ho
door hoofddorp Nov 26, 2006 om 12:29
Huishouden & energie

Rvs Fornuis met echte ruimte voor pannen

Wij zijn al enige tijd op zoek naar een ruim fornuis.  Het hoeft miet 110 breed te zijn met 6 pitten. Die dan heel dicht op elkaar staan

ik zoek een fornuis 90 cm br. met ruimte voor de pannen.

Met minimaal 25 cm. afstand tussen het hart van de pitten.

Wie heeft er een goede tip en ervaring met wat ik wel, of juist niet moet kiezen

6034 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kleine verbetering, tussen het hart minimaal 25cm dan kom je op 100cm breed.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit niet meer een kwestie van het binnelopen bij diverse keukenapparatenleveranciers en u goed laten voorlichten. Er bestaan inmiddels fornuizen met bureauafmetingen, ook voor huishoudelijk gebruik.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

De 5 pits  met wokbrander, de middenste gebruik je zelden, als de overige 4 branden, kom je er niet meer bij...

maar de 4 normale hebben dan wel meer ruimte voor grote pannen...  dus 4 extra ruim, en die nr5 voor de wok, minder vet, en bij elke chinesche buurvrouw kan ik kookles krijgen, dus goede multiculturele buurt heeft ook voordelen!

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Kijk eens bij Boretti, 90 cm, 6 pitten (waaronder een wokbrander) en tussenruimte van 30 cm.

Gaat je leven lang mee en ook nog een volgende, geen probleem.

Groet en succes met je keuze,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/fornuis.htm, genoeg informatie + gebruikerservaringen.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een bosch en die bevalt ons erg goed, maar die 25cm op een 90cm breed fornuis zal niet gaan, omdat je dan minimaal een cm of 20 tekort komt.
bij een pit van 15 cm kom je al uit op 130cm breed.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet zo makkelijk uit te leggen maar wij hebben nu een atag standaard fornuis Voor iedere pan is 25 cm beschikbaar.

Dus 2x 25 = 50 cm breed

Als je bij de div. keukenhandels kijkt is het tegenwoordig 23 cm per pan.

dus ik ga uit van een ruimte van de branderafstand.

12,..brander..25 brande..12,5 is minimaal 50 breed voor een extra pit zou je dan op 75 cm breed komen.

Nou wie weet lukt dat maar dan ga je kijken naar de diepte

dat is een drama de meeste fornuisen of kookplaten zijn heel ondiep.

Vandaar dat ik vraag of er bij een functioneel fornuis even gemeten wordt voor mij.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2006 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben van Ataq een gas op glas met aan de linkerkant 1 grote wokbrander, welke ook als sudderpitje is te gebruiken, daarnaast 4 pitten. Er is volop ruimte voor grote pannen, maar hij heeft "maar"5 pitten.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2006 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag zijn we naar boretti geweest.

Wat een prachtig fornuis kan je daar kiezen naar eigen wens. Ja het kost wel war maar per pan heb je echt 27 cm ruimte.

Dan heb je dus 6 pitten, op een 90 cm fornuis, waar allemaal grote pannen op kunnen.

Je kan kiezen voor 1 of 2 oven ruimtes.  we zijn er wel uit het gaat een boretti worden bedankt voor al jullie reacties

ve
door verwijderd - Dec 7, 2006 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook Pelgrim heeft zeer fraaie 90 en 100cm fornuizen, met name de 100cm versies zijn fraai, en een stuk goedkoper dan Boretti

ve
door verwijderd - Jan 24, 2007 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens in de winkel of de Bosch HSV 744055N iets voor jullie is. de ruimte tussen de branders is 28 cm en ikzelf ben er uiterst conent mee.

sukses !

Barth henderson