die zijn vaak maar heel oppervlakkig aangebracht........dus nogmaals, schurende (JIF) en polijstende middelen ( witte steen, commandant, enz) pas als er echt helemaal niets anders helpt en dan ook nog pas wanneer je zin hebt om het hele oppervlak te doen ;-)

"alle gladde oppervlaktes in het huishouden, zoals sanitair, fornuis (zeer geschikt voor keramische kookplaten, en alle roestvrijstalen en kunststof en aluminium materialen. Maar ook voor buiten zoals de tuinmeubels, barbecue, grill, boot en caravan. Ook uw koper en zilverwerk wordt als nieuw met De Witte Steen. Het roestvrijstalen horlogebandje kun je perfect reinigen met Witte Steen. Sporters kunnen hun tennis- en kunstof schoenen ermee reinigen, net als ski's en langlauflatten"

pl
door plu - Nov 11, 2015 om 23:15
7 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat ik veel ervaring heb met witte steen en last had van stepen op mijn laminaat, ik geen plek met andere glans wilde heb ik dit gebruikt. Dus ik ben 'ervaringdeskundige'.